3 mobiler - lidt vigtig info
Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 23-10-06 11:51

Hejsa, noget jeg er stødt på et par gange som jeg vil advare om:

Når man har købt en 3 mobil, så er der som regel en anden opsætning i
mobilen end hvis man havde købt en ikke branded mobil. Det har noget at gøre
med at 3 får lavet deres egen SW og lagt på telefonen før du får den. Ikke
noget dårligt ved det da det skal de da have lov til. Men, det får du ikke
at vide og derfor køber du i god tro en original telefon!

Det er så her tråden knækker, den SW som 3 lægger på ikke alene låser
telefonen men låser også visse menuer
som ikke bliver låst op når man indtaster koden man får udleveret fra 3 og
heller ikke hvis den bliver unlocket.
DET er noget skidt.

Ifølge 3 er løsningen så at du kan få din mobil sendt til Teleservice i
Padborg, fra en 3 butik, og få lagt originalt SW på den og så skulle det
problem være løst. HUSK at bede om den originale SW, ellers flasher de den
bare med 3 SW igen. Det skal stå på ordresedlen.

Det mener jeg så også de skal gøre da der ikke bliver gjort opmærksom på at
SW er anderledes når man køber telefonen, det opdager man først når den er
købt.

Jeg har en Z800i med det problem og har også oplevet det med en del andre
telefoner, som var blevet låst op med den rigtige kode.

Vær opmærksom på det når du har indtastet koden eller hvis den bliver låst
op hos en unlocker. Check alle menuerne før du går fra unlockeren eller før
du opsiger dit abonnement. Især internet/MMS opsætnings menuerne.

--

Mvh Jan

--

Mvh Jan

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars

Dato : 03-11-06 13:03

In article <453c9e9f$0$12593$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
thunderFJERN@pc.dk says...
> [...]
> med at 3 får lavet deres egen SW og lagt på telefonen før du får den.

Telmore, gør vel forhåbentlig ikke noget lignende?

Har lige købt en Samsung 3G mobil derfra

--
Best regards

Lars