hvilken mobil kan synkronisere med outlook~
Fra : [2650]- Donner

Dato : 16-10-06 23:25

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-10-06 08:55

En K800i kan ihvertfald. Men jeg ville tro at de fleste nyere
mobil-telefoner uden for meget bling-bling kan det.

Ebbe

Fra : Jesper

Dato : 17-10-06 10:44

On Tue, 17 Oct 2006 09:54:42 +0200, Ebbe Kristensen wrote:

> En K800i kan ihvertfald. Men jeg ville tro at de fleste nyere
> mobil-telefoner uden for meget bling-bling kan det.
>
> Ebbe

Nokias PC suite klarer dette udmærket, hvilket vil sige alle
Nokia-telefoner (på nær dem som ikke har pop-port eller bluetooth).

Fra : Adonis

Dato : 17-10-06 11:35

for at forklare det nærmere

min kæreste har altid haft en papir kalender hvor hun skriver alt ned i, men
hun sidder ved computeren på arbejdet anyway, og hun efterlyser en eller
anden måde at blive husket på at der rent faktisk er nogle aftaler i
kalenderen..

ville det ikke være den smarteste ide så ?

Mvh Jesper

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-10-06 12:23

Adonis wrote:
> [...]
> er nogle aftaler i kalenderen..
>
> ville det ikke være den smarteste ide så ?

Der er nogle ting hun skal være opmærksom på:

- Tillader hendes arbejde eksplicit at hun bruger firmaets Outlook til at
holde styr på private aftaler og kontakter?

- Alle telefoner kræver synkroniseringssoftware på PC'en for at det virker.
Må og kan hun installere ny software på sin arbejdscomputer?

- Kan hun leve med at smide papirkalenderen ud? To separate kalendere
(telefon og papir) vi uvægerligt betyde at en aftale komme til at stå i den
ene og ikke i den anden og dermed blive glemt fordi man kiggede i den
forkerte kalender. Been there, done that...

Hvis hun kan svare ja til ovenstående spørgsmål, er det bare at gå i gang.

Ebbe

Fra : Adonis

Dato : 17-10-06 13:02

du siger noget, ... det er nok en dum ide når det kommer til stykket

satans osse

Fra : KsNa

Dato : 17-10-06 14:57

"Adonis" <donis5@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men hun sidder ved computeren på arbejdet anyway, og hun efterlyser en
> eller anden måde at blive husket på at der rent faktisk er nogle aftaler i

Kan telefonen ikke selv give besked, enten i display eller med lyd.

Jeg bruger selv den metode og det virker fint, både til fødselsdage, møder
og andre ting der skal huskes igen og igen, uge efter uge eller år.

Mvh
Kim

Fra : Adonis

Dato : 17-10-06 16:57

jo sagtens men det er for besværligt at skrive alt ind, fra teleonen selv,,,
har tænkt på en pda mobil, en den tror jeg er for klodset hun har en
samsung x150 nu

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-10-06 10:40

Adonis wrote:
> jo sagtens men det er for besværligt at skrive alt ind, fra teleonen
> selv,,, har tænkt på en pda mobil, en den tror jeg er for klodset hun har
> en samsung x150 nu

Det troede jeg også at min kone ville synes. På den anden side var det mere
end usikkert om hun havde sin mobil (SE T610) med eller ej. Men her i maj så
hun en Qtek 9100 hos en af sine kolleger og blev helt solgt på den. Så sådan
en har hun nu og hun lever praktisk talt i den. Det havde jeg dæleme ikke
troet nogensinde ville ske

Det hører så med til historien at jeg har en Small Business Server med
Exchange stående og snurre i kælderen. Det betyder at min kone kan
synkronisere mail, kalender og kontakter via Wifi. Det er ikke nødvendigvis
en løsning, der er alle beskåret.

Ebbe

Fra : Adonis

Dato : 18-10-06 16:14

Jeg har lige vist et hende et par modeller,

og det er på mandag hun har fødelsdag så nu må hun lige sige ja eller nej,
hehe

Fra : KE Kofod / OZ1BIN

Dato : 17-10-06 22:09

Ebbe Kristensen skrev:
> En K800i kan ihvertfald. Men jeg ville tro at de fleste nyere
> mobil-telefoner uden for meget bling-bling kan det.
>
> Ebbe

Hej Ebbe.
Jeg er ikke helt enig med dig.
Hvis du copy en fødselsdag til kalenderen bliver det til en heldags
aktivitet, det skal da kun være en påmindelse om en fødselsdag, ikke ???.
Mvh. KE Kofod.

Fra : Adonis

Dato : 17-10-06 22:32

præcis

lige som, husk tandlæge kl 14

Fra : Paw P Larsen

Dato : 17-10-06 19:40

[2650]- Donner wrote:

Bl.a. samtlige Nokia-telefoner, som understøtter PC Suite. Og
sikkert de fleste med Windows Mobile. Jeg har ikke de store
erfaringer med SonyEricsson-telefoner, men nogle af de nyere kan
højst tænkeligt.

Fra : Adonis

Dato : 17-10-06 21:58

er det nemt at synkronisere ?

Fra : Paw P Larsen

Dato : 18-10-06 10:38

Adonis wrote:
> "Paw P Larsen" <nospam@wer.dk> skrev i en meddelelse

> er det nemt at synkronisere ?

Det synes jeg. Jeg bruger Nokia PC Suite både privat og
arbejdsmæssigt. Det er sat op til at sync'e via Bluetooth hver
time. På den måde bliver begge enheder konstant opdateret.

Fra : Jesper

Dato : 18-10-06 10:59

On Wed, 18 Oct 2006 11:37:49 +0200, Paw P Larsen wrote:

> Det synes jeg. Jeg bruger Nokia PC Suite både privat og
> arbejdsmæssigt. Det er sat op til at sync'e via Bluetooth hver
> time. På den måde bliver begge enheder konstant opdateret.

Samme her. Man skal ikke gøre noget som helst manuelt - så snart jeg går
hen i nærheden af PC'en "opdager" den telefonen via bluetooth og
synkroniserer kalenderen. Det kan simpelthen ikke gøres nemmere eller
mere automatisk.

Fra : Adonis

Dato : 18-10-06 14:01

geeenialt !!!

hvilke telefoner bruger i til det ?

og hvordan bliver det lagt ind i kalenderen ?
på samme måde som man har skrevet det i kalenderen ?

ville det være smartest med en windows mobile med outlook ?

Fra : Paw P Larsen

Dato : 18-10-06 17:12

Adonis wrote:
> hvilke telefoner bruger i til det ?

I øjeblikket Nokia 3250 og Nokia E60. Tidligere også med Nokia
3230 og Nokia 6230i (sidstnævnte kan dog ikke anbefales til
formålet). Længere tilbage med enten kabel eller IR har jeg også
brugt Nokia 7210, Nokia 7110 og Nokia 6210.

> og hvordan bliver det lagt ind i kalenderen ?
> på samme måde som man har skrevet det i kalenderen ?

S60-telefonerne ovenfor er klart de bedste til at håndtere
kalenderaftalerne. Series 40 telefoner (som N6230i og N7210) er
ikke så glad for repeterende aftaler.

> ville det være smartest med en windows mobile med outlook ?

Det er en smagssag... for nogen en religionskrig.

Fra : BJ

Dato : 18-10-06 18:25

"Adonis" <donis5@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> ville det være smartest med en windows mobile med outlook ?

Skal man hente via en Exchange Server, nok det smarteste.

Qtek har jo pænt udsnit: http://www.qtek.dk hvor også den lille nye vises.

Må selv erkende, det er det eneste, der dur, når Exchange mv. ligge bag.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Adonis

Dato : 20-10-06 23:47

Jeg købte en Motorola V3i Dolce Gabbana

Frygtelige knapper og frygtelig menuer, men der er nok bling bling til det
er lige noget for hende,

og den har så bluetooth indbygget har lige testet synkronisering det kunne
ikke være lettere

klik på synkonisering, vælg kalender, aktiver. Bum så er det gjort..

og så er den så sat til at gøre det selv hverdag så kun kan bare lægge det
ind i kalenderen her hjemme og så opdatere den selv

faaaandme simpelt !!

tak for hjælpen drenge og piger

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-10-06 10:50

Adonis wrote:
> [...]
>
> og så er den så sat til at gøre det selv hverdag så kun kan bare
> lægge det ind i kalenderen her hjemme og så opdatere den selv

Rart at høre at høre at I fik en løsning, der virker

Ebbe