Diablo III ??
Fra : Janus

Dato : 30-11-06 11:06

Nogen der har hørt noget om Diablo III eller et spil, der ligner D2 i
spiltype? Fik nostalgitrip, da jeg svarede på en anden post vedr. Dibber2 :p

Vh Janus

---

http://www.knightfight.dk/?ac=vid&vid=73000705

Fra : Mikael Schøler

Dato : 30-11-06 14:58

Janus wrote:
> Nogen der har hørt noget om Diablo III eller et spil, der ligner D2 i
> spiltype? Fik nostalgitrip, da jeg svarede på en anden post vedr.
> [...]
neverwinter Nights

Fra : TJR

Dato : 30-01-07 19:35

On Thu, 30 Nov 2006 14:58:16 +0100, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

Jeg vil varmt anbefale Sacred og udvidelsen Sacred Underworld fra
Tyske Ascaron.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 30-11-06 19:18

Janus <invalid@invalid.dk> skrev i
456ead20$0$4161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net :
> Nogen der har hørt noget om Diablo III eller et spil, der ligner D2 i
> spiltype? Fik nostalgitrip, da jeg svarede på en anden post vedr.
> Dibber2 :p

World of Warcraft.

Flere items fra Diablo II findes faktisk i WoW universet, og
det er det samme hack'n-slash-and-loot system, med nogle
modifikationer.

Dog er verdenen mange, mange, mange gange større og der er
flere spillere i samme spil.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : PerX ...

Dato : 04-12-06 21:01

In article <456ead20$0$4161$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
invalid@invalid.dk says...
> Nogen der har hørt noget om Diablo III eller et spil, der ligner D2 i
> spiltype? Fik nostalgitrip, da jeg svarede på en anden post vedr. Dibber2 :p

Der er ikke noget officielt om Diablo 3. Vi ved Blizzard arbejder på et
par unavngivne projekter, men de endnu ikke sagt om en af dem er Diablo
3 kun at de vil oplyse om nye projekter en gang næste år.

Folk har gættet på Diablo 3 ud fra en masse ting. Ikke mindst fordi
Blizzard søgte efter en ny animator med bla denne tekst i
jobbeskrivelsen: "The team behind Diablo I and II is looking for a
skilled Senior 3D Character Animator"

Og i et interview med forfatteren af de officielt godkendte Diablo bøger
(*) blev han spurgt om Diablo 3 og han svarede bla "The ramifications
here will be used for any future project ... and I ain't writing for a
dead game." og "I am not writing for a dead world ... but a world with
dead. 'nuff said!" - om man vil opfatte det som en bekræftigelse af
Diablo 3 er vel op til den eneste.

*
Hvis du vil læse lidt Diablo ;)

http://www.amazon.com/Sin-War-Book-One-Birthright/dp/0743471229/sr=8-
1/qid=1165260686/ref=pd_bbs_sr_1/104-9960836-3644754?ie=UTF8&s=books

Fra : Lars

Dato : 04-12-06 23:28

Hej.

Du skulle prøve Titan Quest, det er meget lig Diablo 2,
bare med moderne grafik.

Er selv diablo-veteran og var lige ved at væde mine bukser da jeg
prøvede Titan Quest :)

Fra : Arcana Dragon

Dato : 05-12-06 02:35

"Lars" <lala@pp.kk> wrote in news:4574a105$0$197
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Er selv diablo-veteran og var lige ved at væde mine bukser da jeg
> prøvede Titan Quest :)

Har du nogensinde spillet Divine Divinity? Diablo med quests a'la
Ultima!

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Janus

Dato : 19-12-06 23:19

Lars wrote:
> [...]
> bare med moderne grafik.
>
> Er selv diablo-veteran og var lige ved at væde mine bukser da jeg

Uh, Titan Quest ser ud til at ramme sømmet rimelig rent på hovedet! Min
computer er igang med at hente en demo af spillet nu :p

Mange tak for info! Og mange tak til alle Jer andre og Jeres tips og
idéer til spil. Jeg skal nok få kigget lidt nærmere på dem, når denne
stressende juletid er overstået ;)

Jingle Bells fra Janus

Fra : Laziter [9440]

Dato : 05-12-06 00:09

"Janus" <invalid@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har hørt noget om Diablo III eller et spil, der ligner D2 i
> spiltype? Fik nostalgitrip, da jeg svarede på en anden post vedr. Dibber2
> :p

Tja selv spiller jeg meget Conquer Online, det ligner meget Diablo.

Kort beskrivelse:
CO er et MMPORG der er ganske gratis at hente og spille.
Man kan spille flg. classes:
Trojan, meget alsidig karakter med masser af hitpoints og evnen til at bruge
2 våben på samme tid.
Har også nogle gode skills som Cyclone der gør at man fiser sindsygt hurtigt
rundt dasker monstre (og spillere hvis man får lyst til den slags).

Archer, med bue og pil går det løs. Med evnerne som scatter og fly kan man
nedlægge mange monstre på een gang.
Får med tiden også nogle ganske sjove skill som rapid fire der hamrer en
flok pile af meget hurtigt efter hinanden, meget effektivt i kampe.

Tao, troldmanden/kvinden der er delt op i 2 klasser, den ene er watertao der
er specialiceret i healing og firetao der er en del mere destruktiv.
Begge er sjove at spille, især watertao'en mangfoldig på den server hvor jeg
spiller. Den bliver meget brugt til at "stigge" andre spiller som den er på
hold med.
Det gør at man giver mere skade og får mere exp. som jo er en dejlig ting

Firetao'en har jeg ikke det helt store kendskab til, det vil sige jeg har
mødt et par stykker og overlevet mødet i en del af tilfældende hehe.

Warrior, en sand kampmaskine med muller der nedlægger mangt og meget på dens
vej. Skills som superman gør at monstre og spillere gerne vender om og
finder på noget nyt at lave. Igen er der masser af hitpoints at lege med. En
anden sej lille skill ved denne fyr er flying moon, den nakker det meste,
selv en flyvende
archer der normal ikke kan rammes af andet en magi.

Skulle det være noget så hent spillet her:
www.conqueronline.com og opret en gratis account.

Hvis nogen vil møde mig i spillet, så suser jeg rundt på serveren
Constallation/Aquarius under navnet Conondrum, lvl 107 archer og den stolte
ejer af guildet .:BlackArrows:.

Fra : Asbjoern S.

Dato : 05-12-06 08:56

Divine Divinity er et spil værd. Opbygget ligesom Diablo 2 men med en
anelse dybde også. Det er en meget stor verden.
Larian Studios, som har skabt DD, arbejder på et nyt RPG. Det bliver
formentlig/måske Divine Divinity 2. Her
http://www.larian.com/nextgen.php er et meget smukt billede af det
kommende spil, som endnu ikke er annonceret.

vh. Asbjørn

Fra : Arcana Dragon

Dato : 05-12-06 18:01

"Asbjoern S." <Asbjoern.Skoedt@gmail.com> wrote in

> Divine Divinity er et spil værd. Opbygget ligesom Diablo 2 men med
> en anelse dybde også. Det er en meget stor verden.

Jeg spiller det på min ydmyge bærbare for tiden, da min stationære
er gået ned. Kanonspil!

> [...]
> http://www.larian.com/nextgen.php er et meget smukt billede af det
> kommende spil, som endnu ikke er annonceret.

Beyond Divinity, efterfølgeren, fik drøje hug i rollespilskredse.

Et andet rollespil, man bør stifte bekendtskab med, er "Arcanum - of
Steamworks and Magicka Obscura", som er lidt i samme stil - rent
grafikmæssigt i hvert fald.

Fra : Asbjoern S.

Dato : 05-12-06 18:34

Ja, jeg har aldrig spillet Beyond Divinity, da det netop har fået
dårlige anmeldelser og samtidig blev jeg også skræmt lidt væk af
det med, at hovedpersonen er to personer bundet til én.
Jeg har faktisk kun gennemført det én gang, men det tager jo også
utrolig lang tid at gennemføre (for mig i hvert fald).
På trods af Beyond Divinity glæder jeg mig dog til Divine Divinity 2
(hvis det altså er det spil, men dette screenshot kunne dog godt tyde
på det - http://www.freewebs.com/divinedivinity2/3.jpg.).

De har faktisk Arcanum på mit lokale bibliotek. Jeg har gået lidt og
kigget på det, men jeg har aldrig fået det spillet. Det er lavet af
Troika games, kan jeg se, så det er i hvert fald positivt.