Netdating-sider?
Fra : nusle nuslesen

Dato : 14-10-06 15:00

Jeg har tænkt over denne sætning, som jeg har læst andet sted - og følgende
er også skrevet i et andet forum - nu lægger jeg det så også ind her:
"Har netdating i virkeligheden ødelagt mere end det har gavnet ???"

- jeg har været meget i tvivl, og haft både tanker for og imod...

Men hvis jeg nu tager udgangspunkt i mig selv, så tror jeg måske, at det har
ødelagt mere, end det har gavnet.

Det er der flere forklaringer på.

1. Min oplevelse er, at mænd "oversælger" sig selv (det er at sammenligne
med jobannoncer/ansøgninger - hvor mænd oftere end kvinder har en holdning
om, at hvis de føler, at de modsvarer 2 ud af 5 punkter - så skal de såmænd
nok få styr på det andet undervejs, ligesom jeg oplever, at mænd oftere har
meget specifikke udseendesmæssige krav.

- hvad betyder dette så for mig, dette punkt 1.

Først og fremmest betyder det, at jeg oftest har afholdt mig fra at skrive
til mænd på datingsider - der er altid krav jeg ikke modsvarer, og da jeg
ikke er en mand, tænker jeg ikke - at jeg kan "fake it til I make it", og
nok får styr på det undervejs. Dette er selvfølgelig "groft" sat op, men jeg
sammenligner det som sagt med arbejdssituationen, og indtil nu synes jeg, at
den sammenligning holder.

Når ovenstående er skrevet, skal det også med - at i forbindelse med
jobannoncer/jobsøgning, er mænds generelle tilgang meget brugbar og
ønskelig. Her er det min klare holdning, at kvinder med fordel kunne lære
ikke at være så tilbageholdende, blot fordi de ikke modsvarere samtlige
krav.

Men dating er ikke jobsøgning

Et andet "problem" ved denne metode er, at når en mand starter ud (allerede
på datingsiden) med at oversælge sig selv - så skrues forventningsniveauet
kunstigt op. Én ting er, at færre kvinder fristes til at kontakte mændene -
én anden ting er, at antallet af mænd der lever op til forventningerne de
selv skaber nærmest er at betragte som "omvendt proportionalt" - hvis jeg
kan bruge det udtryk.

Det betyder, som jeg ser det, at der alene ved "mekanismen" ved at sælge
(oversælge) sig selv, og f.eks. trække på de ressourcer man kender fra andre
sammenhænge (arbejdssammenhænge) lægger op til en øget oplevelse af
skuffelser - mænd fordi mødet med kvinderne ikke fører så langt (eller til
det) som de havde forventning om - kvinder fordi mændene slet og ret ikke
modsvarer det forventningsbillede der opstår, og som mændene i vid
udstrækning selv skaber.

2. Netdating bliver "et fix", en erstatning for reelt nærvær mv.

- hvad betyder det så for mig, dette punkt 2.

Det jeg bl.a. mener med det er - at min oplevelse var og er, at der er et
stigende antal mennesker der bruger denne kontaktform, ikke som et middel
til at forsøge at skabe varige kontakter - men som et "fix" imod umiddelbart
ensomhed - eller som en metode til hurtigt og forholdsvist nemt at møde
skiftende sex-partnere.

Det betyder at formålet er blevet udvandet og omdefineret.

Det betyder også, at det helt i sagen natur er blevet mere påkrævet med
forsigtighed - der bliver lagt op til at de som bruger disse sider skal
spørge mere ind til hinanden - og dette forstærker så igen den "negative"
forventningsspiral, idet der bliver en længere forudgående kontakt, som
foregår på de præmisser, hvor kvinder traditionelt føler sig svage, og mænd
traditionelt føler sig stærke - nemlig hele konceptet med at "oversælge" sig
selv.

Et andet problem i dette er, at mennesker der bruger disse sider som "fix"
mod umiddelbar ensomhed og mennesker der bruger disse sider som middel til
hurtig og nem kontakt med skiftende sexpartnere - selvfølgelig hurtige
erkender, at det at være oprigtige ikke virker som "salgsmiddel" - hvorfor
der er en øget tendens til fortielser og direkte løgnagtigheder.

Der skal ikke overvælgende mange af denne slags oplevelser til, før - kvinde
som mand - bliver skuffet, bange, såret, frustreret, vred eller andet
negativt der lægger hindringer i vejen for dannelsen af gode, sunde, nye
relationer.

3. Det er min oplevelse, at når man er fokuseret på "online-dating", så er
man mindre modtagelig overfor de impulsive situationer der kan opstå i "det
virkelige liv".

- hvad mener jeg med det?

At mennesker der hovedsageligt dater via Internettet, i mindre udstrækning
end tidligere ser smilene i bussen, på caféen osv. De har deres tanker på,
om der er kommet svar på deres profil - og ikke på om ham/hende der sidder
ved siden af i toget egentlig prøve at komme i kontakt med dem.

Det er min oplevelse, at mens datingsider vinder i udbredelse - forsvinder
flirten og samspillet i det virkelig liv mere og mere - og det er min
oplevelse, at der er en sammenhæng.

.... så jeg tror nok, at jeg vil mene, at med den opbygning der ses nu - på
datingsiderne - så har de skadet mere, end de har gavnet.

Endelig er der det lille hangup jeg har med f.eks. datingsiden Scor. Jeg
synes det er en fornedring af sig selv og hinanden, en slags kollektiv
tingsliggørelse - der finder sted.

Mennesker reducerer sig selv til salgbare, seksualobjekter - i vid
udstrækning.

Og de er yngre og yngre når de gør dette. Det er en "bivirkning" jeg heller
ikke bryder mig om.

Hvad synes I?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-10-06 18:30

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> udstrækning.
>
> Og de er yngre og yngre når de gør dette. Det er en "bivirkning" jeg

Det der slår en mest når man kommer ind på datingsider, er serialiteten i
det. Dvs at man nu er derinde for 9 gang for at prøve lykken med korte
forhold ind i mellem.

Det kan skræmme mig.

/FL

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-10-06 18:41

> Det der slår en mest når man kommer ind på datingsider, er
> serialiteten i det. Dvs at man nu er derinde for 9 gang for at prøve
> lykken med korte forhold ind i mellem.
>
> Det kan skræmme mig.

Hvorfor skal vi se hele Nusles opridelige indlæg for at se dit svar?

Du ved: shift + markér + delete det du ikke svarer på.

Flame away.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : sdsf

Dato : 14-10-06 20:32

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Det der slår en mest når man kommer ind på datingsider, er serialiteten i
> det. Dvs at man nu er derinde for 9 gang for at prøve lykken med korte
> forhold ind i mellem.
>
> Det kan skræmme mig.
Det bør ikke skræmme dig fra datingsider, for sådan er det jo også andre
steder.
Jeg opretter profiler i serier, og bruger dem kun kort tid af gangen,
måske en weekend eller en uge, og så er den kørt træt.
Jeg giver dem ofte nummer, denne weekend er det ct12345 på dating.dk

Fra : Jens

Dato : 17-10-06 02:07

sdsf wrote:
> [...]
> måske en weekend eller en uge, og så er den kørt træt.
> Jeg giver dem ofte nummer, denne weekend er det ct12345 på dating.dk

Så du er det man kalder en døgnflue?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-10-06 18:32

On Sat, 14 Oct 2006 19:29:47 +0200, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

tak skal du ha kan du ikke klippe i det du svare på der er strengt
taget ingen grund til at tage hele det indlæg med du svare på ...

>Det der slår en mest når man kommer ind på datingsider, er serialiteten i
>det. Dvs at man nu er derinde for 9 gang for at prøve lykken med korte
>forhold ind i mellem.
>
>Det kan skræmme mig.

Puhh ... og du tror det "virkelige" liv er bedre jeg har haft jeg ved
sgu ikke hvor mange seriøse partner fra det virkelige liv altså uden
for weben - men skal vi sige 15 seriøse forhold siden jeg var 16 - de
holdt ikke af de var fra virkligheden - så om de falder uden for en
datting site eller fra et eller andet man har trugget hjem fra et
morge værtshus eller fra sin arbejdes plads same shit ...

fordelen ved net datdating er at alle har en chanse de generte de
grimme og de sære - her kan man korspondere se hianden an og få en
breder chanse ind hvis man bare falder for en tilfældig som man ikke
har kendt så længe.

--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : sdsf

Dato : 14-10-06 20:25

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> 1. Min oplevelse er, at mænd "oversælger" sig selv
Det er der også mange kvinder der gør, måske ubevidst.

> Når ovenstående er skrevet, skal det også med - at i forbindelse med
> jobannoncer/jobsøgning, er mænds generelle tilgang meget brugbar og
> ønskelig.
Mænds tilgang er opstået ved "trial and error", så det er kvinder der
har lært mænd teknikken.

> [...]
> til at forsøge at skabe varige kontakter - men som et "fix" imod
> umiddelbart ensomhed - eller som en metode til hurtigt og forholdsvist
Ja, for kvinder er det en hurtig og effektiv måde at møde sex-partnere.
For de fleste mænd er det nu stadig svært, selv om det efter min mening dog
er den letteste.

> 3. Det er min oplevelse, at når man er fokuseret på "online-dating", så er
> man mindre modtagelig overfor de impulsive situationer der kan opstå i
> "det virkelige liv".
Det tror jeg du har ret i, fo siden jeg skiftede til online-dating har jeg
opgivet
alle andre metoder, fordi de er langt mindre effektive, ja grænsende til
spild af tid og kræfter.

> At mennesker der hovedsageligt dater via Internettet, i mindre udstrækning
> end tidligere ser smilene i bussen.
Det er aldrig lykkedes mig at få et bekendtskab i bussen.

>på caféen osv.
Det er aldrig lykkedes mig at få et bekendtskab på en café.

Jeg kan dog godt få et bekendtskab ud af at besøge Damhuskroen,
Sørens Værtshus, Drop Inn, etc, men det kræver modbydeligt
hårdt arbejde.

> ... så jeg tror nok, at jeg vil mene, at med den opbygning der ses nu - på
> datingsiderne - så har de skadet mere, end de har gavnet.
Datingsider har været en revolution for mig.

> Endelig er der det lille hangup jeg har med f.eks. datingsiden Scor.
Jeg har forsøgt at oprette en profil på scor, men det er aldrig lykkedes,
det er for kompliceret.

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-10-06 12:52

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> Hvad synes I?

At du skulle prøve det virkelig liv - også selvom du oplever det ene
nederlag efter det andet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : sdsf

Dato : 15-10-06 14:45

> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> At du skulle prøve det virkelig liv - også selvom du oplever det ene
> nederlag efter det andet.

Hvad er det uvirkelige liv?

Fra : ThomasB

Dato : 15-10-06 14:53

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det uvirkelige liv?

Et virtuelt liv.

Fra : sdsf

Dato : 15-10-06 15:09

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> Et virtuelt liv.

Hvad er et virtuelt liv?

Fra : ThomasB

Dato : 16-10-06 19:00

sdsf skrev:

> Hvad er et virtuelt liv?

Et liv der leves på nettet..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-10-06 18:26

On Sun, 15 Oct 2006 13:52:20 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

>At du skulle prøve det virkelig liv

Det var da fans som du er på nakken af hende ? !!! hvad har hun gjort
dig ?

Fra : Nosex

Dato : 15-10-06 18:40

Bo M Mogensen <chokmah999@hotmail.com> wrote in

> Det var da fans som du er på nakken af hende ? !!! hvad har hun gjort
> dig ?

Hun sagde vel bare "NEJ!" til ham.

Fra : Benny den niende

Dato : 15-10-06 21:20

Nosex wrote:
> Bo M Mogensen <chokmah999@hotmail.com> wrote in

> Hun sagde vel bare "NEJ!" til ham.

har nogen nogensinde afvist dig?

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Fra : Nosex

Dato : 15-10-06 23:42

Benny den niende <3gange3@fire.plus.fem> wrote in news:453297ef$0$3476
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> har nogen nogensinde afvist dig?

Nej, men jeg har jo heller aldrig vist interesse for nogen eller prøvet på
noget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-06 20:11

"Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> wrote in message

> Det var da fans som du er på nakken af hende ? !!! hvad har hun gjort
> dig ?

Du har ret. Jeg skal forsøge at styre min irrationelle lyst til at være på
nakken af nusle nuslesen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-10-06 20:16

Jens Bruun wrote:
> "Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> wrote in message

> Du har ret. Jeg skal forsøge at styre min irrationelle lyst til at
> være på nakken af nusle nuslesen.

oO (tænker det måske skyldes at du netop vil på selvsamme nakke .. )

/FL

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-10-06 20:19

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> oO (tænker det måske skyldes at du netop vil på selvsamme nakke .. )

Hvem ved?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : sdsf

Dato : 16-10-06 21:02

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Hvem ved?

Lidt i den her stil:
http://dk-sex.dk/main/data/media/653/DSCN2671.JPG

Fra : Benny den niende

Dato : 19-10-06 21:28

Jens Bruun wrote:
> "Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> wrote in message

> Du har ret. Jeg skal forsøge at styre min irrationelle lyst til at være på
> nakken af nusle nuslesen.

billeder gå væk........ jens på nakken af nusle....

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-10-06 22:03

> [...]
> "Har netdating i virkeligheden ødelagt mere end det har gavnet ???"
>
> - jeg har været meget i tvivl, og haft både tanker for og imod...

Ja ville verden ikke have været meget lettere uden de der besværlige mænd?

> Men hvis jeg nu tager udgangspunkt i mig selv, så tror jeg måske, at det
> har ødelagt mere, end det har gavnet.

Vrøvl med dig.

> [...]
> såmænd nok få styr på det andet undervejs, ligesom jeg oplever, at mænd
> oftere har meget specifikke udseendesmæssige krav.

lol og det mener du så ikke kvinder har?
Der ta'r du alvorlig fejl.

> [...]
> nok får styr på det undervejs. Dette er selvfølgelig "groft" sat op, men
> jeg sammenligner det som sagt med arbejdssituationen, og indtil nu synes
Man er da top naiv, hvis man for alvor tror på det der står i alle disse
profiler!

> [...]
> ønskelig. Her er det min klare holdning, at kvinder med fordel kunne lære
> ikke at være så tilbageholdende, blot fordi de ikke modsvarere samtlige

Nej kvinder skal være søde og tilbageholdende. det er hele hemmeligheden.

> [...]
> til forventningerne de selv skaber nærmest er at betragte som "omvendt
> proportionalt" - hvis jeg kan bruge det udtryk.

hmm

> [...]
> det) som de havde forventning om - kvinder fordi mændene slet og ret ikke
> modsvarer det forventningsbillede der opstår, og som mændene i vid

Har du noget konkret? Det der lyder lidt søgt.
Men det er jo på den anden side ikke nok at skrive: Jeg hedder tom?

> 2. Netdating bliver "et fix", en erstatning for reelt nærvær mv.

Heldigvis da kun for nogle og bliver det egentlig ikke bare til et kryderi
på dagdrømmeriet?

> [...]
> til at forsøge at skabe varige kontakter - men som et "fix" imod
> umiddelbart ensomhed - eller som en metode til hurtigt og forholdsvist

Ja og hvad så?
Det er da bare dejligt?

> Det betyder at formålet er blevet udvandet og omdefineret.

Formålet har da hele tiden været netop at få mere missekat, at få mere sjov
og at møde nye mennesker.

> [...]
> foregår på de præmisser, hvor kvinder traditionelt føler sig svage, og
> mænd traditionelt føler sig stærke - nemlig hele konceptet med at

Hmm du har nok en del mere erfaring med det end jeg, men jeg vil da sige, at
det må gælde begge veje?
Kvinderne har bare det traditionelle fortrin, at de skal bare skrive "har
store bryster", så har de med det samme adgang til nogle tusinde mænd.

> [...]
> erkender, at det at være oprigtige ikke virker som "salgsmiddel" - hvorfor
> der er en øget tendens til fortielser og direkte løgnagtigheder.

Ja sikkert og det er direkte dumt, for det påfører dem jo også nederlag på
nederlag, når de så senere vrages.

> [...]
> kvinde som mand - bliver skuffet, bange, såret, frustreret, vred eller
> andet negativt der lægger hindringer i vejen for dannelsen af gode, sunde,

Hmm nej ikke hvis den negative spiral er startet op.

> 3. Det er min oplevelse, at når man er fokuseret på "online-dating", så er
> man mindre modtagelig overfor de impulsive situationer der kan opstå i
> "det virkelige liv".

Tror du?
Hvad bygger du det på?
Det lyder logisk, men det er nok også noget med tryghed og sikkerhededn ved
at sidde ved computeren og at kunne gemme sig der mens man spiller
strategispil med andre mennesker og sig selv som indsats.

> [...]
> om der er kommet svar på deres profil - og ikke på om ham/hende der sidder
> ved siden af i toget egentlig prøve at komme i kontakt med dem.

Altså de er sygeligt manisk dating narkomaner?

> Det er min oplevelse, at mens datingsider vinder i udbredelse - forsvinder
> flirten og samspillet i det virkelig liv mere og mere - og det er min
> oplevelse, at der er en sammenhæng.

Jeg synes egentlig det er omvendt men kan ikke argumentere herfor. Jeg synes
bare folk bliver flinkere og flinkere overfor hinanden.

> [...]
>
> Endelig er der det lille hangup jeg har med f.eks. datingsiden Scor. Jeg
> synes det er en fornedring af sig selv og hinanden, en slags kollektiv

Åh I kvinder I har det sgu hårdt.
Så spræd dog bare de ben og hold kæft. lol

> Mennesker reducerer sig selv til salgbare, seksualobjekter - i vid
> udstrækning.

Og det har de ikke altid gjort? Jo gu' har de så.
Glemmer du kødmarkederne, da du var ung og gik i byen?

> Og de er yngre og yngre når de gør dette. Det er en "bivirkning" jeg
> heller ikke bryder mig om.

Der er vi så helt enige. Men så længe børn nøjes med at bolle børn, så fint
nok for mig, men problemet er jo bare, at det gør de ikke.

> Hvad synes I?

Jeg synes man skal holde fast i, at man via netdating har mulighed for at
lære et andet menneske at kende på en langt mere intim og personlig måde end
bare ved at slæbe hende med hjem og se, om missen nu osse passer på stangen.
Man har mulighed for at opbygge et nært venskab inden man går i gang med
kæresteriet og alt det sjove.
Man kan jo selv gøre en del ved ikke at sætte sin annonce sammen, som om det
er bilkas tilbudsavis, men i stedet forsøge at kommunikere lidt ud om, hvem
man er og hvad man faktisk interesserer sig for udover god sex selvfølgelig.
Da jeg før i tiden chattede ekstremt meget på irc mødte jeg da flere piger
jeg virkelig både kom til at lære at kende og at holde af og hvis jeg ellers
var på jagt ville flere af disse forhold bestemt kunne have ført til mange
spændende ting. Man må også forberede sig på, at ting ta'r tid.

Men kig på scor og alle de andre. Folk sælger udstyr (ting, som du siger) og
ikke mennesker.
Noget andet er så, at jeg tror, at netop fordi profilerne er så kønsløse, så
er der faktisk ikke mange, der opnår brugbar kontakt.

Jeg har selvfølgelig ikke opskriften på, hvordan man skriver den perfekte
dating annonce, men man skal gøre sig det klart, om det bare er sex man vil
have, eller om det faktisk er en partner man søger. Dette valg skal så
afspejles tydeligt i annoncen.

F.eks. Jeg hedder Tonny. Jeg er meget til unge piger og her fungerer det
sådan, at vi dyrker sex først og snakker bagefter...
Alternativt:
Hej jeg hedder Keld. Jeg savner en sød pige at dele mit liv med. Jeg er 29
år og leder efter en, der også interesserer sig for backGammon.
(Det kommer vel ikke bag på nogen, at jeg stadig leder efter den første
kæreste)?

Om at oversælge sig selv, så tror jeg, at de fleste sætter sig selv meget
højt og man mener egentlig, at man er guds gave til det modsatte køn.
Man er i øvrigt nødt til at elske sig selv, for at kunne rumme at elske
andre, så det er vel egentlig en meget fair holdning at have?

Jeg tror netdating fører utrolig mange skuffelser og meget spildtid med sig,
men man kan jo altid drømme lidt imens og så lade være med at skrue
forventningerne helt vildt op. Jeg har altid selv scoret bedst, når jeg
egentlig var fuldstændig ligeglad med om jeg kunne score eller ej og så bare
var mig selv på godt og ondt. Det kan bestemt anbefales.

Mvh. brian