/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
DF-quiz
Fra : Ralph


Dato : 30-11-06 18:04

Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
sodavand ned?

--
Ralph



 
 
Kim Larsen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 30-11-06 18:11

Ralph skrev:
> Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> sodavand ned?

At begrænse grænsehandelen fra dansk side (altså således at
handelen bliver flyttet tilbage de danske forretninger).

At tækkes vælgerne og forsøge at skrabe nogle potentielle vælgere
til sig, det går vist ikke så godt for DF for tiden med
vælgertilslutningen.

Har du selv bedre bud ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 07:06


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164906677.697390.102780@80g2000cwy.googlegroups.com...
Ralph skrev:
> Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> sodavand ned?

At begrænse grænsehandelen fra dansk side (altså således at
handelen bliver flyttet tilbage de danske forretninger).

At tækkes vælgerne og forsøge at skrabe nogle potentielle vælgere
til sig, det går vist ikke så godt for DF for tiden med
vælgertilslutningen.

Har du selv bedre bud ?
---
Grænsehandlen bliver ikke mindre af en afgiftsnedsættelse.




@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 19:46

On Thu, 30 Nov 2006 18:03:57 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
>sodavand ned?

hvornår har DF fået flertal i folketinget?



--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Allan Riise (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 30-11-06 19:55

@ <1[at]invalid.net> wrote:
> On Thu, 30 Nov 2006 18:03:57 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:
>
> > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften
> > på sodavand ned?
>
> hvornår har DF fået flertal i folketinget?

Det var et DF ultimatum til finansloven.

--
Allan Riise



@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 20:03

On Thu, 30 Nov 2006 19:55:22 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>@ <1[at]invalid.net> wrote:
>> On Thu, 30 Nov 2006 18:03:57 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:
>>
>> > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften
>> > på sodavand ned?
>>
>> hvornår har DF fået flertal i folketinget?
>
>Det var et DF ultimatum til finansloven.

hvornår har DF fået flertal i folketinget?

hvis der havde været et flertal som stemte nej til forslaget var det
ikke blevet vedtaget


så våset med at DF har valgt at sætte en afgift ned er helt ude i
hampen


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Allan Riise (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 30-11-06 20:16

@ <1[at]invalid.net> wrote:
> On Thu, 30 Nov 2006 19:55:22 +0100, "Allan Riise"
> <familien_riise@pc.dk> wrote:
>
> > @ <1[at]invalid.net> wrote:
> > > On Thu, 30 Nov 2006 18:03:57 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk>
> > > wrote:
> > >
> > > > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte
> > > > afgiften på sodavand ned?
> > >
> > > hvornår har DF fået flertal i folketinget?
> >
> > Det var et DF ultimatum til finansloven.
>
> hvornår har DF fået flertal i folketinget?

De er tungen på vægtskålen nå regeringen vil have deres love igennem, uden
DF velvilje var det ikke muligt for regeringen at køre deres ensidige
blokpolitik, men det ville være nødvendigt at række ind over midten

> hvis der havde været et flertal som stemte nej til forslaget var det
> ikke blevet vedtaget

Pia Kærsgaard...
"For at vi vil gå med til finansloven så den kan vedtages uanset hvad
oppositionen stemmer, så vil vi have en anderledes og større ældrecheck.
Åhh ja, og så vil vi have nedsat afgiften på sodavand"

> så våset med at DF har valgt at sætte en afgift ned er helt ude i
> hampen


Google er din ven.

--
Allan Riise



@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 23:03

On Thu, 30 Nov 2006 20:15:53 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>@ <1[at]invalid.net> wrote:
>> On Thu, 30 Nov 2006 19:55:22 +0100, "Allan Riise"
>> <familien_riise@pc.dk> wrote:
>>
>> > @ <1[at]invalid.net> wrote:
>> > > On Thu, 30 Nov 2006 18:03:57 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk>
>> > > wrote:
>> > >
>> > > > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte
>> > > > afgiften på sodavand ned?
>> > >
>> > > hvornår har DF fået flertal i folketinget?

>> så våset med at DF har valgt at sætte en afgift ned er helt ude i
>> hampen
>
>
>Google er din ven.

sikkert men selv Google kan ikke trylle, så DF kan ikke vælge at sætte
en afgift ned, det har de simpelthen ikke mandater nok til


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Trunte (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Trunte


Dato : 01-12-06 00:35


"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:35lum2l563e820lbbuvk4fdn8to7efp4b4@4ax.com...
> On Thu, 30 Nov 2006 20:15:53 +0100, "Allan Riise"
> <familien_riise@pc.dk> wrote:
>
>>@ <1[at]invalid.net> wrote:
>>> On Thu, 30 Nov 2006 19:55:22 +0100, "Allan Riise"
>>> <familien_riise@pc.dk> wrote:
>>>
>>> > @ <1[at]invalid.net> wrote:
>>> > > On Thu, 30 Nov 2006 18:03:57 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk>
>>> > > wrote:
>>> > >
>>> > > > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte
>>> > > > afgiften på sodavand ned?
>>> > >
>>> > > hvornår har DF fået flertal i folketinget?
>
>>> så våset med at DF har valgt at sætte en afgift ned er helt ude i
>>> hampen
>>
>>
>>Google er din ven.
>
> sikkert men selv Google kan ikke trylle, så DF kan ikke vælge at sætte
> en afgift ned, det har de simpelthen ikke mandater nok til

Hun var ellers pænt stolt over sit fingeraftryk da hun kom udfra
forhandlingerne.
http://politiken.dk/indland/article196926.ece
Pia K.: Del af illegal handel kommer til livs
Dansk Folkepartis leder Pia Kjærsgaard var ellers skråsikker, da hun i går
trådte ud fra de afsluttede finanslovsforhandlinger med nyheden om, at
sodavand for fremtiden bliver billigere.

»Jeg tror ikke, folk vil mæske sig i sodavand, fordi afgiften bliver sat ned
med 30 øre. Det er godt, at handlen ligger på den rigtige side af grænsen,
og samtidig kan man komme en del af den illegale handel til livs«, sagde Pia
Kjærsgaard til Nordjyske.

Trunte



Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 07:08


"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:456f2919$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> @ <1[at]invalid.net> wrote:
> > On Thu, 30 Nov 2006 18:03:57 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:
> >
> > > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften
> > > på sodavand ned?
> >
> > hvornår har DF fået flertal i folketinget?
>
> Det var et DF ultimatum til finansloven.

Netop. Hvorfor undrer DF-vælgere sig ikke over, at de ikke nedsætter mere og
andre alvorlige former for ultimatummer? Nu hvor de har muligheden for at
præge et helt års statsbudget for Danmark?

Hvis jeg var DF-vælger, og f.eks havde de ældres tarv som førsteprioritet,
ja - så ville jeg virkelig føle mig snydt.




Ralph (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 30-11-06 22:21

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f0efb$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> sodavand ned?

Ja, jeg har et bud, og jeg mener selvfølgelig når vi snakker DF, at det er
for at tiltrække vælgere.

Og JA DF HAR et folketingsflertal, for når de ikke gider Anders F mere, så
nedlægger de bare et mistillidsvotum (eller hvordan DET nu staves) hvilket
de så ALDRIG kunne finde på, men.....

Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand uden
afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)

--
Ralph



Sten Schou (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 30-11-06 22:53


"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)

Aha....elementært min kære Watson...det er igen racismens hæslige ansigt vi
her ser antydningen af. Skynd dig at melde dem, det kan kun gå for langsomt.

Hilsen Sten



Tony (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 30-11-06 23:40


"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:456f0efb$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
>> sodavand ned?
>
> Ja, jeg har et bud, og jeg mener selvfølgelig når vi snakker DF, at det er
> for at tiltrække vælgere.
>
> Og JA DF HAR et folketingsflertal, for når de ikke gider Anders F mere, så
> nedlægger de bare et mistillidsvotum (eller hvordan DET nu staves) hvilket
> de så ALDRIG kunne finde på, men.....
>
> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
>

Det er sgu da ikke at tænke lavt, det er snarere en klog tanke, da det er en
god måde at ramme muslimerne på deres levebrød, så de på et tidspunkt
opgiver at være her i landet.

Tony



Peter Bjørn Perlsø (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 01-12-06 00:32

Tony <tonycarpediem@invalid.dk> wrote:

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:456f0efb$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> >> sodavand ned?
> >
> > Ja, jeg har et bud, og jeg mener selvfølgelig når vi snakker DF, at det er
> > for at tiltrække vælgere.
> >
> > Og JA DF HAR et folketingsflertal, for når de ikke gider Anders F mere, så
> > nedlægger de bare et mistillidsvotum (eller hvordan DET nu staves) hvilket
> > de så ALDRIG kunne finde på, men.....
> >
> > Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> > uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
> > muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
> > lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
> > håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
> >
>
> Det er sgu da ikke at tænke lavt, det er snarere en klog tanke, da det er en
> god måde at ramme muslimerne på deres levebrød, så de på et tidspunkt
> opgiver at være her i landet.
>
> Tony

Hvis du il ramme muslimerne og rockerne, skal du lovliggøre narkotika.
Så bliver udbuddet så højt, at prisen tilsvarende falder, og så ryger
profitmarginen for de lyssky elementer.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk
http://siad.dk

Peter Bjørn Perlsø (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 01-12-06 00:32

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand uden
> afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)

Ja, de er rene satanister de DFere...


Prøv at tænke på det på en anden måde. Ved at sænke afgifterne reducerer
man incitamentet til at sælkge uden pant o.a. fordi omsætningen
potentielt stiger.

Det betyder at chancen for at bl.a. indvandrerkøbmændene importerer
"sort" falder, og derved kriminaliseres de i lavere grad.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk
http://siad.dk

Christian R. Larsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 01-12-06 11:18

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hpn5d6.ryuz6p124lpwuN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
> Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:
>
>> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
>> uden
>> afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
>> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
>> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl -
>> det
>> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
>
> Ja, de er rene satanister de DFere...
>
>
> Prøv at tænke på det på en anden måde. Ved at sænke afgifterne reducerer
> man incitamentet til at sælkge uden pant o.a. fordi omsætningen
> potentielt stiger.
>
> Det betyder at chancen for at bl.a. indvandrerkøbmændene importerer
> "sort" falder, og derved kriminaliseres de i lavere grad.

Ja, og det er så evigt ligegyldigt. Det afgørende er, hvad den samlede
nettopåvirkning på statsfinanserne er. Og intet har mig bekendt indikeret,
at en afgivtsnedsættelse ville være udgiftsneutral.



Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 11:29


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message news:45700299$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...

> Og intet har mig bekendt indikeret,
> at en afgivtsnedsættelse ville være udgiftsneutral.

LOL! Du burde gå ind i politik, sådan i praksis. Jeg kender mindst én som hellere end gerne ville stemme på dig - han hedder David, men fortæl det ikke til nogen.



Sten Schou (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 01-12-06 19:25


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:457003db$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

LOL! Du burde gå ind i politik, sådan i praksis. Jeg kender mindst én som
hellere end gerne ville stemme på dig - han hedder David, men fortæl det
ikke til nogen.

Ja, et sandt orakel. der er begravet i lort til halsen af den overbevisning,
at en afgiftsnedsættelse er lig med manko på statsfinanserne. Med de dumme
danskeres generelle holdning til skatter og afgifter burde han have store
muligheder for at blive valgt ind.

Hilsen Sten



Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 20:28


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:4570738e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:457003db$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>
> LOL! Du burde gå ind i politik, sådan i praksis. Jeg kender mindst én som
> hellere end gerne ville stemme på dig - han hedder David, men fortæl det
> ikke til nogen.
>
> Ja, et sandt orakel. der er begravet i lort til halsen af den
overbevisning,
> at en afgiftsnedsættelse er lig med manko på statsfinanserne. Med de dumme
> danskeres generelle holdning til skatter og afgifter burde han have store
> muligheder for at blive valgt ind.

Udover CRL og Tom Liljeberg og Knud Larsen har jeg ikke mødt begavelse af
betydning herinde. CRL har forklaret mig og andre mange ting, som han har
ekspertviden omkring kva hans uddannelse. Jeg kan være uenig med CRL, men
hans viden kvalificerer ham til et job som toppolitiker. Imho.






Christian R. Larsen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 04-12-06 10:41

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:4570738e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, et sandt orakel. der er begravet i lort til halsen af den
> overbevisning, at en afgiftsnedsættelse er lig med manko på
> statsfinanserne.

Hvor skrev jeg det? Rigtigt: Det skrev jeg ikke.

Jeg skrev, at INTET indikerer, at denne konkrete afgiftsnedsættelse vil
medføre et større nettoprovenu, og derfor burde man ikke gennemføre den.





Frank (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 01-12-06 09:44

Hej

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)

Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?

Mvh
Frank

--
If we have to use force, it is because we are America. We are the
indispensable nation. We stand tall. We see further into the future.





@ (01-12-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 01-12-06 11:09

On Fri, 1 Dec 2006 09:44:07 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:

>Hej
>
>"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
>> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
>> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
>> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
>> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
>
>Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?

onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme kamel- og
gedeknepperne fra Muhamedanien


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

gb (01-12-2006)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 01-12-06 13:44

"@" <1[at]invalid.net> wrote in
news:nmvvm2pscf0p9puuc9sjsj7ed9anvh2dou@4ax.com:

>>Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
> onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme
> kamel- og gedeknepperne fra Muhamedanien

LOL!

--
GB

Christian R. Larsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 01-12-06 11:18

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:456feb58$0$57881$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
>> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
>> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
>> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl -
>> det håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
>
> Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?

Ja, at 80% af befolkningen mener, det skal forbydes.



Sten Schou (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 01-12-06 19:27


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45700299$1$49207$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, at 80% af befolkningen mener, det skal forbydes.

Og den undersøgelse kom så først efter, at forslaget var blevet
fremlagt....surt show.

Hilsen Sten



Christian R. Larsen (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 04-12-06 10:43

Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:457073e7$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45700299$1$49207$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Ja, at 80% af befolkningen mener, det skal forbydes.
>
> Og den undersøgelse kom så først efter, at forslaget var blevet
> fremlagt....surt show.

Man skal ikke være profet for at regne ud, at det altoverskyggende flertal
ville være af den opfattelse.



Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 20:46


"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45700299$1$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> "Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:456feb58$0$57881$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> >> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET
gør
> >> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer!
Tænk
> >> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl -
> >> det håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
> >
> > Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
>
> Ja, at 80% af befolkningen mener, det skal forbydes.

Ufatteligt. Er vi virkelig 80% vegetarer? Eller - det er åbenbart værre at
dyrke sex med dyr, end det er at fodre dem op, skære halsen over på dem og
spise dem.

Personligt vil jeg hverken spise kød eller dyrke pervers sex med mine
medskabninger.




Frank (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 01-12-06 22:44


On Fri, 1 Dec 2006 20:45:30 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Personligt vil jeg hverken spise kød eller dyrke pervers sex med mine
>medskabninger.

Hvad anser du kvinder for at være - en ikke-medskabning?

Mvh
Frank

Konrad (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 02-12-06 12:30


"Frank" <far@nosnap.dk> skrev i en meddelelse
news:fe81n2lpha9erj9f9r11h1j5447r8jfstf@4ax.com...
>
> On Fri, 1 Dec 2006 20:45:30 +0100, "Konrad"
> <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:
>
> >Personligt vil jeg hverken spise kød eller dyrke pervers sex med mine
> >medskabninger.
>
> Hvad anser du kvinder for at være - en ikke-medskabning?

Næh - køer




@ (01-12-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 01-12-06 22:58

On Fri, 1 Dec 2006 20:45:30 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:


>Personligt vil jeg hverken spise kød eller dyrke pervers sex med mine
>medskabninger.
>
>

nej du nøjes vel med at spise alt det grøntfoder dyrene skulle have
haft

er det bedre at du spiser maden fra dyrene så de dør af sult
end at skære halsen over på dem?


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Konrad (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 02-12-06 12:30


"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:c891n2pd7k33etpig6bdqpstii6s111rl9@4ax.com...

> er det bedre at du spiser maden fra dyrene så de dør af sult
> end at skære halsen over på dem?

Herregud.




@ (02-12-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 02-12-06 13:59

On Sat, 2 Dec 2006 12:30:29 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>
>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>news:c891n2pd7k33etpig6bdqpstii6s111rl9@4ax.com...
>
>> er det bedre at du spiser maden fra dyrene så de dør af sult
>> end at skære halsen over på dem?
>
>Herregud.

er blot et fantasifoster


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Peter Bjørn Perlsø (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 01-12-06 00:32

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> sodavand ned?
>
> --
> Ralph

Bestikkelse af sodavandanarkomanerne vel?

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk
http://siad.dk

Christian R. Larsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Christian R. Larsen


Dato : 01-12-06 11:16

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f0efb$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> sodavand ned?

Fordi der er stemmer i det. Folkepensionister drikker åbenbart meget
sodavand.

Begrundelsen var vist, at det skulle reducere grænsehandlen. Men det er der
intet belæg for.



Kim Larsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-12-06 13:39

Konrad skrev:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164906677.697390.102780@80g2000cwy.googlegroups.com...
> Ralph skrev:
> > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> > sodavand ned?
>
> At begrænse grænsehandelen fra dansk side (altså således at
> handelen bliver flyttet tilbage de danske forretninger).
>
> At tækkes vælgerne og forsøge at skrabe nogle potentielle vælgere
> til sig, det går vist ikke så godt for DF for tiden med
> vælgertilslutningen.
>
> Har du selv bedre bud ?
> ---
> Grænsehandlen bliver ikke mindre af en afgiftsnedsættelse.

Nej nok ikke af sådan en selektiv beskeden afgiftsnedsættelse men
generelt er det jo nogenlunde bevist at når man piller ved
afgiftsskruerne ændrer det på grænsehandelen. Folk tager jo ikke til
udlandet for at købe ting som de kan få billigere i Danmark, vel ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 13:58


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message news:1164976765.934614.136620@80g2000cwy.googlegroups.com...
Konrad skrev:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164906677.697390.102780@80g2000cwy.googlegroups.com...
> Ralph skrev:
> > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> > sodavand ned?
>
> At begrænse grænsehandelen fra dansk side (altså således at
> handelen bliver flyttet tilbage de danske forretninger).
>
> At tækkes vælgerne og forsøge at skrabe nogle potentielle vælgere
> til sig, det går vist ikke så godt for DF for tiden med
> vælgertilslutningen.
>
> Har du selv bedre bud ?
> ---
> Grænsehandlen bliver ikke mindre af en afgiftsnedsættelse.

Nej nok ikke af sådan en selektiv beskeden afgiftsnedsættelse men
generelt er det jo nogenlunde bevist at når man piller ved
afgiftsskruerne ændrer det på grænsehandelen.
---
Det bevis gad jeg godt at se. Grænsehandlen handler om kultur - ikke om afgifter. Du kan fjerne moms på øl, afgifter på cigaretter etc nok så meget - folk vil da have deres endagsture til Tyskland alligevel.

> Folk tager jo ikke til
>udlandet for at købe ting som de kan få billigere i Danmark, vel ?

Jo - DÉT er nemlig bevist for længst. Svenskere og Nordmænd tager i hundredtusindvis til Danmark for at købe ind, og jeg tror altså ikke årsagen er, at momsem er lavere i Sverige.



Kim Larsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-12-06 13:42

@ skrev:
> On Fri, 1 Dec 2006 09:44:07 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:
>
> >Hej
> >
> >"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> >> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
> >> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
> >> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
> >> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
> >
> >Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
>
> onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme kamel- og
> gedeknepperne fra Muhamedanien

Hvor ligger Muhamedanien ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 14:01


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message news:1164976892.283824.122980@j72g2000cwa.googlegroups.com...
@ skrev:
> On Fri, 1 Dec 2006 09:44:07 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:
>
> >Hej
> >
> >"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> >> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
> >> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
> >> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
> >> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
> >
> >Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
>
> onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme kamel- og
> gedeknepperne fra Muhamedanien

Hvor ligger Muhamedanien ?
---
Du mener vel Muh@med@nien? Det eksisterer vist mest i @'s og ligesindes hoveder.



@ (01-12-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 01-12-06 17:08

On Fri, 1 Dec 2006 14:01:09 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>
>"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message news:1164976892.283824.122980@j72g2000cwa.googlegroups.com...
>@ skrev:
>> On Fri, 1 Dec 2006 09:44:07 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:
>>
>> >Hej
>> >
>> >"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> >news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >
>> >> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
>> >> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
>> >> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
>> >> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
>> >> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
>> >
>> >Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
>>
>> onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme kamel- og
>> gedeknepperne fra Muhamedanien
>
>Hvor ligger Muhamedanien ?

kniber det hos både dig og KL med korttidshukommelsen?

læs tidligere indlæg




--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 20:43


"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:aqk0n25j1rtobhv8rkueqq48itq1mdu2p0@4ax.com...
> On Fri, 1 Dec 2006 14:01:09 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
> wrote:
>
> >
> >"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:1164976892.283824.122980@j72g2000cwa.googlegroups.com...
> >@ skrev:
> >> On Fri, 1 Dec 2006 09:44:07 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:
> >>
> >> >Hej
> >> >
> >> >"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >> >news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> >
> >> >> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger
sodavand
> >> >> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET
gør
> >> >> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer!
Tænk
> >> >> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r
fejl - det
> >> >> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
> >> >
> >> >Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
> >>
> >> onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme kamel- og
> >> gedeknepperne fra Muhamedanien
> >
> >Hvor ligger Muhamedanien ?
>
> kniber det hos både dig og KL med korttidshukommelsen?
>
> læs tidligere indlæg

Hvorfor citerede du ikke mit svar? Ja - vi kan læse dine og andres tidligere
indlæg. Dér finder du Muhamedanien. Ikke andre steder.




@ (01-12-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 01-12-06 17:01

On 1 Dec 2006 04:41:32 -0800, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:

>@ skrev:
>> On Fri, 1 Dec 2006 09:44:07 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:
>>
>> >Hej
>> >
>> >"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> >news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >
>> >> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
>> >> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET gør
>> >> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer! Tænk
>> >> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl - det
>> >> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
>> >
>> >Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
>>
>> onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme kamel- og
>> gedeknepperne fra Muhamedanien
>
>Hvor ligger Muhamedanien ?

kniber det med hukommelsen?


Umma
http://leksikon.religion.dk/umma
--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Jim (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 01-12-06 20:51

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164976892.283824.122980@j72g2000cwa.googlegroups.com...
@ skrev:
> On Fri, 1 Dec 2006 09:44:07 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:
>
> >Hej
> >
> >"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> >> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET
> >> gør
> >> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer!
> >> Tænk
> >> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl -
> >> det
> >> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
> >
> >Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
>
> onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme kamel- og
> gedeknepperne fra Muhamedanien

Hvor ligger Muhamedanien ?
***********************

Vi kan oprette en filial af muhamedanien på Kertemindgade 11, hvis det
behager dig.
Ellers får det lov til at ligge, hvor det altid har ligget, nemlig i
Saudi-Arabien og omkringliggende islamiske lande.



Kim Larsen (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-12-06 15:16

Konrad skrev:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message news:1164976765.934614.136620@80g2000cwy.googlegroups.com...
> Konrad skrev:
> > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:1164906677.697390.102780@80g2000cwy.googlegroups.com...
> > Ralph skrev:
> > > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> > > sodavand ned?
> >
> > At begrænse grænsehandelen fra dansk side (altså således at
> > handelen bliver flyttet tilbage de danske forretninger).
> >
> > At tækkes vælgerne og forsøge at skrabe nogle potentielle vælgere
> > til sig, det går vist ikke så godt for DF for tiden med
> > vælgertilslutningen.
> >
> > Har du selv bedre bud ?
> > ---
> > Grænsehandlen bliver ikke mindre af en afgiftsnedsættelse.
>
> Nej nok ikke af sådan en selektiv beskeden afgiftsnedsættelse men
> generelt er det jo nogenlunde bevist at når man piller ved
> afgiftsskruerne ændrer det på grænsehandelen.
> ---
> Det bevis gad jeg godt at se. Grænsehandlen handler om kultur - ikke om afgifter. Du kan fjerne moms på øl, afgifter på cigaretter etc nok så meget - folk vil da have deres endagsture til Tyskland alligevel.
>
> > Folk tager jo ikke til
> >udlandet for at købe ting som de kan få billigere i Danmark, vel ?
>
> Jo - DÉT er nemlig bevist for længst. Svenskere og Nordmænd tager i hundredtusindvis til Danmark for at købe ind, og jeg tror altså ikke årsagen er, at momsem er lavere i Sverige.

Spiritus (herunder øl og vin), tobak og mange fødevarer er meget
billigere i Danmark end i Norge så her er incitamentet helt klart.

Selv om momsen er lavere i Sverige er den lave kurs på den svenske
krone medvirkende til at visse ting er billigere i Sverige end i
Danmark, her er det blot noget mere ugennemskueligt hvad der er
billigere i Sverige og hvad der er dyrere, så her skal både danskere
og svenskere hjemmefra sætte sig ind i hvad tingene koster i begge
lande inden at de handler ind hvis de vil spare penge. Jeg vil godt
indrømme at jeg selv har dummet mig desangående og er blevet meget
mere forsigtig når jeg køber noget i Sverige.

Jeg vil vove den påstand at man sagtens kunne gøre "jydekrogen"
arbejdsløs men det ville godt nok koste noget på den danske
afgiftsside, så det sker naturligvis ikke.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Egon Stich (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 01-12-06 17:19


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164982587.415135.164380@j72g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Jo - DÉT er nemlig bevist for længst. Svenskere og Nordmænd tager i
hundredtusindvis til Danmark for at købe ind, og jeg tror altså ikke årsagen
er, at momsem er lavere i Sverige.

Spiritus (herunder øl og vin), tobak og mange fødevarer er meget
billigere i Danmark end i Norge så her er incitamentet helt klart.

Tobak er ikke dyrere i sverige.
Tværtimod.
Mange steder får du oven i købet en extra pakke med, når du køber en karton.
Fødevarer er generelt billigere i sverige.
Også bedre, for resten.
Man kan jo tage et smut over, og se med egne øjne.
Med hensyn til vin, kan man, om man vil nøjes med sorter af normal dansk
supermarkedskvalitet, sagtens finde tilsvarende i spritbolaget.
Så den holder heller ikke helt.


Jeg vil vove den påstand at man sagtens kunne gøre "jydekrogen"
arbejdsløs men det ville godt nok koste noget på den danske
afgiftsside, så det sker naturligvis ikke.


Det er jo så et spørgsmål, om ikke det alligevel ville være neutralt, at
indføre differentieret moms.
Det burde jo alle højrefløjserne mene, jævnfør deres påstande om det
"gratis" i at fjerne topskatten.


MVH
Egon



Peter Bjørn Perlsø (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 01-12-06 18:10

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Det er jo så et spørgsmål, om ikke det alligevel ville være neutralt, at
> indføre differentieret moms.
> Det burde jo alle højrefløjserne mene, jævnfør deres påstande om det
> "gratis" i at fjerne topskatten.
>
>
> MVH
> Egon

Siden du ikke ved en skid om økonomisk teori, mon ikke du så skulle
holde din savlende, tandløse kæft lukket på det område, Egon?

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk
http://siad.dk

Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 19:15


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164982587.415135.164380@j72g2000cwa.googlegroups.com...
Konrad skrev:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:1164976765.934614.136620@80g2000cwy.googlegroups.com...
> Konrad skrev:
> > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:1164906677.697390.102780@80g2000cwy.googlegroups.com...
> > Ralph skrev:
> > > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> > > sodavand ned?
> >
> > At begrænse grænsehandelen fra dansk side (altså således at
> > handelen bliver flyttet tilbage de danske forretninger).
> >
> > At tækkes vælgerne og forsøge at skrabe nogle potentielle vælgere
> > til sig, det går vist ikke så godt for DF for tiden med
> > vælgertilslutningen.
> >
> > Har du selv bedre bud ?
> > ---
> > Grænsehandlen bliver ikke mindre af en afgiftsnedsættelse.
>
> Nej nok ikke af sådan en selektiv beskeden afgiftsnedsættelse men
> generelt er det jo nogenlunde bevist at når man piller ved
> afgiftsskruerne ændrer det på grænsehandelen.
> ---
> Det bevis gad jeg godt at se. Grænsehandlen handler om kultur - ikke om
afgifter. Du kan fjerne moms på øl, afgifter på cigaretter etc nok så
meget - folk vil da have deres endagsture til Tyskland alligevel.
>
> > Folk tager jo ikke til
> >udlandet for at købe ting som de kan få billigere i Danmark, vel ?
>
> Jo - DÉT er nemlig bevist for længst. Svenskere og Nordmænd tager i
hundredtusindvis til Danmark for at købe ind, og jeg tror altså ikke årsagen
er, at momsem er lavere i Sverige.

Spiritus (herunder øl og vin), tobak og mange fødevarer er meget
billigere i Danmark end i Norge så her er incitamentet helt klart.
---
Yes, men nu nævnte jeg altså Sverige. Vi har i øvrigt mange varer der ikke
kan opdrives i Norge. Nordmænd køber julegaver ind i Danmark - det er noget
detailhandlen projekterer med.
---
Selv om momsen er lavere i Sverige er den lave kurs på den svenske
krone medvirkende til at visse ting er billigere i Sverige end i
Danmark,

De har differentieret moms i Sverige. Selv inden den svenske krone faldt ift
DKK tog man da til Sverige for at købe marcipanmasse, nougat mv [for at
blive i julen) Jeg tænker på dengang jeg boede på Bornholm. Og der var der
OGSÅ et kulturelt aspekt at tage i ed.
---
her er det blot noget mere ugennemskueligt hvad der er
billigere i Sverige og hvad der er dyrere, så her skal både danskere
og svenskere hjemmefra sætte sig ind i hvad tingene koster i begge
lande inden at de handler ind hvis de vil spare penge.
---
Ja, men "de" - altså danskerne og svenskerne - ved det jo godt. Bøger - tag
til sverige. Bacon - tag til Danmark. Mælk - tag til Danmark. Ost - tag til
Sverige.

Jeg vil godt
indrømme at jeg selv har dummet mig desangående og er blevet meget
mere forsigtig når jeg køber noget i Sverige.
---
Kig på momsen. Boliger, biler og benzin er generelt billigere i Sverige. Og
det er altså de største udgifter man har.

---
Jeg vil vove den påstand at man sagtens kunne gøre "jydekrogen"
arbejdsløs men det ville godt nok koste noget på den danske
afgiftsside, så det sker naturligvis ikke.
---
Selvfølgelig kan man gøre jyderne arbejdsløse - i teorien. Som sagt handler
meget af det om kultur og lyst. IKKe om afgifter, og slet ikke 30 øre per 1½
liter. Det betyder ingenting.

I går fik jeg leveret 10 kasser cola og 10 kasser cola light og 2 kasser
kondi og 1 kasse sne ved døren. Fra Tyskland. Der skal meget til for at
ændre på det arrangement.




Kim Larsen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-12-06 00:14


Jim skrev:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164976892.283824.122980@j72g2000cwa.googlegroups.com...
> @ skrev:
> > On Fri, 1 Dec 2006 09:44:07 +0100, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:
> >
> > >Hej
> > >
> > >"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > >news:456f4b22$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > >> Tlibage til trådstart: Mit bud er at DF tænker på HVEM sælger sodavand
> > >> uden afgift, det gør kiosker, HVEM ejer det fleste kiosker i DK, DET
> > >> gør
> > >> muslimer. Hvem rammer man så mest med en afgiftssænkning - muslimer!
> > >> Tænk
> > >> lavt, det gør DF (og jeg tilsyneladende - ret mig hvis jeg ta´r fejl -
> > >> det
> > >> håber jeg egentligt jeg gør, men tror ikke meget på det)
> > >
> > >Kan du så forklare DF's forslag om forbud mod dyresex?
> >
> > onde tunger vil vel påstå at det udelukkende er for at ramme kamel- og
> > gedeknepperne fra Muhamedanien
>
> Hvor ligger Muhamedanien ?
> ***********************
>
> Vi kan oprette en filial af muhamedanien på Kertemindgade 11, hvis det
> behager dig.

Det synes jeg lyder en god ide, læg det bare i Kertemindegade 11 hvis
der er plads til den slags i København eller i Frederikshavn, det er
vel på tide at de tager lidt flere fremmedetniske inde i København og
ovre i Gylland.

Men det kunne såmænd også ligge her i kvarteret hvor jeg bor, der er
alligevel så mange fremmedetniske her på vestegnen af København, så
det lægger man såmænd ikke mærke til og jeg har som bekendt ingen
problemer med fremmedetniske.

Og så skal vi lige have Jimbo tilbage i kill-filteret hvor han
behørigt hører hjemme sammen med de andre adfærdsvanskelige fjolser
med tvangstanker jeg også lige skal have sat på kill-filter igen.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Kim Larsen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-12-06 00:27

Konrad skrev:
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> news:4570738e$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:457003db$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > LOL! Du burde gå ind i politik, sådan i praksis. Jeg kender mindst én som
> > hellere end gerne ville stemme på dig - han hedder David, men fortæl det
> > ikke til nogen.
> >
> > Ja, et sandt orakel. der er begravet i lort til halsen af den
> overbevisning,
> > at en afgiftsnedsættelse er lig med manko på statsfinanserne. Med de dumme
> > danskeres generelle holdning til skatter og afgifter burde han have store
> > muligheder for at blive valgt ind.
>
> Udover CRL og Tom Liljeberg og Knud Larsen har jeg ikke mødt begavelse af
> betydning herinde. CRL har forklaret mig og andre mange ting, som han har
> ekspertviden omkring kva hans uddannelse. Jeg kan være uenig med CRL, men
> hans viden kvalificerer ham til et job som toppolitiker. Imho.

Nej Sten har ret, CRL fyrer altså ind i mellem noget sludder af som
også jeg har måttet gå i rette med. Desværre kommer ikke rigtig
nogen vegne med kritik i forhold til CRL. Så det er muligt at han har
en høj uddannelse men det har jeg nu ikke set noget bevis på, heller
ikke i hans indlæg. Wilstrup er i mine øjne langt mere begavet og
vidende end de fleste deltagere her gruppen kan gøre sig forhåbninger
om nogensinde at blive inklussive CRL.

Som politiker ville jeg blive noget bekymret hvis CRL opnåede
repræsentation i Folketinget og nogen som helst form for indflydelse
og dette mener jeg faktisk 100 %.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Konrad (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 02-12-06 12:39


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1165015608.170064.21980@80g2000cwy.googlegroups.com...

Nej Sten har ret, CRL fyrer altså ind i mellem noget sludder af som
også jeg har måttet gå i rette med.
--
Det er rigtigt, men det handler om holdninger. Jeg kan ikke sætte en finger
på det rent faktuelle. Jeg har en "fortid" med CRL for en 6-7 år siden,
dengang det handlede om indvandrerkriminalitet. Jeg ved udemærket hvad du
mener.

---
Desværre kommer ikke rigtig
nogen vegne med kritik i forhold til CRL.
---
Det er også rigtigt, men det må man bare leve med Sådan er det.

---
Så det er muligt at han har
en høj uddannelse men det har jeg nu ikke set noget bevis på, heller
ikke i hans indlæg. Wilstrup er i mine øjne langt mere begavet og
vidende end de fleste deltagere her gruppen kan gøre sig forhåbninger
om nogensinde at blive inklussive CRL.
---
Wilstrup er en uforbederlig løgner - sikkert ikke bevidst, men fordi han har
hukommelse som en si. Jeg syntes engang han var sjov, men så blev han for
belastende og til sidst bare dum at høre på. "Cut the CraB" etc.
---
Som politiker ville jeg blive noget bekymret hvis CRL opnåede
repræsentation i Folketinget og nogen som helst form for indflydelse
og dette mener jeg faktisk 100 %.
--
Jeg mener 100% at vi slet ikke ville være dårligt stillede, hvis CRL f.eks
fik ansvar for socialområdet i Danmark. Misforstå mig ikke - andre kan gøre
det bedre - men ift de fleste andre herinde er han et klart førstevalg,
imho.

Og det er ikke fordi jeg er enig med ham - men fordi jeg tror han er i stand
til at løfte opgaven. I modsætning til 2.000 andre som har frekventeret
denne gruppe. JEG kunne ikke gøre det bedre - på ingen måde.




Kim Larsen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-12-06 00:45

Konrad skrev:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164982587.415135.164380@j72g2000cwa.googlegroups.com...
> Konrad skrev:
> > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:1164976765.934614.136620@80g2000cwy.googlegroups.com...
> > Konrad skrev:
> > > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > > news:1164906677.697390.102780@80g2000cwy.googlegroups.com...
> > > Ralph skrev:
> > > > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> > > > sodavand ned?
> > >
> > > At begrænse grænsehandelen fra dansk side (altså således at
> > > handelen bliver flyttet tilbage de danske forretninger).
> > >
> > > At tækkes vælgerne og forsøge at skrabe nogle potentielle vælgere
> > > til sig, det går vist ikke så godt for DF for tiden med
> > > vælgertilslutningen.
> > >
> > > Har du selv bedre bud ?
> > > ---
> > > Grænsehandlen bliver ikke mindre af en afgiftsnedsættelse.
> >
> > Nej nok ikke af sådan en selektiv beskeden afgiftsnedsættelse men
> > generelt er det jo nogenlunde bevist at når man piller ved
> > afgiftsskruerne ændrer det på grænsehandelen.
> > ---
> > Det bevis gad jeg godt at se. Grænsehandlen handler om kultur - ikke om
> afgifter. Du kan fjerne moms på øl, afgifter på cigaretter etc nok så
> meget - folk vil da have deres endagsture til Tyskland alligevel.
> >
> > > Folk tager jo ikke til
> > >udlandet for at købe ting som de kan få billigere i Danmark, vel ?
> >
> > Jo - DÉT er nemlig bevist for længst. Svenskere og Nordmænd tager i
> hundredtusindvis til Danmark for at købe ind, og jeg tror altså ikke årsagen
> er, at momsem er lavere i Sverige.
>
> Spiritus (herunder øl og vin), tobak og mange fødevarer er meget
> billigere i Danmark end i Norge så her er incitamentet helt klart.
> ---
> Yes, men nu nævnte jeg altså Sverige.

Det er da dig selv som bringer Nordmænd på banen, Konrad !? Prøv
lige at gå lidt tilbage i tråden og kig på dit eget indlæg som svar
på mit.

Vi har i øvrigt mange varer der ikke
> kan opdrives i Norge. Nordmænd køber julegaver ind i Danmark - det er noget
> detailhandlen projekterer med.
> ---
> Selv om momsen er lavere i Sverige er den lave kurs på den svenske
> krone medvirkende til at visse ting er billigere i Sverige end i
> Danmark,
>
> De har differentieret moms i Sverige. Selv inden den svenske krone faldt ift
> DKK tog man da til Sverige for at købe marcipanmasse, nougat mv [for at
> blive i julen) Jeg tænker på dengang jeg boede på Bornholm. Og der var der
> OGSÅ et kulturelt aspekt at tage i ed.
> ---
> her er det blot noget mere ugennemskueligt hvad der er
> billigere i Sverige og hvad der er dyrere, så her skal både danskere
> og svenskere hjemmefra sætte sig ind i hvad tingene koster i begge
> lande inden at de handler ind hvis de vil spare penge.
> ---
> Ja, men "de" - altså danskerne og svenskerne - ved det jo godt. Bøger - tag
> til sverige. Bacon - tag til Danmark. Mælk - tag til Danmark. Ost - tag til
> Sverige.

Helt så enkelt er det nu altså ikke. Der findes mange andre
varegrupper end dem som du nævner og faldgrupper er der mange af i
forhold til prisforskelle mellem Danmark og Sverige.

> Jeg vil godt
> indrømme at jeg selv har dummet mig desangående og er blevet meget
> mere forsigtig når jeg køber noget i Sverige.
> ---
> Kig på momsen. Boliger, biler og benzin er generelt billigere i Sverige.. Og
> det er altså de største udgifter man har.
>
> Jeg vil vove den påstand at man sagtens kunne gøre "jydekrogen"
> arbejdsløs men det ville godt nok koste noget på den danske
> afgiftsside, så det sker naturligvis ikke.
> ---
> Selvfølgelig kan man gøre jyderne arbejdsløse - i teorien. Som sagt handler
> meget af det om kultur og lyst.

Jeg tager ikke ret meget til Sverige men det er altså fordi der ikke
er ret mange penge at spare, så den der med Kultur... Jeg tager
derover når der er Malmø Festival men så er det så også det eneste
jeg kan bruge Sverige til og det handler lige så meget om at se nogle
fede bands fra hele verden (i år optrådte for eksempel The Yeah Yeah
Yeahs fra USA derovre og dem skulle jeg lige se). Hvis der var nogle
solide besparelser ville jeg tage til Sverige. Svenskerne føler jeg
ikke det helt store fællesskab med og det har broen til Sverige altså
ikke ændret meget på.

IKKe om afgifter, og slet ikke 30 øre per 1½
> liter. Det betyder ingenting.
>
> I går fik jeg leveret 10 kasser cola og 10 kasser cola light og 2 kasser
> kondi og 1 kasse sne ved døren. Fra Tyskland. Der skal meget til for at
> ændre på det arrangement.

Ja især fordi at nedsættelsen er lille og kun er gældende for
sodavand. Det gavner formentlig ikke ret meget ud over at give Dansk
Folkeparti et par stemmer (hvis man kan kalde det gavn (jeg vil nok
kalde det noget andet)).

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Konrad (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 02-12-06 10:59


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1165016690.582200.171610@79g2000cws.googlegroups.com...
Konrad skrev:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1164982587.415135.164380@j72g2000cwa.googlegroups.com...
> Konrad skrev:
> > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> news:1164976765.934614.136620@80g2000cwy.googlegroups.com...
> > Konrad skrev:
> > > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > > news:1164906677.697390.102780@80g2000cwy.googlegroups.com...
> > > Ralph skrev:
> > > > Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften

> > > > sodavand ned?
> > >
> > > At begrænse grænsehandelen fra dansk side (altså således at
> > > handelen bliver flyttet tilbage de danske forretninger).
> > >
> > > At tækkes vælgerne og forsøge at skrabe nogle potentielle vælgere
> > > til sig, det går vist ikke så godt for DF for tiden med
> > > vælgertilslutningen.
> > >
> > > Har du selv bedre bud ?
> > > ---
> > > Grænsehandlen bliver ikke mindre af en afgiftsnedsættelse.
> >
> > Nej nok ikke af sådan en selektiv beskeden afgiftsnedsættelse men
> > generelt er det jo nogenlunde bevist at når man piller ved
> > afgiftsskruerne ændrer det på grænsehandelen.
> > ---
> > Det bevis gad jeg godt at se. Grænsehandlen handler om kultur - ikke om
> afgifter. Du kan fjerne moms på øl, afgifter på cigaretter etc nok så
> meget - folk vil da have deres endagsture til Tyskland alligevel.
> >
> > > Folk tager jo ikke til
> > >udlandet for at købe ting som de kan få billigere i Danmark, vel ?
> >
> > Jo - DÉT er nemlig bevist for længst. Svenskere og Nordmænd tager i
> hundredtusindvis til Danmark for at købe ind, og jeg tror altså ikke
årsagen
> er, at momsem er lavere i Sverige.
>
> Spiritus (herunder øl og vin), tobak og mange fødevarer er meget
> billigere i Danmark end i Norge så her er incitamentet helt klart.
> ---
> Yes, men nu nævnte jeg altså Sverige.

Det er da dig selv som bringer Nordmænd på banen, Konrad !? Prøv
lige at gå lidt tilbage i tråden og kig på dit eget indlæg som svar
på mit.
---
Jeg havde nok haft fingrene lidt for meget nede i den omtalte kasse sne

---
Vi har i øvrigt mange varer der ikke
> kan opdrives i Norge. Nordmænd køber julegaver ind i Danmark - det er
noget
> detailhandlen projekterer med.
> ---
> Selv om momsen er lavere i Sverige er den lave kurs på den svenske
> krone medvirkende til at visse ting er billigere i Sverige end i
> Danmark,

Ja - helt rigtigt, naturligvis.

> De har differentieret moms i Sverige. Selv inden den svenske krone faldt
ift
> DKK tog man da til Sverige for at købe marcipanmasse, nougat mv [for at
> blive i julen) Jeg tænker på dengang jeg boede på Bornholm. Og der var der
> OGSÅ et kulturelt aspekt at tage i ed.
> ---
> her er det blot noget mere ugennemskueligt hvad der er
> billigere i Sverige og hvad der er dyrere, så her skal både danskere
> og svenskere hjemmefra sætte sig ind i hvad tingene koster i begge
> lande inden at de handler ind hvis de vil spare penge.

---
Ja, eller "netop". Er det ikke det folk gør?

> ---
> Ja, men "de" - altså danskerne og svenskerne - ved det jo godt. Bøger -
tag
> til sverige. Bacon - tag til Danmark. Mælk - tag til Danmark. Ost - tag
til
> Sverige.

Helt så enkelt er det nu altså ikke. Der findes mange andre
varegrupper end dem som du nævner og faldgrupper er der mange af i
forhold til prisforskelle mellem Danmark og Sverige.
---
Enig, men vores udgangspunkt var vel netop isolerede varegrupper - altså
sodavand? DEt jeg så mener - det er faktisk min eneste pointe - er, at en
afgiftsnedsættelse intet betyder. Det er symbolpolitik som kun koster
statskassen penge.

> Jeg vil godt
> indrømme at jeg selv har dummet mig desangående og er blevet meget
> mere forsigtig når jeg køber noget i Sverige.
> ---
> Kig på momsen. Boliger, biler og benzin er generelt billigere i Sverige.
Og
> det er altså de største udgifter man har.
>
> Jeg vil vove den påstand at man sagtens kunne gøre "jydekrogen"
> arbejdsløs men det ville godt nok koste noget på den danske
> afgiftsside, så det sker naturligvis ikke.
---
Tjo. Jeg ved ikke helt hvad du mener. Den sorte "industri" af folk som sort
kører over grænsen og leverer til sådan én som mig? Jeg tvivler. Som sagt
tror jeg der er en hel masse kultur forbundet med det. Selvom jeg kunne købe
varerne til samme pris nede i Netto - og det kan man jo næsten i dag - vil
der aldrig være det samme "thrill" som at få dem bragt til døren "ulovligt".

I virkeligheden ville reel konkurrence i detailhandlen nok batte mere, end
en 30 øres nedsættelse på sodavand.

> ---
> Selvfølgelig kan man gøre jyderne arbejdsløse - i teorien. Som sagt
handler
> meget af det om kultur og lyst.

Jeg tager ikke ret meget til Sverige men det er altså fordi der ikke
er ret mange penge at spare, så den der med Kultur... Jeg tager
derover når der er Malmø Festival men så er det så også det eneste
jeg kan bruge Sverige til og det handler lige så meget om at se nogle
fede bands fra hele verden (i år optrådte for eksempel The Yeah Yeah
Yeahs fra USA derovre og dem skulle jeg lige se). Hvis der var nogle
solide besparelser ville jeg tage til Sverige. Svenskerne føler jeg
ikke det helt store fællesskab med og det har broen til Sverige altså
ikke ændret meget på.
---
Her er vi dybt uenige. Jeg elsker Sverige og svenskerne. Jeg føler mig mere
hjemme derovre end her i DK.


>IKKe om afgifter, og slet ikke 30 øre per 1½
> liter. Det betyder ingenting.
>
> I går fik jeg leveret 10 kasser cola og 10 kasser cola light og 2 kasser
> kondi og 1 kasse sne ved døren. Fra Tyskland. Der skal meget til for at
> ændre på det arrangement.

Ja især fordi at nedsættelsen er lille og kun er gældende for
sodavand. Det gavner formentlig ikke ret meget ud over at give Dansk
Folkeparti et par stemmer (hvis man kan kalde det gavn (jeg vil nok
kalde det noget andet)).

---
Og så er vi jo 100% enige. Tak for det!

NB: Er det mig eller dig der har sat sin reader forkert op?




Kim Larsen (02-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-12-06 14:46

Konrad skrev:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1165016690.582200.171610@79g2000cws.googlegroups.com...
> Konrad skrev:
> > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:1164982587.415135.164380@j72g2000cwa.googlegroups.com...
> > Konrad skrev:
> > > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> > news:1164976765.934614.136620@80g2000cwy.googlegroups.com...
> > > Konrad skrev:
> > > > "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > > > news:1164906677.697390.102780@80g2000cwy.googlegroups.com...
> > > > Ralph skrev:

> > Selv om momsen er lavere i Sverige er den lave kurs på den svenske
> > krone medvirkende til at visse ting er billigere i Sverige end i
> > Danmark,

UPS - tyrkfleg - sætternissen satte ind. Der skulle have stået:

"...Ud over at momsen er lavere i Sverige er den lave kurs på den
svenske krone medvirkende til at visse ting er billigere i Sverige end
i Danmark,..."

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Kim2000 (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 04-12-06 18:16


"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456f0efb$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen her der har et bud på hvorfor DF har valgt at sætte afgiften på
> sodavand ned?
>

Kan man gøre folk fede nok, bliver de syge, bliver de syge er der en
mulighed for de bliver sociale tabere, bliver de sociale tabere er de
stemmekvæg for DF. En langsigtede strategi der er lagt hjemme på Pias
køkkenbord.
Kim



gb (04-12-2006)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 04-12-06 19:41

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in
news:457457a4$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Kan man gøre folk fede nok, bliver de syge, bliver de syge er der
> en mulighed for de bliver sociale tabere, bliver de sociale tabere
> er de stemmekvæg for DF. En langsigtede strategi der er lagt
> hjemme på Pias køkkenbord.

Her ser vi et eksempel på saglig analyse?

Gudfaderbevares.

--
GB

Kim2000 (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 04-12-06 20:00


"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns988FC83AA9E83nospam465098@130.227.3.84...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in
> news:457457a4$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>> Kan man gøre folk fede nok, bliver de syge, bliver de syge er der
>> en mulighed for de bliver sociale tabere, bliver de sociale tabere
>> er de stemmekvæg for DF. En langsigtede strategi der er lagt
>> hjemme på Pias køkkenbord.
>
> Her ser vi et eksempel på saglig analyse?
>
> Gudfaderbevares.
>

Tja, kan du komme i tanke om en fornuftig begrundelse? En idiotisk
lovændring fortjener en idiotisk analyse.

Der er sguda ingen der tror på at folk stopper med køre over grænsen fordi
man nedsætter afgiften med et par øre, godt 7 kroner pr. kasse (som jeg
tvivler på forbrugeren oplever som prisnedsættelse).

mvh
Kim



gb (04-12-2006)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 04-12-06 20:17

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in
news:45747002$0$13979$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Tja, kan du komme i tanke om en fornuftig begrundelse? En idiotisk
> lovændring fortjener en idiotisk analyse.

De radigale foreslår at give cyklister lov til at køre over for rødt
lys. Det er da ti gange mere hjernedødt end noget, DF kunne finde på.

--
GB

Kim2000 (04-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 04-12-06 20:22


"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns988FCE48EDFE2nospam465098@130.227.3.84...
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in
> news:45747002$0$13979$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
>
>> Tja, kan du komme i tanke om en fornuftig begrundelse? En idiotisk
>> lovændring fortjener en idiotisk analyse.
>
> De radigale foreslår at give cyklister lov til at køre over for rødt
> lys. Det er da ti gange mere hjernedødt end noget, DF kunne finde på.
>

Hold nu fokus på sagen og lad de andre være. Hvad er det fornuftige i DFs
bidrag til finansloven?
mvh
Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste