At være til grin
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-11-06 13:55

Jeg er glad for, at vi har Dansk Folkeparti. Nu vil de have folkeafstemning
om, hvorvidt dyresex - aka sodomi - skal være tilladt.

Jeg er glad for, at partiet kærer sig om folkets holdning til sådanne
altafgørende spørgsmål. Skide være med finansloven - lad os få
"dyresexloven" til folkeafstemning.

Så kan det være, at partiets protegeer - humboldtpingvinerne - endelig får
lidt fred for dyrepasserne i ZOO.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-11-06 14:05

> [...]
> "dyresexloven" til folkeafstemning.
>
> Så kan det være, at partiets protegeer - humboldtpingvinerne - endelig får

Det handler om stemmer. Der er alngt flere stemmer i en lov mod dyresex end
i fniansloven.

Jan

Fra : Konrad

Dato : 30-11-06 14:22

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message news:456ed6fa$0$835$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det handler om stemmer. Der er alngt flere stemmer i en lov mod dyresex end
> i fniansloven.

Ligesom deres store "mærkesager" : Indvandrere, ældre og sygehusbehandling. Hvis DF var et parti der havde REEL indflydelse og som magtede at affektuere deres MANGE hensigtserklæringer ville jeg naturligvis stemme på dem.

Men det er de ikke. DF er en kortvarig replik i det danske demokratis historie.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-11-06 15:28

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

deres MANGE hensigtserklæringer ville jeg naturligvis stemme på dem.

Men det er de ikke. DF er en kortvarig replik i det danske demokratis

Forhåbentlig. Men dette område - altså at tage spændende enkeltsager, har de
nu godt følgeskab af stort set alel andre partier. Det er bare forskellige
sager, der tages op.

Jan

Fra : Konrad

Dato : 30-11-06 15:36

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message news:456eea82$0$849$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> nu godt følgeskab af stort set alel andre partier. Det er bare forskellige

Problemet er som skitseret at "sagerne" ikke følges til dørs. DF får en masse umiddelbare stemmer på enkeltsager - "nu er det for galt" etc, men kradser du lidt i overfladen finder du ud af, at DF ikke har andet at byde på end at være konkurrenter om stemmerne til de rigtige partier der har rigtige, konsistenste meninger - V, S, K, R osv.

Fra : Malene P

Dato : 30-11-06 19:46

> [...]
> "dyresexloven" til folkeafstemning.
>
> Så kan det være, at partiets protegeer - humboldtpingvinerne - endelig får

1) Hvad har du imod, at nogen synes at dyr skal behandles ordentligt? Det
gør du øjensynligt ikke.
2) Udelukker det ene emne det andet?

Malene P

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-11-06 20:09

Malene P skrev:
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> folkeafstemning

> 1) Hvad har du imod, at nogen synes at dyr skal behandles ordentligt? Det
> gør du øjensynligt ikke.

Naturligvis skal dyrene behandles ordentligt, derfor har vi
en dyreværnslov.
Jeg har svært ved at se behovet for en lov der direkte
forbyder sex med dyr.

> 2) Udelukker det ene emne det andet?

Bestemt ikke, DF fik sænket afgiften på sodavand med
30 ører ved seneste finanslovsforhandling, det viser
at DF sagtens kan tænke på både dyrevelfærd og finanslov.

Der er måske nogen der vil mene at DF burde sætte sig
større mål med deres virke i folketinget, men her må
man tænke på den ret begrænsede hjerne kapacitet partiet
kan mønstre.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-12-06 11:12

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Bestemt ikke, DF fik sænket afgiften på sodavand med
> 30 ører ved seneste finanslovsforhandling, det viser
> at DF sagtens kan tænke på både dyrevelfærd og finanslov.

Jeg synes snarere, det viser, at Dansk Folkeparti har én eneste prioritet:
At sikre sig stemmer. Begge dele er ligegyldige spørgsmål, som udelukkende
tages op, fordi der er stemmer i det. De store, væsentlige emner på
finansloven har partiet ingen holdning til, eller også er holdningen, at man
ikke vil ændre noget.

> Der er måske nogen der vil mene at DF burde sætte sig
> større mål

Så afgjort!

Det andet har jo et trist, udemokratisk skær over sig, at man kun går efter
de sager, som der er stemmer i. Det er godt, at ikke alle partier gør sådan
altid.

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-12-06 03:00

Christian R. Larsen skrev:
> [...]
> tages op, fordi der er stemmer i det. De store, væsentlige emner på
> finansloven har partiet ingen holdning til, eller også er holdningen, at man

Jeg burde vist have skruet lidt mere op for ironien
i kommentaren ovenfor.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 02-12-06 04:15

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]

Alle partier er alt for tændt på det

Afgørende er at de modarbejder islamisering og det er hastesag

Fra : Tony

Dato : 01-12-06 00:10

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> folkeafstemning

> 1) Hvad har du imod, at nogen synes at dyr skal behandles ordentligt? Det

Han har sikkert et hængebugsvin rendende rundt derhjemme, som han voldtager
engang imellem..

Tony

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-12-06 11:12

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Han har sikkert et hængebugsvin rendende rundt derhjemme, som han
> voldtager engang imellem..

Det er nu en sitkahjort.

Fra : Konrad

Dato : 01-12-06 06:48

> [...]
> folkeafstemning

> 1) Hvad har du imod, at nogen synes at dyr skal behandles ordentligt? Det

Er du vegetar? Hvis ikke er din holdning evig ligegyldig.

> 2) Udelukker det ene emne det andet?

Ja.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-12-06 11:08

> [...]
> folkeafstemning

> 1) Hvad har du imod, at nogen synes at dyr skal behandles ordentligt? Det

Hvor skriver jeg, at jeg har noget imod det? Jeg skriver, at jeg finder det
ubegribeligt, at nogen kan finde få at mene, at så ubetydeligt et spørgsmål
skal udlægges til folkeafstemning. En folkeafstemning koster i
størrelsesordenen 50 mio. kr...

> 2) Udelukker det ene emne det andet?

I det store hele - ja!

Fra : Malene P

Dato : 01-12-06 16:22

> [...]
spørgsmål
> skal udlægges til folkeafstemning. En folkeafstemning koster i

Hvorfor mener du at hensyn til dyrevelfærd er et ubetydeligt spørgsmål?

> I det store hele - ja!

Hvorfor mener du at man ikke kan ikke tage hensyn til dyrevelfærd samtidig
med at man er en
ansvarlig forhandlingspartner om finansloven?

Malene P

Fra : Konrad

Dato : 01-12-06 21:09

> [...]
> det
> spørgsmål
>
> Hvorfor mener du at hensyn til dyrevelfærd er et ubetydeligt spørgsmål?

Du ER vel vegetar?

Fra : Malene P

Dato : 02-12-06 06:32

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du ER vel vegetar?

Næh -og hvad har det med sagen at gøre?

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 02-12-06 07:57

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Næh -og hvad har det med sagen at gøre?

Dyreerotisk Råd og al anden etik om dyr er
meningsløs og hyklerisk, hvis ikke man prioriterer at bekæmpe den
værst tænkelige forbrydelse mod dyr, nemlig at dræbe dem for at gøre
dem til luksus-spise.
Da hæleren er værre end stjæleren har os ikke-vegetarer sat os uden
for indflydelse vedr bagatel-chikane mod vore firbenede venner

Der er ikke tale om den enes død den andens brød - for ingen dansker
ville sulte ved at blive vegetar.

Dyr har angst før slagtning, men glæder sig måske altid til ejers
erotik med dem

Hvis jeg bollede min kones kæreste kat og vor nabo også gjorde det, så
katten ikke gad mig, SÅ VAR DER MÅSKE BRUG FOR politi-indsats mod
brugstyveriet
NB Jeg tror ikke at man kan bolle en ikke-bunden kat uden at blive
revet, men skeder har extremt udvideligt bindevæv hos alle dyrearter,
fordi de også er passage ved fødsel, så måske man via indledende
fingerlir kan lære også sådanne smådyr op til erotisk nydelse - min
kones katte er ihvertfald ville med kæleri og især i skridtet
Ved nogen om alle skeder kan udvides til-dobbelt diameter uden
læsioner?

Fra : Konrad

Dato : 02-12-06 13:34

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Næh -og hvad har det med sagen at gøre?

At du synes det er mere forfærdeligt at stikke en pik ind i et dyr, end det
er at spise dem.

Folk der selvretfærdigt taler om "dyrevelfærd" men som stiltiende accepterer
at dyr mishandles og slåes ihjel og spises på bestialsk vis burde skamme
sig. Og du er blandt disse folk.

Fra : Malene P

Dato : 02-12-06 18:05

> [...]
> spørgsmål?

> At du synes det er mere forfærdeligt at stikke en pik ind i et dyr, end

Det er sgu da en syg påstand -jeg troede faktisk at du var mere begavet.

> Folk der selvretfærdigt taler om "dyrevelfærd" men som stiltiende
accepterer
> at dyr mishandles og slåes ihjel og spises på bestialsk vis burde skamme
> sig. Og du er blandt disse folk.

Du har vist fået for meget sneøl. Jeg har ikke sagt noget om, at jeg
accepterer at dyr skal mishandles og slås ihjel (eller spises) på bestialsk
vis. Tværtimod mener jeg at dyr skal behandles ordentligt og har intet at
skamme mig over i den forbindelse. Men at slå (andre) dyr ihjel for at spise
dem, er ikke min pointe -i så fald ville en hel del rovdyr have et
forklaringsproblem.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-12-06 10:58

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> det
>
> Det er sgu da en syg påstand

Det må du vist uddybe - nu da du mener, at min modstand imod et forbud mod
dyresex kan sidestillet med en generel ligegyldighed over for dyrevelfærd.
Dyr dør ikke af, at man har sex med dem, sålænge man holder sig inden for
lovens rammer. Men de dør af at blive spist.

> Du har vist fået for meget sneøl. Jeg har ikke sagt noget om, at jeg
> accepterer at dyr skal mishandles og slås ihjel (eller spises) på
> bestialsk
> vis.

Men det er i orden at slå dem ihjel og spise dem?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-12-06 10:49

> det
> spørgsmål
>
> Hvorfor mener du at hensyn til dyrevelfærd er et ubetydeligt spørgsmål?

Hvor skrev jeg, at jeg mener det? Rigtigt - det skrev jeg ikke. Jeg skrev,
at spørgsmålet om, hvorvidt man må have sex med dyr, er et ligegyldigt
spørgsmål. Der er forskel på de to ting. Det burde være til at regne ud, at
man ikke behøver at være ligeglad med dyrevelfærd generelt, blot fordi man
finder spørgsmålet om et forbud imod dyresex inderligt ligegyldigt.

> Hvorfor mener du at man ikke kan ikke tage hensyn til dyrevelfærd samtidig
> med at man er en
> ansvarlig forhandlingspartner om finansloven?

Hvor skrev jeg, at jeg mener det? Rigtigt - det skrev jeg heller ingen
steder. Jeg skrev derimod, at det er et problem for et parti, at det bruger
energi på ligegyldige emner som dyresex, fordi det i det store hele
udelukker, at man kan kaste tilstrækkelig opmærksomhed på de vigtige emner.

Malene, det er aldrig fremmende for en sober debat, hvis man tillægger folk
synspunkter, som de ikke har fremsat. Prøv i stedet at holde dig til at
diskutere de holdninger, jeg faktisk fremsætter, frem for at skyde mig alle
mulige besynderlige synspunkter i skoene.

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-11-06 20:00

Christian R. Larsen skrev:
> [...]
> "dyresexloven" til folkeafstemning.
>
> Så kan det være, at partiets protegeer - humboldtpingvinerne - endelig får

Det er naturligvis helt til grin at sætte sådan noget til
folkeafstemning

MEN MEN MEN !!!

Når det så er sagt fatter jeg ikke at sex mellem mennesker og dyr
ikke er forbudt i Danmark, selvfølgelig skal det etiske grunde være
det. På det punkt giver jeg Malene fuldstændig ret i hendes indlæg
andetsteds i tråden.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-12-06 11:14

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Man skal jo lige huske, at det er forbudt at mishandle dyr - herunder ved at
have sex med dem. Så det, der ikke er forbudt, er altså sex, hvor dyret ikke
lider overlast.

Uanset at jeg ikke lige kan se det lækre i dyresex, så er jeg også tilhænger
af princippet om, at man ikke skal lovgive bare for at lovgive. Der er
lovtekst nok at forholde sig til.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-12-06 12:44

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tilhænger af princippet om, at man ikke skal lovgive bare for at
> lovgive. Der er lovtekst nok at forholde sig til.

Pias
taktik er kortsigtet og derfor går det hende bedre end Glistrup

Hun satser på sentimentale danskere der intet ved om dyr

Selvfølgelig er beskyttelse mod fysisk overlast noget man skal gøre
sig fortjent til, fx ved at være født af en dansker eller have fået
turistvisum til vort land.

Stenalderstammer forsikrede hinanden mod vold udefra og gav
beskyttelse og modtog beskyttelse, men hvad har dyrene givet, der
berettiger at vi udvider lovjunglen og spilder politiresourcer på dem

En blind passager der smides overbord, fordi den philipinske besætning
er skræmt ved pirater, han har menneske DNA men har han
menneskerettigheder som betyder noget her - det skete i internationalt
farvand og Glistrup mener at sagen skulle ikke være ført til doms (den
danske styrmand der overværede fik vist bøde)

Børn er ret meget forældres ejendom og tamme der er endnu mere ejers.

At vi har tradition for at straffe for lemlestelse uden hurtig
aflivning af vilde dyr, er vel fordi folk, der tåler, at et stort dyr
lider er ofte afstumpede og kunne derfor være farlige for
medmennesker.

Måske dyr altid er glade for at ejer gider erotik med dem?

Fra : Konrad

Dato : 01-12-06 06:47

> [...]
> "dyresexloven" til folkeafstemning.
>
> Så kan det være, at partiets protegeer - humboldtpingvinerne - endelig får

LOL. Parret med de mange udsmidningssager, den totale idioti almene DF'ere
udstiller samt dette og andre forslag som tydeligvis ikke er baseret på
andet end rendyrket populisme vil selv den danske befolkning nok kunne
gennemskue, at DF ikke og aldrig har været andet end en sørgelig anakronisme
i Dansk politiks historie.

DF bliver aldrig større end de er nu. De havde ellers muligheden.