/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
licens igen
Fra : Ralph


Dato : 29-11-06 22:22

HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?

--
Ralph



 
 
Kim Larsen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 29-11-06 22:30

Ralph skrev:

> HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?

Det er et spørgsmål som INGEN kan give dig et fornuftigt svar på.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Martin (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 29-11-06 22:59


Ralph skrev:
> HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?
>
Det ville vel minde for meget om et totalitært samfund??

Mvh
Martin


Peter Bjørn Perlsø (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 29-11-06 23:15

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?

Fordi så er der SLET ingen valgfrihed?


--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk
http://siad.dk

Jan Rasmussen (29-11-2006)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 29-11-06 23:27

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:456df9f1$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?

Der er den også, bare sig til dig selv trækprocent + moms + licens = skat
gør det til et mantra, kom sig efter mig,,,
Ohmmmmm
"trækprocent + moms + licens er skat"
"trækprocent + moms + licens er skat"
"trækprocent + moms + licens er skat"
Ohmmmmm
"trækprocent + moms + licens er skat"
"trækprocent + moms + licens er skat"
"trækprocent + moms + licens er skat"
Ohmmmmm

Da man ikke har frit valg, så er det jo en skat
også er der ikke nogen grund til at bruge mere tid på det.

Jan Rasmussen




Sten Schou (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 30-11-06 00:43


"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456df9f1$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?

Ja, det er egentligt mærkeligt, når man tænker på hvor mange, både
politikere og alm. godtfolk, der er imod brugerbetaling.

Hilsen Sten



Peter Bjørn Perlsø (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-11-06 00:58

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:456df9f1$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?
>
> Ja, det er egentligt mærkeligt, når man tænker på hvor mange, både
> politikere og alm. godtfolk, der er imod brugerbetaling.
>
> Hilsen Sten

Modstand imod brugerbetaling er jo blot en camoufleret måde at sige, at
man vil nyde en service, men sende regningen videre til andre.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk
http://siad.dk

gb (30-11-2006)
Kommentar
Fra : gb


Dato : 30-11-06 01:05

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in
news:1hplby0.r5cbq91kkikk6N%peter@DIESPAMMERDIE.dk:

> Modstand imod brugerbetaling er jo blot en camoufleret måde at
> sige, at man vil nyde en service, men sende regningen videre til
> andre.

Du tænker på skat og licens, eller? >

--
GB

Peter Bjørn Perlsø (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-11-06 15:41

gb <nospam@no.invalid> wrote:

> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in
> news:1hplby0.r5cbq91kkikk6N%peter@DIESPAMMERDIE.dk:
>
> > Modstand imod brugerbetaling er jo blot en camoufleret måde at
> > sige, at man vil nyde en service, men sende regningen videre til
> > andre.
>
> Du tænker på skat og licens, eller? >

Primært skatten.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk
http://siad.dk

Sten Schou (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 30-11-06 01:11


""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
news:1hplby0.r5cbq91kkikk6N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...

> Modstand imod brugerbetaling er jo blot en camoufleret måde at sige, at
> man vil nyde en service, men sende regningen videre til andre.

Enig. Folk flest skriger på mere velfærd, mere velfærd, mere velfærd, i den
tro, at det er naboen der betaler for gildet.

Hilsen Sten



Peter Ole Kvint (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 30-11-06 09:13

Sten Schou wrote:
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> news:1hplby0.r5cbq91kkikk6N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
>
>> Modstand imod brugerbetaling er jo blot en camoufleret måde at sige, at
>> man vil nyde en service, men sende regningen videre til andre.
>
> Enig. Folk flest skriger på mere velfærd, mere velfærd, mere velfærd, i den
> tro, at det er naboen der betaler for gildet.
>
> Hilsen Sten
>
>
Det er altså billiger hvis alle betaler, frem for at alle skal ud og
købe, så at prisen bliver presset i vejeret.

@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 10:29

On Thu, 30 Nov 2006 09:12:51 +0100, Peter Ole Kvint
<haabet2003@yahoo.dk> wrote:

>Sten Schou wrote:
>> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1hplby0.r5cbq91kkikk6N%peter@DIESPAMMERDIE.dk...
>>
>>> Modstand imod brugerbetaling er jo blot en camoufleret måde at sige, at
>>> man vil nyde en service, men sende regningen videre til andre.
>>
>> Enig. Folk flest skriger på mere velfærd, mere velfærd, mere velfærd, i den
>> tro, at det er naboen der betaler for gildet.
>>
>> Hilsen Sten
>>
>>
>Det er altså billiger hvis alle betaler,

den påstand holder ikke een meter

i DK har vi suverænt verdens dyreste velfærd, men ikke verdens bedste

vi kan nærmest sammenlingnes med Estland, hvor skatte/afgifts -
trykket ikke er i nærheden af danske højder


> frem for at alle skal ud og
>købe, så at prisen bliver presset i vejeret.

fri næring har aldrig været til skade for kunden

tværtimod


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Thorkild Poulsen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 30-11-06 15:36


"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message
news:780fe$456e927c$55dab8ab$7977@news.galnet.dk...

>>
> Det er altså billiger hvis alle betaler, frem for at alle skal ud og købe,
> så at prisen bliver presset i vejeret.

Det var da noget af den mest underlige vurdering af fri konkurrence jeg har
oplevet.

Underligt det kostede 4 gange så meget at ringe til USA end fra USA, da
telefonselskabet var drevet af det offentlige.

At Peter Ole tager fejl er der heldigvis empirisk bevis for, til eksempel
har Jan Rose Skaksen, Vismand, vist at danskerne kan spare 375 kr. pr.
person hver gang en procent af de offentlige ydelser udliciteres. Den frie
konkurrence betyder lavere priser og bedre kvalitet.

Thorkild



@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 08:35

On Thu, 30 Nov 2006 00:57:38 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:
>
>> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:456df9f1$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> > HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?
>>
>> Ja, det er egentligt mærkeligt, når man tænker på hvor mange, både
>> politikere og alm. godtfolk, der er imod brugerbetaling.
>>
>> Hilsen Sten
>
>Modstand imod brugerbetaling er jo blot en camoufleret måde at sige, at
>man vil nyde en service, men sende regningen videre til andre.


netop,
licenstilhængerne er en flok asociale nærige egoister


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 08:10

On Wed, 29 Nov 2006 22:21:56 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?

hvorfor skulle lige licensen være skatteyderbetalt?

vil det ikke være unfair overfor aviser og ugeblade?


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Peter Ole Kvint (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 30-11-06 09:11

Ralph wrote:
> HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?
>
Det stammer fra den gang ikke alle havde råd til en modtager.

Frank (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 30-11-06 11:11

Hej

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:456df9f1$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?

Spørgsmålet er vel mere hvorfor public-service stationerne ikke er
skattefinansieret?

Som jeg ser der er der 2 grunde:

1: Licensen stammer fra en tid hvor det ikke var alle der havde TV og man
derfor ønskede at dem der havde TV ("de rige") skulle betale for opbygningen
af DR-TV. Du ser det samme med sort-hvis vs. farve-licens. Med den store
udbredning licensen har er dette argument nok ikke holdbart længere.

2: Man ønsker ikke en direkte statsfinansiering af public-service
stationerne for at skabe en vis afstand mellem lovgivere/udøverne og disse
stationer. Når det ikke er regeringen der sidder direkte på finanseringen er
håbet at public-service stationerne er mere frie og dermed er med til at
kaste et kritisk lys på hvad der foregår i regeringen/folkeringet. I lande
hvor regeringen har direkte kontrol over public-service stationerne ser du
til tider at hele ledelsen på sådanne stationer skiftes ud ved
regeringsskift.

Mvh
Frank

--
Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....



Ralph (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 30-11-06 17:26

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:456eae3d$0$12629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> HVORFOR er det lige at licensen ikke er skatteyderbetalt?
>
> Spørgsmålet er vel mere hvorfor public-service stationerne ikke er
> skattefinansieret?

Undskyld - det er sikkert mig der har formuleret mig for vagt - ja jeg mener
selvf. public-service-licens, der som bekendt kun går til Danmarks Radio og
TV2-regionerne - altså public-service stationerne!

--
Ralph



Kim Larsen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 30-11-06 11:32

@ skrev:
>
> netop,
> licenstilhængerne er en flok asociale nærige egoister

Det er dig som er asocial. Bare se at komme til lommerne ligesom os
andre.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


N_B_DK (30-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 30-11-06 12:53

In news:1164882728.622176.108680@80g2000cwy.googlegroups.com,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Det er dig som er asocial. Bare se at komme til lommerne ligesom os
> andre.

Hellere være asocial, end betale for noget jeg ikke vil have.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 14:21

On 30 Nov 2006 02:32:08 -0800, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:

>@ skrev:
>>
>> netop,
>> licenstilhængerne er en flok asociale nærige egoister
>
>Det er dig som er asocial. Bare se at komme til lommerne ligesom os
>andre.

giv mig bare een enenste god grund til at jeg skal betale til dem der
ser DR-TV og TV2 når jeg aldrig ser disse 2 underlødige kanaler?


er DU villig til at betale næste gang jeg skal på jagt i Skotland?

eller er Du også en af egoisterne der mener pengene kun skal gå den
ene vej, fra alle andre til dig?



--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Konrad (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-11-06 15:17


"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message news:1164882728.622176.108680@80g2000cwy.googlegroups.com...
@ skrev:
>
> netop,
> licenstilhængerne er en flok asociale nærige egoister

Det er dig som er asocial. Bare se at komme til lommerne ligesom os
andre.
---
Det er ikke en forbrydelse at være "asocial". Jeg er dybt uenig med @ mv indenfor nogle generelle spørgsmål - men jeg er nok også det mest asociale individ i Kbh og omegn.

Man er ikke "bedre" blot fordi man går ind for en kollektiv fordelingsmodel. Dem der ikke kan se lyset i det, er heller ikke onde mennesker.


@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 15:30

On Thu, 30 Nov 2006 15:17:10 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>
>"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message news:1164882728.622176.108680@80g2000cwy.googlegroups.com...
>@ skrev:
>>
>> netop,
>> licenstilhængerne er en flok asociale nærige egoister
>
>Det er dig som er asocial. Bare se at komme til lommerne ligesom os
>andre.

du er en egoistisk nærigrøv hvis du virkelig mener at andre skal
betale DIT fjernsynskiggeri

du er en asocial nasser hvis du mener at DINE fritidssysler herunder
fjernsynskiggeri skal betales af den enlige mor på bistand

føj da for noget svineri


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Konrad (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 01-12-06 09:16


"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:5jqtm2d984rapgeek14tp27nmpgt7q0cpt@4ax.com...
> On Thu, 30 Nov 2006 15:17:10 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
> wrote:
>
> >
> >"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
news:1164882728.622176.108680@80g2000cwy.googlegroups.com...
> >@ skrev:
> >>
> >> netop,
> >> licenstilhængerne er en flok asociale nærige egoister
> >
> >Det er dig som er asocial. Bare se at komme til lommerne ligesom os
> >andre.
>
> du er en egoistisk nærigrøv hvis du virkelig mener at andre skal
> betale DIT fjernsynskiggeri

Det er vist ikke mig, du henvender dig til?

> du er en asocial nasser hvis du mener at DINE fritidssysler herunder
> fjernsynskiggeri skal betales af den enlige mor på bistand

Jeg ser stort set ikke fjernsyn - alligevel betaler jeg til JERES TV-kiggeri
ved at levere mere end 5.000 om året til produktion - licens og kontraktlig
forpligtende afgifter til Kabel-TV.

Jeg synes ikke jeg skylder nogen noget. Jeg ser Matador og South Park -
regnet ud i kroner per timer har jeg vist mit på det tørre.




Peter Bjørn Perlsø (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 30-11-06 18:02

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> @ skrev:
> >
> > netop,
> > licenstilhængerne er en flok asociale nærige egoister
>
> Det er dig som er asocial. Bare se at komme til lommerne ligesom os
> andre.

Kære Kim,

fald død om. Ingen frihedsorienterede individer vil ofre sig selv eller
deres ejendom på en befaling fra et hjernedødt pjok som dig.

Hvis du så gerne vil have licens, SÅ BETAL SELV FOR DEN!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk
http://siad.dk

Kim Larsen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 30-11-06 14:56

@ skrev:
> On 30 Nov 2006 02:32:08 -0800, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:
>
> >@ skrev:
> >>
> >> netop,
> >> licenstilhængerne er en flok asociale nærige egoister
> >
> >Det er dig som er asocial. Bare se at komme til lommerne ligesom os
> >andre.
>
> giv mig bare een enenste god grund til at jeg skal betale til dem der
> ser DR-TV og TV2 når jeg aldrig ser disse 2 underlødige kanaler?
>
>
> er DU villig til at betale næste gang jeg skal på jagt i Skotland?
>
> eller er Du også en af egoisterne der mener pengene kun skal gå den
> ene vej, fra alle andre til dig?

Som jeg plejer at skrive til "sorte"-Thorkild: Bare se at komme til
lommerne, gerne lidt kvikt.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


@ (30-11-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-11-06 15:24

On 30 Nov 2006 05:55:36 -0800, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote:

>Som jeg plejer at skrive til "sorte"-Thorkild: Bare se at komme til
>lommerne, gerne lidt kvikt.

ja forbrydersympatisøren og egoisten Kim har talt


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste