dlink router
Fra : Hightower

Dato : 25-06-01 20:35

Hej

Jeg har et lille problem se om der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg her en dlink di-106 router hvor jeg ikke kan huske passwordet hvad gør
man så ??

Jeg har hørt noget med at helde en ny firmware i men den kan jeg heler ikke
finde nogen stæder ??

Nogen ideer ??

Hightower

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 25-06-01 23:47

jeg sidder med en di-107, og der kan man med medfølgende prg. sætte
factorysettngs uden at logge ind. factory settings er uden passwd.

finn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-06-01 00:30

On Mon, 25 Jun 2001 21:35:02 +0200, "Hightower"
<the_hightower@hotmail.com> wrote:

>Jeg her en dlink di-106 router hvor jeg ikke kan huske passwordet hvad gør
>man så ??

Nu kan jeg ikke huske dlink-produktserien, men jeg mindes at dlinks er
ZyXEL's i forklædning (i hvert fald for tidligere ISDN-udgaver). I så
fald prøv at søge lidt rundt på ZyXEL's website.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Hans Pedersen

Dato : 26-06-01 16:11

On Tue, 26 Jun 2001 01:29:59 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Nu kan jeg ikke huske dlink-produktserien, men jeg mindes at dlinks er
>ZyXEL's i forklædning (i hvert fald for tidligere ISDN-udgaver). I så
>fald prøv at søge lidt rundt på ZyXEL's website.

106'eren er en Zyxel under cover.
Mener standardpassword er 1234, hvis det kan bruges til noget.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Hightower

Dato : 26-06-01 17:24

hej igen

Hvilken zyxel skulle det handle sig om ??

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-06-01 10:29

On Tue, 26 Jun 2001 18:23:30 +0200, "Hightower"
<the_hightower@hotmail.com> wrote:

>Hvilken zyxel skulle det handle sig om ??

Jeg har tidligere arbejdet med en Prestige 128+ og for mig at se, er
software nærmest identisk.

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Allan Jul Woer

Dato : 27-06-01 16:59

> [...]

>Jeg har et lille problem se om der er nogen der kan hjælpe mig.
>
>Jeg her en dlink di-106 router hvor jeg ikke kan huske passwordet hvad gør

Måden at få routeren tilbage til fabriksindstillinger,
er ved at uploade en default opsætning til den
Måden dette skal gøres på, er ved at tilslutte et RS232 kabel til
routeren,
og herefter gå ind i HyperTerminal. Følg herefter denne vejledning:

1) Sluk og tænd routeren
2) Tryk "Enter" for at komme ind i Debug mode
3) Tast "atur3" og pres "Enter"
4) Routeren er nu klar til at modtage filen. Gå op under send i
HyperTerminal - vælg her X-Modem,
samt placering på den vedhæftede fil.
5) Når routeren er færdig med at modtage filen trykkes "atgo", hvilket
får routeren til at genstarte.
6) Efter dette er gjort, er routerens konfiguration sat tilbage til
fabriksindstillinger. (Password 1234)

Bemærk at routeren så skal sættes op fra bunden.

Filen (default.cfg) er lagt i dk.binaer i følgende indlæg:

kg0kjtc4h7ib9s6acar76rd51eeajcd15m@4ax.com

Mvh (og god fornøjelse)
--
Allan Jul Woer