Sådan kan man også bekæmpe fedme.
Fra : JensenDenmark

Dato : 28-11-06 21:39

http://www.ocregister.com/ocregister/homepage/abox/article_1366091.php

Man ringer til et firma, som kommer (Håndjern bliver brugt, så denne
mulighed findes ikke i Danmark) og henter ungen eller bringer ungen til
programmet selv.

Man betaler ca. 40.000 kr. om månden og får 10 minutter i telefonen med
ungen hver uge, men ellers er der besøgsforbud.

Ungen kommer på en kombination af motion og diæt. Der foregår noget
undervisning og de kan godt trykke et eksamensbevis for sjov.

Der bliver beviliget 1300 kalorier pr. dag og 12 grams fedt. Hvis der ikke
tabes 500 gram om ugen, så hedder det 700 kalorier pr. dag.

Motionen er planlagt til at tage 3 timer af barnets dag hver dag og resten
af dagen foregår med skole og pligter.

Der bliver råbt lidt af eleverne. De kan blive pålagt ekstra pligter og
isolation. Hvis de er helt umulige har man en søster afdeling med vandreture
i ørkenen og det er straf.

Når ungen kommer hjem til de gamle vaner, så kan man starte med at spare op
til næste tur.

Lyder effektivt - ikke?

700 kalorier pr. dag - sundt?

Man har af gode grunde ikke sådanne skoler i Europa på permanent basis, men
man har en telt-lejr i England. http://www.wellspringcamp.co.uk/ Her
tilbydes kurser af 4-8 uger mellem 3.200 pund til 5.700 pund. Her kan man
dog ikke indskrive børn imod deres vilje, da Europa ser lidt anderledes på
forældrenes ret i forhold til deres børn end de gør over i staterne.

Hvis man er parat til at risikere fængsel for overgreb, burde man måske
overveje en lignende forretning i Danmark et øde sted. Det er en sikker
forretning. Aldrig så snart er ungen hjemme igen og ude af det beskyttede
zone hvor fristelser ikke eksisterer, så er ungen på vej til at blive kunde
igen næste år.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Kim2000

Dato : 28-11-06 21:54

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog ikke indskrive børn imod deres vilje, da Europa ser lidt anderledes på
> forældrenes ret i forhold til deres børn end de gør over i staterne.

Det er da mægtig fint at folk vil tabe sig, det er da også fint nok at
forældrene tager ansvar. Men det gør de jo bare præcis ikke. De sender ungen
afsted og når ungen så kommer tilbage 20-30 kg lettere har denne ikke en
jordisk chance for at holde vægten. Da barnet indtager langt de meste af
maden i hjemmet er det naturligvis nødvendigt at man ser på husets madvaner.

Jeg har som lærer set børn blive sendt på julemærkehjem og tabe 15 kg, kun
for at komme tilbage og tage det hele på igen fordi familien ikke evner at
ændre madvanerne.
mvh
Kim

Fra : JensenDenmark

Dato : 28-11-06 22:17

> [...]
> for at komme tilbage og tage det hele på igen fordi familien ikke evner at

Jeg er lidt kynisk. Jeg er selv tidligere triatlet og marathon løber. Hos os
er motion et familie projekt. 4-5 aftener om ugen ligger min kone og
undertegnede på hver sin måtte og laver nogle mavebøjninger for at justere
på bryggeriernes udvidelsesplaner i vores krop. Løbeturene (1-2 gange om
ugen foregår i hinandens selskab og den yngste i løbevogn.). Den ældste
kører på cykel ved siden af. Derudover har jeg et ego-trip på cyklen, men
det skyldes forskelle imellem konens forbrænding og min.

Vi er mærkelige. Det erkender jeg. Flere kunne gøre som os, men det kræver
at forældre skal bruge tid sammen med deres børn og kan børnene rende rundt
i byen om natten, så er dette samværd ikke specielt eksisterende. Den
moderne forælderrolle ophører ved 12. Jeg mindes Flemming og Berit: "Børnene
er i Japan - eller nede på bytorvet."

Forældrene vil derfor søge "det hurtige fix.", som ikke kræver en indsats
fra dem selv.

Derfor vil ovennævnte systemer finde deres vej til Danmark, ligesom vi vil
se en langsom brancheglidning for efterskolernes vedkomne, så de kommer til
at ligne fængsler. (Periodiske narkotest er allerede obligatorisk på hver 6.
efterskole. Børnene skal nu bevise deres uskyld.) Ovennævnte vægttabsskoler
arbejder med isolation mellem barn og voksen som værktøj, fordi at barnet
skal være motiveret for at tjene til øget kontakt til sine egne forældre.

Men fremtidens tendens er at det er barnet, som skal gøre indsatsen og tjene
til anerkendelse hos sine egne forældre.

Forældrene, de skal bare åbne tegnebogen.

Men jeg er nok bare kynisk.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Bruno Christensen

Dato : 29-11-06 18:04

On Tue, 28 Nov 2006 22:16:30 +0100, JensenDenmark wrote:

> Men jeg er nok bare kynisk.

Det er du ikke, du er forudseende (desværre).

/|\
/\
Bruno

Fra : Alucard

Dato : 28-11-06 22:23

On Tue, 28 Nov 2006 21:38:58 +0100, "JensenDenmark"
<jensen@center-validering.dk> wrote:

<snip>

>700 kalorier pr. dag - sundt?

Nu er det jo ikke antallet af kalorier der afgør om noget er sundt...

<snip resten>

Fra : Ralph

Dato : 28-11-06 22:43

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu er det jo ikke antallet af kalorier der afgør om noget er sundt...

Næh, men det er vel ingen hemmelighed at antallet af forbrændte/indtagne
kalorier er betydende for vægttab/vægtforøgning?
Hvor svært kan det være?

--
Ralph

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-11-06 09:44

> [...]
> <jensen@center-validering.dk> wrote:
>
> <snip>

> Nu er det jo ikke antallet af kalorier der afgør om noget er sundt...

Hver eneste person har et minimumsbehov for føde, som de skal have, selv
hvis de lå i sengen hele dagen.

Det ligger som regel på et sted omkring 1800 - 2400 kalorier.

De skal selvfølgelig indtage mindre end de skal forbrænde, men 700 er så
væsentlig under at kroppen vil gå ind og forbrænde andet end fedt og det vil
afkræfte personen.

Det er ikke smart, når metoden til at forbrænde overskuddet er motion.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-11-06 11:22

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
> [...]
>
> De skal selvfølgelig indtage mindre end de skal forbrænde, men 700 er så
> væsentlig under at kroppen vil gå ind og forbrænde andet end fedt og det

Forudsat man får den protein man har brug for, så vil kroppen kun forbrænde
fedt. Folk kan leve på fx NUPO, lige indtil der ikke er mere fedt at
forbrænde.

For mange år siden var jeg selv røget langt over min idealvægt, og jeg gik
på en kur med kun 500 kalorier om dagen, i ti måneder. Jeg blev ikke træt,
og det var intet problem at holde kuren, faktisk var det sværere at holde op
igen Jeg blev ved, indtil jeg var 10 kg under min vægt som 17-årig -
hvor jeg var helt slank - fordi jeg regnede med at tage noget på, så snart
jeg stoppede kuren. Der røg 40 kg på de ti måneder.

Den med at meget fede taber 1337 gram efter en "kur" i fem måneder, den
forstår jeg ikke. Det er jo langt mere "tortur" hele tiden bare at være 100
kalorier om dagen under normalen, end at virkelig skære ned, så sulten
simpelthen forsvinder, og også lysten til kager og slik. Men det er der
åbenbart ikke ret mange som har lyst til at prøve, hellere to kg ned, og så
tre kilo op, lige efter.

> Det er ikke smart, når metoden til at forbrænde overskuddet er motion.

Langt den største forbrænding sker bare man er i live, de ekstra 200
kalorier man kan brænde ved at løbe en time, det er jo i
småtingsafdelingen, - og derudover kan man sagtens løbe, selv om man er på
streng kur.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-11-06 11:52

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

> kalorier man kan brænde ved at løbe en time, det er jo i
> småtingsafdelingen, - og derudover kan man sagtens løbe, selv om man er på

Jeg vil da indrømme at jeg har lavet noget lignende, da jeg i sin tid
dyrkede triathlon og løb marathonløb. Der var elementer af min træning og
enkelte træningspas, som var usunde. Men jeg var motiveret og gjorde det af
min egen vilje.

Det var ikke, som det oftest er tilfældet med amerikanske børn, mine
forældre som havde hyret et firma til at komme og hente mig kl. 3 om natten
for at sende mig på kur ude på landet. Det var mig selv, som havde pålagt
mig min træning.

Du var motiveret under din kur og jeg var motiveret under min træning. Det
var lysten eller anerkendelsen af at indsatsen var nødvendig, som drev
værket. Og der er utrolig meget forskel på at være motiveret eller blive
pålagt motivation.

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-11-06 14:40

> [...]

> var lysten eller anerkendelsen af at indsatsen var nødvendig, som drev
> værket. Og der er utrolig meget forskel på at være motiveret eller blive

Det har du helt ret i, - sidste år vejede jeg iøvrigt 20 kg mere end lige
nu, hvor jeg ligger lidt under min 17års vægt

Jeg kan lide at spise masser af is og chokolade, men mens jeg er på kur,
prøver jeg at tænke på, at glæden ved at gafle en liter is i sig, varer ti
minutter, mens glæden fx ved at bukserne sidder om livet, og man har muskler
om maven i stedet for fedt, og at man ligefrem får lyst til at løbe, når man
er i parken, varer hele døgnet, - plus andre unævnelige legemlige glæder
.
Men jeg må dog indrømme, at jeg plejer at hoppe på luksus-ædning igen, og så
gå op i vægt, og så pludselig stoppe, og gå ned, - usundt, men åbenbart den
eneste måde, jeg kan få det til at fungere på.

Men altså: Motivation betyder det hele, det kan vi blive enige om.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-11-06 23:40

> [...]

> i ørkenen og det er straf.
>
> Når ungen kommer hjem til de gamle vaner, så kan man starte med at spare op

Ja, for voldsomt overfede børn er det jo nok!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk