Klaus Rothstein, DF og brandattentater
Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 10:30

I dagens Weekendavis kan man læse følgende læserindlæg af Søren
Espersen, MF, og Klaus Rothsteins kortfattede svar:

=
> [...]
>bedre, end at fortællingen videreføres i Klaus Rothsteins forvrængede
>udgave.
>
>I virkeligheden er denne del af Klaus Rothsteins løgnehistorie jo den
>værste. At Dansk Folkeparti beskyldes for at være terrorister og
>ildspåsættere klarer vi nok. Vi er efterhånden vant til lidt af hvert.
>Kun det at modtage en uforbeholden undskyldning har vi endnu ikke
>prøvet.
>
>Klaus Rothstein svarer:
>
>Samme dag som kommentaren stod i avisen, opklarede politiet
>forbrydelsen. Jeg lagde allerede samme aften en undskyldning på min

=

Ja, måske skulle man gå ind på Rothsteins hjemmeside {hvad mon hans bror
siger til at han har 'stjålet' domænet?} og kigge efter.

Og så kan man undre sig over at Brdr Rothstein på trods af deres jødiske
baggrund {de er nu begge ateister} er så blinde, når det drejer sig om
islam, og især om islamisk terror mod jøder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 10:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, måske skulle man gå ind på Rothsteins hjemmeside {hvad mon hans bror
> siger til at han har 'stjålet' domænet?} og kigge efter.

Kommentaren står på:

<http://www.rothstein.dk/index.php?p=134#more-134>

Og lad mig så citere fra 'beklagelsen':

>Min kommentar forudsatte, at der var tale om en racistisk motiveret
>handling, sådan som chefkriminalinspektør Per Larsen havde udtalt.
>Eftersom det ikke var tilfældet, bliver min kommentars pointe om Dansk
>Folkeparti svækket en del, og jeg vil derfor gerne med det samme
>understrege, at mens kritikkens principielle indhold står ved magt, er
>der i den aktuelle sag "ikke er noget at komme efter". Man kan også
>gøre skarn uret. Undskyld.

Men DFerne er altså stadig - skarn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 24-11-06 11:51

> [...]
> baggrund {de er nu begge ateister} er så blinde, når det drejer sig om
> islam, og især om islamisk terror mod jøder.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Da dette fænomen hele tiden optræder har jeg dykket så dybt ind i det som
det har været mig muligt.

Resultatet jeg har nået er forbløffende for mig i hvert fald.
Jødedom, islam og kristendom forholder sig til hinanden som i den gamle
vise, jeg desværre ikke lige kan finde teksten til,-"Vandkunstens lille
kafé"

Altså... Kristne elsker jøder. Jøder elsker muslimer. Muslimer elsker
kristne.

Negativt forstået:
Jøder hader kristne fordi de hader Jesus som de mener er en falsk messias.
Kristne hader muslimer fordi de mener at Muhammed er en falsk profet.
Muslimer hader jøder fordi de mener at Guds folk(araberne og dermed islam)
nedstammer fra Ismael og ikke Isak(jødernes stamfar)

På rabinske jødedomssider forklares det:
En jøde må gerne gå med en muslim ind i en moské og tilbede, for muslimer
tilbeder den sande Gud som er ene og alene "Super-farmand" der ikke har
nogen søn.
En jøde må ikke gå ind i en kristen kirke, for kristne tilbeder en afgud
bestående af en treenighed. Far, Søn og Helligånd.
Derfor står muslimerne i jødisk forstand på "sandhedens" side sammen med dem
selv.
De kristne dyrker en vederstyggelig afgud.

Muslimernes kærlighed til de kristne(som forplumres af terroristiske
konfrontationer PT) bunder i at Muhammed fik sin inspiration til Koranen fra
en Ariansk udstødt kristen.
Man kunne betragte ham som en "nykristen i Jehovas Vidne-regí"-da han
begyndte at skrive Koranen.
Sløret til kvinder=Jesus:"Den der ser på en kvinde og begærer hende har
allerede bedrevet hor i sit hjerte.
Håndsafhugning=Jesus:"Hvis din hånd forarger dig så hug den af. Det er bedre
at gå lemlestet ind i himmeriget end til helvede med alle lemmerne i behold"
Almisserne til de fattige er ligeledes i kristen ånd. (jødedommen har ikke
et tilsvarende socialt engagement)
Det har efter kristen opfattelse fået en utilsigtet drejning.))
Men inspirationskilden står fast. Og kærligheden til de kristne følger med.

Jødernes kærlighed til muslimerne bunder i at de begge har Abraham til
fader.(I dig skal alle jordens slægter velsignes.)

Her igruppen finder vi ligeledes verdslige jøder der forsvarer muslimerne
helt ud i absurditeten.

Hilsen
jens

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 12:51

Lyrik <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote:

> Altså... Kristne elsker jøder. Jøder elsker muslimer. Muslimer elsker
> kristne.

Den passer i hvert fald ikke på situationen hverken i Vesten eller
Mellemøsten.

Men for kulturradikale, også for kulturradikale med jødisk baggrund, er
forholdene naturligvis lidt anderledes.

> En jøde må ikke gå ind i en kristen kirke, for kristne tilbeder en afgud
> bestående af en treenighed. Far, Søn og Helligånd.

Overrabiner Bent Lexner deltager ellers fast i de biskoppelige
processioner her i Danmark. Jeg oplevede det sidst ved Trinitatis i
Trinitatis Kirke, hvor ærkebiskop Svendsen holdt festgudstjenste i
350-året for kirkens [og Rundetårns] indvielse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 24-11-06 15:28

> [...]
> Trinitatis Kirke, hvor ærkebiskop Svendsen holdt festgudstjenste i
> 350-året for kirkens [og Rundetårns] indvielse ...
+++++++++++++++++++++++++++++
Jamen der er altid nogle som er økumenisk indstillet.
Men den officielle rabinerholdning er som jeg har beskrevet.
Du kan spørge om jødisk tro på: askmoses.com

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 18:09

> [...]

> Men den officielle rabinerholdning er som jeg har beskrevet.
> Du kan spørge om jødisk tro på: askmoses.com

Overrabineren i København må vist siges at stå for den officielle
rabbinerholdning, i Danmark.

I øvrigt har jødedommen ikke mere en samlet /pontifex maximus/, for
forretter ofringerne på Jahves alter i Templet i Jerusalem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk