Efterskolerygeriet
Fra : Jesper

Dato : 23-11-06 18:58

I TVA i dag kl 18:30 var der et indlæg om efterskolerygeriet. Landets
efterskole producerer nemlig nye rygere på samlebånd. Ud af 50
efterskoleelever som DR havde opstillet på Ulstrup Efterskole var 20
daglige rygere, 29 røg en gang imellem og 1 var ikke-ryger.
98% rygere!
Til næste skoleår vil rygning blive bandlyst på Ulstrup Efterskole. Ikke
ét minut for tidligt!
Jeg forstår ikke, at tobaksrygning ikke for længst er blevet forbudt på
alle landets efterskole, så rygerudklækningen stoppes. Et lovindgreb
skal til. Med lov skal land bygges.

--
Hans far viste ham engang en arbejder, siden da
har han lavet film om arbejdere.

Fra : Allan Riise

Dato : 23-11-06 19:01

> [...]
> efterskoleelever som DR havde opstillet på Ulstrup Efterskole var 20
> daglige rygere, 29 røg en gang imellem og 1 var ikke-ryger.

Sludder, 20 røg dagligt, 1 røg sjældent og 28 røg slet ikke.

> [...]
> på alle landets efterskole, så rygerudklækningen stoppes. Et
> lovindgreb skal til. Med lov skal land bygges.

Man skal også huske hvad det er for en socialgruppe de fleste af
efterskoleeleverne kommer fra..

Men et rygeforbud er ok.

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 19:14

In news:4565e1cb$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <familien_riise@pc.dk> typed:
> Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Man skal også huske hvad det er for en socialgruppe de fleste af
> efterskoleeleverne kommer fra..

Og hvilken gruppe er det så ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Michael Weber

Dato : 23-11-06 19:37

> In news:4565e1cb$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Allan Riise <familien_riise@pc.dk> typed:

> Og hvilken gruppe er det så ?

Royale måske ? :)

> --
> MVH.
> N_B_DK
> Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
> Min mail add er gyldig.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 23-11-06 19:33

> In news:4565e1cb$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Allan Riise <familien_riise@pc.dk> typed:

> Og hvilken gruppe er det så ?
>
> --
De børn kommer fra forældre der er folkeskolelærer.

Mvh Kurt

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-06 19:40

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> In news:4565e1cb$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Allan Riise <familien_riise@pc.dk> typed:

> Og hvilken gruppe er det så ?

Socialgruppe 5?

<http://da.wikipedia.org/wiki/Socialgruppe>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 23-11-06 20:13

> Socialgruppe 5?

Hvad bygger du det gæt på ?

> <http://da.wikipedia.org/wiki/Socialgruppe>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 20:17

In news:4565f19a$0$930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Michael Weber <michael@CAN_YOU_GUESS_WHAT_TO_REMOVE_?_michaelweber.dk>
> Hvad bygger du det gæt på ?

Det er da logik for selvdøde burhøns, hvor mange 14-16 årige kender du til
der har en videregående uddannelse ?

Men i det hele taget er der ingen af de grupper der gør sig gældende, som
14-16 årig kan man næppe kaldes en arbejder...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-06 20:35

> [...]

> Men i det hele taget er der ingen af de grupper der gør sig gældende, som
> 14-16 årig kan man næppe kaldes en arbejder...

Når det drejer sig om børn, og unge under uddannelse, ser man på
forældrenes [faderens] socialgruppe ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-06 20:32

wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad bygger du det gæt på ?

Rygningen .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 23-11-06 20:37

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote:
> Michael Weber <michael@CAN_YOU_GUESS_WHAT_TO_REMOVE_?_michaelweber.dk>

> Rygningen .

Og der rammer du netop hovedet på sømmet, ddet er jo påvist i mange
undersøgelser at rygning forekommer langt oftere i socialgruppe 5, hvilket
jeg så mener sagtens kan overføres til at det også er børn af forældre fra
samme socialgruppe der som flest påbegynder rygning, og det af flere grunde,
men en vigtig faktor er uden tvivl at det er ulig meget nemmere at få accept
til det i de hjem.

Derudover så er der flest børn på efterskoler fra hjem hvor forældrerne er
lavt udd. eller slet ingen har.

--
Allan Riise

Fra : Michael Weber

Dato : 23-11-06 21:02

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
grunde,
> men en vigtig faktor er uden tvivl at det er ulig meget nemmere at få

Det mener jeg så ikke og er ej heller min erfaring.

> Derudover så er der flest børn på efterskoler fra hjem hvor forældrerne er
> lavt udd. eller slet ingen har.

Hvor har du den oplysning fra ?

> --
> Allan Riise

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Jesper

Dato : 23-11-06 21:56

wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad bygger du det gæt på ?

Link over 3 linier:

<http://www.sja.dk/sja/sjamt.nsf/f29764d967f26e71c1256cdb004e9698/40a567
08be8ee708c1256da9003e15c7/$FILE/Sundhed%20og%20trivsel%20blandt%20eleve
r%20-%202002.pdf>

Fra : Michael Weber

Dato : 23-11-06 20:38

> Socialgruppe 5?

Åhh...du mener børn af folk,
hvis ejendomssalg sættes til offentlig skue i TV2s boligprogram
"Liebhaverne" ?
*slam-dunk*

> <http://da.wikipedia.org/wiki/Socialgruppe>
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Per Rønne

Dato : 23-11-06 19:35

Allan Riise <familien_riise@pc.dk> wrote:

> Sludder, 20 røg dagligt, 1 røg sjældent og 28 røg slet ikke.

Men da de kom der var der færre rygere end der er i dag.

> Man skal også huske hvad det er for en socialgruppe de fleste af
> efterskoleeleverne kommer fra..
>
> Men et rygeforbud er ok.

Jep, og også på lærerværelset ... og på egne værelser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-11-06 22:33

Jesper wrote:
> [...]
> på alle landets efterskole, så rygerudklækningen stoppes. Et
> lovindgreb skal til. Med lov skal land bygges.

Naturligvis skal der være et rygeforbud. Et ungt menneske skal da ikke
starte et liv med et så væmmeligt misbrug.

/FL

Fra : Henri Gath

Dato : 23-11-06 23:22

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Naturligvis skal der være et rygeforbud. Et ungt menneske skal da ikke
> starte et liv med et så væmmeligt misbrug.

Hellere det, end at de bliver som dig..

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 23:48

In news:45661f05$0$3553$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Henri Gath <gath@mail.dk> typed:
> Hellere det, end at de bliver som dig..

Ønsker man vel ikke for sin værste fjende (altså at blive som F.L) *G*

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-11-06 00:02

N_B_DK wrote:
> In news:45661f05$0$3553$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Henri Gath <gath@mail.dk> typed:
>
> Ønsker man vel ikke for sin værste fjende (altså at blive som F.L) *G*

Næe .. For så for man jo en modstand som man ikke kan klare ..

Så så dum er de færreste at de gerne vil have overvældende overmagt til
deres modstandere ,,

Selvmål igen .. Hva NB?

/FL

Fra : N_B_DK

Dato : 23-11-06 23:47

In news:45661391$0$13938$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> typed:
> Naturligvis skal der være et rygeforbud. Et ungt menneske skal da ikke
> starte et liv med et så væmmeligt misbrug.

Du er naiv hvis du tror forbud får folk til at stoppe, tværtimod, det vil få
flere i den alder til at begynde, da de fleste ved at teenagere trodser hvad
de må og ikke må (mange ihvertfald), se hvad der skete i USA i 30érne,
totalt sprit forbud, og der har aldrig været så meget sprit som der var
dengang.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-11-06 00:03

N_B_DK wrote:
> [...]
> der skete i USA i 30érne, totalt sprit forbud, og der har aldrig
> været så meget sprit som der var dengang.

En vist protest bølge vil komme - ingen tvivl om det.

Der er så kun frosten og regnen til at modarbejde dette.

/FL

Fra : Henri Gath

Dato : 24-11-06 00:10

> En vist protest bølge vil komme - ingen tvivl om det.
>
> Der er så kun frosten og regnen til at modarbejde dette.

Du kan godt lide forbud....er det fordi du selv har en svag og passiv
karakter...eller er du bare socialdemokrat? Eller måske tænder du bare på
stærke mænd?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-11-06 00:17

Henri Gath wrote:
> [...]
>
> Du kan godt lide forbud....er det fordi du selv har en svag og passiv
> karakter...eller er du bare socialdemokrat? Eller måske tænder du

Næe .. Hader bare svage mænd der ikke kan modstå narkotikum.

Dem om det - så, længe det foregår i total privat regi, men når deres
svinske vaner påtvinges mig, tvinger de mig til modreaktion.

Hvad hvis jeg hver gang jeg spiste surstrømning tvang dig til at tage et par
bidder med?

/FL

Fra : Henri Gath

Dato : 24-11-06 00:27

> [...]
> svinske vaner påtvinges mig, tvinger de mig til modreaktion.
>
> Hvad hvis jeg hver gang jeg spiste surstrømning tvang dig til at tage et

Har du bil?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-11-06 00:37

Henri Gath wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Har du bil?

Ja ..

og dens røg og traffikfare er i modsætning til rygning ikke til ren
fornøjelse. Faktisk sikrer den at jeg har og passer et job

/FL

Fra : Henri Gath

Dato : 24-11-06 09:15

Det har jeg ikke....hvorfor skal jeg udsættes for dine dunster?

Fra : Kasper Madsen

Dato : 24-11-06 12:23

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg ikke....hvorfor skal jeg udsættes for dine dunster?

Det ville da også være at foretrække hvis alle benyttede offentlige
transportmidler, altid. Men landets infrastruktur er nu engang ikke gearet
til at man pludselig afskaffer/forbyder biler. Rygningens gener er ikke
nødvendige for at få transport, fleksibelt arbejdsmarked etc. til at
fungere. De er faktisk relativt nemme at slippe af med. Og for lige at ta
den igen: Rygning er ikke ved at blive forbudt. Den er bare ved at blive
begrænset fra at genere utroligt mange mennesker, til at blive privat. Ryg
udenfor, ryg hjemme. Jeg er ligeglad med dine lunger (udover
sundhedsudgifterne de medfører, men det er der så mange ting der gør)

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 13:21

Kasper Madsen <desmersnaps@hotmail.com> wrote:

> Ryg udenfor, ryg hjemme.

Medmindre du er dagplejemor eller bor sammen med en sådan .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kasper Madsen

Dato : 24-11-06 16:31

> Medmindre du er dagplejemor eller bor sammen med en sådan .

Ja, ok. Der er self. altid undtagelser. Ryg udenfor, ryg hjemme, i din
fritid (men det er da forhåbentligt noget de fleste dagplejemødre
afholder sig fra i forvejen, altså at ryge på jobbet)

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 17:39

> Ja, ok. Der er self. altid undtagelser. Ryg udenfor, ryg hjemme, i din
> fritid (men det er da forhåbentligt noget de fleste dagplejemødre
> afholder sig fra i forvejen, altså at ryge på jobbet)

Faktisk - nej.

Og selv om der ikke ryges mens børnene er der, så vil tobakkens små
partikler stadig være der, og skade de små ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : gb

Dato : 24-11-06 16:41

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in

> Har du bil?

Jeg ville godt nok foretrække surströmming. Jeg hader sure strømninger.

--
GB

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 07:21

> [...]

> de må og ikke må (mange ihvertfald), se hvad der skete i USA i 30érne,
> totalt sprit forbud, og der har aldrig været så meget sprit som der var

Måske skulle du sammenligne forholdene mellem skoler med rygeforbud og
skoler med rygning tilladt, og så se på hvordan elevernes
rygetilbøjeligheder er når de bliver voksne.

På ErhvervsUddannelsesCenter Nordvestsjælland i Holbæk, som er
kombineret handelsskole og teknisk skole, begge med erhvervsgymnasium,
har man i øvrigt per 1. januar indført totalt rygeforbud. Også for
lærere og administrativt personale.

Og der eksisterer ikke ét eneste lokale hvor rygning er tilladt.

Blot ét eksempel på hvordan fremskridtet vinder frem ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-11-06 10:11

> Naturligvis skal der være et rygeforbud. Et ungt menneske skal da ikke
> starte et liv med et så væmmeligt misbrug.

Hvorfor?

Skolen er deres hjem i et år.

De skal have lov til at lave de ting, de må i et hjem. Der står i loven,
hvornår at de må:

- drikke
- ryge
- have sex

De skal også have de basale rettigheder ved overtrædelser af skolens- eller
samfundets regler, som andre unge har.

Dvs. at værge eller en ansat fra socialforvaltningen skal være tilstede ved
forhør. Forestil dig hvordan du må føle det, hvis du et fremmed sted bliver
hævet ind til tredjegradsforhør. Skolen beholder jo nogle af pengene uanset
om du bliver bortvist eller ej. De har ingen interesse i at beholde dig, men
de kan have en interesse i at statuere et eksempel, så resten af eleverne
går rundt i frygt indtil sommerferien. Frygtsomme elever kræver mindre
ressourcer.

Se denne sag:
http://www.faarevejlefriogefterskole.dk/2005/default.asp?action=92&jo=240&artikelid=646

Min helt klare opfattelse er at forældrene burde have været på skolen den
pågældende dag og at forældrene, hvis de måtte have lyst til at betale for
det, måtte medbringe en advokat, så de kunne have en rimelig mulighed for at
finde punkter i den kontrakt, som er lavet mellem skole og hjem, der kunne
imødegå beskyldningerne. De 19 unge er retsløse. Det er ikke værdigt i
Danmark efter årtusindeskiftet.

Jeg skammer mig over at have en skole af den karakter i dette land.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : JensenDenmark

Dato : 24-11-06 06:30

> [...]
> Jeg forstår ikke, at tobaksrygning ikke for længst er blevet forbudt på
> alle landets efterskole, så rygerudklækningen stoppes. Et lovindgreb

Efterskoler er idag mere et pause-værktøj for forældrer end det er reel
undervisning. Alt for mange forældre vælger efterskolerne for SELV at få
fred i et år for de forældrekonflikter, som er en naturlig del af et barns
opvækst og skal gøre barnet i stand til at forhandle verbalt. Verbal
forhandling og evne til at gå på kompromis er et nødvedigt værktøj, som
barnet senere skal bruge i et ægteskab og i en karriere. Så forældrene
svigter deres barn ved at sende det på efterskole.

Efterskoler bør derfor reduceres i antal og kun være forbeholdt for dem,
hvor at det offentlige vurderer at barnet ikke får tilstrækkelig støtte
hjemmefra så det kan være i barnets interesse at være væk fra hjemmet og
beslutningen skal ikke tages af den enkelte familie, men af en tredjepart,
som vil barnet det bedste.

Nogle skoler mister hver 4 elev på grund af overtrædelse af nogengange stive
regler. Andre skaber en gruppe af elever med massiv hashmisbrug, som de så i
modsætning til det sociale ansvar, som regeringen indprenter overfor landets
øvrige virksomheder, bortviser istedet for at prøve at presse dem i
behandling.

Hvorfor går det så galt? Jo, ligesom i fængsler, lukkede institutioner
skaber eleverne deres egen subkultur med værdinormer, som nødvendigvis ikke
stemmer overens med skolens og det hjem, de kommer fra. Efterskolerne ligger
ofte øde steder uden for de større byer og det skaber et isoleret sub-miljø.

At sende et barn afsted til efterskole på forældrenes foranledning alene er
ikke i barnets interesse. Det er dovenskab. Det er manglende lyst til at
tage ansvar. Det grænser til misbrug!

Hvad angår eleverne på skolerne, så skal skolen forestille sig at være deres
hjem. Det vil sige at de skal kunne foretage sig ting, som er indenfor
lovens rammer og som de ville kunne gøre i deres eget hjem. Det vil sige:

* De må nyde alkohol. (Hvis de er 16 eller derover. Nyde - ikke drikke sig
bevidstløs.)
* De må have sexuel samværd. (Man har netop flere steder i verdenen lavet
værelser for par for begge køn. Se
http://www.post-gazette.com/lifestyle/20020226dorms26P9.asp)
* De må ryge, når de har alderen.

Børnene skal ikke afskæres fra deres basale rettigheder, fordi at deres
forældre har bortvist dem for et år.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Michael Weber

Dato : 24-11-06 06:48

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[klip]

> Mvh
> JensenDenmark

http://skolefodbold.dk/VisArtikel.iasp?PageID=406208
"Skyum Idrætsefterskole var klasser bedre end Parkskolen fra Ringsted, der
fik en regulær 5-0-afklapsning i drenge-finalen i Ekstra Bladets
Skolefodboldturnering"

Tilbage i din egen-konstruerede "Platos hule" med dig. ;)

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-11-06 09:59

skrev i en meddelelse news:4566866a$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Skolefodboldturnering"
>
> Tilbage i din egen-konstruerede "Platos hule" med dig. ;)

Jeg vil give Jensen ret i at der er noget galt.

Hvis alt var perfekt, hvorfor arbejder man så med at indføre urin-prøver mod
hash?

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/OevrigeNyheder/2005/09/16/070328.htm
http://www.efterskolen.com/PagEd-index-p_deliver-media-f_name-Printmagasinurintest.pdf.htm
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-89711.html

En skole gik så langt at de afholdte politiafhøringslignende forhør uden
tilstedeværelse af værge eller en medarbejder fra kommunens
socialforvaltning og på grundlag af den samtale smadrede den enkelte unges
fremtid.

http://www.faarevejlefriogefterskole.dk/2005/default.asp?action=92&jo=240&artikelid=646

Hvorfor har en mindreårig, som laver noget kriminelt større rettigheder hos
politiet end en elev på en skole, som har fået en sygdom (narkomisbrug er
efter min definition en sygdom på linie med alkoholisme.).

En enkelt skole har måtte bortvise 24% af eleverne.
http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/Andet/2006/11/08/121637.htm

En anden har efter dette udsagn på debat-forummet sagt farvel til 34%:
http://www.rens-venner.dk/print.php?type=N&item_id=15
Nogen sågar fordi at de er blevet syge (Psykiske problemer er
bortvisningsgrund på Rens efterskole jvf. debat-forummet.)

At skolerne tiltrækker misbrugere kan man også se i denne artikel fra
Lolland, hvor at svensk alkohol lignede ordning fik ændret på antallet af
bortvisninger på en efterskole. Spærer man de unge inde fra alle livets
fristelser, så kan man undgå misbrug, men så skal det også næsten være et
fængsel og hvad sker der egentlig på Lolland? Ingenting, så man får et sløvt
og inaktivt barn hjem istedet for.
http://www.dr.dk/Regioner/Regionalen/Nyheder/Andet/2006/10/10/10170325.htm

Nogle lærere forsøger så at gå imod strømmen, men det giver konflikter og
dårligt arbejdsmiljø på skolerne.

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-972515.html
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-634899.html
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-3874417.html?ss

Og de ryger mere, hvilket var trådens start.
http://www.dr.dk/Regioner/Regionalen/Nyheder/Andet/2006/06/08/163328.htm
Det er en kendt sag at børn fra ikke-ryger-hjem har en mindre risiko for
selv at blive ryger, men på skolerne blandes børnene og her ser de rygere og
er langt fra forældrenes rådgivning og støtte. Derfor er risikoen større.

Sidst og ikke mindst sætter forældrene sig en dårlig juridisk position jvf.
denne udmelding fra ombudsmanden:
http://www.ombudsmanden.dk/udtalelser/beretningssager/alle_bsager/02-465/

Så jeg vil give Jensen ret og som far til to børn, vil jeg ALDRIG sende dem
på efterskole uanset hvor besværlige de måtte gå hen og blive. Jeg holder af
mine børn!

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 07:21

JensenDenmark <jensen@center-validering.dk> wrote:

> [...]
> barnet senere skal bruge i et ægteskab og i en karriere. Så forældrene
> svigter deres barn ved at sende det på efterskole.

Har du det på samme måde med de egentlige kostskoler som har børn fra
typisk 6. klasse til 3. gymnasieklasse?

Som Herlufsholm ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-11-06 08:46

> Har du det på samme måde med de egentlige kostskoler som har børn fra
> typisk 6. klasse til 3. gymnasieklasse?
>
> Som Herlufsholm ...

Som halv-bror til en elev, der gik på skolen i sin Gymnasie tid (Dagskole.
Hun boede hjemme), vil jeg med det indblik jeg har klart vælge at opgive min
karriere i udlandet, når mine børn bliver skolesøgende fremfor at lade dem
undervise i et system, som er det danske underlegen og som ikke fremmer
deres evne til at socialisere, som det danske skolesystem gør.

Jeg vil også klart opgive min karriere i udlandet, hvis alternativet er at
sende dem hjem til Danmark til Herlufholm.

Netop det lukkede miljø som Herlufholm udgør, kombineret med en total mangel
på socialansvarlighed, når noget går galt, sender gang på gang skolens
elever på kollisionskurs med det omkringliggende samfund. De episoder, som
samfundet omkring dem forsøgte at dømme i ved diverse retsager, var jo etisk
afgjort hos skolens ledelse inden at dommen faldt (som tilfældigvis blev den
samme efter at man både måtte tilkalde en speciel dommer og måtte feje
politiets fabrikerede forklaringer til side under protest fra netop
politiet.). Det viser jo helt klart problemet ved at lave sub-kulture inden
i vores samfund.

Børn hører til hos deres forældrer, hvis forældrene ikke har et problem. Det
følger en eller anden form for ansvar med som forælder, som rækker ud over
12 år.

Der er opstået en eller anden misforståelse et eller andet sted, som for
nogle forældre til at tro at opdragelse er noget, man kan overlade til
efterskoler og kostskoler. Opdragelse er et forældreansvar og det skulle
fremme mangfoldigheden at hver familie har deres normer og værdier.

Lad derfor børnene blive hjemme.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-06 09:10

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Lad derfor børnene blive hjemme.

Det ser ikke ud som om den engelske overklasse er enig med dig - den
sender jo netop de store børn på elite-kostskoler som Eton og
Winchester.

Inklusive det engelske kongehus.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 24-11-06 10:03

> Det ser ikke ud som om den engelske overklasse er enig med dig - den
> sender jo netop de store børn på elite-kostskoler som Eton og
> Winchester.
>
> Inklusive det engelske kongehus.

Og synes du at de er sluppet heldigt fra dette?

Faktum er jo at netop prins charles flere gange offentlig har beskrevet
dette mareridt han måtte igennem på skolen.

Jeg vil nok gå så vidt at jeg vil opfodre min datter, hvis hun vælger at
hænge ud med elever fra en kost- eller efterskole til at købe et produkt fra
www.neosteel.de

De har den samme livsstil som vores tidligere konsul på Haiti ("Jeg tog
hende, fordi at jeg kunne.")