Samvittighed=selvskabt plage
Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-06 03:10

Om man dresserer sin samvittighet, kysser den oss samtidig
som den biter. Nietzsche

En dårlig samvittighed kan dog gøre livet
interessant . Søren Kierkegaard

Conscience is that mysterious autocrat, lodged in man, which
compells man to content its desires.It may be called "the
master-passion" - the hunger for self-aproval. Mark Twain

Den handlende er altid samvittighedsløs; kun den betragtende har
samvittighed. Goethe

I mit kød bor der intet godt. Paulus("Det gode
jeg vil, det gør jeg ikke - det onde jeg ikke vil , det gør jeg")

Samvittigheden gør os alle til egoister. Oscar Wilde

Samvittighedens bid er usømmeligt. Nietzsche

The bite of conscience teaches men to bite.
Nietzsche

The sting of conscience, like the gnawing of a dog at a stone,
is mere foolishness.

There is no evil unless your conscience or that of others says
that there is. Graffiti

Vor personlighed opstår af andres tanker Proust