Betaendt raceforskning
Fra : dallevallesmening@ya~

Dato : 20-11-06 14:34

New York Times, de pæne avis, tillader sig at have betændt
raceforskning på forsiden:

Schools Slow in Closing Gaps Between Races
Despite concerted efforts by educators, the test-score gaps are so
large that, on average, African-American and Hispanic students in high
school can read and do arithmetic at only the average level of whites
in junior high school.
The gaps between African-Americans and whites are showing very few
signs of closing," Michael T. Nettles, a senior vice president at the
Educational Testing Service, said in a paper he presented recently at
Columbia University. One ethnic minority, Asians, generally fares as
well as or better than whites.
http://www.nytimes.com/2006/11/20/education/20gap.html?hp&ex=1164085200&en=50afd2f22c6d95fa&ei=5094&partner=homepage

Ikke bare opereres med begrebet "race", selvom der slet ikke findes
racer i moderne sprog. Man postulerer også en forskel mellem racerne -
og når minoritets-asiaterne scorer mindst lige så højt som hvide, ja
så er det jo svært med minoritetsundertrykkelse som forklaring...

Dallevalle

Fra : Alucard

Dato : 20-11-06 16:27

On 20 Nov 2006 05:33:54 -0800, dallevallesmening@yahoo.dk wrote:

> [...]
>og når minoritets-asiaterne scorer mindst lige så højt som hvide, ja
>så er det jo svært med minoritetsundertrykkelse som forklaring...

Mon ikke det har noget at gøre med deres livsfilosofi...???

I mine øjne er asiater mere "vi MÅ SELV gøre en indsats for at blive
til noget", hvorimod arabere og afrikanere er mere "vi har KRAV på at
blive til lige så meget som de andre".....

Det kommer jo tydeligt frem i indvandrings-debatten.... Hvis de
"indfødte" bare "hader" fremmede, så burde asiater jo klare sig lige
så dårligt som f.eks. arabere, hvilket jo IKKE er tilfældet.... De
klarer sig tit bedre end de indfødte...

Fra : ThomasB

Dato : 20-11-06 16:29

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> "indfødte" bare "hader" fremmede, så burde asiater jo klare sig lige
> så dårligt som f.eks. arabere, hvilket jo IKKE er tilfældet.... De

Jep "i know i can, be what i wanna be"..

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 20-11-06 16:53

> [...]
> "indfødte" bare "hader" fremmede, så burde asiater jo klare sig lige
> så dårligt som f.eks. arabere, hvilket jo IKKE er tilfældet.... De

Det ses tydeligt i Afrika, asiater klare sig betydelig bedre end de
indfødte.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-11-06 22:31

<dallevallesmening@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Asiaterne scorer i følge the bell curve højere IQ end den såkaldte hvide
race.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-11-06 16:14

> [...]
>
> Ikke bare opereres med begrebet "race", selvom der slet ikke findes

Og alligevel lykkedes det dig at bruge det ikke-eksisterende begreb tre
gange i samme tråd.

> Man postulerer også en forskel mellem racerne

Det er ikke bare et postulat. Der er alm. sund fornuft. F.eks. er negroide
mennesker mørkere i huden end asiatiske mennesker - for bare at nævne ét
eksempel, man bogstaveligt skal være blind for ikke at erkende.

> og når minoritets-asiaterne scorer mindst lige så højt som hvide, ja
> så er det jo svært med minoritetsundertrykkelse som forklaring...

Ja. Hvad er så *din* forklaring?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.