Hvad laver de fire amerikanske hangarskibe~
Fra : Kare

Dato : 18-11-06 11:48

Ja, det må al Jazeera sgu nok spørge om. Og forskellen på al
Jazeera's direkthed og de i denne sammenhæng censurbelagte og
fordrejende vestlige medier er slående.

Det nye engelsksprogede al Jazeera er jo som drengen i Kejserens Nye
Klæder. Se selv:

http://www.aljazeera.com/me.asp?service_ID=12542

Steen Hjortsø

Fra : Jesper

Dato : 18-11-06 11:55

Kare <contra@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
> fordrejende vestlige medier er slående.
>
> Det nye engelsksprogede al Jazeera er jo som drengen i Kejserens Nye

Til støtte for operationer i Irak eller træning og øvelse, ren rutine,
nothing to it. Hvis amerikanerne f.eks. ville i krig med Iran, så ville
de ikke have deres hangarskibe liggende i golfen, da en iransk minering
af Homuzstrædet i såfald ville spærre dem inde i månedsvis.
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Allan Riise

Dato : 18-11-06 11:58

> [...]
> ville de ikke have deres hangarskibe liggende i golfen, da en iransk
> minering af Homuzstrædet i såfald ville spærre dem inde i månedsvis.

Sludder, de er der for at lave øvelser med arabiske lande, bl.a. Bahrain.

--
Allan Riise

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-11-06 15:02

"Kare" <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

Ja, det må al Jazeera sgu nok spørge om. Og forskellen på al
Jazeera's direkthed og de i denne sammenhæng censurbelagte og
fordrejende vestlige medier er slående.

Al jazeera er islamisk Propaganda. Som du æder råt.

Fra : Ingolf

Dato : 18-11-06 15:56

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> wrote in message

> Al jazeera er islamisk Propaganda. Som du æder råt.

CNN / BBC / DR / TV2 osv er vestlig propaganda som DU æder råt ?

Fra : Allan Riise

Dato : 18-11-06 15:57

Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:
> "Poul Nielsen" <mega@lan.com> wrote in message

> CNN / BBC / DR / TV2 osv er vestlig propaganda som DU æder råt ?

Ja, og måske Poul skulle se på hvor mange indslag der kommer i de vestlige
medier der er produceret af al-Jazeera

--
Allan Riise

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-11-06 18:10

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> "Poul Nielsen" <mega@lan.com> wrote in message

> CNN / BBC / DR / TV2 osv er vestlig propaganda som DU æder råt ?

Jeg ser naturligvis kun objektive ikke-venstreorienterede nyhedskanaler
såsom FOX News og Pentagon channel.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-11-06 18:11

Poul Nielsen <mega@lan.com> wrote:
> "Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ser naturligvis kun objektive ikke-venstreorienterede
> nyhedskanaler såsom FOX News og Pentagon channel.

Se det er hvad jeg kalder for værksteds humor.

--
Allan Riise

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-11-06 18:14

Poul Nielsen wrote:
> "Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ser naturligvis kun objektive ikke-venstreorienterede
> nyhedskanaler såsom FOX News og Pentagon channel.

Det er jo også frygteligt at læse modstandernes argumenter.

Ødelægger jo ens skråsikre ignorance ...

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-11-06 17:57

Kare wrote:
> [...]
> fordrejende vestlige medier er slående.
>
> Det nye engelsksprogede al Jazeera er jo som drengen i Kejserens Nye

De skal minde Iran om at deres atomprogram ikke er velset. Uden pres rokker
Iran sig ikke en tøddel.

Derudover har de naturligvis hobevis andre opgaver.

/FL

Fra : Jesper

Dato : 18-11-06 22:37

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> De skal minde Iran om at deres atomprogram ikke er velset. Uden pres rokker
> Iran sig ikke en tøddel.
>
> Derudover har de naturligvis hobevis andre opgaver.
>
> /FL

Det er iranerne der har fat i den lange ende her: Det vil være meget
uklogt af amerikanerne at begynde at true eller intimidere iranerne. Gør
de det, så har iranerne de håndtag at hive i der gør rigtigt ondt på
USA. Jeg nævner i flæng: Støtte til antiamerikanske oprørsgrupper i Irak
og Afghanistan, så kommer der virkeligt gang i hjemsendelsen af
amerikanske soldater i ligposer fra begge lande. De kunne også bare
nøjes med at lukke for oliehanerne og sabotere olierørledninger i Irak,
så vil olieprisen formentligt stige til langt over $ 100 bbl, Jeg tør
slet ikke tænke på hvad den bliver, hvis Iran smider søminer i Homuz
strædet, hvorigennem 70% af verdens olieeksport sejles.

Fra : Kim2000

Dato : 18-11-06 23:49

> [...]
> slet ikke tænke på hvad den bliver, hvis Iran smider søminer i Homuz
> strædet, hvorigennem 70% af verdens olieeksport sejles.

Og isolerer vi landet er de døde af sult om 2 år, så fat i den lande ende
min bare.... USA og vesten kan smadre Iran på 2 måneder. Faktisk en
glimrende ide, trods alt er det engelsk område som de bor på.
mvh
Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-11-06 00:02

Jesper wrote:

> [...]
> Jeg tør slet ikke tænke på hvad den bliver, hvis Iran smider søminer
> i Homuz strædet, hvorigennem 70% af verdens olieeksport sejles.

Eftersom du mener at deres muligheder er så righoldige kan det undre at de
stræber efter atomvåben. De har jo rigeligt med magtmidler.

Problemet er at hvis Iran stikker snuden for langt frem, som ved minering af
Hormuz-strædet så står verden klar med koalitionsstyrker til en invasion

Din indlæg oser ikke af realpolitisk kunnen ,,

/FL

Fra : Jesper

Dato : 19-11-06 02:00

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Eftersom du mener at deres muligheder er så righoldige kan det undre at de
> stræber efter atomvåben. De har jo rigeligt med magtmidler.

Fordi Israel og Pakiland har atomvåben, det er ikke bare et magtmiddel,
det er også et middel til politisk indflydelse i området.

> Problemet er at hvis Iran stikker snuden for langt frem, som ved minering af
> Hormuz-strædet så står verden klar med koalitionsstyrker til en invasion
>
> Din indlæg oser ikke af realpolitisk kunnen ,,

Hvori mangler det? Og koalitionen har ikke tropperne eller det politiske
bagland til at invadere Iran. Én ting er Irak og Afghanistan. Noget
ganske andet er Iran: 80 mio indbyggere og langt over 1 mio mand under
våben. Landet er 3 gange så stort som Irak og det er meget mere
uvejsomt. Ethvert land der forsøger at besætte Iran kommer til at
forbløde på en ganske anderledes måde end USA gør i Irak i dag,

Og hvis du tror at demokraterne der nu sidder på begge kongressens kamre
USA er klar til en rask lille Iraninvasion, så tror du også på
Julemanden!

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-11-06 02:46

Jesper wrote:

> [...]
>
> Og hvis du tror at demokraterne der nu sidder på begge kongressens
> kamre USA er klar til en rask lille Iraninvasion, så tror du også på

Jeg tror bestemt ikke de vil gøre det uprovokeret. Men jokeren i spillet er
atomvåbenkapacitet hos Iran, selvom Irans kapacitet jo være grinagtig lillle
i mange år frem.

Desuden vil brugen af dissse våben være selvmord for Iran..

Men jeg er da med på at medlemskab af atomklubben giver magt

/FL

Fra : Kare

Dato : 18-11-06 19:52

Frank Leegaard wrote:

> De skal minde Iran om at deres atomprogram ikke er velset. Uden pres rokker
> Iran sig ikke en tøddel.
>
> Derudover har de naturligvis hobevis andre opgaver.
>
> /FL

Aha, Iran rokker sig altså for pres ? Interessant. Men så nedsætter
de vel snart hastigheden i deres atomprogram ?

Steen Hjortsø

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-11-06 21:21

Kare wrote:

> Aha, Iran rokker sig altså for pres ? Interessant. Men så nedsætter
> de vel snart hastigheden i deres atomprogram ?

De færreste aner vel hvad hastighed deres atomprogram har. incl dem selv.
Det er jo problemet med totalitære regimer. Dens egne videnskabsfolk tør
ikke fortælle sandheden overfor magthaverne..

/FL

Fra : Kare

Dato : 18-11-06 21:55

Frank Leegaard wrote:

> [...]
> Det er jo problemet med totalitære regimer. Dens egne videnskabsfolk tør
> ikke fortælle sandheden overfor magthaverne..

Ren munddiarré. Jeg spekulerer naturligvis på årsagen. Skal du have
det sidste ord, eller hvad kan der ellers være i vejen ?

Steen Hjortsø

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-11-06 22:12

Kare wrote:

> Ren munddiarré. Jeg spekulerer naturligvis på årsagen. Skal du have
> det sidste ord, eller hvad kan der ellers være i vejen ?

Prøv du at læse hvad jeg skriver endnu engang. At du ikke kan læse indenad
kan jeg vanskeligt gøre noget ved. At du ikke vil gå til læge med din
formodning om at du bliver bestrålet af efterretningstjenester og fremmed
magter, kan jeg ligeledes vanskeligt gøre noget ved.

Desuden har jeg da allerede skrevet at det er for at minde Iran om at deres
atomvåbenprogram ikke nødvendigvis er uden konsekvenser. Man undres over en
mand der har skrevet tykke bøger om emnet kan undre sig over at en stormagt
spiller lidt med musklerne ..

Tænk dig om en extra gang Hjortsø - genlæs evt tråden.

/FL

Fra : Jesper

Dato : 18-11-06 22:37

> Ren munddiarré. Jeg spekulerer naturligvis på årsagen. Skal du have
> det sidste ord, eller hvad kan der ellers være i vejen ?
>
> Steen Hjortsø

Er det ikke bedre end din diarré fra den anden ende ud over gruppen?