Info please
Fra : Kare

Dato : 18-11-06 09:41

Kan nogen oplyse, i hvilket omfang partiledere modtager informationer
fra Forsvarets Efterretningstjeneste på samme måde som
statsministeren ?

Jeg er specielt interesseret i at vide, om lederen af Socialdemokratiet
(og Venstre når de er i opposition) har eller har haft en særstatus ?

Steen Hjortsø

Fra : Allan Riise

Dato : 18-11-06 09:44

Kare <contra@tdcspace.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg er specielt interesseret i at vide, om lederen af
> Socialdemokratiet (og Venstre når de er i opposition) har eller har

Det er medlemmerne af foketingets sikkerhedsudvalg der får den inf.

--
Allan Riise

Fra : Kare

Dato : 18-11-06 11:27

Allan Riise wrote:

> Det er medlemmerne af foketingets sikkerhedsudvalg der får den inf.
>
> --
> Allan Riise

Klart og præcist. Kan du også hjælpe med partifarven og navnene på
medlemmerne af Sikkerhedsudvalget ?

Steen Hjortsø

Fra : Allan Riise

Dato : 18-11-06 11:38

Kare <contra@tdcspace.dk> wrote:

> Klart og præcist. Kan du også hjælpe med partifarven og navnene på
> medlemmerne af Sikkerhedsudvalget ?

Det hedder så udenrigsudvalget, jeg undskylder..

Udenrigsudvalget beskæftiger sig med udenrigs- og sikkerhedspolitiske
spørgsmål og med udvik­lingspolitik. Udenrigsudvalgets arbejde kan opdeles i
to hovedområder. Det første er behandling af lov- og beslutningsforslag, som
naturligt falder inden for udvalgets sagsområde.

Udenrigsudvalget (URU)

Udvalget dags dato (seneste ændring 9/11 06):

Medlemmer:

1 Pia Larsen (V)

2 Kristian Pihl Lorentzen (V)

3 Jens Hald Madsen (V)

4 Hanne Severinsen (V)

5 Eyvind Vesselbo (V)

6 Søren Espersen (DF)

7 Pia Kjærsgaard (DF)

8 Carina Christensen (KF)

9 Pia Christmas-Møller (KF)

10 Jan Petersen (S)

11 Mette Gjerskov (S)

12 Mogens Lykketoft (S)

13 Lise von Seelen (S)

14 Margrethe Vestager (RV)

15 Naser Khader (RV)

16 Steen Gade (SF)

17 Rune Lund (EL)

Stedfortrædere:

1-5 Jacob Jensen (V)

1-5 Gitte Lillelund Bech (V)

6-7 Peter Skaarup (DF)

6-7 Martin Henriksen (DF)

8-9 Helle Sjelle (KF)

8-9 Henriette Kjær (KF)

10-13 Kirsten Brosbøl (S)

10-13 Per Kaalund (S)

14 Mogens Jensen (S)

15 Martin Lidegaard (RV)

16 Anne Grete Holmsgaard (SF)

17 Frank Aaen (EL)

Formand: Steen Gade (SF)

Næstformand: Carina Christensen (KF)

Sekretær: Dorte Neimann (lok. 3617)

Assistent: Amalie Andresen (lok. 3618)

--
Allan Riise

Fra : Hr. Jensen

Dato : 18-11-06 11:40

Den 18 Nov 2006 02:27:11 -0800 sendte "Kare" <contra@tdcspace.dk>
følgende røgsignaler:

>Klart og præcist. Kan du også hjælpe med partifarven og navnene på
>medlemmerne af Sikkerhedsudvalget ?

Så vidt jeg kan se, er der iflg. www.ft.dk ikke noget der hedder
Sikkerhedsudvalget, men der er Forsvarsudvalget, hvis det kan bruges.

www.ft.dk -> Om Folketinget-> Udvalg og kommissioner -> Oversigt over
Præsidiet og stående udvalg...

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."