Hæv kørekortsalder til 21
Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 07:07

I morgenens radioavis kunne man høre at flere forskere mente at alderen
for at kunne få kørekort burde hæves til 21.

<http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/11/18/040829.htm>

Hjernen er ganske simpelt ikke udviklet nok til at unge under 21 kan
overskue trafikken - og her kunne man så spørge om det ikke især gælder
drenge.

Jeg citerer fra linket:

=
- I 21-årsalderen har man fået lagt mere samvittighed ind i
forpandelappen så man bedre kan overskue konsekvenserne af sine
handlinger, siger hjerneforsker Albert Gjedde fra PET-Centeret i Århus.

Neuropsykolog Thomas Ramsøy fra Hvidovre Hospitals hjerneskanningscenter
siger til Nyhedsavisen, at det på basis af den ny viden ville være
særdeles fornuftigt enten at sætte kørekortalderen op til 21 år for
eksempel eller at underlægge unge lavere fartgrænser, indtil de er 21.
=

Ja, lad os få hævet kørekortsalderen til 21, i hvert fald for drenge. De
kører jo som fart og djævel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JensenDenmark

Dato : 18-11-06 07:46

> [...]
> =
>
> Ja, lad os få hævet kørekortsalderen til 21, i hvert fald for drenge. De

Jamen, vores internationale forpligtelser kræver at vi sender nogle ned for
at skyde Ali Baba'er ned (hvilket for nogen er en udemærket terapi-form,
hvis de rummer indenspærret agressioner.)

Sekundært så skal erhvervslivet vente til de er 24-25 år før at de har
overstået deres prøve periode og kan køre på en måde, som muliggører at de
kan udfylde en job-funktion.

Uanset hvor videnskabelig veldokumenteret at dette forhold er, så er der en
række praktiske ting i samfundet, som umuliggører forslaget.

Jeg kan godt se det fornuftige i forslaget. Det vil også give nogle af de
unge, som ikke bruger de 2 år som de har til at få et fornuftigt forhold til
alkohol optimalt, en længere tilvæningsperiode.

Men som sagt: Det er praktisk ugennemførlig og vil kræve at vi hæver
pensionsalderen i den anden ende, da der bliver færre år til at skabe en
livtidsindkomst i.

Man kunne gøre noget andet. Dem, som ikke er i uddannelse eller har et
arbejde og som er mellem 18 og 21 år, må ikke køre bil. Folk, som har brug
for bilen til at komme i skole eller på arbejdet, er mere motiveret til at
køre ordentlig. Mister den unge sit arbejde eller dropper ud af sit studie,
så kan vedkommende ikke køre bil før at vedkommende er igang med noget
fornuftigt igen.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 08:37

JensenDenmark <jensen@center-validering.dk> wrote:

> Men som sagt: Det er praktisk ugennemførlig og vil kræve at vi hæver
> pensionsalderen i den anden ende, da der bliver færre år til at skabe en
> livtidsindkomst i.

Jeg kan ikke se at en bil skulle være en nødvendighed for de 18, 19 og
20-årige, og slet ikke at det skulle give færre år at skabe en
livstidsindkomst i.

> [...]
> for bilen til at komme i skole eller på arbejdet, er mere motiveret til at

Ingen har vel brug for en bil for at komme i skole, og vi er mange der
klarer os udmærket uden bil.

Og selv i Jylland må man vel have et fungerende kollektivt trafiksystem,
eller bo så nær på skole eller job at man kan klare sig på cykel eller
knallert.

Især når man er under 21. Hvorfor skulle 20-årige adskille sig markant
fra de 17-årige her?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 18-11-06 11:41

> [...]
> knallert.
>
> Især når man er under 21. Hvorfor skulle 20-årige adskille sig markant

Tja, skal jeg tage offentlig transport fra Bonderup til Ålborg (fx til
universitet) skal jeg forvente at bruge minimum 90 minutter hver vej og det
er lavt sat. Jeg kan desuden slet ikke være i Ålborg før kl 9-10 stykker og
kan så først komme hjem igen efter 18. Alternativt kan man selvfølgelig gå
de 9 km fra Fjerritslev og hjem.

I bil tager det 30-40 minutter.

Men okay, man kan vel sige de færreste uge under uddannelse har reelt brug
for en bil, en scooter ville fx fint kunne bruges i det nævnte eksempel, så
tager det måske nok omkring 50-60 minutter.

Jeg synes nu mere man burde få indført tobak og spiritusforbud for unge
under 21 år. Det ville batte noget. Brian'erne mister jo lige kørekortet
bare de ser forkert på speederen de første par år.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 12:00

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> kan så først komme hjem igen efter 18. Alternativt kan man selvfølgelig gå

Ditto på cykel - er man i træning er man jo hurtigt oppe på 20 km/t.
Endnu hurtigere på knallert, og man kunne jo fortsat tillade knallerter
med en fart på op til 60 km/t for de 18-20 årige.

> Men okay, man kan vel sige de færreste uge under uddannelse har reelt brug
> for en bil, en scooter ville fx fint kunne bruges i det nævnte eksempel, så
> tager det måske nok omkring 50-60 minutter.

Nu ligger du jo heller ikke i målgruppen, rent aldersmæssigt set. Og
hvordan er det nu at de 17-årige klarer det?

Går de på universitetet kunne de jo så overveje at flytte på kollegium.

> Jeg synes nu mere man burde få indført tobak og spiritusforbud for unge
> under 21 år. Det ville batte noget. Brian'erne mister jo lige kørekortet
> bare de ser forkert på speederen de første par år.

Nu er alle ulykker med store knægte bag rattet jo ikke
spiritusrelaterede ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 12:09

Per Rønne wrote:
> Ditto på cykel - er man i træning er man jo hurtigt oppe på 20 km/t.

Yeb, faktisk kørte jeg ca. 20km/t i gennemsnit da jeg begyndte at
cykle på job på en gammel lyserød 3gears pigecykel, 14km, og
fuldkommen utrænet.

> Endnu hurtigere på knallert, og man kunne jo fortsat tillade knallerter
> med en fart på op til 60 km/t for de 18-20 årige.

De dér knallerter er der også temmeligt mange uheld med, faktisk
betydeligt flere end der er med motorcykler.

> Går de på universitetet kunne de jo så overveje at flytte på kollegium.

Alle kan vel reelt flytte tæt nok på deres arbejdsplads til at kunne
cykle, så der er slet ingen undskyldning for biler ;)
( ;) fordi det er løgn, der er behov for bil hvis man bor på landet)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 12:41

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> [...]
> fuldkommen utrænet.

> De dér knallerter er der også temmeligt mange uheld med, faktisk
> betydeligt flere end der er med motorcykler.

Men går det så også ud over 'uvedkommende'; er det ikke fortrinsvist
soloulykker? I øvrigt finder jeg netop ud af at max-hastigheden kun er
på 45, og den burde de 18-21 årige vel kunne klare sig med?

> Alle kan vel reelt flytte tæt nok på deres arbejdsplads til at kunne
> cykle, så der er slet ingen undskyldning for biler ;)
> ( ;) fordi det er løgn, der er behov for bil hvis man bor på landet)

Men der er ikke behov for at unge med arbejde eller skole i byen bor på
landet.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 12:58

In news:1hp00cl.1xt3z9jroaljxN%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
> Men går det så også ud over 'uvedkommende'; er det ikke fortrinsvist
> soloulykker? I øvrigt finder jeg netop ud af at max-hastigheden kun er
> på 45, og den burde de 18-21 årige vel kunne klare sig med?

Nej den er 30Km/t, en 45 knallert kræver bil eller motorcykelkørekort.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 13:16

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> In news:1hp00cl.1xt3z9jroaljxN%per@RQNNE.invalid,
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
>
> Nej den er 30Km/t, en 45 knallert kræver bil eller motorcykelkørekort.

Det klares da let ved at indføre et 45 knallertkørekort for de over
18-årige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 13:43

Per Rønne wrote:
> Men går det så også ud over 'uvedkommende'; er det ikke fortrinsvist
> soloulykker? I øvrigt finder jeg netop ud af at max-hastigheden kun er
> på 45, og den burde de 18-21 årige vel kunne klare sig med?

Har du nogensinde målt hvad sådan en knallert typisk kører?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 17:29

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Har du nogensinde målt hvad sådan en knallert typisk kører?

Næh, og det er nok mere end 20 år siden jeg har siddet på en knallert.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 12:20

In news:1hozyiz.q3kaxx1p72w57N%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
> og man kunne jo fortsat tillade
> knallerter med en fart på op til 60 km/t for de 18-20 årige.

Hvad mener du med fortsat tillade ? der er ingen knallerter der er tilladt
at køre 60Km/t.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 12:41

> [...]

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:
>
> Hvad mener du med fortsat tillade ? der er ingen knallerter der er tilladt

OK, op til 45 km/t ser jeg nu:

<http://www.sikkertrafik.dk/3ba00029>

Ja, det er vist mange år siden jeg var i knallertalderen .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 12:19

In news:455ee307$0$13990$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@surfer.dk> typed:
> Jeg synes nu mere man burde få indført tobak

Hvor mange trafikdræbte er da forårsaget af tobak ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 18-11-06 12:53

On Sat, 18 Nov 2006 08:36:31 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Jeg kan ikke se at en bil skulle være en nødvendighed for de 18, 19 og
>20-årige, og slet ikke at det skulle give færre år at skabe en
>livstidsindkomst i.

nu bor der altså folk heri landet for hvem det simpelthen er umuligt
at bruge offentlig transport

>Ingen har vel brug for en bil for at komme i skole, og vi er mange der
>klarer os udmærket uden bil.

vi er mange der - - osv.

vi er flere der - - osv.

>Og selv i Jylland må man vel have et fungerende kollektivt trafiksystem,

som vier mange der ikke kan bruge til transport til og fra arbejde

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 13:16

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> nu bor der altså folk heri landet for hvem det simpelthen er umuligt
> at bruge offentlig transport

Og hvordan klarer de 17-årige sig så? Derudover er det vist sjældent at
18-årige gymnsieelever har råd til en bil.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 18-11-06 13:33

On Sat, 18 Nov 2006 13:15:58 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og hvordan klarer de 17-årige sig så?

hvad har det med myndighedsalder og 18 årige at gøre

og for at føre dine "argumenter" videre - -

kan en 17 årig klare sig med en knallert så kan en 50 årig da også

så lad os afskaffe bilerne og kørekortene

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 17:17

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> hvad har det med myndighedsalder og 18 årige at gøre
>

> og for at føre dine "argumenter" videre - -
>
> kan en 17 årig klare sig med en knallert så kan en 50 årig da også

Næh, men en 17 og en 18-årig er vel i nogenlunde samme livssituation: i
skole eller i lære.

Fra : @

Dato : 18-11-06 22:51

On Sat, 18 Nov 2006 17:17:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Næh,

hvorfor ikke?

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 19-11-06 12:46

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> hvorfor ikke?

Der er vist rod i dit hierarki - hvem er det der skriver 'Næh' ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 19-11-06 13:03

In news:1hp1vcm.1u7j315r2du5zN%per@RQNNE.invalid,
"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> typed:

> Der er vist rod i dit hierarki - hvem er det der skriver 'Næh' ?

Det gjorde du.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 19-11-06 15:07

On Sun, 19 Nov 2006 12:45:50 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Der er vist rod i dit hierarki - hvem er det der skriver 'Næh' ?

Per Rønne:

/Albert Camus/

Fra : JensenDenmark

Dato : 18-11-06 15:45

> Jeg kan ikke se at en bil skulle være en nødvendighed for de 18, 19 og
> 20-årige, og slet ikke at det skulle give færre år at skabe en
> livstidsindkomst i.

Jeg havde kollegaer under 21 det første sted, jeg arbejdede og de bragte
varer ud med forretningens varevogn. De skulle med andre ord have været
arbejdsløse.

> Ingen har vel brug for en bil for at komme i skole, og vi er mange der
> klarer os udmærket uden bil.

Den uddannelse, som jeg tog på et tidspunkt blev ikke udbudt i Næstved, hvor
jeg boede og ikke i Taastrup, hvor jeg arbejdede. Den blev udbudt i Slagelse
og min chance for at komme i seng før en 22.30 på en hverdag, var at låne
varebilen (som man havde betalt moms af netop af denne grund.). Skolen var
ikke så smart placeret at den lå i centrum af Slagelse. Man kunne
selvfølgelig indvende at jeg så kunne have køb cykler til at stå i alle tre
byer. Men de bliver ødelagt fra tid til anden. Min kone er på cykel nr. 3 i
Slangerup (Hun har arbejdet deroppe i 3 år.).

> Og selv i Jylland må man vel have et fungerende kollektivt trafiksystem,
> eller bo så nær på skole eller job at man kan klare sig på cykel eller
> knallert.

Nu er det ikke alle beskåret at kunne skaffe sig bolig nær en skole og for
mange kan der være sociale årsager til at man må fravælge uddannelse, hvis
man ikke vil flytte hjemmefra. Dette valg kan jeg sagtens forstå.

> Især når man er under 21. Hvorfor skulle 20-årige adskille sig markant
> fra de 17-årige her?

De såkaldte umodne 20 årige er med til at vælge hvem der bestemmer her i
landet. Det er de 17 årige ikke.

Mvh
JensenDenmark

Fra : @

Dato : 18-11-06 08:08

On Sat, 18 Nov 2006 07:07:02 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>=
>
>Ja, lad os få hævet kørekortsalderen til 21, i hvert fald for drenge. De

eller få sparket alle ansatte kvinder ud af børnehaver og skoler,
disse hunkønsvæsner har nu i alt for mange år forhindret at drenge
kunne prøve fysiske grænser af

det får de først lov til alt for sent, nogle af dem bruger så 1 ton
jern på fire hjul til dette formål, og det går selvfølgelig galt i
nogle tilfælde

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 18-11-06 08:15

@ <1[at]invalid.net> wrote:

> eller få sparket alle ansatte kvinder ud af børnehaver og skoler,
> disse hunkønsvæsner har nu i alt for mange år forhindret at drenge
> kunne prøve fysiske grænser af

Er det nu kvindelige pædagoger der står for tur?!
Lad os straks få dem udvist fra Danmark, et eller andet sted må de
simpelthen have fremmede aner.

> det får de først lov til alt for sent, nogle af dem bruger så 1 ton
> jern på fire hjul til dette formål, og det går selvfølgelig galt i
> nogle tilfælde

Ja det er nemlig rigtigt @, det har rigtigt meget med *samvittighed* at
gøre!!
NOT...

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 18-11-06 12:50

On Sat, 18 Nov 2006 08:14:53 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Er det nu kvindelige pædagoger der står for tur?!

ja

og prøv at forholde dig til min påstand

disse hunkønsvæsner har nu i alt for mange år forhindret at drenge
kunne prøve fysiske grænser af

>Ja det er nemlig rigtigt @,

netop

> det har rigtigt meget med *samvittighed* at
>gøre!!

nej det har at gøre med at kvindeligt børnehave- og skolepersonale i
alt for mange år har forhindret drenge i at være dreng

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 08:37

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>
> det får de først lov til alt for sent, nogle af dem bruger så 1 ton
> jern på fire hjul til dette formål, og det går selvfølgelig galt i

Som nævnt er frontallapperne slet ikke udviklet tilstrækkelige til at
unge under 21 kan overskue disse ting ... især ikke drenge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 18-11-06 12:54

On Sat, 18 Nov 2006 08:36:32 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Som nævnt er frontallapperne slet ikke udviklet tilstrækkelige til at
>unge under 21 kan overskue disse ting ... især ikke drenge ...

og fordi et fjols hævder noget som lige passer ind i nogles
forestillingsverden er man klar til at sluge våset råt

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 18-11-06 14:46

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> eller få sparket alle ansatte kvinder ud af børnehaver og skoler,
> disse hunkønsvæsner har nu i alt for mange år forhindret at drenge

Fuldstændig rigtigt forslag.

Man kan næppe nævne een eneste uønskværdig foreteelse, der ikke er
accellereret efter det er blevet normen, at drenge får frataget deres
normale medfødte adfærdsmønster i børnehaverne.
I stedet for at lære at beherske samme.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 18-11-06 16:36

On Sat, 18 Nov 2006 14:46:07 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
>accellereret efter det er blevet normen, at drenge får frataget deres
>normale medfødte adfærdsmønster i børnehaverne.

Helt enig og hold da kæft hvor er jeg glad for at alle mine 3 unger er
piger..

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 09:46

Per Rønne wrote:
> Ja, lad os få hævet kørekortsalderen til 21, i hvert fald for drenge. De
> kører jo som fart og djævel.

Gad vide om de har overvejet hvor meget de ellers vil påvirke?
Lige et par jeg kan komme i tanke om.

Man vil blive nød til at rykke værnepligten 3 år.
Hvad med unge mænd der er under uddannelse om fx. automekanikere?

Der er sikkert masser af andre gode, men det er tidligt om morgenen :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 10:09

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Gad vide om de har overvejet hvor meget de ellers vil påvirke?
> Lige et par jeg kan komme i tanke om.
>
> Man vil blive nød til at rykke værnepligten 3 år.

Bliver man nødT til det?

Ja, da jeg var 21 var jeg stadig en stor skoledreng. Gik i 3g, fik mors
nysmurte madpakke i skoletasken om morgenen, og kage og te når jeg kom
hjem fra skole hen på eftermiddagen ...

Mon forsvaret ville finde det så meget værre om en større andel af de
værnepligtige allerede havde en afsluttet uddannelse bag sig, inden de
startede med deres fire måneders værnepligt - der i dag fortrinsvist
synes at gå til hvervning af soldater til internationale opgaver.

> Hvad med unge mænd der er under uddannelse om fx. automekanikere?

Starter de da ikke med den uddannelse, /før/ de er fyldt 18? Typisk
efter 9. klasse, som 16-årige.

> Der er sikkert masser af andre gode, men det er tidligt om morgenen :)

Ja, på en højhellig lørdag ... hvor kirken venter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 10:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Starter de da ikke med den uddannelse, /før/ de er fyldt 18? Typisk
> efter 9. klasse, som 16-årige.

Det skulle naturligvis forstås på den måde at de 18, 19 og 20-årige
lærlinge så blot ville ligge på niveau med de 16 og 17-årige. Kørsel i
bil kun tilladt på privat område, som på værkstedets grund.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 10:18

Per Rønne wrote:
> Starter de da ikke med den uddannelse, /før/ de er fyldt 18? Typisk
> efter 9. klasse, som 16-årige.

Hovedparten er uddannet før de er 21, hvilket så vil sige at man
uddanner folk der ikke kan få et job før op mod et år efter de er
færdiguddannede... er det smart?

> Ja, på en højhellig lørdag ... hvor kirken venter ...

Nah, det bruger jeg ikke.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 10:39

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Hovedparten er uddannet før de er 21, hvilket så vil sige at man
> uddanner folk der ikke kan få et job før op mod et år efter de er
> færdiguddannede... er det smart?

Skal de da kunne køre bil på offentlig vej for at kunne arbejde som
automekanikere? Se, det vidste jeg ikke - jeg troede at kunden
afleverede og hentede bilen når den skulle til reparation. Eventuelt at
den blev afhentet af en Falck-vogn.

> Nah, det bruger jeg ikke.

Heller ikke når det drejer sig om store familiebegivenheder, dem der
normalt kun vil være fire af i et liv?

Dåb, konfirmation, bryllup og begravelse?

Hvor mange tror du i øvrigt at går til højmesse om lørdagen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 11:11

Per Rønne wrote:
> [...]
> automekanikere? Se, det vidste jeg ikke - jeg troede at kunden
> afleverede og hentede bilen når den skulle til reparation. Eventuelt at

Du er tryg ved at få lavet bremser uden at bilen bliver prøvekørt
efterfølgende?

Jeg kan rimeligt meget garantere dig at en uddannet mekaniker ikke
får et job hvis han ikke har kørekort.

:)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : @

Dato : 18-11-06 12:59

On Sat, 18 Nov 2006 10:38:36 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Skal de da kunne køre bil på offentlig vej for at kunne arbejde som
>automekanikere? Se, det vidste jeg ikke

hullerne i din uvidenhed er tilsyneladende ganske små

jeg vil da meget nødig afhente en bil efter f.eks. justering af
styretøj eller udskiftning i fjedere/støddæmpere hvis ikke bilen var
prøvekørt inden f.eks. af en lærling(som jo også skal lære at teste
bilerne)

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 18-11-06 14:50

> [...]
> automekanikere? Se, det vidste jeg ikke - jeg troede at kunden
> afleverede og hentede bilen når den skulle til reparation. Eventuelt at

Ha -
Kan da ikke nære mig--

Blot endnu et exempel på akademikeres forunderlige opfattelse af verden uden
for studererkammeret--

Ikke underligt, at et samfund, hvor man lader naivister, kan man ikke sige
således, styrer får nogle forunderlige love.

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-06 10:51

> [...]
> Hvad med unge mænd der er under uddannelse om fx. automekanikere?
>
> Der er sikkert masser af andre gode, men det er tidligt om morgenen

Og hvis mange har første sammenstød som 30 årige skal vi så flytte
grænsen til 31?

Fra : Kim2000

Dato : 18-11-06 11:16

> Gad vide om de har overvejet hvor meget de ellers vil påvirke?
> Lige et par jeg kan komme i tanke om.

Nu skal et par videnskabsmænd/professorere vel ikke beskæftige sig med
politik, de fortæller om deres viden og det er så op til de folkevalgte at
tage ansvar (dvs. der intet sker hvis det koster og der sker minimalt hvis
det ikke gør og der er stemmer i det).
mvh
Kim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 11:17

Kim2000 wrote:
> [...]
> tage ansvar (dvs. der intet sker hvis det koster og der sker minimalt hvis

Hvis man hæver minimumsalderen for kørekort til 40, og tager det
igen ved 50, så kan man minimere antallet af trafikdræbte :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 11:21

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Hvis man hæver minimumsalderen for kørekort til 40, og tager det
> igen ved 50, så kan man minimere antallet af trafikdræbte :)

Næppe, manglen på ambulancechauffører ville gøre at flere døde i
trafikken på vej til hospitalet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 11:24

Per Rønne wrote:
> Næppe, manglen på ambulancechauffører ville gøre at flere døde i
> trafikken på vej til hospitalet.

Man kan bare flyve dem, Bo Warming forklarede jo for et par uger
siden at der aldrig sker kollisioner eller andre uheld i luften :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Kim2000

Dato : 18-11-06 11:34

> Man kan bare flyve dem, Bo Warming forklarede jo for et par uger
> siden at der aldrig sker kollisioner eller andre uheld i luften :)

Og lagde vi hospitalerne på Månen ville ingen sikkert dø, for der er aldrig
nogensinde sket dødsfald der (i hvert fald ikke menneskelige).
mvh
Kim

Fra : @

Dato : 18-11-06 13:03

On 18 Nov 2006 10:17:09 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:

>Hvis man hæver minimumsalderen for kørekort til 40, og tager det
>igen ved 50, så kan man minimere antallet af trafikdræbte :)

fjern alle motoriserede køretøjer

10 år senere vil der så blive stillet krav om forbud mod
hestekøretøjer fordi en enkelt eller to alligevel er blevet
trafikdræbt

afskaf derefter vejene

alligevel vi nogen dø når de begiver sig over stok og sten

så eneste løsning er en afskaffelse af menneskeheden

så vi kan blive fri for disse dødsfald

/Albert Camus/

Fra : Bo Warming

Dato : 18-11-06 10:29

> [...]
> 21.
> =
>
> Ja, lad os få hævet kørekortsalderen til 21, i hvert fald for

Sænk den til 16 år for hjerneudvikling ved ingen noget om og det går
fint i USA (hvor jeg bl.a. lærte at køre før jeg var 18)
og indfør radiosender i biltag så alle fartglade teenagere ved at
straf kommer pr autonatik og uappelabelt
incl hvis de parkerer galt, kører over streg, overhaler hasarderet,
for alt ses af øjet i det høje

Fra : Basil

Dato : 18-11-06 10:45

Per Rønne skrev den 18-11-2006:
> [...]
> =
>
> Ja, lad os få hævet kørekortsalderen til 21, i hvert fald for drenge. De

Der er absolut ingen sex eller stemmer i det, så vi må betragte det som
varm luft i en kold tid.
Jeg kan udemærket se ideen med det, men ville frygte hvad der så sker,
alternativt. Man kan snart ikke slå en prut uden at skulle til gakolog
og sættes i en kasse med en andre pruttere, hvis man ikke kan få løbet
hornene af sig på nogen måde, hvad så?
Flere tunede knullerter?
Kai

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 11:03

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
> alternativt. Man kan snart ikke slå en prut uden at skulle til gakolog
> og sættes i en kasse med en andre pruttere, hvis man ikke kan få løbet

Børn og unge under 21 ville jo i så fald stadig kunne få deres
fartdjævel tilfredsstillet på lukkede baner, som det allerede ses på
go-cart baner som den i Ishøj, der er for piger og drenge i alderen
10-25.

<http://www.ishoj.dk/hjemmeside/default.asp?id=3062>

Hellere det end at de slår døvstumme familiefædre ihjel, mens disse går
tur med barnevognen ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 18-11-06 14:57

> [...]
> fartdjævel tilfredsstillet på lukkede baner, som det allerede ses på
> go-cart baner som den i Ishøj, der er for piger og drenge i alderen

Du er ikke klar over, at der praktisk taget ikke findes sådanne baner i det
ganske land?
Tror du, sådan for alvor, at alt forholder sig som det gør indenfor den
radius du tilsyneladende opfatter som hele verden, nemlig ca 20 km. på
cykel?
I den virkelige verden er det simpelthen umuligt at få oprettet sådanne
tiltrængte baner.
Politikerne vil inne ofre penge på "Brianer".
Skulle de endelig gøre det, ville den forsamlede salonsocialistisk
dominerede natur"beskyttelses" forening komme efter dem som et jordskred.

> Hellere det end at de slår døvstumme familiefædre ihjel, mens disse går
> tur med barnevognen ;-(.

Prøv at forklare ovennævnte dette.

MVHEgon

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 17:29

> [...]

> Skulle de endelig gøre det, ville den forsamlede salonsocialistisk
> dominerede natur"beskyttelses" forening komme efter dem som et jordskred.

Det har man altså kunnet finde ud af i Ishøj.

> Prøv at forklare ovennævnte dette.

Har du virkelig glemt en meget omtalt sag tidligere på året?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 19-11-06 17:14

> Det har man altså kunnet finde ud af i Ishøj.

Der er de åbenbart klogere på rådhuset, end i resten af landet

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 18-11-06 14:39

> [...]
> drenge.
>

> Ja, lad os få hævet kørekortsalderen til 21, i hvert fald for drenge. De

Og lad os tage stemmeretsalderen med ved samme lejlighed.
Dog helst til gamle dages 35 år.

MVH
Egon

Fra : gb

Dato : 18-11-06 15:30

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in

> [...]

Drenge. Liderbasse. PER.

--
GB

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 15:39

In news:455f1614$0$20291$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> typed:
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Og lad os tage stemmeretsalderen med ved samme lejlighed.
> Dog helst til gamle dages 35 år.

Næ lad os afskaffe den, og afstemninger generelt, politikerne gør alligevel
hvad der passer dem, så er det ikke bare spild af tid, og spil for galleriet
at afholde afstemninger ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Egon Stich

Dato : 19-11-06 17:15

> [...]
alligevel
> hvad der passer dem, så er det ikke bare spild af tid, og spil for

Jo.
Lad mig regere.
Så skal i alle sammen være lykkelige.
Og hvis i ikke vil, skal jeg nok finde midler til at få jer til det

MVH
Egon

Fra : PerX ...

Dato : 19-11-06 06:52

In article <1hozkxk.za9hsw1rn6ptfN%per@RQNNE.invalid>, per@RQNNE.invalid
says...
> [...]
>
> Hjernen er ganske simpelt ikke udviklet nok til at unge under 21 kan
> overskue trafikken - og her kunne man så spørge om det ikke især gælder

Lad os hæve den til 26.

Engelske undersøgelser viser at en ung op til 26 dør eller kommer slemt
tilskade hver TIME året rundt i UK.

Børnene skal ikke have lov at køre, de er klart for umodene.

Fra : Kim2000

Dato : 19-11-06 10:21

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilskade hver TIME året rundt i UK.
>
> Børnene skal ikke have lov at køre, de er klart for umodene.

Undersøgelser har vist at ældre over 80 dør oftere end unge under 30. Jeg
synes helt klart ikke vi skulle give folk lov til at blive ældre.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 19-11-06 10:42

On Sun, 19 Nov 2006 10:21:03 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>>

>Undersøgelser har vist at ældre over 80 dør oftere end unge under 30. Jeg
>synes helt klart ikke vi skulle give folk lov til at blive ældre.

og det har også vist sig at det er livsforlængende at holde fødselsdag

/Albert Camus/