Rolling Stones "underskud"
Fra : Neuman

Dato : 17-11-06 13:52

"Skatteministeren tog pengene" påstår Frank Panduro efter at det er kommet
frem at Børnecancerfonden ikke får en krone.

http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article244354.ece

-----------------

"- Selvom selve koncerten er momsfri, har Skat truffet beslutning om, at
servicedelen skal momsregistreres i Danmark. Fysisk stillede der to mænd fra
SKAT, mens folkene var ved at sætte scenen op og melddelte os den
beslutning, forklarer Eigils revisor Kaj Atzen fra Pricewater House. "

"Teaterdirektør Frank Panduro ærgrer sig over, at overskuddet går til
skatteministeren. - Jeg ville meget hellere have, at pengene gik til
Børnecancerfonden. Men det er et led i den københavnske misundelsesafgift,
man har indført, lyder det fra Panduro."
----------------------

Havde de virkelig regnet med at der IKKE skulle betales moms her? Og hvilken
minsundelsesafgift er det lige han mener der skulle være. Sagen stinker
allermest af at have haft tanker om egoistisk at profittere på denne
koncert. Det har næppe været meningen at der skulle blive overskud.
Der burde slåes knaldhårdt ned på den slags "lovning om velgørenhed" hvor
det viser sig at være et PR-stunt mere end noget andet. Føj for en fuskerrøv
ham Panduro.

Fra : Malene P

Dato : 17-11-06 15:17

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der burde slåes knaldhårdt ned på den slags "lovning om velgørenhed" hvor
> det viser sig at være et PR-stunt mere end noget andet. Føj for en

Man kunne jo også generelt fundere lidt over, at "kunstnere" som jo oftest
befinder sig på den politiske venstrefløj, kan kræve så store honorarer, at
der ikke er plads til selv et par kræftsyge børn.

Malene P

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-11-06 11:10

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Malene er det rigtigt hvad Timsah og Allan Riise påstår at du er
swinger??.

Fra : ThomasB

Dato : 20-11-06 00:01

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse

> Hej Malene er det rigtigt hvad Timsah og Allan Riise påstår at du er
> swinger??.

Jeg tror ikke du skal gøre dig de store forhåbninger, Poul.

Fra : Thomas Bruun

Dato : 17-11-06 15:37

Neuman skrev:
> [...]
> det viser sig at være et PR-stunt mere end noget andet. Føj for en fuskerrøv

Ikke noget overskud - ikke nogen penge at sende videre.En koncert er et
arrangement der bare skal løbe rundt og ikke genere penge til
handicappede.Så det bare ærgerligt for SKAT,hvis regnskabet går i
nul.

Fra : Neuman

Dato : 17-11-06 16:23

"Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]
************
For min skyld er det okay at penge går til en gruppe (f.eks Grøn koncert),
det kan jeg ikke se det forkerte i hvis arrangøren vil det.
Men at få eventuelle gæster til at gå til en koncert fordi det er for en god
sag og så slet ikke støtte denne gode sag alligevel - DET er problematisk
imho da jeg synes det minder om bedrag.
Desuden, hvis arrangørerne betaler 1,9 mill i moms har de købt ydelser for
godt 10. mill. Ved en omsætning på 80 mill skulle Rolling Stones's honorar
være på 70 mill? DÉT tror jeg ikke på. Mon ikke der er nogen undervejs som
er blevet (særdeles) godt vellønnet?

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-11-06 20:30

Neuman skrev:

> [...]
> være på 70 mill? DÉT tror jeg ikke på. Mon ikke der er nogen undervejs som

Nej der er ikke. Du ved åbenbart ikke en kæft om, hvordan koncerterne i
Horsens afvikles og finansieres.
Tag lige at undersøg sagen, før du dummer dig så eftertrykkeligt.

--
Kurt Lund

Fra : Neuman

Dato : 17-11-06 21:38

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Nej der er ikke. Du ved åbenbart ikke en kæft om, hvordan koncerterne i
> Horsens afvikles og finansieres.
> Tag lige at undersøg sagen, før du dummer dig så eftertrykkeligt.

Nej, det ved jeg ikke, men siden du kan opføre dig så arrogant sidder du
måske inde med viden der kan belære mig?
Hvis du kan skaffe er jeg da også interesseret i at se et evt. regnskab?

Tag lige og ha belæg for dine udtalelser inden du dummer dig så
eftertrykkeligt.

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-11-06 01:51

Neuman skrev:

> Nej, det ved jeg ikke, men siden du kan opføre dig så arrogant sidder du
> måske inde med viden der kan belære mig?
> Hvis du kan skaffe er jeg da også interesseret i at se et evt. regnskab?

Nej det ved du ikke, men det forhindrer åbenbart ikke dig i at opføre
dig arrogant. Hvad fanden bilder du dig ind, når du beskylder nogen
personer for at tage sig for godt betalt. Hvor er dit belæg for det?

> Tag lige og ha belæg for dine udtalelser inden du dummer dig så
> eftertrykkeligt.

Jeg har belæg, men er absolut ikke interesseret i at offentliggøre mine
oplysninger til ignoranter som dig.

Rend og hop!

--
Kurt Lund

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 17-11-06 22:18

"Kurt Lund" skrev i en meddelelse

> Nej der er ikke. Du ved åbenbart ikke en kæft om, >hvordan koncerterne i
> Horsens afvikles og finansieres.

Det gør ham her måske heller ikke ?
Citat:
Man siger at man ikke vil betale moms fordi man laver arrangementet for
kulturens skyld, men påfaldende nok går regnskabet i nul når overskuddet
skal uddeles til det gode formål, siger Bent Meier Sørensen, lektor i
Ledelsesfilosofi ved Handelshøjskolen i København.
Citat slut

> Tag lige at undersøg sagen, før du dummer dig så >.

Og så må du da gerne dele dine undersøgelse's resultater med os andre

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Aage Andersen

Dato : 17-11-06 16:24

"Neuman"
> [...]
> Der burde slåes knaldhårdt ned på den slags "lovning om velgørenhed" hvor
> det viser sig at være et PR-stunt mere end noget andet. Føj for en

Skat er jo ret naive. De kunne jo bare betinge sig at momsen paa forhaand
skal udbetales til velgørenhed.

Aage

Fra : PerX ...

Dato : 19-11-06 06:50

In article <ejkb8t$4i7$1@news.net.uni-c.dk>, neuman@hotmail.com says...
> "Skatteministeren tog pengene" påstår Frank Panduro efter at det er kommet
> frem at Børnecancerfonden ikke får en krone.
>
> http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article244354.ece

Naturligvis, svinen i toldvæsnet tog det hele.

> Havde de virkelig regnet med at der IKKE skulle betales moms her?

Ja, når de aldrig har skullet før. Hvordan skulle de vide at det
pludslig var blevet om?

Fra : Neuman

Dato : 19-11-06 15:58

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <ejkb8t$4i7$1@news.net.uni-c.dk>, neuman@hotmail.com says...
>
> Ja, når de aldrig har skullet før. Hvordan skulle de vide at det
> pludslig var blevet om?

De skulle ikke OPkræve moms hvilket betyder at de kunne sælge billigere
billetter. Derimod er der som regel altid moms på tjenesteydelser (når de
køber ind).