Brandattentaterne mod Islamisk Kulturcente~
Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-06 14:06

På:

<http://politiken.dk/indland/article200580.ece>

kan man nu se at politiet har fået spor at gå efter. Bl.a. minder
grafittien om tilsvarende hærværk mod Synaogen, som en midaldrende
iransk man blev sat i forbindelse med.

Og signalementet af den nye hærværksmand skal være en sydlandsk udseende
mand omkring de 50, 175 cm høj og med mørkt overskæg.

Det var så lige før jeg fik skrevet om min mistanke om en iransk shiit
der hadede sunnier lige så meget som han hadede jøder, men på:

<http://www.islamstudie.dk/aa_moskeer.htm>

kan ses at der er tale om en shiitisk moské, der altså også bruges som
kulturcenter.

Altså en iransk flygtning der hader shiitter og jøder lige meget? Næppe
Farshad Kholgi .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 16-11-06 14:15

> [...]
> kulturcenter.
>
> Altså en iransk flygtning der hader shiitter og jøder lige meget? Næppe

Hvorfor er det ikke Farshad Kholgi.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-06 14:34

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Hvorfor er det ikke Farshad Kholgi.

Han hader ikke jøder, og har da i øvrigt været på besøg i Israel. Hans
forældre er iranske bahai'er {han er selv ateist}, og deres hovedsæde
ligger i Haifa, Israel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 16-11-06 14:43

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1howgey.l4vm8q1r72vxsN%per@RQNNE.invalid...

> Han hader ikke jøder,

Hvad har jøder overhovedet med brandattatenterne imod IK at gøre?

Hvorfor kan det ikke være en jøde, der står bag, mener du?

Eller en dansker - der er jo mange sydlandsudseende danskere - herunder vores statsminster.

Ja - hvem siger at vedkommende signalement overhovedet identificerer gerningsmanden?

For øvrigt er det syvende gang det sker i år. På baggrund af et signalement - baseret på hvbad? - konkluderer du, at en jødehader står bag?

Endnu et eksempel på den til tider noget særegne logik der florerer i denne gruppe.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-06 15:31

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Hvad har jøder overhovedet med brandattatenterne imod IK at gøre?

Hvis du nu havde læst trådroden ville du have set, at politiet har lagt
mærke til at attentaterne minder om tidligere attentater mod Synagogen i
Krystalgade, og at man her havde en midaldrende iraner mistænkt. Bl.a.
optræder de samme stavefejl i grafittien.

Så hvis det er den samme mand, så må han vel hade såvel jøder som
shiitter. Og altså vel at mærke 'med sydlandsk udseende' - en
sunni-muslim?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 16-11-06 16:20

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1howijv.r39de67r1y35N%per@RQNNE.invalid...

> Hvis du nu havde læst trådroden ville du have set, at politiet har lagt
> mærke til at attentaterne

Nej - at DETTE attentat minder om, pga en stavefejl. Det var jo ikke tilfældet de andre 6 gange, ligesom man de sidste gange har talt om gernings*mænd*.

>minder om tidligere attentater mod Synagogen i
> Krystalgade,

Politiet opfatter ikke grafittien på syngagoen som "attentater".

> og at man her havde en midaldrende iraner mistænkt. Bl.a.
> optræder de samme stavefejl i grafittien.

Dén samme stavefejl er det vist, altså ental, og der er mig bekendt ikke skrevet grafitti de 6 tidligere gange. "Håndskriften" er vist mere afgørende.

> Så hvis det er den samme mand, så må han vel hade såvel jøder som
> shiitter.

Han kan også være rablende sindssyg.

Det ER da naturligvis muligt der er tale om samme gerningsmand, men jeg vil ikke satse mine penge på det.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-06 16:25

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Nej - at DETTE attentat minder om, pga en stavefejl. Det var jo ikke
>tilfældet de andre 6 gange, ligesom man de sidste gange har talt om
>gernings*mænd*.

Uden at 'de' er set; man aner ikke om der er tale om en eller flere, og
ved det eneste tilfælde hvor der har været vidner var der tale om én.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-06 17:23

> Uden at 'de' er set; man aner ikke om der er tale om en eller flere,
> og
> ved det eneste tilfælde hvor der har været vidner var der tale om
> én.

Brug ikke så store ord om amatørmæssig bål på fortov som aldrig kunne
have brændt gennem indgangsdøren

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 09:51

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1howljm.4m3075p7cgorN%per@RQNNE.invalid...

> Uden at 'de' er set; man aner ikke om der er tale om en eller flere, og
> ved det eneste tilfælde hvor der har været vidner var der tale om én.

Og denne ene - der som forventet karakteriseres som sindssyg - mistænkes kun for denne ene ildspåsættelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-06 10:35

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og denne ene - der som forventet karakteriseres som sindssyg - mistænkes
>kun for denne ene ildspåsættelse.

Foreløbig. I dagens Berlingske Tidende, side 18, fremgår det nu ellers
at mønsteret er det samme ved alle brandstiftelserne:

<http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=824922/>

- og forøvrigt også ved den tidligere mod Synagogen.

Om han skulle være sindssyg - lad os nu vente på hvad der kommer frem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 22:11

> [...]
>
> - og forøvrigt også ved den tidligere mod Synagogen.
>
> Om han skulle være sindssyg - lad os nu vente på hvad der kommer frem.

Du er vel ikke i tvivl nu (læs artikler på diverse avisers hjemmesider).
Nuvel. Du havde ret i, at der var tale om samme gerningsmand - jeg fik ret
i, foreløbigt (ifølge politichefen efter retsmødet) at der ikke var hverken
jødehad eller religiøst had bag gerningerne. De afviser nu begge motiver.
Manden er bare syg, og kendt for en masse andre mærkværdige handlinger i
forvejen, som han er idømt behandlingsdomme for.

Måske er han sådan én, der "drives" af medieopmærksomhed? Altså at dét, som
er i fokus, bliver genstand for hans dårlige vaner, uanset hvordan og hvem?

Jeg er i hvert fald glad for, at der ikke lå hverken religiøse eller
racistiske motiver bag. Og befriende, at han tilsyneladende er skyldig i
alle forhold.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 05:37

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg er i hvert fald glad for, at der ikke lå hverken religiøse eller
> racistiske motiver bag. Og befriende, at han tilsyneladende er skyldig i

Ja, /case closed/ som man siger i en den krimi-serier.

Gad vide hvor mange af de påståede 'racistiske' ting der begås mod
muslimer der er af tilsvarende art. I Weekendavisen har en Klaus
Rothstein allerede {for tidligt til at han har kunnet se hvad måtte ende
med, for sent til at ændre det inden deadline} pustet sig op til at
forklare sådanne 'racistiske' ting, og også politiet har været ude.

Og så drejede det sig altså bare om en sindssyg iransk flygtning på 56.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-11-06 09:27

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
>>

> Jeg er i hvert fald glad for, at der ikke lå hverken religiøse eller
> racistiske motiver bag. Og befriende, at han tilsyneladende er skyldig i

Det er jeg også! En fyr som Rothstein nåede lige at få en artikel i
Weekendavisen, hvor han "fastslår" at der altså ER voldsom racisme over for
muslimer, og at det hovedsagelig er Dansk Folkepartis skyld.

Dansk Folkeparti står vist også bag bomberne i England, og Madrid, samt
mordene i Holland - hvad skulle det ellers være?

Fra : Lyrik

Dato : 18-11-06 14:07

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> muslimer, og at det hovedsagelig er Dansk Folkepartis skyld.
+++++++++++++
Den bedste anbefaling man kan få er at blive lagt for had af Rothstein.

Hilsen
Jens

Fra : gb

Dato : 18-11-06 15:33

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in

> Den bedste anbefaling man kan få er at blive lagt for had af
> Rothstein.

Mon ikke Rothstein har meget, meget ondt i begge fødder lige nu?

--
GB

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 17:29

Lyrik <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote:

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Den bedste anbefaling man kan få er at blive lagt for had af Rothstein.

Hvem af dem?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 19-11-06 21:11

> Hvem af dem?

Ja, der er jo netop to.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-11-06 06:20

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, der er jo netop to.

Og man kan ikke bare gå ud fra at journalisten og religionssociologen er
enige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 19-11-06 21:12

> [...]
for
> muslimer, og at det hovedsagelig er Dansk Folkepartis skyld.

Det er der jo også. Bare ikke i dette tilfælde - og heldigvis for det. At
visse muslimer så fortjener det, er noget "helt andet"

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-06 16:00

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> Hvorfor er det ikke Farshad Kholgi.

Denne mellemøst-personlighed er for klog til et bål på et fortov som
aldrig kunne skade folk indendøre - kun dørs yderside

Fra : Lyrik

Dato : 16-11-06 14:47

> [...]
> kulturcenter.
>
> Altså en iransk flygtning der hader shiitter og jøder lige meget? Næppe
+++++++++++++++++++++++
Du er ikke særlig skarpsindig til at gennemskue begivenhederne.

Gerningsmanden vil jeg vurdere til at være sunnimuslim.
Angrebsmålet er "Imam Ali Kulturcenter" en shiitisk helligdom.
Imam Ali er en shiitisk profet som kan få sunnimuslimer til at se rødt.
Kampen imellem grupperne i Iraq er hermed søgt overført til Danmark.
Jøderne hades ligeledes inderligt af sunnimuslimer.

Gerningsmanden har kun overskæg. Kort klipning hvilket tyder på tidligere
barberet hovede.
Jakken med hætte er hip-hop påklædning.
Han har tidligere været hip-hop-typen men er nu begyndt at gro hår.

Han virker ligeledes ikke "for klog."

God jagt..
Jens

Fra : Jim

Dato : 16-11-06 16:02

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> barberet hovede.
> Jakken med hætte er hip-hop påklædning.
> Han har tidligere været hip-hop-typen men er nu begyndt at gro hår.

Det er der jo ingen muhamedanere der er, altså for kloge...

Fra : Lyrik

Dato : 16-11-06 23:32

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
> Det er der jo ingen muhamedanere der er, altså for kloge...
++++++++++++++
Hmm Jeg kan komme det endnu nærmere.
Hip-hop påklædningen tyder på en tidligere verdslig"moderne muslim" der har
gået på kafé o.s.v.
Han er nu blevet omvendt og er begyndt at afklæde sig hip-hop udstyret.
Det bare hoved er begyndt at få hår og han er begyndt at tillægge sig
islamisk skæg. Kun hip-hop dragten med hætte er tilbage.
Umiddelbart ville jeg mene at man skulle lede efter gerningsmanden i den
arabiske menighed på Nørrebro, som ledes af Abu Laban.
Det kunne naturligvis være i Hizb Ut Tahrir, idet de især er kendt for at
omvende hip-hoppere til islamisme.
Men imod dette taler at Hizb Ut Tahrir har som mål at forene shia og sunni.
De har ikke endnu være involveret i terrorisme. Jeg ved heller ikke om de
tilhører sunnifløjen.
Han må nødvendigvis findes på sunnifløjen.

Abu Labans moske virker på mig radikaliseret.
Abu Laban anbefaler kalifatet! til alle de som kommer i moskeen.

Hilsen
Jens

Fra : Neuman

Dato : 16-11-06 19:07

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

Som jeg forstår siden så er det kun nederst at de shia-muslimske moskéer
står. Islamisk Kulturcenter står højere på listen (Altså sunni)

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-06 21:31

Neuman <neuman@hotmail.com> wrote:

> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Som jeg forstår siden så er det kun nederst at de shia-muslimske moskéer
> står. Islamisk Kulturcenter står højere på listen (Altså sunni)

Moskéen på Vibevej, der er identisk med kulturcentret, står som shiitisk
moské nummer to:

SHIA-MUSLIMSKE MOSKÉER
Islamic Center Jaffariya, Rådmandsgade 56, 2200 København N (3581 8350)

Shiittisk moské, Vibevej 27 (Rayran Khadem) (Abu Bashir 3810 0078)

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Neuman

Dato : 16-11-06 22:14

> [...]
> Islamic Center Jaffariya, Rådmandsgade 56, 2200 København N (3581 8350)
>
> Shiittisk moské, Vibevej 27 (Rayran Khadem) (Abu Bashir 3810 0078)

Nårh ja....I see now. Jeg tog fejlagtigt ud fra navnet Islamisk
Kulturcenter. Kan der ikke bare være ét, så er det meget nemmere at finde ud
af

Fra : Spang

Dato : 16-11-06 14:48

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

>Og signalementet af den nye hærværksmand skal
>være en sydlandsk udseende mand omkring de 50,
>175 cm høj og med mørkt overskæg.

Jeg gætter på, at det er en noget forstyrret muslim som vil
"hjælpe racismen lidt på vej", at han er shiit og han kan meget
vel være gæst/medlem i samme center....

Bare et gæt, lad os se hvad der sker

Spang

Fra : Jim

Dato : 16-11-06 16:02

"Spang" <øælæøø@øæøå.dk> skrev i en meddelelse

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Jeg gætter på, at det er en noget forstyrret muslim som vil
> "hjælpe racismen lidt på vej", at han er shiit og han kan meget
> vel være gæst/medlem i samme center....

Alle muhamedanere er s'gu da forstyrret i roen.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 16-11-06 17:14

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse
> "Spang" <øælæøø@øæøå.dk> skrev i en meddelelse

> Alle muhamedanere er s'gu da forstyrret i roen.

De har trods alt skaffet sig en 4 dags uge, dem der er på arbejdsmarkedet.

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-06 02:01

> De har trods alt skaffet sig en 4 dags uge, dem der er på arbejdsmarkedet.
>
> Mvh Kurt

En 4-dags uge?...

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-06 06:17

"Hans Christian Vang" <....> wrote:

> En 4-dags uge?...

Helligdag fredag, lørdag og søndag - da jeg var i Israel fik jeg at
vide, at der var mange der havde misforstået det med den ugentlige
helligdag, og holdt hele tre helligdage om ugen. Det giver en 4-dages
arbejdsuge .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-06 17:39

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote in message
> "Spang" <øælæøø@øæøå.dk> skrev i en meddelelse

> Alle muhamedanere er s'gu da forstyrret i roen.
PET vil have os til at tro at racistisk kriminalitet er så slem som
muslimernes
Journalisterne søger også i denne pjatsag at aflede opmærksomhed fra
ungmuslimbandevold

At man interviewer en muslim der ønsker øget politiresearch vedr
småbål udendørs er komisk