Bertil Haader havde ret!
Fra : Jesper

Dato : 16-11-06 00:27

Der er ikke skået i gymnasiernes budgetter ift forliget, det har S og R
nu erkendt:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4081816/

--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Alucard

Dato : 16-11-06 01:22

On Thu, 16 Nov 2006 00:26:50 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Der er ikke skået i gymnasiernes budgetter ift forliget, det har S og R
>nu erkendt:
>
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4081816/

citat fra artiklen:

Rosa Lund er skuffet over, at S og R tilsyneladende har vendt eleverne
ryggen efter onsdagens møde i forligskredsen bag gymnasiereformen

citat slut

Tja, det er godt nok træls, når politikerne fortæller sandheden.

Fra : Peter Kirk

Dato : 16-11-06 10:08

> Der er ikke skået i gymnasiernes budgetter ift forliget, det har S og R
> nu erkendt:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4081816/

Men var problemet ikke at selvom den samlede pose penge ikke var skåret ned,
var der flere elever, og derfor færre penge per elev?

Fra : Jens G

Dato : 16-11-06 16:31

On Thu, 16 Nov 2006 10:07:54 +0100, "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com>
wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse

>Men var problemet ikke at selvom den samlede pose penge ikke var skåret ned,
>var der flere elever, og derfor færre penge per elev?

Næ.

--
Jens G

Fra : Henry Vest

Dato : 16-11-06 19:16

Jens G wrote:

> Næ.

Joo. De nye elever udløser kun 54.000, mens de nuværende udløser 74.000.

--
Henry Vest

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-06 19:27

Henry Vest <henry_vest@REMOVEget2net.dk> wrote:

> Joo. De nye elever udløser kun 54.000, mens de nuværende udløser
> 74.000.

Ja, og møder alle til tiden hver dag, så er der ikke plads i faglokalerne og
man skal dele stole i klasselokalerne.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 16-11-06 19:38

Allan Riise <familien_riise@pc.dk> wrote:

> Ja, og møder alle til tiden hver dag, så er der ikke plads i faglokalerne og
> man skal dele stole i klasselokalerne.

Det er da kun hvis man kommer for mange i klasserne...eller har for få
stole. Med en pose penge på 54.000 pr elev pr år, mon ikke der så er råd
til en ny stol?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-06 20:01

> Det er da kun hvis man kommer for mange i klasserne...eller har for få
> stole. Med en pose penge på 54.000 pr elev pr år, mon ikke der så er
> råd til en ny stol?

Hvad hjælper det, det er jo ikke fordi der mangler stole, men fordi der ike
er plads til dem.

Og det er ikke hvis der kommer for mange i klasserne, det er fordi der er
for mange i klasserne hvis alle møder op hver dag.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 16-11-06 20:37

> Hvad hjælper det, det er jo ikke fordi der mangler stole, men fordi der ike
> er plads til dem.

Hvem siger det?

> Og det er ikke hvis der kommer for mange i klasserne, det er fordi der er
> for mange i klasserne hvis alle møder op hver dag.

Er der det?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-06 20:56

> Hvem siger det?

Rektorerne.

> Er der det?

Ja, og man underfrankerer altså ikke ud. inst. hvis man som regeringen siger
øsnker at blive de bedste i verdenen til at uddanne.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 16-11-06 21:11

Allan Riise <familien_riise@pc.dk> wrote:

> Rektorerne.

> Ja, og man underfrankerer altså ikke ud. inst. hvis man som regeringen siger
> øsnker at blive de bedste i verdenen til at uddanne.

Hvordan mon det kan være at S og R bakker regeringen op i denne sag?
Kunne det være fordi regeringen har ret?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-06 21:17

> Hvordan mon det kan være at S og R bakker regeringen op i denne sag?

De siger at der ike er tilført mindre end lovet = sidste års budget + fler
normeringer af elever, men det er ikke det samme som at det er nok, der var
jo heller ikke penge nok sidste år, og det lagt sammen med at regeringen
havde lovet et løft, fordi "Danmark skal være verdens bedste ´til at uddanne
of til forskning", så lyder det ikke kun hult, men er også i stærk
modsætning til målsætningerne.

> Kunne det være fordi regeringen har ret?

I tal måske nok, men når man så renser for hvad det koster i bygningernes
vedligesholdelse, og her er der ikke medtaget de rep. som er nødvendige for
det er der ikke afset midler til, så vil der nok blive mindre penge pr. elev
end året før, vor det var slemt nok, altså kan det kun blive værre.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 16-11-06 22:57

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> De siger at der ike er tilført mindre end lovet = sidste års budget + fler

Nu lovede man bare 2003 beløb - ikke 2005.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-06 23:02

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:
> "Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nu lovede man bare 2003 beløb - ikke 2005.

I stand corrected, men meningen er ikke til at tage fejl af, og så må man
ikke glemme at man samtidigt skubber renovering foran sig, og det bliver jo
bestemt ikke billigere af at man venter åremål længere...

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 16-11-06 23:17

> I stand corrected, men meningen er ikke til at tage fejl af, og så må man
> ikke glemme at man samtidigt skubber renovering foran sig, og det bliver
> jo bestemt ikke billigere af at man venter åremål længere...

Nej det gør det bestemt ikke. I Ålborg havde man ikke penge til at lappe en
folkeskoles tag, det ventede man med i 8 (OTTE) år, på det tidspunkt havde
man betalt store summer i sygepenge, bekæmpelse af svamp og endte med at
måtte udskifte hele loftet og store dele af skolens vægge. Enhver privat
husejer ville nok hamre ned til det lokale byggemarked for at få en pressing
hvis der er hul i tag, man venter da i hvert fald ikke otte år og derefter
udskifter hele førstesalen.

Der er jo en grund til at landets præstegårde og kirker holder sig så godt,
man bruger penge på at vedligeholde dem. Det er sund fornuft og økonomi.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 17-11-06 15:36

On Thu, 16 Nov 2006 20:55:46 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Rektorerne.

og man spørger naturligvis også fiskehandleren om fisk er sundt

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 17-11-06 15:42

@ <1[at]invalid.net> wrote:

> og man spørger naturligvis også fiskehandleren om fisk er sundt

Du spørger altså ikke din mekaniker hvad der er galt med din bil, når du
opdager at den ikke kører som den skal?
Det er den rigtige analogi hvis du absolut skal lave en.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 17-11-06 18:32

On Fri, 17 Nov 2006 15:42:16 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Du spørger altså ikke din mekaniker

jeg kunne aldrig drømme om at spørge en ansat som i skolesystemet om
dette system har behov for flere midler

> hvad der er galt med din bil, når du
>opdager at den ikke kører som den skal?
>Det er den rigtige analogi hvis du absolut skal lave en.

det er det netop ikke

hvis mekanikeren lyver risikerer han at jeg finder en anden mekaniker,
samt at jeg fortæller andre om den uærlige
/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 17-11-06 18:49

@ <1[at]invalid.net> wrote:

> jeg kunne aldrig drømme om at spørge en ansat som i skolesystemet om
> dette system har behov for flere midler

Fordi dine fordomme siger at de lyver?

> det er det netop ikke

Nå, det er et da, det er tydeligt at den er gal med skolingen i Danmark både
folkeskole og Gymnasier og Handelsskoler, derfor spørger man da dem der har
det inde på livet, hvem ellers?

> hvis mekanikeren lyver risikerer han at jeg finder en anden mekaniker,
> samt at jeg fortæller andre om den uærlige

Hvis og hvis, her formoder du jo inden du har spurgt, at der bliver løjet.

Hvordan havde du det med autoriteter da du gik i skole?

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 16-11-06 21:01

> Det er da kun hvis man kommer for mange i klasserne...eller har for få
> stole. Med en pose penge på 54.000 pr elev pr år, mon ikke der så er råd
> til en ny stol?

Du burde nok overveje at sætte dig en smule ind økonomi før du så skråsikker
udtaler dig om at 54.000 kroner er nok til at uddanne en elev i et år. Hvis
et gymnasie altså har 200 elever, så er det lige knap 11-12 millioner, af de
12 millioner skal der betales bygninger (ja, det er skal der), varme, el,
pedal, rengøring, undervisere, kontorpersonale, studievejledning,
computerudstyr, vedligeholdelse af computere osv osv. I forhold til Bertels
løfter mister et gymnasium med ca. 200 altså godt og vel 3-4 millioner om
året, noget der svarer til omkring minimum 10 stillinger. Man kan
selvfølgelig også bare lade bygningerne falde sammen, lade elever arbejde i
møgbeskidte lokaler (hvilket de allerede gør), sparer alle studieture væk
osv osv. Altså noget som vil sikre os at Danmark kan komme "blive førende i
uddannelse". Man er godt på vej til at sikre at tabere, dvs. fattige, får
lavpris, lavkvalitets uddannelse, mens de gode, dvs. de dem der er født af
rige, vil kunne købe sig ind på ordentlig uddannelse.

I min bog endnu en grund til at sparke Fogh ud, Bertel var en katastrofe i
firserne og det er han såmænd igen. Alt det han laver vil vi kunne bande
over om 5-10 år, når erhvervslivet står og bander om den lave kvalitet i
gymnasiet. Men da er Bertel jo forsvundet og Socialdemokraterne sidder på
magten og er man tilpas idiot - dvs. liberal nok - så vil man stædig påstå
at "de røde" kører det hele i sænk.

Mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-06 21:40

> Det er da kun hvis man kommer for mange i klasserne...eller har for få
> stole. Med en pose penge på 54.000 pr elev pr år, mon ikke der så er råd
> til en ny stol?

Der skal typisk oprettes ekstra klasser, ansættes ekstra lærere og
eventuelt ske fysiske udvidelser af skolerne. Altså bygges en ekstra
fløj.

Men naturligvis er det muligt at anbringe en ekstra bag-række, hængt
fast oppe i loftet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 17-11-06 18:30

> Ja, og møder alle til tiden hver dag, så er der ikke plads i faglokalerne
> [...]

Fatter ikke, at "borgerdyrene" tilsyneladende ikke er klar over, at der fra
Hårders side er tale om en gentagelse af svineriet, hav i 80erne påtvang de
tekniske skoler?
Hele øvelsen går ud på, at spare penge.
Han har nok atter en gang gennemlevet en manisk periode.
Det er under sådanne, han laver de største skader .-((

MVH
Egon

Fra : Peter Kirk

Dato : 17-11-06 09:11