Goerings eneste fejl. Faldskærme i Staling~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-06 00:20

Goerings eneste fejl. Faldskærme i Stalingrad istf. bolde.

Da Paulus' enorme arme var omringet, lovede Luftwaffechefen at kunne
forsyne den fra luften.

Men den røde hær havde fået præcis flak fra USA og placeret sig, så de
tvang flyene til ikke at nærme sig lufthavnen, og faldskærme med
forsyninger landede hos russerne. Havde man nedsmidt "bolde" var det
ikke sket. Evt bolde der smadredes ved at ramme jorden i byen. At
melsække bliver til melposer betyder intet.

De tyske soldater valgte klogt kanibalisme på kammerater, men måtte
overgive sig, og 100000 gå i fangenskab hvorfra forudsigeligt kun få
kom hjem.(5000)

Havde den erfarne air ace tænkt utraditionelt og ladet melsække smide
ned godt emballeret men uden faldskærm, ville alle forsyninger været
nået frem og hæren kunne let have holdt ud indtil, at det blev forår
og undsætning fra general Mannstein blev mulig.

Uden faldskærm falder en container næsten lodret ned, og banen kan
beregnes - vind betyder lidet.

Fordi Goering var tyk, militaristisk og populær gøres han til syndebuk
for meget i sejrherrehistorieskrivningen, hvorimod
historieforfalskeren Albert Speer, der købte sig fri af dødsstraf ved
at lyve, bliver kritiseret meget lidt.

Tage Voss's 1999-bog, der bygger på gode udenlandske kilder, "Glansbilleder
1914-1945-2000" afslører at Krupp-Thyssen industrien, der afgorde alt
vedr DNSAP i 1933 ville have Goering som kansler=fører, men denne
anså Hitler for mere karismatisk.

Derved kørte han sig selv ud på et sidespor og overhaledes snart af
Martin Borman m.m.

Når han lovede at hindre Dunquerque evakuering, var det nok ikke hans
fejl at Luftwaffe ikke gjorde det. Man mener at Hitler gav kontraordre
og håbede derved at opnå den fred med UK, som var eneste håb om at
vinde krigen.

En teknisk fordelagtig nytænkning vedr forsyninger til Stalingrad
havde naturligvis ikke ændret krigens resultat, kun forsinket.
USA-industripotential var altafgørende i både WW1 og 2.

Goering var kyniker som forstod forskel mellem krig og fred og i det
lys skal følgende brutale citat ses.

"Hvis man virkelig gerne vil have noget nyt, hjælper det ikke med de
gode. Lad mig få folk omkring mig, som er notoriske svindlere. De
onde, der har noget på samvittigheden, er tjenstvillige, hurtige til
at opfange trusler, fordi de ved, hvordan det foregår, og går ind for
at fået bytte. Man kan tilbyde dem ting, fordi de vil tage imod dem.
Fordi de ingen betænkeligheder har. Men kan hænge dem, hvis de træder
ved siden af. Lad mig få folk omkring mig, som virkelige er skurke -
forudsat at jeg har magten, den absolutte magt, over liv og død."
Hermann Göring- som så 1923-39 som en krigsforberedelsesperiode og kun
det.