Udefra...
Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 14:46

Var der andre end jeg, der så Udefra på DR-2 i aftes?

Det var sat'me interessant fjernsyn. Og det giver mig en helt ny synsvinkel
på irak krigen, eller... Jeg har hele tiden vidst at de ville ned efter
olien, og at Bush måske ville ha' hævn ved samme lejlighed, over hans fars
assasinationsforsøg, men jeg var vist ikke HELT afklaret med lige præcis
hvor sultne de er efter olien... Det er helt forrykt, dét system de har
opbygget i usa... Forstaderne langt væk fra byen, hvor alle har jobs i byen,
så de er nødt til at have bil for at komme på arbejde ... Hvis det så bare
stoppede der, men de kører jo også i bil, hvis de bare skal ned på hjørnet,
i kiosken, i supermarkedet, eller whatever...

No wonder, at politikerne griber efter strå for at kunne give folket hvad de
vil have. Klamt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 17:11

Hans Christian Vang wrote:
> [...]
> supermarkedet, eller whatever...
> No wonder, at politikerne griber efter strå for at kunne give folket

Min niece har lige været ovre ved sin kæreste der lige nu laver forskning i
Houston TX. Man kunne ikke engang gå hen og handle og da hun en enkelt gang
forsøgte, anså folk hende næsten som psykisk syg.

Jeg havde selv på et tidspunkt kæreste i Davis, CA som er universitetsby for
læger og dyrlæger i Californien. Der kunne man dog sagtens gå eller cykle,
men mit indtryk var at byen jo var helt anderledes end det meste andet.
Faktisk er byen een stor campus med 50.000 indbyggere

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 17:29

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Min niece har lige været ovre ved sin kæreste der lige nu laver forskning
> i Houston TX. Man kunne ikke engang gå hen og handle og da hun en enkelt
> gang forsøgte, anså folk hende næsten som psykisk syg.

Njae, det er stærkt overdrevet synes jeg.

Men det er korrekt at de kører rundt til mange ting, afstandende er også en
del større end herhjemme.

I NY er det helt anderledes - selvom der godt nok er meget trafik. Her er
det nærmest som om man enten SKAL gå eller køre taxi. Her skal man i øvrigt
også gå over for rødt