Kommisærernes nej til den skønne bro.
Fra : Lyrik

Dato : 15-11-06 13:54

Claus Bondam og Ritt B. siger nej til den skønne bro som det danske folk
kunne få forærende.
Hvorfor?-Jo for det baner vej for at vi kunne få lidt gavn af de mange fonde
der har puget Danmarks rigdom sammen.
Det er jo selve fondens gavn man siger nej til.
Fondene puger penge sammen uden skat for senere at kunne afgive de samme
penge til samfundsnyttige formål.
"So what's the big deal?"

Deres nej er rettet imod folkets gavn, men der er noget andet som nejet har
til formål:
"At ydmyge kongehuset"
Kongehuset har samme betydning for danskerne som fodbold og damehåndbold og
andre kulturbærende institutioner.

Se Amalienborg oppefra i tankerne:
Der går en akse igennem området.. det skulle være noget flot.
I den ene ende Marmorkirken, som fik sparet marmoret væk....så ind over
Amalienborg slotsplads videre igennem Amaliehaven og over vandet til
Operaen.

Vores kongepar/dronningepar er faste bestanddele af Operaen..nationalscenen.
Forestil dig Dr. Margrethe gå i operaen...ud over Knippelsbro af små
sidegader med skilte..psst!,..operaen denne vej igennem ravl og krat.

Forestil dig så kongeparret skride fra Amalienborg over "regnbuebroen" og
oplyse operaen med deres herlighed!...Se det var noget ganske andet.
Forestil dig danskerne med biler i parkeringskælderen gøre hende
følgeskab......
Herlighed på herlighed... Det er det de to skide kommisærer er misundelige
på!

Hilsen
Jens

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 14:05

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message news:455b0df1$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> der har puget Danmarks rigdom sammen.
> Det er jo selve fondens gavn man siger nej til.

Man siger nej til en "gave" der ikke vil løse trafikproblemerne, men tværtimod blot vil skabe flere problemer.

> Fondene puger penge sammen uden skat for senere at kunne afgive de samme
> penge til samfundsnyttige formål.
> "So what's the big deal?"
>
> Deres nej er rettet imod folkets gavn,

Folket har ikke gavn af en gangbro. Folket vil have gavn af bedre veje og mere offentlig transport. Jeg sidder ude på Holmen LIGE NU - det tog cirka 2½ time at komme herud.

Fra : Lyrik

Dato : 15-11-06 14:16

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Man siger nej til en "gave" der ikke vil løse trafikproblemerne, men
tværtimod blot vil skabe flere problemer.

++++++++++++++++
Intet snuptag kan løse en storbys trafikproblemer.
Faktum er at de siger nej til en milliardgave som de selv kan være med til
at influere på.
Nej til ekstra parkeringspladser og nej til noget flot og storslået.
Nej til at Margrethe og hendes folk kan bringe glans over operaen og
København.
Der er kun middelmådighedens misundelse i deres kolde ateistisk hjerter. Her
er ikke plads til storslåethed. Et folk skal have noget at glæde sig over
andet end kaserne-øjebæer.

Hilsen
Jens

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 14:31

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message news:455b1300$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> tværtimod blot vil skabe flere problemer.
>
> ++++++++++++++++
> Intet snuptag kan løse en storbys trafikproblemer.

Det er ikke storbyproblemer, men det faktum, at man har anlagt en opera, nogle enormt store virksomheder og en masse uddannelsesinsitutioner uden at tænke på, at folk skal frem og tilbage. Problemet er meget lokalt.

> Faktum er at de siger nej til en milliardgave som de selv kan være med til
> at influere på.

De siger nej til *flere* problemer. Man burde i første omgang aldrig have sagt ja til operaen, når nu det indebar en infrastrukturudbygning som økonomisk ligger i samme liga som "gaven" (udover de årlige driftsomkostninger)

> Nej til ekstra parkeringspladser og nej til noget flot og storslået.

Den sorte ventesal på rådhuspladsen er også flot og storslået.

"Nej til Ekstra parkeringspladser"?? Hallo? Når vejene ikke engang kan rumme bybusser (de ledes udenom, via kløvermarken) og der i forvejen er spærret for biltrafik (taxaer må heller ikke) hvordan tror du så det vil se ud med 10-15.000 flere biler om dagen? Rummer "gaven" bygning af en motorvej?

> [...]
> er ikke plads til storslåethed. Et folk skal have noget at glæde sig over

Et folk har også behov for at kunne komme til og fra deres hjem - til og fra arbejde. Når det er løst, kan vi fokusere på storladne nationale prestigeprojekter.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 16:03

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Man burde i første omgang aldrig have sagt ja til operaen, når nu det
>indebar en infrastrukturudbygning som økonomisk ligger i samme liga som
>"gaven" (udover de årlige driftsomkostninger)

Havde man sagt nej havde København ikke fået den Opera, som byen har
manglet de sidste hundrede år.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 15-11-06 14:46

> [...]

mere offentlig transport. Jeg sidder ude på Holmen LIGE NU - det tog cirka

*********

Hvordan transporterer du en nu Stressless lænestol hjem i en bus?
Den forøgede offentlige transport bliver nemlig til på bekostning af
privatbilismen.
Og vil du have, at alle partout skal køre til Operaen, selvom de bor lige på
den anden side i eks. Bredegade?

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 14:59

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote in message news:455b1a16$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvordan transporterer du en nu Stressless lænestol hjem i en bus?

Det gør man ikke - man får den slags ting bragt. Alt andet er da tåbeligt.

> Den forøgede offentlige transport bliver nemlig til på bekostning af
> privatbilismen.

Offentlig transport er simpelthen nødvendigt i en storby.

> Og vil du have, at alle partout skal køre til Operaen, selvom de bor lige på
> den anden side i eks. Bredegade?

Forstår i virkelig slet ikke problemstillingen? Problemet er sgu da ikke om man kan gå i opera eller ej, eller om det er besværligt at nå frem til Maskerade i tide. Problemet er, at man har placeret en opera og andre store "mennesketunge" virksomheder/institutioner i et lokalområde, hvor den trafikale infrastruktur i forvejen var utålelig.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 16:03

> [...]

>andre store "mennesketunge" virksomheder/institutioner i et
>lokalområde, hvor den trafikale infrastruktur i forvejen var utålelig.

Løsningen har da hele tiden været indlysende: en metrostation under
havnen, med opgange til begge sider. I stedet skulle Ritt partout have
den placeret på den forkerte side af Marmorkirken.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 16:03

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Folket vil have gavn af bedre veje og mere offentlig transport. Jeg sidder
>ude på Holmen LIGE NU - det tog cirka 2? time at komme herud.

Ja, metro fra Kgs Nytorv over Kvæsthusbroen/Dokøen til Refshaleøen .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 16:09

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1houpgh.ug0rz91r8tmu7N%per@RQNNE.invalid...

> Ja, metro fra Kgs Nytorv over Kvæsthusbroen/Dokøen til Refshaleøen .

Næh. S-tog til hovedbanegården, 40 minutters ventetid på en bus 47 der kører en gang i timen, og som kører en gigantisk omvej udenom det hele (som følge af operaen). Jeg KUNNE da godt have taget metroen til Christianshavn, og gået de sidste 4 kilometer, eventuelt have taget 66'eren, og gået 3½ kilomet - men jeg foretrak altså at undgå regnvejret og læse avis på en cafe.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 16:39

> [...]

>Christianshavn, og gået de sidste 4 kilometer, eventuelt have taget
>66'eren, og gået 3? kilomet - men jeg foretrak altså at undgå

Hvad med at sætte en cykel fast på Christianshavns Station. Og tage den
mellem stationen og din arbejdsplads, hver dag?

Og så ellers tage S-toget mellem Albertslund og Nørreport, og metroen
mellem Nørreport og Christianshavn?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 16:42

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvad med at sætte en cykel fast på Christianshavns Station. Og tage den
> mellem stationen og din arbejdsplads, hver dag?

Løbehjul og rulleskøjter er i øvrigt alternativer som du ikke behøver at
risikere at efterlade fastspændt ved stationen - løbehjul nok det mest
fleksible når du kommer til områder, hvor skøjterne er for besværlige

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 14:42

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1hournw.1ns7usw0sbqeN%per@RQNNE.invalid...

> Løbehjul og rulleskøjter er i øvrigt alternativer som du ikke behøver at
> risikere at efterlade fastspændt ved stationen - løbehjul nok det mest
> fleksible når du kommer til områder, hvor skøjterne er for besværlige

Jeg kan ikke køre bil og lærer det aldrig. Det samme med rulleskøjter. Næh - burde købe sådan en bedstefar-knallert på 4 hjul, hvor man pakker benene og lænden ind i et skotskternet tæppe for at lune. Det kræver dog at jeg også begynder at ryge cerutter.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-06 14:54

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Jeg kan ikke køre bil og lærer det aldrig. Det samme med rulleskøjter.

Med din beskedne alder burde du da kunne køre rulleskøjter på en rampe -
det har da været standard ungdomskultur i de sidste 25 år ...

> Næh - burde købe sådan en bedstefar-knallert på 4 hjul, hvor man pakker
>benene og lænden ind i et skotskternet tæppe for at lune. Det kræver
>dog at jeg også begynder at ryge cerutter.

Så, så, det kræver at du multiplicerer din alder med to ... men du er jo
endnu ikke i efterlønsalderen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 17-11-06 18:44

> [...]

lænden ind i et skotskternet tæppe for at lune. Det kræver dog at jeg også

Ku´du ikke "nøjes" med pibe
Lugter bedre.

MVH
egon

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 14:39

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1hourir.oots08l8gohrN%per@RQNNE.invalid...

> Hvad med at sætte en cykel fast på Christianshavns Station. Og tage den
> mellem stationen og din arbejdsplads, hver dag?

Jeg er der ikke hver dag. Det er en kunde jeg nogle gange laver meget for, men helst vil jeg være fri og eventuelt arbejde hjemme. Der er dog den store fordel, at man kan slæbe en fiskestang med. Og den anden dag stod vi og talte med en sæl, der lå på en bådebro. Første gang jeg har set en sæl i Københavns havn.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-06 14:54

> [...]

>store fordel, at man kan slæbe en fiskestang med. Og den anden dag stod
>vi og talte med en sæl, der lå på en bådebro. Første gang jeg har set

Du kan stadig bruge løbehjulet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 15-11-06 20:56

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote in message
>
> Man siger nej til en "gave" der ikke vil løse trafikproblemerne, men
> tværtimod blot vil skabe flere problemer.

Hvordan gør den det? Den gør det muligt at komme over til operaen uden
at køre en større omvej, og derved skabe mere trafik!

> Folket har ikke gavn af en gangbro. Folket vil have gavn af bedre veje og
> mere offentlig transport. Jeg sidder ude på Holmen LIGE NU - det tog cirka
> 2? time at komme herud.

Jamen det ene udelukker jo ikke det andet, en Metro station er
tiltrængt!
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-11-06 14:14

Hi

Lyrik wrote:
> Claus Bondam og Ritt B. siger nej til den skønne bro som det danske folk
> kunne få forærende.

Vrøvl intet bliver "foræret og den bro er den hæsligste arkitekt
fantasi placeret det forkerte sted, til glæde for 200 Operagæster, en
flok arkitekt studerende og en verdensfjern arkitekt professor der ikke
fatter, at da "Aksen" opstod endte den i en mudderpøl eller langt ude
i vandet ; tankespind.

> [...]
> Det er jo selve fondens gavn man siger nej til.
> Fondene puger penge sammen uden skat for senere at kunne afgive de samme

At københavn jo alligevel skal betale men skal betale en forvrøvlet
arkitekt trend, bare fordi der er bygget gang staværer i London og
Barcelona "Then What?"

> Deres nej er rettet imod folkets gavn,

Nix --- den "bro løser ingen problemer , og hvorfor mon de fonde trak
sig så hurtigt, de vidste det selv.

> [...]
> "At ydmyge kongehuset"
> Kongehuset har samme betydning for danskerne som fodbold og damehåndbold og

Eh ????

> [...]
> I den ene ende Marmorkirken, som fik sparet marmoret væk....så ind over
> Amalienborg slotsplads videre igennem Amaliehaven og over vandet til

Og hvad så ?? Skal vi pga. taknespind om hvorfor mon, lægge hele
inderhavnen øde for skibe, fordi den bro kommer ikke til at kunne
åbne .

> Vores kongepar/dronningepar er faste bestanddele af Operaen..nationalscenen.
> Forestil dig Dr. Margrethe gå i operaen...ud over Knippelsbro af små
> sidegader med skilte..psst!,..operaen denne vej igennem ravl og krat.

Har du overhovedet kigget på et kort --- der er ca halvanden kilometer
over på det sted --- kan du forestille dig en spaserertur på
halvanden kilometer i fest tøj ?

> [...]
> følgeskab......
> Herlighed på herlighed... Det er det de to skide kommisærer er misundelige

Hvornår har du selv sidst skredet over en fortænkt "kunst-bro" ,
Hvorfor skal resten af havnen lægges æde af fantasi broer og
tåbelige fond projekter ; vi har ikke brug for fortænkte , kunst
spetakulære bærer broer til nogle få Opera gæster og Operaen har
slet ikke brug for et så dårligt og fortænkt kunst projekt næ ; vi
har brug for en rigtig bro det rigtige sted.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-11-06 14:18

Jo da, der er en fransk arkitekt der for år tilbage har vundet en
konkurence om den bro, da den endnu var et forslag hvilket den stadig
er --- tro ikke at det er en dansk arkitekt Nø-no naturlemant er det
en fin udenlansk arkitekt uden kendskab til hverken tradik problemer
eller hvad københavn har brug for, der bakket op af kunst profesorer
skal "bygge" et forvredet stål stativ på halvanden kilometer det mest
tåbelige sted.
Har nogen overhovedet set den Gang og Stavær bro ?

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 16:03

> [...]

> Forestil dig Dr. Margrethe gå i operaen...ud over Knippelsbro af små
> sidegader med skilte..psst!,..operaen denne vej igennem ravl og krat.

Hun tager da bare chaluppen over, med værnepligtige i hvidt matrostøj
som mandskab ... meget mere festligt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-11-06 16:52

Per Rønne wrote:

> Hun tager da bare chaluppen over, med værnepligtige i hvidt matrostøj
> som mandskab ... meget mere festligt ...
> [...]

Nemlig --- Jeg har kun et spørgsmål ;

HVORNÅR ER DER EN AF JER DER KIGGER PÅ ET KORT ???

En bro direkte fra Amaliehaven vil lukke for et stort havnebassin til
højre , fra Jvæsthusbroen vil den ødelægge den fine "Akse" ,fordi
broen så vil gøre "Aksen" skæv eller til en zig-zak akse hvilket
vist ikke var meningen i 17' tallet ; jeg kan kun igen opfordre jer
til at kigge på et kort .

Fra : Egon Stich

Dato : 16-11-06 17:33

<per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse

HVORNÅR ER DER EN AF JER DER KIGGER PÅ ET KORT ???

Det er ikke pænt af dig, at inddrage virkeligheden i denne "akademiske"
debat

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-06 18:47

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> <per.corell@privat.dk> skrev i en meddelelse
>

> HVORNÅR ER DER EN AF JER DER KIGGER PÅ ET KORT ???
>

> Det er ikke pænt af dig, at inddrage virkeligheden i denne "akademiske"
> debat

Fra da jeg dist var i Operaen, for nogle uger siden, mener jeg da at
kunne huske at Kvæsthusbroen ligger lidt længere 'inde' mod Knippelsbro
end Dokøen, så mon ikke en sådan bro vil havne på Dokøens naboø, den der
også er nærmere Knippelsbro end Operaen. Og at den således slet ikke vil
kunne ses klart fra 'aksen', medmindre man står helt nede ved vandet ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 17-11-06 18:43

> [...]
> også er nærmere Knippelsbro end Operaen. Og at den således slet ikke vil
> kunne ses klart fra 'aksen', medmindre man står helt nede ved vandet ...

Skal det gøres "ordentlig", skal en bro ligge i direkte forlængelse af aksen
marmorkirken - operaen.
Det er jo sikkert "rederens" ide, da han derved får oprettet en lige linie
til kongehuset.

Google er også her en ven.
Google Earth giver et fint billede af, hvorledes det skal gøres.
Hvis det skal gøres.
Hvad jeg ikke synes.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-06 19:13

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Skal det gøres "ordentlig", skal en bro ligge i direkte forlængelse af aksen
> marmorkirken - operaen.

Fra Amalienborg vil broen mellem Kvæsthusbroen og Dokøen slet ikke kunne
ses. Og for nærværende ser det ud til at B&B vil føle det nødvendigt at
modtage den halve milliard, inklusive de 200 underjordiske
parkeringspladser til deling mellem publikum til det nye skuespilhus og
Operaen.

> Det er jo sikkert "rederens" ide, da han derved får oprettet en lige linie
> til kongehuset.

Det har han vel i forvejen; hans kontor ligger en 750 meter fra
Amalienborg - fra Amaliehaven går man til venstre [mod nord], og så
kommer man til A P Møllers kontorbygning på Esplanaden.

Så Mærsk har skam udsigt til Operaen fra hans kontor i det omfang den
93-årige skibsreder stadig kommer på kontoret. I dag er hans arbejde jo
begrænset til at være livstidsformand for A P Møller Fonden, som ved
hans død får mere normal status. Som Ny Carlsberg Fonden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 17-11-06 22:08

On Fri, 17 Nov 2006 19:13:29 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>modtage den halve milliard, inklusive de 200 underjordiske
>parkeringspladser til deling mellem publikum til det nye skuespilhus og

B&B....???

Bjerregaard & Bondam eller Beavis & Buthead...???

Fra : Jim

Dato : 17-11-06 23:54

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> B&B....???
>
> Bjerregaard & Bondam eller Beavis & Buthead...???

Bondekone og Buckingham...

Fra : Per Rønne

Dato : 18-11-06 06:02

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> B&B....???
>
> Bjerregaard & Bondam eller Beavis & Buthead...???

Bjerregaard & Bondam .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 19-11-06 22:22

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> B&B....???
>
> Bjerregaard & Bondam eller Beavis & Buthead...???

Det er simpelthen for meget, det her. BB siger nej til en påstået gave med
myriader af udgifter forbundet. De har gjort deres arbejde. De har tjent
Københavns Kommune på bedste vis, dvs sikret ikke blot skatteporcenten men
også en midlertidig løsning på de trafikale problemer. Kun Ø stemte imod.

Så hvad er problemet?

Fra : Alucard

Dato : 20-11-06 00:22

On Sun, 19 Nov 2006 22:22:06 +0100, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Det er simpelthen for meget, det her. BB siger nej til en påstået gave med
>myriader af udgifter forbundet.

Er der da ikke udgifter i dag (sejler der ikke nogle små "pramme" frem
og tilbage)...?

>De har gjort deres arbejde.

Nej... Deres arbejde består i at overbevise resten af kommunens
politikere, om at det er en dårlig ide....

>De har tjent
>Københavns Kommune på bedste vis,

Du mener "mafia-vis"....

>dvs sikret ikke blot skatteporcenten men
>også en midlertidig løsning på de trafikale problemer.

Hvilken...?

>Kun Ø stemte imod.

Dem kan man ikke regne med.... De stemmer imod alt...

>Så hvad er problemet?

Siger ordet "MAFIA" dig noget...?