Kejserinden af København og broer til Oper~
Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 07:24

I dagens Berlingske Tidende kan man på:

<http://www.berlingske.dk/kobenhavn/artikel:aid=824100/>

se at det ikke er først gang at kejserinde Ritt af København har afvist
en fondsbetalt bro til Operaen.

I september sagde hun nemlig nej til et tilsvarende forslag fra
Bikubefonden, ligeledes uden at orientere andre i kommunen.

Hvem tror hun hun er? Kejserinde Maria Theresia? Kejserinde Katharina II
den Store?

For blot at nævne et par af de mest markante kvindelige enevoldsherskere
fra 1700-tallet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-11-06 09:04

Per Rønne skrev:
[Om Ritt Bjerregaard]
> Hvem tror hun hun er? Kejserinde Maria Theresia? Kejserinde Katharina II
> den Store?

Hvad kan man sige? Kjøvenhavnerne ligger som de har redt.
Ritt har aldrig været til at stole på. Dertil har hun for mange magtdrømme.

--
Kurt Lund

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 09:14

Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> Per Rønne skrev:
> [Om Ritt Bjerregaard]
>
> Hvad kan man sige? Kjøvenhavnerne ligger som de har redt.
> Ritt har aldrig været til at stole på. Dertil har hun for mange magtdrømme.

Ja, jeg steme i hvert fald ikke på hende - jeg har kendt hende i for
mange år. Fra suiten på Hotel Ritz, over Storebæltsfærge,
herskabslejlighed i København og en ministerpension hun ikke ville
opgive, mens hun fik gage som kommissær.

Og så var det jo hende der smadrede en velfungerende folkeskole, og
førte sin berygtede krig mod latin, som børnene kun måtte få i 10.
klasse, samtidig med at de skulle bruge den efter 9. for at kunne
begynde i sproglig 1. gymnasieklasse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : gb

Dato : 17-11-06 07:53

Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote in

> Hvad kan man sige? Kjøvenhavnerne ligger som de har redt.

Og hvad var alternativet? Søren Pind?

> Ritt har aldrig været til at stole på. Dertil har hun for mange
> magtdrømme.

100% enig.

--
GB

Fra : Konrad

Dato : 19-11-06 21:08

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan man sige? Kjøvenhavnerne ligger som de har redt.
> Ritt har aldrig været til at stole på. Dertil har hun for mange

Magtdrømme er et positivt træk for en leder. Vil du hellere have én, der
ikke ønsker at have indflydelse på noget som helst?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 15-11-06 13:38

Per Rønne wrote:
> [...]
>
> I september sagde hun nemlig nej til et tilsvarende forslag fra
> Bikubefonden, ligeledes uden at orientere andre i kommunen.

Men hvorfor slutter fontene sig ikke sammen, så at der kunne blive råd
til en tundel?

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 14:00

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message news:6ab33$455b0a3f$55dab8ab$23892@news.galnet.dk...

> Men hvorfor slutter fontene sig ikke sammen, så at der kunne blive råd
> til en tundel?

Fordi der ikke er penge i en tunnel. Derimod vil der være milliarder at hente i form af en "gave" som en gangbro, med tilhørende klausul om grund til en parkeringskælder.

Som Asterix siger : Frygt altid romerne - selv når de kommer med gaver!

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 16:03

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message

Skal Chicago og Times New Roman nu slutte sig sammen?

> Fordi der ikke er penge i en tunnel. Derimod vil der være milliarder at
>hente i form af en "gave" som en gangbro, med tilhørende klausul om
>grund til en parkeringskælder.

Og hvad skulle fondene have imod en kombineret gang- og cykeltunnel, i
tilknytning til en parkeringskælder?

Den eneste ulempe ved tunnelløsningen er at det i og for sig hører
sammen med den eneste, anstændige løsning:

Placering af en metrostation under havnen, mellem Dokøen og
Kvæsthusbroen, med opgang [og gang- og cykeltunnel mellem disse steder].
Placering af en underjordisk motorvej mellem Frihavnen og
Sjællandsbroen, med underjordiske parkeringspladser men uden
opkørselssteder bortset fra i de to ende. Og en parkeringsplads placeret
op til Opera-metroen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-06 00:45

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> Sjællandsbroen, med underjordiske parkeringspladser men uden
> opkørselssteder bortset fra i de to ende. Og en parkeringsplads

Nu er de folkevalgte nu engang sat til at forvalte byplanlægningen.
Skattefritagne fonde skal ikke kunne kortslutte denne demokratiske ret ved
at komme snigløbende med gaver.

De kan da bare give pengene ... og lade poltikerne om resten ..

/FL

Fra : Jesper

Dato : 16-11-06 01:45

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> [...]
> at komme snigløbende med gaver.
>
> De kan da bare give pengene ... og lade poltikerne om resten ..

Ja, det er vel nok forfærdeligt at få noget forærende!

Skattefritagne fonde? Som alle andre almennyttige og almenvelgørende
organisationer er de, naturligvis vil jeg tilføje, fritaget for skat.
Røde Kors betaler heller ikke skat.
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 09:14

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message news:1hovgny.1wkhskk1ealerkN%spambuster@users.toughguy.net...

> Ja, det er vel nok forfærdeligt at få noget forærende!

Ja - det er det. Gaver gives som regel for giverens egen skyld.

> Skattefritagne fonde? Som alle andre almennyttige og almenvelgørende
> organisationer er de, naturligvis vil jeg tilføje, fritaget for skat.
> Røde Kors betaler heller ikke skat.

Det er naturligvis kun af "almenvelgørende" grunde man vil bygge parkeringskældre - kavist.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-06 02:14

> [...]

> at komme snigløbende med gaver.
>
> De kan da bare give pengene ... og lade poltikerne om resten ..

Så er der vist noget du har misforstået. Politikerne har ganske vist et
politisk mandat, men fondene har på samme måde en naturlig ret til at
stille betingelser ved de gaver, de tilbyder.

Og politikerne har /ingen/ ret til at sige nej til gaver de måtte finde
'ubekvemme', og så i øvrigt forsøge at holde tilbudene hemmelige. De må
kunne indgå i den almindelige debat, som også vil kunne have betydning
for eventuelle genvalg.

Men du mener måske at Ritt Bjerregaard burde overtage Frederik 6.s
valgsprog? 'Vi alene vide'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 09:20

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1hovhhz.rowlzm1am08htN%per@RQNNE.invalid...

> Så er der vist noget du har misforstået. Politikerne har ganske vist et
> politisk mandat, men fondene har på samme måde en naturlig ret til at
> stille betingelser ved de gaver, de tilbyder.

Og politikere har en naturlig, sund skepsis over for gaver - altså gaver til det offentlige - ikke fodboldrejser, kukure og den slags.

> Og politikerne har /ingen/ ret til at sige nej til gaver de måtte finde
> 'ubekvemme',

Jo - de har al ret til det. Det er det de er valgt til.

>og så i øvrigt forsøge at holde tilbudene hemmelige.

Ih guder. Er det nu allerede blevet ophøjet til "sandhed", på linie med Ritt Bjerregaards "det som ikke alle kan lære skal ingen lære", én af dine kæpheste, noget hun heller aldrig har sagt? Bare man gentager tilstrækkeligt mange gange, falder folk langsont fra - til sidst orker man ikke at kæmpe imod.

Bondam holdt IKKE noget som helst hemmeligt. Det fremgår af referatet af det møde, som Schou fra Venstre til JP ellers påstod. Det er skam ham der formidler kendsgerningerne lidt alternativt.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-06 09:44

> [...]

>af det møde, som Schou fra Venstre til JP ellers påstod. Det er skam
>ham der formidler kendsgerningerne lidt alternativt.

Ja, jeg kan kun forholde mig til det jeg læser i pressen, og skal man
tro på det forholder tingene sig lidt anderledes end Rittmesterinden og
hendes tro væbner påstår ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 09:13

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message news:455ba679$0$14000$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Nu er de folkevalgte nu engang sat til at forvalte byplanlægningen.
> Skattefritagne fonde skal ikke kunne kortslutte denne demokratiske ret ved
> at komme snigløbende med gaver.

Lige netop. Ikke blot kortslutter de demokratiet - de skævvrider også beslutningsprocessen og gennemsigtigheden, når de kommer med afpresningstilbud i 11 time, som man enten kan afvise, og få på puklen for, eller modtage, og dermed træffe en dårlig beslutning.

> De kan da bare give pengene ... og lade poltikerne om resten ..

Nej, for så ville fordelen ved at manøvrere sig ind foran sine konkurrenter jo forsvinde.

Fra : Alucard

Dato : 17-11-06 16:39

On Thu, 16 Nov 2006 00:44:55 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Nu er de folkevalgte nu engang sat til at forvalte byplanlægningen.
>Skattefritagne fonde skal ikke kunne kortslutte denne demokratiske ret ved
>at komme snigløbende med gaver.

Hvad er det for noget vrøvl....?

Fondene kan komme med et "tilbud", som ALLE de valgte politikere så
kan diskutere og beslutte om det er en god ide eller ej....

>De kan da bare give pengene ... og lade poltikerne om resten ..

Hvorfor det...?

Kunne du finde på at give dine kommunalpolitikere en pose penge og
sige "Brug det til hvad i har lyst til..." ..?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-06 17:19

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kunne du finde på at give dine kommunalpolitikere en pose penge og
> sige "Brug det til hvad i har lyst til..." ..?

Mon han stadig er sur over at Carl Jacobsen i sin tid forærede København
sin private kunstsamling? Ny Carlsberg Glyptotek ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 17-11-06 09:07

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message news:1houosy.1egaknl13kimrzN%per@RQNNE.invalid...

> Skal Chicago og Times New Roman nu slutte sig sammen?

Ja - så ville vi bedre kunne se skriften på væggen.

> Og hvad skulle fondene have imod en kombineret gang- og cykeltunnel, i
> tilknytning til en parkeringskælder?

Det ved jeg ikke, men det er ikke det de foreslår. Vi skal HELLER ikke have en gang og cykeltunnel - vi skal have en tunnel der kan tage tung trafik - lastbiler og busser - som tunnelen under Limfjorden. Det er imho eneste acceptable løsning. Alt andet vil ikke være løsninger.

> [...]
> Sjællandsbroen, med underjordiske parkeringspladser men uden
> opkørselssteder bortset fra i de to ende. Og en parkeringsplads placeret

Som jeg lige kan se det for mig, lyder det som et glimrende forslag. Men hvorfor skal metroen være under havnen? Hvorfor ikke f.eks ved operaen, f.eks udbygge "øen" hvor de fredede kraner residerer - ca 1½-2 km fra Christianshavn Metro?

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-06 09:40

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

>Ja - så ville vi bedre kunne se skriften på væggen.

>Det ved jeg ikke, men det er ikke det de foreslår.

Næh, for det er langt dyrere - men hvis nu de forskellige fonde kunne
slå sig sammen kunne der muligvis blive råd til en tunnel, der endda
kunne være 'forberedt' til en kommende metrostation og motorvej under
havnen.

> [...]
>tunnel der kan tage tung trafik - lastbiler og busser - som tunnelen
>under Limfjorden. Det er imho eneste acceptable løsning. Alt andet vil

Den havnetunnel der har været foreslået, og som vel egentlig er den der
har indgået i aftalen mellem staten og Københavns Kommune om
citymetroen, ville nu gå under havnen fra Frihavnen og til
Sjællandsbroen, og virke som en omfartsvej. Uden opkørsler mellem nord
og syd, men gerne med parkeringskældre og mulighed for at /gå/ op til
overfladen fra de parkerede biler. Og hellere end gerne i forbindelse
med metro-stationer, og her ser jeg en metrostation mellem Kvæsthusbroen
og Dokøen som noget selvfølgeligt.

Efter indsættelsen af Ritt I {det er de også begyndt at kalde hende i
Berlingske Tidende, i gårsdagens udgave} synes kommunen dog at bakke ud.
Al energi går tilsyneladende på at bygge skyskrabere, og indskrænke
antallet af fodboldbaner for at bygge nye slumboliger.

Og havnetunnellen vil man tilsyneladende reducere til at Lyngbyvejen
føres under havnen til Refshaleøen. Hvilket nok ville være en hjælp for
for folk der arbejder der, og bor i den nordkøbenhavnske kommuner.

> [...]
>Men hvorfor skal metroen være under havnen? Hvorfor ikke f.eks ved
>operaen, f.eks udbygge "øen" hvor de fredede kraner residerer - ca 1?-2

Under havnen for at give mulighed for opgange både til Kvæsthusbroen og
Dokøen, og med endestation på Refshaleøen. Om der skal være andre
stationer på Holmen aner jeg ikke, men i den anden ende bør den gå til
Husum og Gladsaxe Trafikplads og såmænd også gerne videre over
Værebroparken til Skovbrynet Station.

Noget siger mig i øvrigt at du aldrig har været i Operaen, og
eksempelvis forsøgt at tage turen fra Christianshavn Station til Dokøen.
Busserne kører ganske vist, men da de er stopfyldte tager de ikke
passagerer med. Den kollektive trafiks betjening af Operaen er ganske
simpelt elendig, og det samme vil gøre sig gældende med det kommende
skuespilhus på Kvæstholmen. Løsningen vil være det samme som at give
Holmen og Refshaleøen en ordentlig kollektiv betjening: metrolinie!
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-11-06 13:39

Hi

Per Rønne wrote:
> [...]

Nu har jeg læst også denne tread og helt ærligt den handler ikke om
nogen bro det er kedeligt --- det er ikke fordi jeg synes den kunne
være kedelig, men den mangler lidt "bid" , og det selvom vi taler om
den mest tåbelige ide om en ubrugelig gang bro, der vil ligge det
forkerte sted.
Færgerne til sverige væk med dem, Fragtskibet til Papir Øen lige
inden Operaen ; hvor skal den nu aflevere papir til reklame aviserne,
Tror nogen at en svagelig gang bro virkelig vil blive åbnet for skibe
der skal igennem ?

Jeg kan godt se at det er sjovt at gå efter Ritt hvergang men --- selv
en blind høne kan finde et guldkorn og skribenterne her er ved at
skyde dem selv i foden ved at støtte tanken om en død havn og en
dødfødt ubrugelig bro det forkerte sted , en grim bro en for lang bro
, en bro som kun virkelighedsfjerne arkitekt professorer savler over
fordi den ligger på en imaginær "akse" som er senere tiders
taknespind .

Jeg beder jer alle på grødende københavner knæ ; tænk jer om og
forestil jer Dødens Bro for det er hvad dette virkelighedsfjerne tanke
og penge spind er , den vil lægge havnen øde blot for at to hundrede
Operagæster en gang om ugen kan gå i Operaen --- og de vil Hade turen
over den kolde havn over den alt for lange bro, Kære med skribenter vi
københavnere har brug for en bro, men absolut ikke her og slet ikke en
der kun duer til gående og cykler og vi har ikke brug for at
fortænkte arkitekt profesorer fantaserer sig til hvad mon meningen
var, med imaginære og tilfældige "Akser" der faktisk er skæve når
man måler efter.

Please -- har i kigget på de grimme arkitekt staværer i London ; den
er kun en tiendedel så lang og måtte lukkes ,og helt typisk er den en
bro, over til et kunstmuseum , --- Næ vi har brug for en bedre bro et
andet sted ikke at få vores sidste rest af havnen ødelagt af en
grimian af en ørkesløs arkitekt fantasi som vil blive brugt ag 200
Operagæster og en flok arkitekt studerende --- om sommeren.

Det vil da være ærgeligt ,ørgelige selvom Ritt er i midten af det,
det vil blive en Eh - pyrrus sejr --- lad dog den blinde høne finde et
korn. Lad os få den rigtige bro gå imod de virkelighedsfjerne
professorer og penge maskiner ; lad dem "betale" en rigtig bro .

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 13:55

<per.corell@privat.dk> wrote in message news:1163594317.177481.281340@h54g2000cwb.googlegroups.com...

[...]
----
Netop.

---
[...]
Netop. Det er muligt det for ikke-københavnere ser uforståeligt ud, det er muligt at det er en belejlig sag hvis man hader Riit og Bondam - men det er dælen dulme det dummeste man kan gøre, at bygge en gangbro og samtidig maksimere trafikken - som på forhånd er over bristepunktet - fordi det bliver eneste parkeringskælder i 4 km radius.

Men det er dygtigt spin, sådan at bilde folk ind, at fornuftigt politisk håndværk i virkeligheden skulle være "løgn" eller "hemmeligheder". Baggrunden er naturligvis nogle frustrerede investorer der ser en millionforretning glippe for næsen af dem, og nogle lokalpolitikere der skal forsvare fornuft overfor blokpolitik.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-11-06 19:26

Konrad wrote:

> Netop.

Jamen hvad er det så der hindrer den rigtige bro det rigtige sted ,
ægte genial kunst danmark kan profitere af digital nydansk design
,sjove og dygtige design Vidundere af moderne bygnings kunst,
innovation og visionnære tanker -- tanker der kan direkte omsættes i
design iconer og moderne kunst ,tænk, at at dyr dårlig bro - måske
akademisk korrekt - men tåbelig i enhver anden henseende kan bygges,
men ikke en bro der med design og omtanke skaber et bjerg af nye job
med en ægte innovativ respons , sejlende pram-broer der billigt og
digitalt bygget ,med hyber moderne 3D strukturer Extremt holdbart
fremtidsikret og visionært Dansk design --- hvad er det der gør det
så utiltrækkende ikke, at tjene et bjerg af penge ?

Byg en lille flåde af stang moderne digitalt design flydebroer
halvdelen med indbygget Cafe ; en lille flåde der flexibelt i
årevis, kan agere flydebro til daglig og handy især med et par extra
bro pramme når der sker noget spetakulært -- bygget for en tiende del
af selv hvad en moderne gå design-bro koster, alene i projektering
--- et væld af rigtige muligheder vil tiltrække rigeligt Opera
gæster når den rigtige digitale masse fabrikations metode tilbyder
noget bedre og i bedre metoder ,specielt når man kan bygge det samme,
for en fjerdedel og det bliver 4 gange så stærkt.

Tænk hvis københavn havde blot noget af det mod, "Barcelona "London,
Bilbao ,der vel var i alle de byer vores arkitekter bedre kan lide end
københavn på et tidspunkt "mod" -- måske er det netop det københavn
som sådan behøver , mod til at erkende at det kunne være så meget
bedre at det er hæsligt nu, og at intet udover et mirakel i
bygningskunst kan redde den død-syge havn der vil blive resultatet af
en finurlig gang og traktor bro Næ sæt et par flydebroer bygget
billigt og med al moderne satelit styring bygge den rigtige flexible
løsning ,så københavns havn han blive et atraktiv. Og til dem der er
studenter siger jeg ; lær 3D byg smukke huse brug 3D-H ;))

http://home20.inet.tele.dk/h-3d/bargebridge-1.gif

http://home20.inet.tele.dk/h-3d/

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-11-06 19:29