Operation Dagsværk
Fra : Thomas Bruun

Dato : 14-11-06 21:32

Operation Dagsværk er beviset på hvor dumme elever i gymnasiet
egentlig er - hvem andre kan lokkes til at arbejde for en slave-løn og
så derefter give de surt tjente penge væk?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-06 21:41

Thomas Bruun wrote:
> Operation Dagsværk er beviset på hvor dumme elever i gymnasiet
> egentlig er - hvem andre kan lokkes til at arbejde for en slave-løn og
> så derefter give de surt tjente penge væk?

Mennesker der kan kigge ud over deres egen næsetip?

Ved godt at det er for svært at forstå for en egoistisk højrerabiat.

/FL

Fra : @

Dato : 14-11-06 22:23

On Tue, 14 Nov 2006 21:41:02 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Mennesker der kan kigge ud over deres egen næsetip?

kan ikked kaldes nærsynede - - ?

>Ved godt at det er for svært at forstå for en egoistisk højrerabiat.

hvad er en højrerabiat?

en konservativ bidt af en gal hund måske?

i det politiske spektrum må egoismen så absolut siges at stortrives på
venstrefløjen

/Albert Camus/

Fra : Ralph

Dato : 14-11-06 23:18

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> hvad er en højrerabiat?
> en konservativ bidt af en gal hund måske?

Meget fin beskrivelse - du kan godt tilføje venstrefolk også.

--
Ralph

Fra : @

Dato : 14-11-06 23:23

On Tue, 14 Nov 2006 23:17:41 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>
>Meget fin beskrivelse - du kan godt tilføje venstrefolk også.

jeg ER ganske klar over at venstresiden i folketinget er rabiat

mage til egoistiske fjolser som de venstreorienterede findes bare
ikke

/Albert Camus/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-06 23:33

@ wrote:

> mage til egoistiske fjolser som de venstreorienterede findes bare
> ikke

Nu kræver det jo en ret speciel form for egoisme at godt ville dele sin
overflod med andre.

Men det forklarer da meget godt din manglende evne til at komme med gode
argumenter FOR højrefløjen, eftersom du anser den som mindre egoistisk end
venstrefløjen.

Skal indrømme at jeg faktisk ikke har hørt den udlægning før ..

/FL

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-11-06 09:18

Frank Leegaard skrev:

> Nu kræver det jo en ret speciel form for egoisme at godt ville dele sin
> overflod med andre.

Et samfund, hvor alle deler alt vil mangle dynamik og derfor bukke under
- exit den ekstreme venstrefløj.

Et samfund, hvor alle kun tænker på sig selv, vil blive polariseret og
bukke under i interne stridigheder - exit den ekstreme højrefløj.

Et samfund, hvor de svageste beskyttes, men hvor markedsøkonomi og
konkurrence er det bærende fundament vil overleve og trives.
Derfor går det godt i lille Danmark.

Det er elementær samfundsviden - med belæg i historien.

Fri os for ekstremerne.

--
Kurt Lund

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 13:32

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kræver det jo en ret speciel form for egoisme at godt ville dele sin
> overflod med andre.

Der skal da en ret speciel form for egoisme til, at ville dele sine surt
tjente penge med fremmede.

Fra : @

Dato : 15-11-06 16:20

On Tue, 14 Nov 2006 23:32:30 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Nu kræver det jo en ret speciel form for egoisme at godt ville dele sin
>overflod med andre.

venstreorienterede politikere er netop egoistiske, de ønsker at rage
til sig al den magt de kan få, og de mener hensigten helliger midlet

midlet til at få magt som venstreorienteret er at love nogle vælgere
guld og grønne skove

vel at mærke ikke de venstreorienteredes eget guld eller grønnne skove

/Albert Camus/

Fra : Ralph

Dato : 14-11-06 23:52

> jeg ER ganske klar over at venstresiden i folketinget er rabiat

Ja, ja, hvis man VIL misforstå, så for mig gerne, jeg mente nu folk der
stemmer på Anders Foghs Parti, hvad de nu kalder sig? Var det liberabiate?

--
Ralph

Fra : Thomas Bruun

Dato : 14-11-06 21:57

Frank Leegaard skrev:

> Mennesker der kan kigge ud over deres egen næsetip?
>
> Ved godt at det er for svært at forstå for en egoistisk højrerabiat.
>
> /FL

Hvis nu dig og en anden person strander på en øde ø med mad til kun
én af jer,vil du lade ham spise det du kan overleve af?

Gymnasie-elever skulle tage og passe deres undervisning,i stedet at
rende rundt og tro de kan redde hele verden,de er ikke modne nok til at
have en mening om politik og verden.Og desuden virker det lige ud
komisk når elever strejker - at gå i skole kan da umuligt
sammenlignes med at gå på arbejde og hvad der ellers hører de
voksnes verden.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-06 22:03

Thomas Bruun wrote:

> [...]
> komisk når elever strejker - at gå i skole kan da umuligt
> sammenlignes med at gå på arbejde og hvad der ellers hører de

Her taler vi ikke om knappe ressourcer så sammenligningen er latterlig.

Gymnasieelever er store børn, der er rigeligt modne til den slags
overvejelser.

Se bare dig selv. På trods af din givetvis langt højere alder, er du ikke
koimmet over navlepillestadiet

/FL

Fra : @

Dato : 14-11-06 22:35

On 14 Nov 2006 12:56:51 -0800, "Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com>
wrote:

>Hvis nu dig og en anden person strander på en øde ø med mad til kun
>én af jer,vil du lade ham spise det du kan overleve af?

bortset fra at min opdragelse tilsiger mig først at nævne den anden
før en selv,
så er det et temmelig uhyggeligt tankeeksperiment

og jeg er ikke i tvivl om udfaldet,

enhver forsøger at overleve,

uanset omkostningerne

>Gymnasie-elever skulle tage og passe deres undervisning,i stedet at
>rende rundt og tro de kan redde hele verden,

det tror de heller ikke

men de føler at de gør en indsats

de føler de gør "det rigtige"

og de følelser er også noget værd
(for nogle endda meget værd)

>de er ikke modne nok til at
>have en mening om politik

ganske underordnet,

barfe følelsen af at have ydet en indsats er meget givende

du sku' ta' og prøve

> og verden.Og desuden virker det lige ud
>komisk når elever strejker

korrekt

men for eleverne er det dybeste alvor

ved at "strejke" har de vist sammenhold og givet udtryk for deres
mening

>- at gå i skole kan da umuligt
>sammenlignes med at gå på arbejde og hvad der ellers hører de
>voksnes verden.

du trænger virkelig til at tilbringe noget tid sammen med teenagers,

det er trættende men givende

/Albert Camus/

Fra : Ralph

Dato : 14-11-06 23:16

"Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvis nu dig og en anden person strander på en øde ø med mad til kun
>én af jer,vil du lade ham spise det du kan overleve af?

Nu sidder jeg hverken på en øde ø, eller i et brændende hus - jeg sidder
godt og trygt i min lille Villa med vovser og volvoer, mens mine børn sidder
foran hver deres computer, JEG tvinger dem ikke, men alle mine børn har
samlet ind til noget godgørende i år - deriblandt Operation Dagsværk.

De er alle - deres unge alder til trods - (efter MIN mening) MEGET bedre
mennesker end højreekstremister i almindelighed, og DIG i særdeleshed

> [...]
>komisk når elever strejker - at gå i skole kan da umuligt
>sammenlignes med at gå på arbejde og hvad der ellers hører de

Man BEHØVER ikke redde hele verden, bare man redder et par stykker - du
skulle prøve en dag.

Det kunne såmænd bare være den lille hund der løb rundt ude på A26 den anden
dag, jeg så mindst 30-40 biler dytte af den, blinke med lygter for at advare
andre, bremse, køre uden om. Ikke een (jo mig) GAD stoppe op for at redde
det stakkels dyr, bevares det tog mig da også mindst 6-7 minutter af min
kostbare tid inden hund og ejer var forenet.
OG kostede mig MINDST 2-3 kr. i mobildownload - jeg har sanelig også tænkt
mig at sende en regning til den ansvarsløse ejer

Nu har jeg IGEN spildt min tid på at overbevise en spade, om at han - hvis
han tog sig sammen MEGET lang tid - KUNNE blive et menneske en dag.

--
Ralph (som også ville redde spaden ud af et brændende hus - han skal jo ikke
bestemme hvordan JEG skal opføre mig)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-06 23:24

Ralph wrote:

> Nu har jeg IGEN spildt min tid på at overbevise en spade, om at han -
> hvis han tog sig sammen MEGET lang tid - KUNNE blive et menneske en
> dag.

Jeps.. Men manden udviser jo desværre så klare psykpatiske træk, at han
måske nok er uden for pædagogisk rækkevidde.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 13:30

> Jeps.. Men manden udviser jo desværre så klare psykpatiske træk, at han
> måske nok er uden for pædagogisk rækkevidde.

Pjat.

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 13:46

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message news:455a4023$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> OG kostede mig MINDST 2-3 kr. i mobildownload - jeg har sanelig også tænkt
> mig at sende en regning til den ansvarsløse ejer

Det er godt der *er* nogen der redder det for andre, som dig. Nogen der tager ansvar. I går aftes gav jeg en 50'er til en hjemløs mands hund, på Glostrup station, med formaninger om at den skulle have mad, og han selv fik en sne i dåse.

Udover at man hjælper én i nød, viser undersøgelser at godgørenhed giver bedre livskvalitet - sidste år til jul påstod "forskere" tilmed, at dét at give gaver, påvirker hjernen på samme måde som kokain.

Folk er utroligt selvfikserede og skyklaporienterede. Stod engang i metroen, hvor folk fik at vide at toget var aflyst, og der var blevet sat busser ind i stedet. Folk gik op på Nørreport og ventede så på busserne. Det var et rent studie ud i dårlig opførsel. Udover at samtlige sagesløse forbikørende buschauffører og personer hvis påklædning kunne minde om en DSB/Metro-ansats fik en gevaldig skideballe, stod de ventende passagerer - fra gamle damer til unge punkere - og nærmest var ved at komme op og slås indbyrdes. Det var helt ufatteligt. Folk skal vente max 10 minuttter - ingen gør noget - ingen tager initiativ eller ansvar - alle forventer at nogen andre gør det for dem, og alle forventer åbenbart også, at omverdenen opfatter lige præcis deres problemstilling som den allerstørste urimelighed begået i verdenshistorien.

Fra : Joakim

Dato : 15-11-06 15:46

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

det for dem, og alle forventer åbenbart også, at omverdenen opfatter
lige præcis deres problemstilling som den allerstørste urimelighed

^^^^
Minder mig om en episode, som jeg var ude for, for nogle år siden. En
gammel dranker i bussen kl. 7 om morgen - folk på vej til arbejde og
så begynder manden i sin sagelige kæmpebrandert at knække sig ud over
sædet med det resultat at buschaufføren beder alle passagerne om at
forlade bussen. Folk er nu pissesure over at komme for sent på
arbejde, de skælder og smælder mod den arme mand som ikke sanser noget
som helst. Kort tid efter kommer så en ny bus. På vej over til
bussen falder manden pludselig og banker hovedet ned i asfalten.
Blodet flyder fra den dybe flænge i panden, som han har pådraget
sig ved faldet - men tror du folk gider hjælpe manden? Næh nej, de
skynder sig alle op i bussen, som herefter kører. De skulle jo nødigt
komme /alt/ for sent på arbejde.

Undertegnede blev selvfølgelig tilbage, ødelagde jakke, bluse, bukser
i forsøget på at standse blødningen indtil ambulancen ankom til stedet
og tog over. Set i retrospekt ved jeg ærlig talt ikke hvem som bør
være mest flov her - drankeren eller buspassagerne.

PS Jeg kom to timer for sent på arbejde den dag og ødelagde mit tøj,
men det var det hele værd. Jvf. dit "godgørenhed giver bedre
livskvalitet".

Fra : Thomas Bruun

Dato : 14-11-06 22:17

Frank Leegaard skrev:

> [...]
> overvejelser.
>
> Se bare dig selv. På trods af din givetvis langt højere alder, er du ikke

Jeg er bare realist - fremfor at bruge tid på at få de andre ud af et
brændende hus der måske tilmed er i fare for at styrte sammen,sørger
jeg for at få mig selv ud uskadt.For hvis jeg hjælper de andre er jeg
i fare for at blive dræbt selv.

Gymnasie-elever er store børn der går mere op i at feste og drikke
fremfor at få gode karakterer,lige indtil de opdager at nogen prøver
at tage penge fra dem.og så tuder de liges som når man tager slik fra
et barn - børn på den alder er ikke vant til den slags modstand man
møder i de voksnes verden.

Fra : @

Dato : 14-11-06 22:56

On 14 Nov 2006 13:17:10 -0800, "Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er bare realist - fremfor at bruge tid på at få de andre ud af et
>brændende hus der måske tilmed er i fare for at styrte sammen,sørger
>jeg for at få mig selv ud uskadt.

du har ingen børn?

>For hvis jeg hjælper de andre er jeg
>i fare for at blive dræbt selv.

og?

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 14-11-06 22:20

On 14 Nov 2006 12:31:35 -0800, "Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com>
wrote:

>Operation Dagsværk er beviset på hvor dumme elever i gymnasiet
>egentlig er - hvem andre kan lokkes til at arbejde for en slave-løn og
>så derefter give de surt tjente penge væk?

penge - tid - arbejde

hvis folk føler de gør en indsats og gør det rigtige
så lad dem dog

jeg har i en årrække brugt ikke penge(ikke ret mange i hvet fald)
men derimod en del tid på en såkaldt oplevelsestur for unge mennesker
14-15 årige

man får noget retur - hver gang man laver sådan en tur - så når
ømheden er væk og man har fået udsovet kommer belønningen,
ikke takken fra de unge - men følelsen af at have gjort nytte -
givet noget til de unge(børn)

så lad dog de unge dagsværkere i gymnasieet få deres sejr,

lad dem føle at de har gjort en forskel

giv dem det anerkendene nik,

så næste gang vi har brug for en hjælpende hånd så komme de igen,

fordi man anerkender at de gør en indsats

mavesure stoddere som har nok i at beskue egen navle er der rigeligt
af i verden

PS. jeg har ingen anelse om hvad eller hvem operation dagsværk støtter
i år,
er også bedøvende ligeglad

lad blot være med at tage glæden fra gymnasiasterne

/Albert Camus/

Fra : Ralph

Dato : 14-11-06 23:20

> [...]
> fordi man anerkender at de gør en indsats
> mavesure stoddere som har nok i at beskue egen navle er der rigeligt

Kryds i kalenderen, vi er enige.

--
Ralph

Fra : Bo Warming

Dato : 14-11-06 22:25

"Thomas Bruun" <rockekstra@hotmail.com> wrote in message
Operation Dagsværk er beviset på hvor dumme elever i gymnasiet
egentlig er - hvem andre kan lokkes til at arbejde for en slave-løn og
så derefter give de surt tjente penge væk?

Faderhus sekten betaler ifl HAns Joergensen slaveløn til sine unge

Autonome der borer huller til armeringssjern i et hus der ikke er
deres får intet ("barikade-gruppen")

Får du noget i timen for at onanere?

" Human life is mainly a process of filling in time until the
arrival of death, or Santa Claus, with very little choice, if any, of
what kind of business one is going to transact during the long wait.
Eric Berne(forfatter til "Games people play" om familielivets
rollespil.)

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 14-11-06 23:53

Bo Warming <bwng@bwng.dk>:

>Autonome der borer huller til armeringssjern i et hus der ikke er
>deres får intet ("barikade-gruppen")

>Får du noget i timen for at onanere?

Hvad tager du i timen for at onanere sædhjælp til de barnløse?

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-06 01:33

"Bjarne Skounborg" <B@S.invalid> wrote in message

> Hvad tager du i timen for at onanere sædhjælp til de barnløse?

For at være sikker på at det er seriøst og de ikke går forgæves,
betinger de fleste donorer at der er afsendt en sølle tusse til
transportudgifter, før de rejser til mødested med de/den barnløse

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 15-11-06 23:32

dk.politik Bo Warming <bwng@bwng.dk>:

>For at være sikker på at det er seriøst og de ikke går forgæves,
>betinger de fleste donorer at der er afsendt en sølle tusse til
>transportudgifter, før de rejser til mødested med de/den barnløse

Og det var hvad folk betalte dig for at onanere på herretoilet på
banegård?

Ikke nogen dårlig timeløn

Hvordan indførtes sæden bagefter? Det skal vel ske inden for et
bestemt stykke tid

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 23:53

Bjarne Skounborg wrote:

> [...]
> banegård?
>
> Ikke nogen dårlig timeløn
>
> Hvordan indførtes sæden bagefter? Det skal vel ske inden for et

Stop lige den film for helvede .. Kan ikke holde ud at tænke at der findes
et utal af små BW rundt i verden ..

FL

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 16-11-06 16:41

dk.politik Frank Leegaard <Frank@fjernessuperbruger.dk>:

>Stop lige den film for helvede .. Kan ikke holde ud at t?nke at der findes
>et utal af sm? BW rundt i verden ..

Du er åbenbart racistisk mod folk med Bo Warming-genitik

Hitler havde det på samme måde med folk med Abraham/David osv.
gener...

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-06 17:28

> Du er åbenbart racistisk mod folk med Bo Warming-genitik
>
> Hitler havde det på samme måde med folk med Abraham/David osv.
> gener...

Memer er vist vigtigere end gener
kultur vigtigere end DNA

Sæddonortimeløn incl hos Cryos har vist aldrig været så motiverende
som stolthed

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-06 21:09

Bjarne Skounborg wrote:

> Du er åbenbart racistisk mod folk med Bo Warming-genitik
>
> Hitler havde det på samme måde med folk med Abraham/David osv.
> gener...

Hvis humor er lig racisme .. så ja.

/FL

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-11-06 08:36

Den Wed, 15 Nov 2006 23:53:22 +0100 sendte "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> følgende røgsignaler:

>Stop lige den film for helvede .. Kan ikke holde ud at tænke at der findes
>et utal af små BW rundt i verden ..

Så er det bare om at satse en femmer på at miljø vinder over arv...

--
- "Muslimerne synes at svin er urene dyr, hvorfor det?"
- "Jah, det er vel fordi at de ruller sig i deres egen afføring."

Fra : Thomas Bruun

Dato : 14-11-06 22:34

>Bo Warming skrev:
> Får du noget i timen for at onanere?

Har da fået penge for at onanere,og det var en federe timeløn end de
ynkelige gymnasie-elevers slaveløn for at udføre opgaver vi andre
mennesker,eller arbejdsløse, gad at beskæftige os med.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-11-06 23:13

Thomas Bruun wrote:

> Har da fået penge for at onanere,og det var en federe timeløn end de
> ynkelige gymnasie-elevers slaveløn for at udføre opgaver vi andre
> mennesker,eller arbejdsløse, gad at beskæftige os med.

Din horisont er så smal at det gør ondt ..

Faktisk så smal at jeg ikke gider diskutere det vilde med dig. Du er
simpelthen for lidt begavet at spilde tid på.

/FL

Fra : Thomas Bruun

Dato : 14-11-06 22:47

> du trænger virkelig til at tilbringe noget tid sammen med teenagers,
>
> det er trættende men givende

Gør jeg osse,det eneste positive ved gymnasie-piger er deres
umættelige sex-lyst.

Fra : Konrad

Dato : 15-11-06 07:54

[...]
---------
LOL. Betragt det som praktik - en slags indføring i voksenlivet

Fra : Thomas Bruun

Dato : 15-11-06 22:36

Frank Leegaard skrev:

> Din horisont er så smal at det gør ondt ..
>
> Faktisk så smal at jeg ikke gider diskutere det vilde med dig. Du er
> simpelthen for lidt begavet at spilde tid på.
>

> /FL

Jeg har heller ikke planr om at diskutere med dig.For jeg er politisk
ukorrekt og dybt umoralsk,men har det 100 % sjovere end dig...og det er
jo nok dét du surmuler over,lille ven....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 23:38

Thomas Bruun wrote:

> Jeg har heller ikke planr om at diskutere med dig.For jeg er politisk
> ukorrekt og dybt umoralsk,men har det 100 % sjovere end dig...og det
> er jo nok dét du surmuler over,lille ven....

Politisk ukkorrekt kan jeg sagtens leve med. Men dyb misantropi og extrem
egoisme er for psykopatisk til at jeg gider spilde krudt på det .

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 23:46

> Politisk ukkorrekt kan jeg sagtens leve med. Men dyb misantropi og extrem
> egoisme er for psykopatisk til at jeg gider spilde krudt på det .

Frank-e, du min veen, forstå at alle er ekstrem egoistiske. Nogle bare bedre
til at skjule det end andre.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 15-11-06 23:52

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Frank-e, du min veen, forstå at alle er ekstrem egoistiske. Nogle
> bare bedre til at skjule det end andre.

Pis med dig. Som PerX sagde er du igang med gøre dine egne følelser
unverselle.

Der er dyb forskel på selvopholdelsesdrift og empati. Det er der i
grovtænker i stedet for at skelne..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 16-11-06 00:08

> Pis med dig. Som PerX sagde er du igang med gøre dine egne følelser
> unverselle.

Pis med dig selv. Nu var det sådan set mig der sagde, at nogle har det med
at gøre deres følelser universelle
Det er almenviden.

> Der er dyb forskel på selvopholdelsesdrift og empati. Det er der i
> grovtænker i stedet for at skelne..

Hvad fanden har selvopholdelsesdrift og empati med egoisme at gøre?
Du er vist på tynd is nu.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-06 00:48

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Pis med dig selv. Nu var det sådan set mig der sagde, at nogle har
> det med at gøre deres følelser universelle
> Det er almenviden.

Glimrende .. Så giver du mig jo ret... Du er igang med at gøre dine egne
følelser universelle ...

Jamen .. Det er da muligt at det er almenviden, for nogle, for du er vel
ikke så enfoldig at tro at alle psykologiske mekanismer virker lige stærkt
på alle?

> Hvad fanden har selvopholdelsesdrift og empati med egoisme at gøre?
> Du er vist på tynd is nu.

Læs tilbage i tråden ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 16-11-06 00:56

> Glimrende .. Så giver du mig jo ret... Du er igang med at gøre dine egne
> følelser universelle ...

Forstå at det ikke er en følelse, men en MEKANISME.

> Jamen .. Det er da muligt at det er almenviden, for nogle, for du er vel
> ikke så enfoldig at tro at alle psykologiske mekanismer virker lige stærkt
> på alle?

LOL.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-06 01:05

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
>
> Forstå at det ikke er en følelse, men en MEKANISME.

og denne MEKANISME er ikke udløst af følelser??

Nu må du vist endnu engang slå den grovtænker fra ..

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 16-11-06 01:08

> og denne MEKANISME er ikke udløst af følelser??
>
> Nu må du vist endnu engang slå den grovtænker fra ..

Du er vist sløv i dag.

Nævn mig så en handling der ikke på en eller anden måde er egoistisk..?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-06 01:25

ThomasB wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Du er vist sløv i dag.
>
> Nævn mig så en handling der ikke på en eller anden måde er
> egoistisk..?

Der kan altid trækkes tråde tilbage til at der er fordel for individet i
enhver handling.

Det er uinteressant. Det er gradden af egoisme i ethvert motiv for ethvert
menneskes handlinger der er interessant.

Når handlinger kun tilgodeser individet selv kommer problemet. Den slags
handlinger udføres oftest af folk med psykopatiske træk, idet de ikke har en
empatisk vinkel på sagen.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 16-11-06 12:01

Frank Leegaard skrev:
> Når handlinger kun tilgodeser individet selv kommer problemet. Den
> slags handlinger udføres oftest af folk med psykopatiske træk, idet
> de ikke har en empatisk vinkel på sagen.

Så når du tisser eller onanerer, Frank. Så tilgodeser du jo kun dig selv -
er du psykopat, Frank?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-06 12:07

ThomasB <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote:

> Så når du tisser eller onanerer, Frank. Så tilgodeser du jo kun dig
> selv - er du psykopat, Frank?

Var det, det beste du kunne komme med?

Det handler jo ikke om at tilgodese sig selv, lige så lidt som at spise,
hvilket du udmærket godt ved, ligesom du også ved at det slet ikke er havd
du skydes i skoen, men at du *kun* i et og alt tænker på hvad der er bedst
for dig.
Jeg vil tro at hvis du har spillet holdspil a'la fodbold, hvad jeg tvivler
på, så har du ikke passet særlig godt ind på holdet, hvorimod du sikkert
ville blive en glimrende single spiller i Tennis.

--
Allan Riise

Fra : ThomasB

Dato : 16-11-06 12:16

Allan Riise skrev:
> Var det, det beste du kunne komme med?

Nej, men det passede bedst med Franks svar.

> [...]
> spise, hvilket du udmærket godt ved, ligesom du også ved at det slet
> ikke er havd du skydes i skoen, men at du *kun* i et og alt tænker på

Jamen, hvor svært er det at forstå at alle menneskelige handlinger i bund og
grund er et udtryk for egoisme, i en eller anden grad? Og hvorfor er det så
svært at acceptere.

> Jeg vil tro at hvis du har spillet holdspil a'la fodbold, hvad jeg
> tvivler på, så har du ikke passet særlig godt ind på holdet, hvorimod
> du sikkert ville blive en glimrende single spiller i Tennis.

Okay, så ved jeg det om dig.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-06 12:30

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> Så når du tisser eller onanerer, Frank. Så tilgodeser du jo kun dig
> selv - er du psykopat, Frank?

Den psykiater der afviste alle tidligere diagnoser, som hans kolleger
var hoppet på at give mig, mente jeg var karakterafviger dvs uden
sindsyge

En lille del af karakterafvigerne falder under det forældede
psykopat-begreb om nul-empati, følelseskulde og afstumpethed

Da denne psykiater var socialist, mente han at min Nietzsche-og
Glistrup begejstring kunne kaldes karakterafvigelse men ikke psykopati

Ligesom hos Stalin er diagnoser på dissidenter påvirket af politik.
Dvs er storstilet bedrag, lodret løgn.

Psykiaterens helt var filminstruktør von Trier, der reklamerer for at
tage lykkepiller og selv gør det

Socialisme er om overbehandling., centralisering og formynderi

Vi var enige om at 70ernes psykiatere på landet der sendte deres
patienter ud med en skovl var ret kloge. MEn Københavnstrup tog
autorisationen fra de kloge psykiatere. Det var for afslørende at
Glistrup har ret i at førtidspension skaber næsten al psykose. Mødre
der gør deres sønner forurettede og rethaveriske er del af den onde
sygdomsskabende mafia.

Fra : ThomasB

Dato : 16-11-06 12:46

Bo Warming skrev:
> En lille del af karakterafvigerne falder under det forældede
> psykopat-begreb om nul-empati, følelseskulde og afstumpethed

Uha, du er da meget følsom, nok mere end de fleste kan forestille sig.

> Da denne psykiater var socialist, mente han at min Nietzsche-og
> Glistrup begejstring kunne kaldes karakterafvigelse men ikke psykopati

Man bør ikke give folk diagnoser, uden de selv beder om det.

> Socialisme er om overbehandling., centralisering og formynderi

Socialismen handler om at glorificere mennesker.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-11-06 13:45

> Uha, du er da meget følsom, nok mere end de fleste kan forestille
> sig.

"Voksen og følsom" øbberbøv-style ? vær rar at uddybe. Bold ej mand
sføli

> Man bør ikke give folk diagnoser, uden de selv beder om det.

> Socialismen handler om at glorificere mennesker.

Enig
"Har vi en menneskeret - krav på arbejde, krav på at blive
lykkelige. Nej, en sådan ret har hverken mennesket eller den laveste
orm." Nietzsche

Jeg bad psykiatri-special-lægen om en diagnose med henblik på at få
højere pension - men heller ikke han kunne pine noget der ligner
sindsyge ud af mine særheder

Karakterafvigelse er ikke en sygdomsdiagnose - hvem er ikke afviger?

AT gå til shrink var alle pengene værd - altså de nul kr det kostede
mig. REt sjovt social-nas.Hvem kan ikke lide opmærksomhed.

Fra : ThomasB

Dato : 16-11-06 14:07

> "Voksen og følsom" øbberbøv-style ? vær rar at uddybe. Bold ej mand sføli

Alle mennesker rummer mange følelser og er følsomme, hvorfor skulle du være
anderledes?

> Enig
> "Har vi en menneskeret - krav på arbejde, krav på at blive lykkelige.
> Nej, en sådan ret har hverken mennesket eller den laveste orm." Nietzsche

Nemlig. "Så længe skuden kan gå"..
http://www.uppercutmusic.com/artist_k/kim_larsen_lyrics/sa_lange_skuden_kan_ga_lyrics.html

> AT gå til shrink var alle pengene værd - altså de nul kr det kostede mig.
> REt sjovt social-nas.Hvem kan ikke lide opmærksomhed.

Shrink er blot en erstatning for en livsklog.

Alle bør have en livsklog de kan tale med.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-06 21:05

ThomasB wrote:

> Så når du tisser eller onanerer, Frank. Så tilgodeser du jo kun dig
> selv - er du psykopat, Frank?

Nu var talen jo på forhold hvor du interagerede. For ellers ville alle der
jo bare tog deres nattesøvn, eller bare spiste aftensmad jo psykopater.

Jeg troede sagtens du kunne skue så vidt som at vide at det selvfølgelig
drejede som interaktion.

Hele indledningen på diskussionen var jo netop det om menneskelig samvær og
at løfe i flok.

At du så forsøger at kortlslutte diskussionen med vrøvlet om basale
indviduelle behov, er en anden sag.

/FL

Fra : Thomas Bruun

Dato : 16-11-06 19:05

Frank Leegaard skrev:

> Politisk ukkorrekt kan jeg sagtens leve med. Men dyb misantropi og extrem
> egoisme er for psykopatisk til at jeg gider spilde krudt på det .

Frank Legaard,du er lige netop én af de højrøvede borgerlige
skvatmikler jeg elsker at forarge - hvis du ikke følte dig truffet
havde du ikke svaret på mit indlæg.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-11-06 21:08

Thomas Bruun wrote:

> Frank Legaard,du er lige netop én af de højrøvede borgerlige
> skvatmikler jeg elsker at forarge - hvis du ikke følte dig truffet
> havde du ikke svaret på mit indlæg.

At du vil tilsvine dit eget omdømme med at fyre en masse idel vrøvl af, må
stå for din egen regning.

Hvor jeg lige skulle føle mig truffet, har jeg så mere vanskeligt med at se?

/FL

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-11-06 21:08

> [...]

> egentlig er - hvem andre kan lokkes til at arbejde for en slave-løn og
> så derefter give de surt tjente penge væk?

Danske velfærds-indoktrinerede emner.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : wilstrup

Dato : 27-11-06 20:21

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Danske velfærds-indoktrinerede emner.

I jeres optik er det jo også egoismen, der hersker- I vil aldrig kunne
forstå begreber som solidaritet, medfølelse, omsorg og hensyntagen til andre
end jer selv. Så det er jo som det plejer at være med egoister som jer.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-11-06 22:38

wilstrup wrote:
> [...]
> kunne forstå begreber som solidaritet, medfølelse, omsorg og
> hensyntagen til andre end jer selv. Så det er jo som det plejer at

Mjaae .. Man kan sige at deres sind er fyldt med en blind plet der hvor vi
andres empati og medfølelse ligger

/FL

Fra : N_B_DK

Dato : 28-11-06 11:40

In news:456b5ab2$0$14015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> typed:
> Mjaae .. Man kan sige at deres sind er fyldt med en blind plet der
> hvor vi andres empati og medfølelse ligger

Du kender sq ikke betydningen af ordet empati.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-11-06 15:28

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> In news:456b5ab2$0$14015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> typed:
>
> Du kender sq ikke betydningen af ordet empati.

Nej, men socialisterne har opdaget at det klinger godt, når de skal får
det til at se ud som om de er deres politiske modstandere moralsk
overlegne.

Det sjove er blot at hvis de virkewligt var empatiske vilel de føle med
alle de mennesker, som mister økonomisk tryghed pga. skatten æder deres
indkomst, og alle de mennesker som bliver arbejdsløs og mister
værdighed, fordi de høje skatter smadrer deres arbejdspladser og sender
dem til udlandet (arbejdspladserne altså).

Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-06 16:43

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> In news:456b5ab2$0$14015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> typed:
>
> Du kender sq ikke betydningen af ordet empati.

Indlevelsesevne er synonymt men empati bruges ofte om en naturlig
indbygget og positiv medlidenhed

Man bør skelne mellem evne til at gætte hvad andre føler og vilje til
at tage hensyn

Jeg tror at de der oftest kræver at ande skal vise mere empati, er
nogle der har meget lidt empati selv

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-11-06 01:02

N_B_DK wrote:
> In news:456b5ab2$0$14015$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> typed:
>
> Du kender sq ikke betydningen af ordet empati.

Du har da ganske ret i at selvom du er en stakkel får du alligevel af
grovfilen.

(FL

Fra : N_B_DK

Dato : 29-11-06 03:01

In news:456ccdfd$0$13954$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> typed:
> Du har da ganske ret i at selvom du er en stakkel får du alligevel af
> grovfilen.

Jeg har ondt af dig.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-12-06 23:12

N_B_DK wrote:
> In news:456ccdfd$0$13954$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> typed:
>
> Jeg har ondt af dig.

Det skal du ikke have - jeg har mødt andre uintelligente mennesker end dig

/FL

Fra : SAC 800S

Dato : 01-12-06 15:30

Frank Leegaard skrev:

> Mennesker der kan kigge ud over deres egen næsetip?
>
> Ved godt at det er for svært at forstå for en egoistisk højrerabiat.
>
> /FL

Se hvad jeg har
fundet:http://person.eniro.dk/query?name=Frank+Leegaard&phone_number=&street=&zipcode=&post_area=&what=ps&stq=0

Frank Leegaard
Mobil 28 78 22 82

Vestergade 2, 8600 Silkeborg

Vis detaljer · Send blomster

Funktioner
· Rejseplan · Vcard
· Ruteplan
· Find nærmeste
· Send blomster

Åbn kort

Frank Leegaard
Tlf 41 41 09 32

Vestergade 19, 9620 Aalestrup

Vis detaljer · Send blomster

Funktioner
· Rejseplan · Vcard
· Ruteplan
· Find nærmeste
· Send blomster

Åbn kort

Frank Leegaard
Tlf 41 41 87 61

[...]

Frank Andreasen Leegaard
Mobil 29 25 52 80

Vestergade 19 1, 9620 Aalestrup

Vis detaljer · Send blomster

Funktioner
· Rejseplan · Vcard
· Ruteplan
· Find nærmeste
· Send blomster

Åbn kort

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-12-06 23:12

SAC 800S wrote:

> Se hvad jeg har
> fundet:

og hvad ønsker du at fortælle med det?

At du sørme kan søge på de gule sider?

Er du 9 år siden det skulle være en præstation?

/FL