Ukendt Malawi - Spørgsmål
Fra : Aardvark

Dato : 25-06-01 19:37

Er der noget af jer, der ligger inde med billeder af følgende Malawi'er som
UNGFISK :

Cyrtocara Moori (kaldet Blå Delfin vist...)
og
Gephyrochromis Moori

?

Tror mine ukendte muligvis er en af dem..hvis de er af førstnævnte..går jeg
sgu i panik

/Brian

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 25-06-01 19:47

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> UNGFISK :
>
> Cyrtocara Moori (kaldet Blå Delfin vist...)

Hej Brian

Jeg kan ca. 99 % sikke på, at det ikke er C. moorii du har fået fat i.
Jeg har billeder af mine som ungfisk og de ligner ikke dine....Jo, på
farven, men bestemt ikke på mund og det jeg kunne se af halen. Jeg er da
overbevist om, at dine hører til blandt mbunaerne. Tror simpelthen ikke det
er frisvømmere. Jeg vil gerne lægge nogle billeder i dk.binear, hvis du
synes.

> Tror mine ukendte muligvis er en af dem..hvis de er af førstnævnte..går
jeg
> sgu i panik

-Nej, jamen dog: Hvorfor?? Du skal bare ud at fine et større akvarium.
I øvrigt kan jeg fortælle dig, at den så ikke holder sig på den
størrelse du har fået oplyst, hvis det mod forventning skulle handle om en
C. morrii. (Simpelthen Malawisøens mest spændende og "dejlige" fisk......Som
snart skal få sit helt eget artsakvarium her hos mig....

Lige i øjeblikket har jeg et 160 l. akvarium med yngel at C. moorii, så hvis
du skulle få lyst i den retning....sååååå......om et par måneder.
Ups....det var vist reklame....undskylder, men det var mest for at prale.

Mvh Renate

Fra : Aardvark

Dato : 25-06-01 20:03

Elsker selv at prale med mit yngel.

Jamen fruen hér panikker når jeg nævner større akvarie...har 4 akvarier
nu....:-/ Vores hobby har det jo med at sprede sig...og de alle er (pånær
det 'store') artsakvarier.

Men skal jo op i 325-660 l. til Moori'er alene...det har jeg ikke plads til
:-/

Men ok....det var bare et skud i tågen...da jeg er træt af de fisk..fordi de
er ukendte..men ok..de er vel ligeglade med at hedde John Doe/Jane Doe...

Jeg må sniffe videre...har ellers fået nogen bedre billeder...men smider
ikke flere på...der er nok spam på nettet

Men jeg takker for al din assistance Renate

/Brian

Fra : Carsten Gall

Dato : 25-06-01 23:18

> [...]
> ikke flere på...der er nok spam på nettet
>
> Men jeg takker for al din assistance Renate

Slå koldt vand i blodet! Hvis de ikke er for små, kan du da sætte dem
sammen med nogle andre
malawier. Lad dem finde sig til rette. Dels vil de formentlig ikke være
så sky, og de vil få noget mere farve
i løbet at nogle uger.

Carsten

Fra : Carsten Gall

Dato : 25-06-01 23:14

Renate Jacobsen <renate@bgprint.dk> skrev i en

> "Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
> som

Renate har svaret dig med C. moori, men hvordan kom du dog på den ide
med Gephyrochromis moori?
Jeg har ikke set eller hørt om den fisk i åre vis i Danmark.
De voksne Gep. moori ser helt anderledes ud end dine ukendte, et billed
af unger kan jeg desværre
ikke finde.

Prøv at kigge på denne adresse, det er Ad Koenings online database, der er
en masse billeder,
men ingen tekst, den får du først hvis du køber hans cd.
http://www.ortenau-markt.de/cichlid/

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 25-06-01 23:16

Ved ikke...så billedet i en bog...og fjernede tegningerne (farve-tegn.)...
Et vildt gæt...

Har altså flere bøger end lige 'Back 2 Nature'...hehe

/Brian