TDC bredbaand og genbrug af ISDN kabel
Fra : Karsten Madsen

Dato : 25-06-01 19:33

Hejsa !

Jeg overvejer at anskaffe TDC bredbånd (gør det selv løsningen), men
har et enkelt spørgsmål:

Skillefiltret kommer for mit vedkommende til at sidde ved
telefonstikket i stueetagen mens min PC'er står oppe på første sal.

Jeg har indtil på torsdag ISDN og i den forbindelse har jeg trukket
et 10 meter langt ISDN kabel, som forbinder NT-boksen med mit ISDN
modem.

Vil mit "gamle" ISDN kabel kunne genbruges ved TDC-bredbånd, således
at jeg kan beholde mit nuværende forlængerkabel mellem stueetage og
førstesal, eller opstår der problemer med kabeltype, længden af kablet
eller lignende ?

Mvh.

Karsten

P.S: Jeg har forsøgt at ringe til TDC supporten, men efter laang tids
ventetid opgav jeg ...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-01 19:54

"Karsten Madsen" <cfs1237@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Vil mit "gamle" ISDN kabel kunne genbruges ved TDC-bredbånd

Står der Cat5 eller lign på det?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Dennis T.

Dato : 25-06-01 21:02

Martin Højriis Kristensen wrote:
> Står der Cat5 eller lign på det?

Er ikke relevant - over så korte afstande kan det sagtens benyttes. Desuden
køres der ikke 100mbit over det.

/Dennis

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-01 21:23

Dennis T." <viol8r@technologist.com> skrev i en meddelelse
> Er ikke relevant - over så korte afstande kan det sagtens benyttes.
Desuden
> køres der ikke 100mbit over det.

Læste lige spørgsmålet igen.
Hvis det er mellem skillefilter og modem kan det sagtens bruges.

Fra : Thomas H.

Dato : 25-06-01 21:20

> [...]
> at jeg kan beholde mit nuværende forlængerkabel mellem stueetage og
> førstesal, eller opstår der problemer med kabeltype, længden af kablet
´
Det kan ikke lade sig gøre, for de stik der er i skillefiltret er RJ11
(6 polet) og ikke RJ45 (8 polet) som dit ISDN kabel sansynligvis er.

Det kan sikkert lade sig gøre hvis du sætter både modem og skillefilter
nede ved stikket, og så bruger din ISDN ledning fra modem til Router
eller netkort i din pc.

Med Venlig Hilsen

Thomas H.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-01 21:24

"Thomas H." <condor-9@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan ikke lade sig gøre, for de stik der er i skillefiltret er RJ11
> (6 polet) og ikke RJ45 (8 polet) som dit ISDN kabel sansynligvis er.

Det kunne man nok klare med en tang eller en hun-hun RJ-45 og et RJ-11 kabel

> Det kan sikkert lade sig gøre hvis du sætter både modem og skillefilter
> nede ved stikket, og så bruger din ISDN ledning fra modem til Router
> eller netkort i din pc.

Det vil så kræve at det er cat5

Fra : Karsten Madsen

Dato : 26-06-01 05:38

Hejsa

On Mon, 25 Jun 2001 22:24:00 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>"Thomas H." <condor-9@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Det vil så kræve at det er cat5

Det er det. På kablet står der noget i stil med "YFC UTP CAT. 5 100
MHZ PATCH" (det er købt i en Teledkbutik), med RJ45 stik i begge ender
(hanstik).

Betyder dette, at kablet kan bruges mellem ADSL modemet og netkortet i
min PC'er ?

Mvh.

Karsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-01 07:04

> [...]
> (hanstik).
> Betyder dette, at kablet kan bruges mellem ADSL modemet og netkortet i

Ja

Fra : Steen Gellett

Dato : 26-06-01 17:46

Hvorfor skal dit skille filter sidde neden under ???

Skillefilteret bliver sat præcis hvor du ønsker det !! Skillefilteret
SKAL ikke
sidde hvor din tlf.forbindelse kommer ind i huset, du kan selv bestemme

Hos mig sidder filteret ca 20 meter fra hovedstikket....

Karsten Madsen skriver:

> [...]
>
> Mvh.
>
> Karsten
>
> P.S: Jeg har forsøgt at ringe til TDC supporten, men efter laang tids

Steen Gellett
Member of: DanishTeamRC5-64 Calculation - Team ID#:6635
Mailto:Steen.Gellett@post3.tele.dk
Http://home3.inet.tele.dk/sgellett

Fra : Thomas H.

Dato : 26-06-01 22:06

Der er heller ikke nogle der siger det skal sidde lige der hvor
telefonstikket kommer ind i huset, men i de fleste tele installationer
der findes vil det være mest hensigtsmæssigt gøre det !!!

Thomas H.

Fra : Steen Gellett

Dato : 26-06-01 23:11

Karsten Madsen skriver :

Skillefiltret kommer for mit vedkommende til at sidde ved
telefonstikket i stueetagen mens min PC'er står oppe på første sal.

????????

"Thomas H." skriver:

Fra : Karsten Madsen

Dato : 27-06-01 22:04

Hejsa !

On Tue, 26 Jun 2001 18:45:47 +0200, Steen Gellett <steen@gellett.net>
wrote:

>Hvorfor skal dit skille filter sidde neden under ???

Fordi det er der jeg har mit telefonstik siddende. Husk (som jeg
tidligere skrev), at jeg vælger "gør det selv" løsningen & derfor ikke
får en teknikker "med i prisen".

>Skillefilteret bliver sat præcis hvor du ønsker det !! Skillefilteret
>SKAL ikke sidde hvor din tlf.forbindelse kommer ind i huset, du kan selv bestemme

Det er jeg klar over, men problemet er vel reelt det samme -> Jeg
undgår ikke at forlænge et af kablerne.

mvh.

Karsten