Tysk sikkerhedsekspert om islam
Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-06 18:31

I dagens Berlingske Tidende kan man læse en interessant artikel af
Mikael Jalving:

=
PET-arkiv skal åbnes for alle

ISLAMISTER. Tysk sikkerhedsekspert, der i årevis har ligget i retssager
med muslimske organisationer, opfordrer danskerne til at kræve politiets
fortrolige oplysninger om herboende islamister offentliggjort.

Af Mikael Jalving

Han tager sin mobiltelefon i bilen. Om jeg forstyrrer? Slet ikke.
Jeg har læst hans personlige beretning »Verden vendt på hovedet«, der er
en kort tekst om, hvordan han er blevet overvåget af de tyske
myndigheder med telefonaflytning, husundersøgelser, retssager og hele
molevitten efter at være blevet anmeldt til politiet af muslimske
organisationer, og jeg vil gerne høre, om historien er sand.
Udo Ulfkotte griner. »Selvfølgelig er den sand,« siger han. De seneste
små tre år er hans hjem blevet gennemsøgt seks gange, og han er gået ind
og ud af tyske retslokaler. Han har været tiltalt for at bestikke
ansatte i den tyske efterretningstjeneste og for at lække fortrolige
oplysninger om politiets kendskab til islamister i Tyskland. Ingen af
anklagerne holdt, men hans problem var, at hans efterretningskilder
ville ikke vidne i en retssal.
Oplysningerne fik han fra sine 17 år som journalist på Frankfurter
Allgemeine Zeitung, beretter han, og dem videregav han i en bog om,
hvordan islamister undergraver Tyskland. Bogen blev en bestseller i
Tyskland i 2003, men Amazon sælger den ikke længere. Ifølge Udo Ulfkotte
af frygt for nye retssager.
Hans egne besøg i retten har kostet ham en mindre formue i
advokatbistand, og han er blevet tilbudt et forlig, der indebærer, at
han skal betale 7.500 euro, hvilket han fortæller, han er fristet til at
gøre for at komme videre i sit liv og måske blive professor ved
universitetet i Lüneburg.
Det lyder som en film, det indrømmer han selv. Men sagen er ikke
personlig, argumenterer han. »Sagen handler ikke om mig, jeg er uvigtig.
Jeg har kun gjort det, enhver journalist skal gøre. Præsentere
virkeligheden så virkeligt og ubesmykket som muligt. Det, der skete for
mig, kan ske for alle. Hvad der gør mig ked ad det, er, at radikale
muslimer i Tyskland bruger min sag til at sige, at de har ret, idet
myndighederne nu overvåger og retsforfølger islamkritiske tyskere.
Islamisterne kan se, at de er på rette spor.«
Udo Ulfkotte henviser til andre verserende sager i Tyskland, hvor f.eks.
den syrisk-fødte islamforsker Bassam Tibi nu forlader landet, fordi det
efter hans mening ikke længere giver mening af bekæmpe islamisterne i
Tyskland. »Når det drejer sig om islam, er der ingen presse- og
ytringsfrihed i Tyskland,« sagde han forleden. Udo Ulfkotte nævner også
professor Hans-Peter Raddatz, som rejser til Schweiz. Udo Ulfkotte
konkluderer: »Hvis du er kritisk overfor radikal islam, får du ikke
noget job, du får retssager på halsen. Men myndighederne kan ikke lide
ballade, så de lukker øjnene.«

Men hvad er islamisterne da ude på?
»De er ude på at islamisere Europa på lang sigt. Mange af dem prædiker
»dialog« udadtil og høster point for det i Tyskland og i mange andre
europæiske lande, mens islamisterne internt prædiker lige præcis det
modsatte: Had til Europa, had til vores demokrati, had til vores
ligestilling. I virkeligheden stræber de efter en religiøs diktaturstat,
et kalifat.«

I øjeblikket er der ca. fem pct. muslimer i Tyskland. Hvordan kan de
udgøre en fare?
»Vi skal huske på, at politikere kun er politikere. De har brug for
stemmer, det gælder i alle partier. Selv de kristelige partier vil få
brug for muslimernes stemmer for at beholde magten. Jeg bebrejder ikke
politikerne, sådan er spillet i et demokrati, hvor alle er nødt til at
tænke kortsigtet. Men problemet er den demografiske udvikling i hele
Europa. Som den ansete amerikanske historieprofessor Bernard Lewis har
været inde på, vil muslimerne udgøre et flertal i Europa i slutningen af
dette århundrede. Europa vil ikke nødvendigvis blive et islamisk Europa,
men helt sikkert hvad man har kaldt et »Eurabia«, d.v.s. en kultur, som
ikke længere er kristen, men under meget stærk indflydelse af islam.
Hvis europæerne ikke vil have det, så skal vi forholde os til problemet.
Jeg har europæiske værdier. Jeg ønsker, at kvinder har rettigheder, jeg
ønsker at bevare Europa, retsstaten og den civilisation, vi har skabt,
og som venstrefløjen har været med til at skabe. Jeg er ikke
venstreorienteret, men jeg accepterer nogle af venstrefløjens bedrifter,
herunder ytringsfrihed, rettigheder til homoseksuelle osv. Jeg er heller
ikke homoseksuel, men mener, at homoseksuelle skal have rettigheder lige
som alle andre borgere. Og så spørger jeg: Hvorfor lukker den europæiske
venstrefløj øjnene for de islamister, der vil fjerne vores
menneskerettigheder og selve grundlaget for vores civilisation?«

Hvad er dit råd til danskerne - hvad skal vi efter din mening gøre i den
nuværende situation?
»I skal bede jeres politikere om at åbne efterretningsvæsenets hemmelige
arkiver med oplysninger om radikale islamister i Danmark nu og ikke om
20 år. I har måske op til 1.000 islamister, der ønsker at ødelægge jer.
Den danske befolkningen har krav på at vide besked med landets fjender.
I må ikke lukke øjnene, lige som vi gør. Vi har heldigvis ikke haft en
krig i Europa i 60 år, men glem ikke, at der er mennesker, som stadig
kæmper en krig mod Europa. Hvis vi ikke reagerer, vil vi tabe.«

Er der ikke en risiko for, at hvis vi offentliggør
efterretningstjenestens oplysninger, så vil islamisterne vide, hvad vi
allerede véd om dem?
»Vi véd, at vi har fjender, der er kommet til Europa for at erobre
kontinentet indefra. Hvis befolkningen får reel besked om, hvad der
foregår i Danmark, så vil I formentlig også holde op med at give
politisk asyl til mange af Europas islamistiske fjender. Hvem ønsker at
give politisk asyl til personer, der er medlem af ETA, IRA eller andre
terrororganisationer? Hvorfor gør vi det så, når det gælder islamister?«

mija@berlingske.dk

DR. UDO ULFKOTTE (f. 1960) er uddannet i retsvidenskab og politik ved
universitetet i Freiburg og tilknyttet universitetet i Lüneburg øst for
Hamburg. Han arbejdede som redaktør og journalist i 17 år på Frankfurter
Allgemeine Zeitung og har udgivet flere bøger. I 2003 kom »Krigen i
vores byer - sådan undergraver radikale islamister Tyskland«, der blev
en bestseller i Tyskland, og i februar 2007 udkommer »Hellig krig i
Europa - truslen fra det Muslimske Broderskab«. Som journalist rejste og
boede han jævnligt i en lang række islamiske stater, såsom Irak, Iran,
Afghanistan, Saudi-Arabien, Oman og Jordan. Han har været forsker ved
den tværpolitiske institution »Marshall Memorial Fund« og modtog i 2003
»Statsborgerprisen« af delstaten Bayern. En engelsk version af
beretningen »Verden vendt på hovedet« kan læses på hans hjemmeside
www.ulfkotte.de/18.html
=

Ja, det må da få den igangværende sag mod et par journalister på
Berlingeren til at virke som en kop vand ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk