SÅDAN SKRIVER DU I DK.POLITIK
Fra : dktekno

Dato : 10-11-06 20:54

Jeg er ved at være træt af, at se så mange indlæg der starter med "RE:".

Hvis du vil kommentere noget, og du bruger Outlook Express, så LAD VÆRE MED
at bruge "New Post", men klik istedet på "Reply Group".

Der er en forskel på de 2 knapper: Den første er til, at oprette et nyt
indlæg med, som jeg oprettede dette indlæg med.

Den anden citerer automatisk hvad du har skrevet, og indsætter selv "RE:" i
dit indlæg.

Please, lad være med, at overdøve debatten med kommentarer til debatindlæg
ved at bruge overskrifter.

Fra : dktekno

Dato : 10-11-06 20:56

Sådan her kommer mit indlæg til at se ud, efter jeg har klikker på Reply
Group

Fra : /Peter

Dato : 10-11-06 21:12

Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedefra og op.

/Peter

Fra : Jens G

Dato : 10-11-06 21:48

On Fri, 10 Nov 2006 20:55:30 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Sådan her kommer mit indlæg til at se ud, efter jeg har klikker på Reply
>Group

Og jeg er træt af at læse indlæg fra folk der topposter.

--
Jens G

Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-06 09:58

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Sådan her kommer mit indlæg til at se ud, efter jeg har klikker på Reply
> [...]

Og alle newsreadere kræve at man en gang imellem lige 'redigerer' i det
citerede, så det bliver læsbart ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : dktekno

Dato : 11-11-06 14:49

Men hvorfor er der så mange steder, hvor de skriver "re:" foran i indlæggets
overskrift? Hvorfor ikke bare kommentere DIREKTE i indlægget, ligesom her?

Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-06 15:04

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Men hvorfor er der så mange steder, hvor de skriver "re:" foran i indlæggets
> overskrift? Hvorfor ikke bare kommentere DIREKTE i indlægget, ligesom her?

Nu skal jeg jo gå tilbage i tråden for at se, hvad det er du svarer på,
så mon ikke du skulle have bragt mit med?

Og 'Re: ' i begyndelsen af subject-linien er bare internettes
standardmåde at angive, at der er tale om et svar. I oversigter i min
egen newsreader vises det bare som '>'; man sparer altså tre tegn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 11-11-06 18:29

On Sat, 11 Nov 2006 14:48:30 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Men hvorfor er der så mange steder, hvor de skriver "re:" foran i indlæggets
>overskrift? Hvorfor ikke bare kommentere DIREKTE i indlægget, ligesom her?

1)
fordi der er folk som ikke altid følger en tråd fra første færd

2)
der kan være dele af et indlæg som klippes væk da den der svarer enten
finder det uvæsntligt eller ikke ønsker at svare på hele indlægget

det du gør ved at klippe alt væk øger forvirringen da man ike ved hvad
du svarer på

så kip det væk som du ikke lige svarer på

og besvar under citat

/Albert Camus/

Fra : dktekno

Dato : 11-11-06 21:46

I min newsreader, Outlook Express, står mine kommentarer altid lige under
dit indlæg/kommentar. På denne måde er der 100 % sikring for, at min
kommentar til din kommentar kun er en kommentar til din kommentar, og ikke
et nyt indlæg.

Jeg ved ikke med din newsreader, men i min står indlæggene altså på denne
måde:

-Min overskrift
|...........|___-Kommentar til kommentar
|..................|____Endnu en kommentar til en kommentar

+En overskrift

-Overskrift (åbnet)
|......|___+kommentar til kommentar

+Overskrift

+Overskrift

.....'erne skal erstattes med mellemrum, de er der blot idet din newsreader
måske ikke vil acceptere flere mellemrum efter hinanden.

+'erne angiver, at der er kommentarer i indlægget, - angiver, at der er
åbnet for indlægget og man kan se overskrifterne for kommentarerne.

Det er sådan min newsreader ser ud.

Fra : @

Dato : 12-11-06 00:50

On Sat, 11 Nov 2006 21:46:02 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>I min newsreader,

prøv at læse her:

/Albert Camus/

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-11-06 21:17

"dktekno" skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at være træt af, at se så mange indlæg der >starter med "RE:".

Ja og hver gang du svare i en tråd så kan man ikke se
hvem du svare eller hvad du svare på.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : @

Dato : 10-11-06 21:19

On Fri, 10 Nov 2006 20:54:25 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Jeg er ved at være træt af,

meget muligt

men inden du retter mere på andre så få lige fixet din caps-lock tast

den sidder fast

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 10-11-06 21:26

wrote:

>Jeg er ved at være træt af, at se så mange indlæg der starter med "RE:".

er du træt af at folk svarer på debatindlæg?

har du eksempler på nye indlæg som starter så de synes at være svar på
andre indlæg?

/Albert Camus/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-11-06 21:35

dktekno wrote:
> Jeg er ved at være træt af, at se så mange indlæg der starter med
> "RE:".

Skyldes måske at du ikke har fået initialposten, enten fordi din server ikke
har den eller reader ikke har .fået den hentet.

Det kan også skyldes killfilter.

Så alt i alt skulle du nok undersøge de andre muligheder inden du begynder
at råbe op herinde.

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 10-11-06 22:34

> [...]
> MED
> at bruge "New Post", men klik istedet på "Reply Group".

Det kan også skyldes at man lFUT'er eller Xposter svar.

Fra : Martin Johansen

Dato : 10-11-06 22:39

dktekno <dktekno@gmail.com>:
>Jeg er ved at v?re tr?t af, at se s? mange indl?g der starter med "RE:".

>Hvis du vil kommentere noget, og du bruger Outlook Express, s? LAD V?RE MED
>at bruge "New Post", men klik istedet p? "Reply Group".

>Der er en forskel p? de 2 knapper: Den f?rste er til, at oprette et nyt
>indl?g med, som jeg oprettede dette indl?g med.

>Den anden citerer automatisk hvad du har skrevet, og inds?tter selv "RE:" i
>dit indl?g.

>Please, lad v?re med, at overd?ve debatten med kommentarer til debatindl?g
>ved at bruge overskrifter.

Ja, man må græmmes, der er endda nogen af disse tekniske
analfabeter, som ikke bruger iso-8859-1 og ikke holder sig til
linjelængde under 72!

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-11-06 14:10

wrote:

> [...]
>dit indlæg.
>
>Please, lad være med, at overdøve debatten med kommentarer til debatindlæg

Dette burde også være en reminder till de skvadderhoveder som syntes
at det er pisse smart at attche små billeder til deress usenet posts.

Der må ikke attaches binært indhold i text grupper så hvorfor fanden
gør i det så?

Hvis i absolut insisterer på at bruge den væreste usenet klient der
findes, Snotlook Ekspress, så sæt den forhelvede ordentligt op og lad
være med at poste usenet indlæg i html format.

Idioter!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-11-06 10:46

On Fri, 10 Nov 2006 20:54:25 +0100, dktekno skrev:

> Jeg er ved at være træt af, at se så mange indlæg der starter med "RE:".

Så ignorer dem. Det gør jeg selv konsekvent.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Konrad

Dato : 13-11-06 12:20

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message news:71pkpo6wrtdk.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...

> Så ignorer dem. Det gør jeg selv konsekvent.

Begynder de ikke kun med "re:" hvis man ikke har downloadet alle messageheadere i tråden, eller hvis man har killfilet den oprindelige trådstarter?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-11-06 12:24

On Mon, 13 Nov 2006 12:20:00 +0100, Konrad skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Begynder de ikke kun med "re:" hvis man ikke har downloadet
> alle messageheadere i tråden, eller hvis man har killfilet
> den oprindelige trådstarter?

Jeg kender ikke andre grunde; men det er da også to gode
grunde til at ignorere tråden.

-- Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 13-11-06 19:45

Konrad <davidkonrad@gmail.com>:

>Begynder de ikke kun med "re:" hvis man ikke har downloadet alle messageheadere i tråden, eller hvis man har killfilet den oprindelige trådstarter?

Jo, selvfølgelig. Men de hidsige usenetter sætter sig ikke ind i
den slags før de skyder skylden videre