Zionistisk massakre i Gaza
Fra : Jesper

Dato : 09-11-06 08:48

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=821250/

Verden fordømmer israelsk massakre i Gaza

Af Louise Stigsgaard
Et israelsk granatangreb i Gaza kostede i går 18 civile palæstinensere
livet og blev fordømt på tværs af Europa og Mellemøsten. Israel hævder,
angrebet var en fejl og undersøger nu forløbet. Militante i Gaza vil
gengælde med selvmordsbombere.

JERUSALEM: Hoveder, ben og hænder lå spredt ud over gaderne, fortæller
øjenvidner, efter gårsdagens israelske angreb på byen Beit Hanoun i det
nordlige Gaza. Angrebet, der dræbte 18 civile palæstinensere, fire af
dem børn, var det dødeligste israelske angreb på Gaza i fire år.
Fremstødet blev fordømt på tværs af Europa og Mellemøsten: EU var »dybt
chokeret«, og Den Arabiske Liga kaldte det for »en krigsforbrydelse«.

Israels premierminister, Ehud Olmert, beklagede i går artilleriangrebet:
»Vi udtrykker vores bekymring over dødsfaldene blandt civile
palæstinensere,« hed det i en fælles meddelelse fra premierministeren og
forsvarsminister Amir Peretz. Regeringen tilbød omgående humanitær
assistance og medicinsk behandling til de sårede. Forsvarsminister
Peretz beordrede desuden prompte en undersøgelse af angrebet og indførte
et øjeblikkeligt stop for artilleriangreb i Gaza, indtil undersøgelsen
er gennemført. Ifølge det israelske militær affyrede Israel artilleri
mod affyringsramper, hvorfra 10 Qassam raketter de seneste 24 timer var
blevet sendt ind over Israel.

»Indledende undersøgelser viser, at beskydningen var rettet mod et mål
fjernt fra det, der blev ramt,« lød det fra militæret. Ifølge israelske
medier var granatangrebets oprindelige mål omkring en kilometer fra Beit
Hanoun.

Nogle af de omkomne blev dræbt, mens de endnu lå i sengen, da artilleri
ramte syv huse. 13 medlemmer af en familie blev dræbt, inklusive syv
børn og fire kvinder, oplyste det palæstinensiske sundhedsministerium.

»Vi sov og blev vækket, da artilleri ramte min onkels hus ved siden af
vores. Så blev vinduerne i vores hus blæst ud,« fortalte den 14-årige
Asma al-Athamna til journalister. »Vi flygtede ud af huset, men var også
i fare dér. Granaterne dræbte min mor, min søster og sårede alle mine
søskende.«

Gaza lover gengældelse

Gazas militante grupper reagerede omgående på massakren og lovede
gengældelse mod Israel og USA.

»Vi beder alle krigere om at genoptage martyroperationerne. I Tel Aviv,
i Jerusalem, i Haifa og Jaffa og alle andre steder,« sagde Nizar Rayan,
et fremtrædende medlem af det regerende, militante Hamas-parti.
Medlemmer af det mere moderate Fatah efterlyste i næsten identiske
vendinger flere selvmordsbombere, og det israelske politi er i højt
beredskab. Den moderate Fatah-præsident, Mahmoud Abbas, og
premierminister Ismail Haniyeh fra Hamas donerede - i en sjælden gestus
af enighed - blod sammen, og besøgte et hospital, der behandlede nogle
af angrebets 54 sårede.

Det blodige og tragiske angreb kan få verdenssamfundet til at øge
presset på Israel for at få den jødiske stat til at lempe sine angreb på
Gaza. Israel trak sig sidste år ud af Gaza efter 38 års besættelse. Men
det israelske militær har optrappet sine angreb i Gaza efter militante i
juni måned dræbte to israelske soldater og bortførte den israelske
soldat Gilad Shalit, som endnu ikke er løsladt. Siden kidnapningen har
over 300 palæstinensere mistet livet i kampene, halvdelen af dem civile.

»Israel har ret til at forsvare sig, men ikke på bekostning af
uskyldiges liv,« lød det i en meddelelse fra Benita Ferrero-Waldner, EUs
uden-rigskommissær. Og Den Arabiske Liga bad FN om at tage affære for at
beskytte palæstinensere »mod Israels brutalitet og statsterrorisme«. FNs
særlige udsending i Mellemøsten, Alvaro de Soto, udtrykte sin
andre militære operationer«.

--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Ole Christiansen

Dato : 09-11-06 09:17

> [...]
> hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands
> uafhængighed og for Deres folks lykke...
> Anker Jørgensen til Nordkoreas Præsident, 1984

Endnu en psykopat på banen.!!! Latterlige stodder. !!

/Ole

Fra : Neuman

Dato : 09-11-06 09:27

"Ole Christiansen" <ole@bole.gikiskole> skrev i en meddelelse

> Endnu en psykopat på banen.!!! Latterlige stodder. !!

Narh...det er efterhånden en del år siden Anker var på tronen

Fra : @

Dato : 09-11-06 16:19

Anker Jørgensen eller Kim Il Sung?

/Albert Camus/

Fra : Jesper

Dato : 09-11-06 20:30

> Endnu en psykopat på banen.!!! Latterlige stodder. !!

Ehud Olmert er ikke latterlig, han er krigsforbryder.

Fra : @

Dato : 09-11-06 21:20

On Thu, 9 Nov 2006 20:30:14 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Ehud Olmert er ikke latterlig, han er krigsforbryder.

ja

han skulle have udraderet det muhamedanske pak for længe siden
så israelerne ikke behøver at frygte for de terroristiske banditter de
har til naboer
/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 09-11-06 21:38

@ <1[at]invalid.net> wrote:

> ja
>
> han skulle have udraderet det muhamedanske pak for længe siden
> så israelerne ikke behøver at frygte for de terroristiske banditter de
> har til naboer

Nu ligger Israel jo omgærdet af Muslimer, så skal alle lande jo, op til
Italien og ned til Syd-Afrika jo have udraderet deres folk, for det er jo
ikke nok med Palæstina og libanon, så er der jo Syrien og Jordan og Egypten
et al, de vil så være Israels naboer etc etc

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 09-11-06 22:11

On Thu, 9 Nov 2006 21:38:16 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Nu ligger Israel jo omgærdet af Muslimer, så skal alle lande jo, op til
>Italien og ned til Syd-Afrika jo have udraderet deres folk,

nej

to naboer har sluttet fred med Israel

det kunne de andre naboer lære af

men de VIL ikke

ansvaret for at der ikke er fred i mellemøsten ligger helt og aldeles
hos de racistiske muhamedanere som ikke tåler at jøder eksisterer

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 09-11-06 16:15

On Thu, 9 Nov 2006 08:47:52 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=821250/
>

>Verden fordømmer israelsk massakre i Gaza

hvorfor fordømmer verden ikke de raketter HamaZZ sender mod civile
israelere?

/Albert Camus/

Fra : Jesper

Dato : 09-11-06 20:41

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> hvorfor fordømmer verden ikke de raketter HamaZZ sender mod civile
> israelere?

Fordi det er Israel der er den krigsførende magt qua dét at de fortsat
holde palæstinensiske områder ulovligt besat og opretholder en blokade
af Gaza i strid med folkeretten.

Fra : @

Dato : 09-11-06 21:27

On Thu, 9 Nov 2006 20:40:37 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Fordi det er Israel der er den krigsførende magt

det er de tvunget til hvis de ikke vil myrdes af deres forbryderiske
naboer

hvem var det der IKKE ville anerkende staten Israel og angreb denne
stat i 1948?

> qua dét at de fortsat
>holde palæstinensiske områder ulovligt besat

pladder

der er intet ulovligt i Israels besættelse af de arabiske områder

eller du anerkender måske ike FN's sikkerhedsråds beslutninger?

>og opretholder en blokade
>af Gaza i strid med folkeretten.

arabernes behandling af staten Israel og israelerne gør at disse
forbrydere ikke kan påberåbe sig nogen form for retettigheder

den dag araberne anerkender staten Israel og holder op med deres
evendelige terrorangreb på civile israelere kan der sikkert findes en
løsning

det er op til araberne

/Albert Camus/

Fra : Jesper

Dato : 09-11-06 21:39

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> det er de tvunget til hvis de ikke vil myrdes af deres forbryderiske
> naboer
>
> hvem var det der IKKE ville anerkende staten Israel og angreb denne
> stat i 1948?

Der er kun én forbryder her og det er Israel. Det var Israel der
startede krigen i 1948 ved at angribe de områder der af FN var
designeret som palæstinensiske områder. Først da gik de arabiske stater
til modangreb.

> pladder
>
> der er intet ulovligt i Israels besættelse af de arabiske områder
>
> eller du anerkender måske ike FN's sikkerhedsråds beslutninger?

Joda, læs resolution 242 og 446.

> [...]
>
> den dag araberne anerkender staten Israel og holder op med deres
> evendelige terrorangreb på civile israelere kan der sikkert findes en

Der er ikke det FN siger eller anderkender ud ikke FNs

Fra : @

Dato : 09-11-06 22:20

On Thu, 9 Nov 2006 21:38:44 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>startede krigen i 1948 ved at angribe de områder der af FN var
>designeret som palæstinensiske områder. Først da gik de arabiske stater

og det er lodret løgn

hvori består det ulovlige?

og det er arabiske områder

begrebet palæstinensere blev først opfundet i 1967

>Joda, læs resolution 242

læs selv

>Der er ikke det FN siger eller anderkender ud ikke FNs
>sikkerhedsrådsbeslutninger.

bolden ligger hos de racistiske arabere

der i 1948 ikke ville anerkende Israels eksistens

hvad laver muhamedanske krigsforbrydere forresten ved østenden aF
Middelhavet

de sku' ta' og skrubbe hjem til Medina

overalt hvor muhamedanere har ført sig frem har det været med ufred og
vold

og det ses jo tydeligt i jødernes land

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 09-11-06 22:42

(Jesper) wrote:

> [...]
>startede krigen i 1948 ved at angribe de områder der af FN var
>designeret som palæstinensiske områder. Først da gik de arabiske stater

tror du selv på dine egne løgne?

for mærkværdigvis siger Israels muhamedanske racistnaboer selv at det
faktisk var dem som angreb

altså araberne israelerne og FN siger at det var araberne som angreb
Israel i 1948

<<<<<<
The chairman of the Arab Higher Committee said the Arabs would "fight
for every inch of their country."1 Two days later, the holy men of
Al-Azhar University in Cairo called on the Muslim world to proclaim a
jihad (holy war) against the Jews.2 Jamal Husseini, the Arab Higher
Committee's spokesman, had told the UN prior to the partition vote the
Arabs would drench "the soil of our beloved country with the last drop
of our blood . . . ."3

Husseini's prediction began to come true almost immediately after the
UN announced partition resolution on November 29, 1947. The Arabs
declared a protest strike and instigated riots that claimed the lives
of 62 Jews and 32 Arabs. Violence continued to escalate through the
end of the year.4

The first large-scale assaults began on January 9, 1948, when
approximately 1,000 Arabs attacked Jewish communities in northern
Palestine. By February, the British said so many Arabs had infiltrated
they lacked the forces to run them back.5 In fact, the British turned
over bases and arms to Arab irregulars and the Arab Legion.

In the first phase of the war, lasting from November 29, 1947 until
April 1, 1948, the Palestinian Arabs took the offensive, with help
from volunteers from neighboring countries. The Jews suffered severe
casualties and passage along most of their major roadways was
disrupted.

On April 26, 1948, Transjordan's King Abdullah said:

[A]ll our efforts to find a peaceful solution to the Palestine problem
have failed. The only way left for us is war. I will have the pleasure
and honor to save Palestine.6

On May 4, 1948, the Arab Legion attacked Kfar Etzion. The defenders
drove them back, but the Legion returned a week later. After two days,
the ill-equipped and outnumbered settlers were overwhelmed. Many
defenders were massacred after they had surrendered.7 This was prior
to the invasion by the regular Arab armies that followed Israel's
declaration of independence.

The UN blamed the Arabs for the violence. The UN Palestine Commission
was never permitted by the Arabs or British to go to Palestine to
implement the resolution. On February 16, 1948, the Commission
reported to the Security Council:

Powerful Arab interests, both inside and outside Palestine, are
defying the resolution of the General Assembly and are engaged in a
deliberate effort to alter by force the settlement envisaged therein.8

The Arabs were blunt in taking responsibility for starting the war.
Jamal Husseini told the Security Council on April 16, 1948:

The representative of the Jewish Agency told us yesterday that they
were not the attackers, that the Arabs had begun the fighting. We did
not deny this. We told the whole world that we were going to fight.

The British commander of Jordan's Arab Legion, John Bagot Glubb
admitted:

Early in January, the first detachments of the Arab Liberation Army
began to infiltrate into Palestine from Syria. Some came through
Jordan and even through Amman . . . They were in reality to strike the
first blow in the ruin of the Arabs of Palestine.10

Despite the disadvantages in numbers, organization and weapons, the
Jews began to take the initiative in the weeks from April 1 until the
declaration of independence on May 14. The Haganah captured several
major towns including Tiberias and Haifa, and temporarily opened the
road to Jerusalem.

<<<<<<

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 09-11-06 21:41

@ <1[at]invalid.net> wrote:

> det er de tvunget til hvis de ikke vil myrdes af deres forbryderiske
> naboer
>
> hvem var det der IKKE ville anerkende staten Israel og angreb denne
> stat i 1948?

Det ville Danskerne vel også gøre, hvis Jøderne fik overdraget sjælland ag
en organisation som FN, helt uden vores accept, ja helt uden at blive
spurgt.

> pladder
>
> der er intet ulovligt i Israels besættelse af de arabiske områder
>
> eller du anerkender måske ike FN's sikkerhedsråds beslutninger?

Det er jo Israel der ikke anerkender FN's sikerhedsråd, og USA der sætter en
stopper for at FN's sikerhedsråd kan sætte magt bag deres resolutioner, ja i
det hele taget komme emd nogen over for Israel, det er det land i verden
hvor der er stoppet flest res. forslag by proxy, nemlig via USA.

Det er bilateralt.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 09-11-06 22:25

On Thu, 9 Nov 2006 21:41:20 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Det ville Danskerne vel også gøre, hvis Jøderne fik overdraget

fik overdraget??

hvad har arabiske racistiske muhamedanere overhovedet at gøre ved
østenenden af Middelhavet

de kan skrubbe hjem til Medina

overalt hvor arabiske muhamedanere har ført sig frem er har de kommet
med ufred

og det ses tydeligt i jødernes land

>Det er jo Israel der ikke anerkender FN's sikerhedsråd,

pis og papir

hvornår vil araberne anerkende FN's beslutning om at jøderne har ret
til deres eget land

muhamedanerne kan skrubbe tilbage til den arabiske halvø

de har intet at gøre ved østenden af Middelhavet

>Det er bilateralt.

nej

det er og har i 1350 år været arabiske muhamedanere der ville krigen
aldrig freden

/Albert Camus/

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-11-06 01:17

Allan Riise wrote:

> Det ville Danskerne vel også gøre, hvis Jøderne fik overdraget
> sjælland ag en organisation som FN, helt uden vores accept, ja helt
> uden at blive spurgt.

Så du udsendelsen om Alevitter i går, Allan? Du er måske ikke længere
"muslimsk" gift? Måske du så efterhånden kan få et mere nuanceret billede af
muslimer og jøder - eller du foretrækker måske at være i samme bås som
antismitten "jeg-hader-zionisterne"-Jesper?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jesper

Dato : 10-11-06 01:34

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> muslimer og jøder - eller du foretrækker måske at være i samme bås som
> antismitten "jeg-hader-zionisterne"-Jesper?

Der er åbenbart én der ikke har forstået, at der er forskel på
antizionisme og antisemitisme, læs denne site, den er oprettet af
antizionistiske jøder:

http://www.jewsagainstzionism.com/

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-11-06 01:38

Jesper wrote:

> Der er åbenbart én der ikke har forstået, at der er forskel på
> antizionisme og antisemitisme, læs denne site, den er oprettet af
> antizionistiske jøder:

Gu' vil jeg ej. Dine skriverier lader mig ikke i tvivl om, du er en simpel
antisemit, der dækker dig ind under begrebet "antizionist". Alene din
manglende evne til at skrive om Israel og israelere uden hele tiden at bruge
betegnelsen "zionister" viser med al tydelighed, at du har et problem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jesper

Dato : 10-11-06 01:44

> [...]

> betegnelsen "zionister" viser med al tydelighed, at du har et problem.

Jeg kalder bare en spade for en spade og en skovl for en skovl.

Fra : Jesper

Dato : 10-11-06 01:41

> [...]

> muslimer og jøder - eller du foretrækker måske at være i samme bås som
> antismitten "jeg-hader-zionisterne"-Jesper?

En anden interessant ting du burde læse:

http://jewsagainstzionism.com/news/newsletters/jaz110906.htm

The Gay Pride Parade in Jerusalem is a Direct Consequence of the Zionist
Ideology!

On Thursday, November 9, 2006, the Central Rabbinical Congress (CRC) of
the United States and Canada will protest the Gay Pride Parade scheduled
in Jerusalem for this Friday, November 10. The protest will take place
in front of the Israeli Consulate at 800 Second Avenue, in New York
City, at 4:00 p.m.

On Friday, in Jerusalem, protestors against the parade are expected to
number over 250,000 and additional local protests have been organized in
most of Israel's major cities.

Israeli Police have been compelled to mobilize an incredible force of
12,000 officers from all over the country to try to prevent bloodshed
and Magen Dovid Adom, the Israeli medical corps, has been forced to
mobilize 50 ambulances and 10 para-medic motorcycles.

Spokesman Rabbi Joseph Dershowitz stated: "The Zionist made it their
goal to replace the eternal Jewish religion with empty nationalism. They
discarded the age-old Jewish hope for the redemption of the messiah and
replaced it with a political military achievement. They discarded the
Jewish reverence for the Holy Land and longing for Jerusalem and the
Temple, and replaced it with a secular, democratic country in which sin
and immorality are defended as legal rights. It is only natural that
this total disrespect for all that is sacred to the Jewish people should
culminate in their trampling openly and proudly on the laws of immoral
relationships called by the Torah "abominations", acts that even the
most assimilated Jews in past generations would never have dreamed of
committing."

Coincidentally the "Gay Pride" parade is scheduled to occur during the
week of the Torah lesson on the destruction of the ancient city of
Sodom. Rabbi Dershowitz continued, "And now, in the week in which we
read in the Torah about G-d's destruction of Sodom (Genesis 19), the
unthinkable is happening: the modern-day Sodomites are bringing their
perversion into the streets of Jerusalem, with the smiling approval of
the Israeli Supreme Court, threatening to make the Holy City into the
next Sodom."

Fra : Allan Riise

Dato : 10-11-06 08:00

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Så du udsendelsen om Alevitter i går, Allan? Du er måske ikke længere
> "muslimsk" gift?

Nej jeg er ike længere gift med min Muslimske Alevit kone.

> Måske du så efterhånden kan få et mere nuanceret
> billede af muslimer og jøder - eller du foretrækker måske at være i
> samme bås som antismitten "jeg-hader-zionisterne"-Jesper?

Hvis der er nogen herinde der har skrevet om nuancer så er det sågu mig når
det gælder Muslimer, bl.a. at der er fandens til forskel på Muslimer
generelt og så på Islamister, men her handler det jo om at det er en Stat
der begår overgreb og der kan man ikke udelukke nogen eller lægge nogen til.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 09-11-06 22:36

> [...]
> livet og blev fordømt på tværs af Europa og Mellemøsten. Israel hævder,
> angrebet var en fejl og undersøger nu forløbet. Militante i Gaza vil

Uhadada, jeg tror du helt glemte at fortælle os din mening omkring
burkaklædte kvinder der i sidste uge trængte ind mellem israelerne og
sprængte sig i luften..... Personligt har jeg intet tilovers for
palæstinæserne, de erklærede Israel krig og ja, man risikere faktisk at dø i
en krig. Træls, men sådan er det.
mvh
Kim

Fra : @

Dato : 09-11-06 22:50

On Thu, 9 Nov 2006 22:36:01 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>sprængte sig i luften..... Personligt har jeg intet tilovers for
>palæstinæserne, de erklærede Israel krig og ja, man risikere faktisk at dø i

ja,

men man kan jo konstatere at antisemitismen stortrives hos den danske
venstrefløj,

det kan måske ikke undre,
de ser også ud til at være gode venner med de muhamedanske racister

Israel har ikke lavet andet end at forsvare sig siden 1948

og alligevel kan nogle venstresnoede røde abekatte altid få den drejet
så hele skylden for at nogle arabiske muhamedanere som intet har at
gøre i jødeland får høvl af landets retmæssige indbyggere er
israelernes skyld

ansvaret for balladen i jødeland kan 100% tilskrives de indvaderende
muhamedanere

hvis de skrubber hjem til den arabiske halvø hvor de hører hjemme vil
der blive fredeligt ved østenden af Middelhavet

muhamedanerne har man ikkke været heldige med

bare læs Libanons historie

Libanon var et smørhul indtil der blev muhamedansk flertal i landet

nu er landet en mødding

/Albert Camus/

Fra : Peter

Dato : 09-11-06 23:00

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Det var en god gerning taget dagens massakre i betragtning, jeg kan næsten
ikke vente på det næste store brag skal vi gætte på at bliver bus.