DF spiller fallit - gudfader bevares
Fra : Kim2000

Dato : 07-11-06 22:47

Gudfaderbevares, man sidder med 22 mandater i folketinget og har magten til
at vælte regeringen og hvad får man gennemført i finansloven:

Man får hævet ældrechecken, det er da fint nok for landets rigeste gruppe
borgere. De kan så bruge de ekstra korner på at købe privathjælp for DF har
det jo helt fint med at den offentlige skæres ned. De rige gamle kan så se
på at deres barnebarn ikke har pasning og udvikler psykiske problemer i
børnehaven mens mor og far kan løbe rundt som en skoldet skid for at
forsørge farmors ferie til Spanien.

Derefter lykkes det at få nedsat afgifterne på sodavand, jeps hele 30 øre på
den form for "fødevare" der beviseligt (teksttv på tv2) gør folk fede. Flot
flot flot. De færre penge der ryger over grænsen kan man så passende bruge
om 10 år på hospitalerne, når de fede skal behandles.

Gudfaderbevares og det kalder de et parti.....

mvh
Kim

Fra : N_B_DK

Dato : 07-11-06 22:53

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> Derefter lykkes det at få nedsat afgifterne på sodavand, jeps hele 30
> øre på den form for "fødevare" der beviseligt (teksttv på tv2) gør
> folk fede.

Om folk køber sodavand i DK, eller på den anden side af grænsen ændrer ikke
på at folk bliver fede, og det er tåbeligt at give de penge til tyskerne, så
kan en afgift nedsættelse bringe salget til dk, er det fint.

Flot flot flot. De færre penge der ryger over grænsen kan
> man så passende bruge om 10 år på hospitalerne, når de fede skal
> behandles.

Folk drikker jo sodavand ligemeget hvad, så hvorfor give pengene til
tyskerne, de tager sig jo ikke af den gruppe overvægtige / fede mennesker
der er og kommer i DK.

> Gudfaderbevares og det kalder de et parti.....

Skulle de sætte afgiften op til det tidobbelte så AL sodavand blev købt på
den anden side af grænsen ?

Problemet er ikke sodavand, eller afgifter for den sags skyld, men at folk
ikke vil tage ansvar for deres handlinger, det er sq forældrenes opgave at
lære deres børn om sundhed, det er ikke statens opgave!

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kim2000

Dato : 07-11-06 23:07

> [...]
> der er og kommer i DK.

> Skulle de sætte afgiften op til det tidobbelte så AL sodavand blev købt på

Den har jeg hørt til bevistløshed, men hvor mange er det egentlig i
Silkeborg, Herning, Ålborg, Roskilde der lige smutter en tur ned over
grænsen? Det er klart at Sydjyder smutter derned en gang imellem og så
alligevel kan man jo spørge sig selvom kiosksalget af sodavand er lavere i
den region end i andre områder af landet. Da jeg boede i Ribe nåede vi og
faktisk alle i omgangskredsen max over grænsen 2 gange om året for at købe
sodavand og øl. Vi gjorde ligesom alle andre, gik ned i de lokale
kiosker/supermarkeder og købte.

> Problemet er ikke sodavand, eller afgifter for den sags skyld, men at folk
> ikke vil tage ansvar for deres handlinger, det er sq forældrenes opgave at
> lære deres børn om sundhed, det er ikke statens opgave!

Og det kan de så ikke, det er der egentlig ikke noget mærkeligt. Kig engang
på reklameblokkene. Hver eneste dag hamres der reklamer af direkte rettet
mod børn. Hvis du vil have staten til at blande sig udenom så opnår du kun
een ting, nemlig at firmaer og reklamebranchen kommer til at helt at styre
slagets gang. Og ja, jeg så gerne cigaretter kostede 50 kroenr, øl kunne
passende ligge på 10-15 kroner og sodavand på lignende beløb.

Men noget helt andet er; synes du ikke også at DF burde kunne have fået
væsentlig mere og bedre ting igennem end den slags pjatteri? De 30 øre
kommer næppe til at betyde det mindste for forbrugeren. Det vil overraske
mig meget hvis sodavand bliver så meget som een øre billigere, det eneste
der sker er at Coca Cola nu ikke tjener 12 kroner pr. sodavand - som de ikke
betaler skat af, men sender ud af landet - nu tjener de 12,30 kroner som de
ikke betaler skat af og sender ud af landet.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 07-11-06 23:24

On Tue, 7 Nov 2006 23:07:06 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>>
>Den har jeg hørt til bevistløshed, men hvor mange er det egentlig i
>Silkeborg, Herning, Ålborg, Roskilde der lige smutter en tur ned over

20% af al øl drukket i Danmark hentes syd for grænsen af private

og andelen af sodavand hentet samme sted et vokset støt de sidste år

>Men noget helt andet er; synes du ikke også at DF burde kunne have fået
>væsentlig mere og bedre ting igennem end den slags pjatteri?

meld idg ind i partiet og gør din mening gældende,
sådan som du kritiserer andre må du jo naturligvis kunne gøre alt
meget bedre

/Albert Camus/

Fra : Kim2000

Dato : 07-11-06 23:31

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> meld idg ind i partiet og gør din mening gældende,
> sådan som du kritiserer andre må du jo naturligvis kunne gøre alt

Skulle jeg i en alder af 33 melder mig ind i et parti, der ønsker at mine
børn skal have det dårligt og udelukkende ser på de gamles behov? Nejvel.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-11-06 21:31

> [...]
>
> meld idg ind i partiet og gør din mening gældende,
> sådan som du kritiserer andre må du jo naturligvis kunne gøre alt

Er der ikke et problem der, bliver man ikke smidt ligeså hurtigt ud igen
hvis man er kritisk?

Michael

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-11-06 07:17

> Problemet er ikke sodavand, eller afgifter for den sags skyld, men at folk
> ikke vil tage ansvar for deres handlinger, det er sq forældrenes opgave at
> lære deres børn om sundhed, det er ikke statens opgave!

Det har du jo fattet til fuldkommenhed.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-11-06 22:58

Kim2000 wrote:
> [...]
> om 10 år på hospitalerne, når de fede skal behandles.
>
> Gudfaderbevares og det kalder de et parti.....

Ifølge:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5306937.html

Fik DF 2 milliarder, så vidt jeg ved er finansloven på over
400 milliarder, så DF fik altså ca 0,5%, om det siger
Kristian Thulesen Dahl:
"Alt i alt er vi i Dansk Folkeparti yderst tilfredse med det
indgåede forlig".

Det triste er at dette finanslovs forligs cirkus
er sat i værk for at undgå at folk begynder at
snakke om hvad der er sket med de andre ca. 400 milliarder.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Michael Weber

Dato : 07-11-06 23:28

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kristian Thulesen Dahl:
> "Alt i alt er vi i Dansk Folkeparti yderst tilfredse med det

Ja....stort ståhej for ingenting.

> Det triste er at dette finanslovs forligs cirkus
> er sat i værk for at undgå at folk begynder at
> snakke om hvad der er sket med de andre ca. 400 milliarder.

Er der noget at snakke om ?
Det er jo faste udgifter resten går til og dem er der jo ingen regering, med
trang til regeringsmagten,
der tør diskutere.
Ihvertfald ikke før ´68-generationen skubber mælkebøtter op af jorden.

> --
> Just another homepage:
> http://damb.dk
> But it's mine - Bertel

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Bertel Brander

Dato : 07-11-06 23:53

Michael Weber wrote:

> [...]
> trang til regeringsmagten,
> der tør diskutere.
> Ihvertfald ikke før ´68-generationen skubber mælkebøtter op af jorden.

Det er rigtigt at store dele af resten er faste udgifter
som ingen rigtigt tør flytte rundt på.
Men den endelige finanslov indeholder stadig elementer
der ikke kun er videreførelse fra sidste år, denne
del hører vi bare ikke noget om.

Der er heller ingen der har fortalt hvor de 2 milliarder
skal komme fra, bortset fra ca. 50 millioner der skal
komme fra brugerbetaling for hjemtransport ved sygdom
i udlandet.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Zeki

Dato : 07-11-06 23:00

> Gudfaderbevares og det kalder de et parti.....

Populisme af allerværste skuffe. De bræger konstant løs med "flere penge til
politiet", "flere penge til de ældre", "billigere sodavand", "flere penge
til ditten og datten", men de nævner aldrig noget om hvor de mener pengene
skal hentes fra. Men det er jo heller ikke så populært at bruge ordet
"spare."

"Flere penge til de ældre" og bedre ældrevelfærd - hvem f.... kan være uenig
i det? En ren stemmesluger. Det skulle dog lige være hvis det kom frem at
pengene skulle hentes fra skolerne, sygehusene eller folk på
overførselsindkomst.

Men det gør det ikke.

Mvh
Zeki

Fra : Kim2000

Dato : 07-11-06 23:14

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uenig i det? En ren stemmesluger. Det skulle dog lige være hvis det kom
> frem at pengene skulle hentes fra skolerne, sygehusene eller folk på

Og det kom jo endda frem for et lille år siden at ældre rent faktisk er
landets rigeste gruppe borgere. Selvfølgelig er der nogle der har det hårdt,
men billedet af at alle ældre sidder og fryser og spiser havresuppe holder
bare slet slet ikke. Det nytter altså ikke at folk fra den ene dag til den
anden "bliver hjælpeløse" fordi de fylder 65 år og mener de skal plejes og
passes på statens regning.

mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 07-11-06 23:23

> [...]
> til den anden "bliver hjælpeløse" fordi de fylder 65 år og mener de skal

Du tænker på de rige husejere?

En ting som jeg synes at Danmark - og mange danskere - er rigtigt dårlige
til, er at passe på vores ældre. Lige præcist på dette punkt kan vi lære
meget af muslimske indvandrere (men det får du aldrig DF til at indrømme).
Det ligger dybt i deres kultur at passe på deres ældre. De bliver generelt
behandlet med en helt anden form for respekt i de kredse end de danske ældre
som sjældent får besøg af familien og blot bliver parkeret på plejehjem.

Mvh
Zeki

Fra : ThomasB

Dato : 07-11-06 23:29

> [...]
> behandlet med en helt anden form for respekt i de kredse end de danske
> ældre som sjældent får besøg af familien og blot bliver parkeret på

Mon ikke det i lige så høj grad handler om, at de ældre gerne vil have
indflydelse på de unge?

Fra : @

Dato : 07-11-06 23:34

On Tue, 7 Nov 2006 23:22:43 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>En ting som jeg synes at Danmark - og mange danskere - er rigtigt dårlige
>til, er at passe på vores ældre. Lige præcist på dette punkt kan vi lære
>meget af muslimske indvandrere

hvordan f.nd.n kan det så være at når muhamedanerne ved hjælp af deres
religion har omdannet deres egne bosteder til møddinger udvandrer for
at omdanne resten af verden til mødding

hvornår indser muhamedanere at deres muhamedanisme kun er roden til
fattigdom og elendighed

skrot muhamedanismen
den er roden til ondskab og undertrykkelse

/Albert Camus/

Fra : Frank

Dato : 08-11-06 12:00

Hej

> [...]
> behandlet med en helt anden form for respekt i de kredse end de danske
> ældre som sjældent får besøg af familien og blot bliver parkeret på

Virkeligt?

http://www.kbhbase.kk.dk/kbhbase/mn_6474.nsf/VisNyhedInternet?open&serial=14759926

De første etniske plejehjem er på vej

København vil inden længe få et plejehjem for ældre med eksempelvis tyrkisk
eller pakistansk baggrund. Det påpegede sundhedsborgmester i Københavns
Kommune Inger Marie Bruun-Vierø (R) ved gårsdagens konference om fremtidens
plejeboliger til ældre i København.

Mvh
Frank

--
Support the Neo-con American Right-wing Zionist Christian Imperialist
Conspiracy in the Middle-east!

Fra : @

Dato : 07-11-06 23:27

On Tue, 7 Nov 2006 23:13:36 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

>Og det kom jo endda frem for et lille år siden at ældre rent faktisk er
>landets rigeste gruppe borgere.

og?

> [...]
>anden "bliver hjælpeløse" fordi de fylder 65 år og mener de skal plejes og

men dem der har pleje/pasningsbehov

mener du at de bør passes/plejes eller ikke?

det er jo der pengene skal bruges
/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 07-11-06 23:19

On Tue, 7 Nov 2006 22:47:26 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Gudfaderbevares,

hvem?

> man sidder med 22 mandater i folketinget og har magten til
>at vælte regeringen

men det ønsker man ikke da alternativet er værre end den nuværende
regering

>og hvad får man gennemført i finansloven:
>
>Man får hævet ældrechecken,

+ et hav f andre ting som man er enige med V og C om

>Derefter lykkes det at få nedsat afgifterne på sodavand, jeps hele 30 øre

bedre end ingenting

hvor meget fik EL S og SF sat afgiften ned?

/Albert Camus/

Fra : Kim2000

Dato : 07-11-06 23:29

> hvem?

> men det ønsker man ikke da alternativet er værre end den nuværende
> regering

Hvilket altså fortæller os at df slet ikke går efter at få gennemført sin
egen politik men om at komme i regering for at få de gode ben - Pia er jo
også i den alder hvor pensionen skal sikres...

> + et hav f andre ting som man er enige med V og C om

Kan du ikke lige nævne et par af de ting?

De ting de er enige med regering må så være at få skæret ned i ældreomsorg,
plejehjem, skoler, børnehaver, hospitaler osv osv. Godt nok det stikmodsatte
af hvad de løber rundt og siger, men heldigvis for dem er deres kernevælgere
jo ikke alt for kvikke i pæren.

> bedre end ingenting
>
> hvor meget fik EL S og SF sat afgiften ned?

De gik slet ikke efter at få afgiften ned. Selvfølgelig ville de ikke være
med til at lægge stemmer til den gang makværk regeringen igen igen diskede
op med. Helt uden ambitioner. Regeringen er kørt træt og Fogh kan ikke
bidrage med mere til landet. Han gør jo for tiden det samme som Nyrup gjorde
i hans sidste år, løber rundt ude i udlandet og gemmer sig.

mvh
Kim

Fra : ThomasB

Dato : 07-11-06 23:31

> Hvilket altså fortæller os at df slet ikke går efter at få gennemført sin
> egen politik men om at komme i regering for at få de gode ben - Pia er jo
> også i den alder hvor pensionen skal sikres...

Mener du dermed at Pia indfører penge til de ældre, fordi hun selv vil få
gavn af det?

Du tror ikke Pia er økonomisk sikret i hoved og r*v i forvejen?

Fra : @

Dato : 07-11-06 23:36

On Tue, 7 Nov 2006 23:29:17 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hvilket altså fortæller os

nej

dine fantasier er ikke det samme som virkeligheden

/Albert Camus/

Fra : Michael Weber

Dato : 07-11-06 23:47

> nej
>
> dine fantasier er ikke det samme som virkeligheden

Men Pia "Kærgården" ved, som tidligere hjemmehjælper, lige hvordan den
senior-numse skal tørres og smøres ;)

> --
> A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
> without freedom it will never be anything but bad
> /Albert Camus/

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : @

Dato : 07-11-06 23:51

On Tue, 7 Nov 2006 23:46:42 +0100, "Michael Weber"
<michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Men Pia

bortset fra at du af uransagelige årsager ikke kan lide DF's politik

hvad har du af realistiske alternativer?

/Albert Camus/

Fra : Michael Weber

Dato : 08-11-06 00:12

> bortset fra at du af uransagelige årsager ikke kan lide DF's politik

Med de resultater DF levere er jeg ovenud tilfreds med DF´s politik.
30 øre sparet på sodavand. Tak :)

> hvad har du af realistiske alternativer?

Det vil jeg da lige fundere lidt over.

> --
> A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
> without freedom it will never be anything but bad
> /Albert Camus/

Med venlig hilsen
Michael Weber...der overvejer at donere sin samlede besparelse på 60 øre pr.
år i sodavandsafgift, takket være DF,
til...ehmm....

Fra : ThomasB

Dato : 08-11-06 00:11

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg da lige fundere lidt over.

Kan du så ikke lige samtidig fundere lidt over, hvordan man citerer og
klipper korrekt?

Du kan evt. hente hjælp her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Michael Weber

Dato : 07-11-06 23:35

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> hvem?

> men det ønsker man ikke da alternativet er værre end den nuværende
> regering

Det synes jeg skulle være DFs valg-slogan ved næste valg.
Fedt argument...*rofl*

"Vælg os fordi alternativet er værre".

Andre partier plejer som regel at byde ind med, hvordan de
vil gøre tingene bedre.
Men ikke DF...nope...på det punkt er de også blanke....spejl-blanke.
Tak :)

> [...]
> A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
> without freedom it will never be anything but bad

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : @

Dato : 07-11-06 23:40

On Tue, 7 Nov 2006 23:35:22 +0100, "Michael Weber"
> [...]

>Fedt argument...*rofl*
>
>"Vælg os fordi alternativet er værre".
>
>Andre partier plejer som regel at byde ind med, hvordan de

lodret løgn

socialdemokratiets forkvinde har den sensete tid ikke fremhævet enge
dyder(hvilket er meget forståeligt)
men tværtimod angrebet modpartens politik

åh du glemte lige at svare på ovenstående

/Albert Camus/

Fra : Michael Weber

Dato : 07-11-06 23:48

> [...]
> dyder(hvilket er meget forståeligt)
> men tværtimod angrebet modpartens politik

> åh du glemte lige at svare på ovenstående

Når man ikke er inviteret til festen, kan man ikke bidrage med bedre
underholdning.

> --
> A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
> without freedom it will never be anything but bad
> /Albert Camus/

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : @

Dato : 07-11-06 23:53

On Tue, 7 Nov 2006 23:48:22 +0100, "Michael Weber"
<michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Når man ikke er inviteret til festen, kan man ikke bidrage med bedre
>underholdning.

altså et rundt nul

eller EL S og SF foretrækker måske at danskerne lægger pengene for øl
og cola syd for grænsen?

/Albert Camus/

Fra : Michael Weber

Dato : 08-11-06 00:04

> altså et rundt nul
>

> eller EL S og SF foretrækker måske at danskerne lægger pengene for øl
> og cola syd for grænsen?

Det må du spørge EL, S og SF om :)

> --
> A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
> without freedom it will never be anything but bad
> /Albert Camus/

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Kim2000

Dato : 08-11-06 15:26

> [...]
> dyder(hvilket er meget forståeligt)
> men tværtimod angrebet modpartens politik

> åh du glemte lige at svare på ovenstående

Ligesom du glemte at fortælle om alt det DF fik gennemført....
mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 07-11-06 23:41

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse
> Det synes jeg skulle være DFs valg-slogan ved næste valg.
> Fedt argument...*rofl*
>
> "Vælg os fordi alternativet er værre".

Det er kun i USA at dén virker.

Mvh
Zeki

Fra : Bertel Brander

Dato : 08-11-06 20:08

@ wrote:

> bedre end ingenting
>
> hvor meget fik EL S og SF sat afgiften ned?

De satte afgiften op.
Det kan man argumentere for:
http://politiken.dk/indland/article196972.ece
http://politiken.dk/indland/article196793.ece
På samme måde som man kan argumentere for at
sætte den ned.

Men at det skulle kunne udlægges en stor sejr for
DF at de har fået sat afgiften lidt ned, viser
hvor lidt kød der er på finanslovsaftalen.

Er der ikke vigtigere emner at tage fat på
ved finanslovsaftalen.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : ThomasB

Dato : 07-11-06 23:22

> Gudfaderbevares og det kalder de et parti.....

Finanslovsforhandlinger handler om at sidde og drikke kaffe, spise
smørrebrød, hygge sig og så ellers geare sig op til pressen. Ren skuespil.
Det meste er aftalt på forhånd.