Det kunne jeg godt tænke mig at se i Dansk~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-11-06 10:27

http://www.twentytwenty.tv/production.aspx?ID=36

Man har rekonstrueret (så godt at man kan.) de forhold og
afhøringsteknikker, som Bush regeringen gerne vil tillade og har til
formålet hyret 8 personer, som i modsætning til de virkelige indsatte kunne
gå, når de ville.

Alligevel blev det for meget for nogle af dem.

Hvis frivillige ikke kan tåle den behandling uden følgeskader, som fangerne
bliver udsat for, hvordan skal vi så kunne sikre at eventuelle fejlagtig
anklagede slipper fra en sådan oplevelse uden men.

Det er ikke sådan at jeg forventer at amerikanerne kan forstå det. Jeg har
sat mig ind i de forhold, som amerikanske børn kan blive udsat for på
foranledning af deres forældrer og det har vist mig, at vores kulture er for
inkompatible til at de vil kunne forstå vores kritik og vi deres baggrund
for den behandling, som de gerne vil yde.

Men udsendelsen vil måske oplyse for landets befolkning, hvorfor at vi skal
være stadig mere kritisk overfor den nul-tolerance politik overfor alle
livets fristelser, USA prøver at påføre os.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Alucard

Dato : 07-11-06 14:26

On Tue, 7 Nov 2006 10:26:44 +0100, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

>http://www.twentytwenty.tv/production.aspx?ID=36

Jeg så filmen for lang tid siden...

> [...]
>gå, når de ville.
>
>Alligevel blev det for meget for nogle af dem.
>
>Hvis frivillige ikke kan tåle den behandling uden følgeskader,

Øhhh.... Hvilke "følgeskader"...???

>som fangerne
>bliver udsat for, hvordan skal vi så kunne sikre at eventuelle fejlagtig
>anklagede slipper fra en sådan oplevelse uden men.

Der var ingen af dem der fik "men"....

>Det er ikke sådan at jeg forventer at amerikanerne kan forstå det.

Jeg forventer heller ikke at du kan forstå engelsk...

>Jeg har
>sat mig ind i de forhold, som amerikanske børn kan blive udsat for på
>foranledning af deres forældrer

Hvad er der specielt ved det, som amerikanske børn bliver "udsat"
for....???

> [...]
>være stadig mere kritisk overfor den nul-tolerance politik overfor alle
>livets fristelser, USA prøver at påføre os.

Hvilken relevans har "livets fristelser" med "terrorist-afhøringer" at
gøre....????

Min kritik at disse afhøringsmetoder er, at sandhedsværdien af de
oplysninger man får ud af det, nok er yderst tvivlsom....

Fra : Tony

Dato : 07-11-06 17:02

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være stadig mere kritisk overfor den nul-tolerance politik overfor alle
> livets fristelser, USA prøver at påføre os.

Jeg ved blot, at utraditionelle afhøringsmetoder,-som alene har til formål
at nedbryde personen psykisk,-aldrig burde finde sted, eller kunne bruges
som bevismateriale.

Man må da være meget naiv, hvis man tror man kan fremtvinge den reelle
sandhed, fra en person som er under psykisk pres.

Tony

Fra : Alucard

Dato : 07-11-06 17:51

On Tue, 7 Nov 2006 17:01:57 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:

>Man må da være meget naiv, hvis man tror man kan fremtvinge den reelle
>sandhed, fra en person som er under psykisk pres.

Det tror jeg nu nok at man kan.... Problemet er bare at man ikke ved
hvornår det er sandt og hvornår det bare er en løgnehistorie for at
slippe for mere "afhøring"...