Aldrig at adlyde ordre er god mentalhygiej~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-06 03:51

Aldrig at adlyde ordre er god mentalhygiejne

(NB - en undtagelse - løfter bør holdes - så har man byttehandlet med
arbejdsgiver eller kone og lovet et vist præciseret slaveri til
gengæld for løn/sex/andet, så hænger man jo på at adlyde "slaveeejer"
i dit og dat. Uden småligt noget-for-noget regnskab, kan også venskab
og kollegialitet og naboskab rumme frivillig bøjen af)

Samfund, som vort, der straffer egoisme som uetisk, hænger en gulerod
ud for opsøgende empati, og når man ser en svag/lidende fx flygtning
så tilskynder tidsånden, at man ofrer sig og hjælper , uden at få
noget til gengæld.

Folk adlyder desværre godhedsindustriens ordre og retter ind i
geleddet og sætter den svages interesser over nationens, og belønnes
evt med karriere i behandleriet.

Det var OK, at hjælpe ungarnske flygtninge over skatterne i 1956, for
her betød kultur-lighed, at det betaler sig, og hvis danskere idag får
brug for at flygte til Ungarn, så vil den nation nok respektere en vis
taknemlighedsgæld.

Men muslimer vil ikke byttehandle med os - de vil eje os - for vort
eget dvs Guds bedste, siger deres Gud.

Idealet om aldrig at gøre sig til slave og adlyde, hvis ikke en handel
er på plads, er i strid med lovreligion, der har gudegivne
moralregler, og "stolthed og ære" får de troende til at bryste sig
overfor deres indre domstol om, at de står over de vantro, der ikke
ofrer sig.

Sådan farisæisme er fremmedgørende.

Gerningsretfærdighed er dumt hæmmende og skaber uigennemsigtighed.

Ved at bøje os for et røgslør af uskrevne regler bliver vi splittede
og forvirrede evt sindsyge.

Ærlighed og åbenhed varer længst , så frem i lyset med hvad indgår i
samarbejde med fællesskabet.

"Mental-hygiejne" er et tresser-ord, som foregiver, at sjælen er som
kroppen, og skal holdes ren.

Skifter man aldrig g-streng-stramme underbukser under stramme
cowboybukser får nogle buksebærere uvægerlig lyskesvamp -
candidainfektion - efter nogle uger.

Ligeledes bliver psyken syg, hvis man tillader uoverskueligt rod at
være fremherskende og ikke afvejer fordele og ulemper og selv tager
ansvar for sit liv og analyserer input ctr resultater.

Da jeg var kommet hjem fra Afghanistan gik jeg, når i enrum, i nogle
posede løse afghanske bukser, der var de eneste jeg aldrig fik
lyske-problemer med. Siden købte jeg tilgroet have, hvor jeg kan gå
nøgen. Sådan prøven sig frem har jeg lært af min far, og det er god
mentalhygiejne for mig - men enhver bliver salig i sin tro.

"Intuition" er en yderligere undtagelse i dette indlægs _opskrift på
et godt liv_. Intelligent analyse er ofte umulig. Hvor der handles der
spildes, og vi må adlyde fornemmelser, når vi har erfaring for, at det
betaler sig. Men at være ubevidst slave af en lovjungle, som man slet
ikke forstår, er risikabelt.