Nu sidder svenskerne med lorten...
Fra : Jesper

Dato : 07-11-06 00:01

Svenske krisecentre kritiserer Danmark
06. nov. 2006 23.23 Indland

Det seneste år har svenske krisecentre i Malmø haft 25-30 sager med
voldsramte kvinder, der er flygtet fra danske ægtemænd med
indvandrerbaggrund.

Agneta Frick, leder af et kommunalt krisecenter i Malmø, siger, at
kvinderne kommer fra tvangsægteskaber, hvor parret er flyttet til
Sverige for at omgås de danske udlændingeregler.

- Disse kvinder er ekstremt udsatte. De har været udsat for fysisk og
psykisk vold og er helt isolerede. Vi gør, hvad vi kan for at hjælpe
dem, men det er i bund og grund et dansk problem, som vi føler er blevet
eksporteret til Sverige, siger hun til Berlingske Tidende.

Integrationsminister Rikke Hvilshøj afviser kritikken:

- Det er ikke dansk lovgivning, der avler denne vold, og det er heller
ikke mig, der bestemmer, hvem svenskerne vil give opholdstilladelse til.
Men jeg tager gerne et møde med mine svenske kolleger. Vi må have en
fælles interesse i at bekæmpe disse tvangsægteskaber, siger hun.
Kommentar: Nu sidder svenskerne med lorten pga deres tossegode
udlændingepolitik, man ligger som man har redt!

--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands