hvorfor altid den dyre løsning?
Fra : @

Dato : 05-11-06 11:21

hvorfor ikke vælge en meget simpel løsning til både retssale og
fængsler

opsæt phone-jammer udstyr

<<<<<<<
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/11/04/074121.htm?nyheder
Ingen mobiler i retten
Forbedringerne af sikkerheden kommer til at koste tolv en halv million
kroner om året, og de vil også betyde, at der installeres
metaldetektorer ved retssalene.

Det skal blandt andet forhindre, at tilhørere smugler mobiltelefoner
med ind.
<<<<<<

/Albert Camus/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-11-06 11:25

@ wrote:
> hvorfor ikke vælge en meget simpel løsning til både retssale og
> fængsler
>
> opsæt phone-jammer udstyr

Fordi den jammer legitim anvendelse af mobil også.

/FL

Fra : @

Dato : 05-11-06 11:47

On Sun, 5 Nov 2006 11:25:24 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Fordi den jammer legitim anvendelse af mobil også.

fordelene overskygger da langt ulemperne

i en retssal kan man sagtens undvære at tale i telefon

og i fængsler kan personalet blot benytte fastnet

/Albert Camus/

Fra : Jim

Dato : 05-11-06 12:06

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> fordelene overskygger da langt ulemperne
>
> i en retssal kan man sagtens undvære at tale i telefon
>
> og i fængsler kan personalet blot benytte fastnet

Nej, i fængsler kan man ikke benytte fastnet, hvis man ikke er i nærheden af
en telefon.
Så anvender man bærbare radioer.
Og sidste nye er jo wifi-mobiler, der anvender WLAN, hvor det er muligt.
Med WLAN kan man udelukke andre end de nødvendige brugere.
Men ja, der skal gøres noget ved sikkerheden på det område.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 12:12

@ <1[at]invalid.net> wrote:

> fordelene overskygger da langt ulemperne

Den der er villig til at ofre frihed for sikkerhed, fortjener ingen af
delene, og vil under alle omstændigheder miste begge dele med tiden.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 05-11-06 13:27

On Sun, 5 Nov 2006 12:12:05 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Den der er villig til at ofre frihed for sikkerhed, fortjener ingen af
>delene, og vil under alle omstændigheder miste begge dele med tiden.

hvilken frihed mistes ved at forhindre brug af mobiltelefoner i
retssale hvor man må gå ud fra at der kun er en der taler ad gangen

for 30 år siden var der ingen som savnede mobiltelefoner i retssale

og fængsler har de indsatte jo i forvejen mistet deres frihed og har
forbud mod brug af mobiltelefoner

så genen er ubetydelig

man dør ikke af at undvære sin mobiltelefon i dce 7,5 timer en
arbejdsdag varer

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 05-11-06 13:35

@ <1[at]invalid.net> wrote:

> hvilken frihed mistes ved at forhindre brug af mobiltelefoner i
> retssale hvor man må gå ud fra at der kun er en der taler ad gangen

Det er jo ikke kun inde i retssalen en sådan jammer vil ødelægge muligheden
for at bruge en telefon, eller tror du at den vil virke så begrænset?

Derudover så er det et spørgsmål om man vil gå end vej der indskrænker
*alle* eller om man vil lave tiltag der sikrer imod enkelte, og her er jeg
af den overbevisning at ethvert tiltag der rammer *alle* er forkert.

> for 30 år siden var der ingen som savnede mobiltelefoner i retssale

Eller pc for den sags skyld, skal vi så også stoppe brug ag pc?
Det jeg her fremfører er jo at ikke kun teknologien har ændret sig, samme ny
teknologi har også ændret samfundet, det er en 2 delt vej.

> og fængsler har de indsatte jo i forvejen mistet deres frihed og har
> forbud mod brug af mobiltelefoner

Ja, og der rammer et sådant tiltag stadig *alle* der er i nærheden af samme
fængsel, hvorfor det i min optik er forkert, her må man lave razziaer og
celleundersøgelser så man får fjernet ulovlig indbragte mobil telefoner, for
enkelte steder er det lovligt at have samme.
F.eks. i åbne fængsler der kan selvstændige erhvervsdrivende få dispensation
til at bruge pc og mobiltelefon til at passe deres forretning.

> så genen er ubetydelig

Nej.

> man dør ikke af at undvære sin mobiltelefon i dce 7,5 timer en
> arbejdsdag varer

Det kommer så sandelig an på så meget, ville gerne se en sælger eller
konsulent undvære sin mobil telefon.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 05-11-06 14:18

On Sun, 5 Nov 2006 13:35:07 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Det er jo ikke kun inde i retssalen en sådan jammer vil ødelægge muligheden
>for at bruge en telefon, eller tror du at den vil virke så begrænset?

kommer sandelig an på jammerens sendestyrke

>Derudover så er det et spørgsmål om man vil gå end vej der indskrænker
>*alle* eller om man vil lave tiltag der sikrer imod enkelte, og her er jeg
>af den overbevisning at ethvert tiltag der rammer *alle* er forkert.

du rammer også alle de forkerte
med gennemrodning af tasker tjek med detektorer

> [...]
>teknologi har også ændret samfundet, det er en 2 delt vej.

>Ja, og der rammer et sådant tiltag stadig *alle* der er i nærheden af samme

nej

det er lidt mærkeligt at det sagtens kan lade sig gøre at undlade
mobiltelefoni på sygehuse i fly og sikkert også andre steder

generne ved at hindre mobiltelefoni i fængsler og ressale ER altså
absolut minimale

>F.eks. i åbne fængsler der kan selvstændige erhvervsdrivende få dispensation
>til at bruge pc og mobiltelefon til at passe deres forretning.

ikke et problem

de må så bare opholde sig i områder hvor mobilen virker

>Nej.

>Det kommer så sandelig an på så meget, ville gerne se en sælger eller
>konsulent undvære sin mobil telefon.

og hvor mange fængselsfunktionærer har den slags dobbeltjob?

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-06 14:25

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> det er lidt mærkeligt at det sagtens kan lade sig gøre at undlade
> mobiltelefoni på sygehuse i fly og sikkert også andre steder

Det er tilladt på sygehuse nu, (selvom skiltene mange steder hænger der
endnu, men når lægerne kan gå rundt med samme telefoner som os andre og
snakke, så kan det ikke være forbudt at benytte telefoner)

OG nej telefoner laves nes, så om det er en læge eller Hr. Jensen der køber
en ændrer ikke på noget ;) (dog har jeg repareret enkelte specielle 6150
telefoner fra Novo Nordisk, da de blev brugt i rum med eksplosions fare, og
var derfor ekstra sikret mod evt. gnister ved fejl i telefonen), men de
benyttes ikke længere. (såvidt jeg ved)

--
MVH.
N_B_DK