Man må gerne behandle de gamle som svin
Fra : Kim2000

Dato : 04-11-06 10:24

Man må gerne behandle de gamle på plejehjem som man nu engang har lyst til,
det må være FOAs holdning. Efter DRs afsløring af de groteske og svinske
forhold på nogle plejehjem valgte FOA at angribe DR for at have afsløret
forholdene.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article240349.ece

Og læg mærke til de sidste ord:

"MEN FOA ER TILFREDS. - Alle undersøgelser har vist, at ingen ansat har
brudt hverken ansættelsesretlige forpligtelser eller sundhedsfaglige normer,
konstaterede Dennis Kristensen i går. "

Man tager sig til hovedet. Alle og enhver kunne se at forholdene var helt
uacceptable, nedskæringer har sikkert sin del af skylden, lønnen har sikkert
sin del af skylden og der er sikkert meget andet der har sin del af skylden,
men åbenbart har de ansatte ingen skyld!!

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 04-11-06 10:40

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> sin del af skylden og der er sikkert meget andet der har sin del af skylden,
> men åbenbart har de ansatte ingen skyld!!

Kære Kim;
Er der sket en reel nedskæring eller er der bare ifm kommunalreformen
sket en udligning af standarden så den blev hævet visse steder og sænket
tilsvarnende andre steder for at tilpasse standarden?

Og ja...hvilken rolle spiller de ansattes attitude?
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Kim2000

Dato : 04-11-06 22:05

> [...]
> tilsvarnende andre steder for at tilpasse standarden?
>
> Og ja...hvilken rolle spiller de ansattes attitude?

Der er selvfølgelig sket en reel nedskæring, dvs. der er ikke blevet flere
penge, men der er kommet flere ældre til. Hørte du fx regeringen forklare at
der i 2007 bliver 200 millioner mere til Folkeskolen, altså igen en
nedskæring, hvis statusq skal bevares skal der pga inflationen tilføres
mindst 300 millioner om året. Regeringen er fuld af løgn på det punkt. Men
uanset nedskæringer og alverdens andre problemer så forklare det bare ikke
de ansattes attitude og opførsel. Jeg kan ikke forstå at FOA kan finde på at
forsvare den. Uanset hvor hårdt presset jeg bliver som folkeskolelærer (fx
ved at mangle bøger, computere, forberedelsestid eller lign), så vil der
ihvert fald altid være een ting jeg kan gøre, nemlig at tale ordentlig til
mine elever, det må ligesom siges at være et mindstekrav for enhver der er
ansat til at tage sig af andre mennesker.
mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 04-11-06 22:08

> [...]

> mine elever, det må ligesom siges at være et mindstekrav for enhver der er
> ansat til at tage sig af andre mennesker.

Lille KIm;
Det er 200 mio ekstra /i faste priser/.
Og kan du dokumentere at der er sket en /reel/ nedskæring på
ældreområdet?

Fra : Kim2000

Dato : 04-11-06 22:48

> Lille KIm;
> Det er 200 mio ekstra /i faste priser/.

Og det ved du hvorfra? Du vil vel ikke bilde mig ind du stoler på
regeringens ord vel?

> Og kan du dokumentere at der er sket en /reel/ nedskæring på
> ældreområdet?

Se på beløbet der blev brugt i 2004 contra beløbet i 2006 og se derefter på
antallet af ældre i samme periode. Jeg er sikker på du godt kan finde ud af
det.

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 04-11-06 23:41

> Og det ved du hvorfra? Du vil vel ikke bilde mig ind du stoler på
> regeringens ord vel?

Det er altid faste priser der opgives

> [...]
> antallet af ældre i samme periode. Jeg er sikker på du godt kan finde ud af

Vil jeg overlade til dig at finde, da det er dig der påstår at
nedskæringer har fiundet sted.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 04-11-06 11:13

> [...]
> sikkert sin del af skylden og der er sikkert meget andet der har sin del
> af skylden, men åbenbart har de ansatte ingen skyld!!

Dennis Kristensen er klamhedens moder, hans filosofi er slet og ret det er
de gamles skyld at de er blevet gamle.

Mvh Kurt

Fra : ThomasB

Dato : 04-11-06 14:39

> "MEN FOA ER TILFREDS. - Alle undersøgelser har vist, at ingen ansat har
> brudt hverken ansættelsesretlige forpligtelser eller sundhedsfaglige
> normer, konstaterede Dennis Kristensen i går. "

Man kan jo spørge sig selv om, om disse gamle ikke har noget familie der vil
tage sig lidt af dem?

Nej, mange af dem der er på plejehjem dør/lever ensomme - hvilket de med
meget stor sandsynlighed selv er ude om. Hvis man opdrager sine børn godt,
vil man ikke dø ensom på et skodplejehjem. Hvis man har behandlet sine børn
godt, vil man ikke skulle leve et kummerligt (efter)liv.

Det hænger også godt sammen med, at mange af beboerne er bitre og sure
eksistener, der lader deres eget lort gå udover det stakkels plejepersonale,
som naturligvis ikke gider gøre noget ekstra. Hvem gider at være kærlig
overfor en bidsk hund?

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-06 15:21

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message
> [...]
> plejepersonale, som naturligvis ikke gider gøre noget ekstra. Hvem
> gider at være kærlig overfor en bidsk hund?

Giv de gamle pengene og lad dem selv ansætte hjemmehjælpere fra en
snes private firmaer så de får netop den hjælp der er værdifuld for
dem
Så vl der opstå gode vibrationer mellem parterne, men centralisering
gør skade

Opdrager man børn VIRKELIG GODT dvs til selvhjulpenhed så er de nok på
den anden side jorden når man dør og det bør man så glæde sig over -
vi blir jo muslimjhelvede snart

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-11-06 13:36

> [...]

> sin del af skylden og der er sikkert meget andet der har sin del af skylden,
> men åbenbart har de ansatte ingen skyld!!

Tak for det, Kim. Og ja, man tager sig til hovedet.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk