Indvandrere vil være betjente / godt eller~
Fra : eastrup@gmail.com

Dato : 04-11-06 09:48

Indvandrere vil være politibetjente
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4060518/

Af JP TEAM

I flere år er politiet blevet kritiseret for at uddanne for få
betjente med indvandrerbaggrund, men udviklingen er ved at vende. I år
er 19 indvandrere blevet optaget på Politiskolen, hvilket er det
højeste antal nogensinde.

Ved udgangen af marts i år havde politiet og anklagemyndigheden
tilsammen 68 fastansatte indvandrere.

»Det er fantastisk. Det har været en lang sej kamp at tiltrække
indvandrere, fordi de ofte har dårlige erfaringer med politiet fra
andre lande,« siger chefkriminalinspektør i Københavns Politi, Per
Larsen.

Han er ikke i tvivl om, at det er en fordel for politiet, at flere
indvandrere bliver optaget i politiet.

»De kan forstå særlige kulturer i samfundet på godt og ondt,
hvilket andre betjente i sagens natur kan have sværere ved. Desuden
kan de populært sagt bedre luske rundt i krogene i visse miljøer,
før de bliver opdaget, og det er en fordel for efterforskningen,«
siger Per Larsen.

Mellemrub
Talsmand for foreningen Demokratiske Muslimer, Jamilla Jaffer,
anerkender politiets arbejde.

»Politiet gør et ærligt forsøg på at integrere indvandrere. Det er
vigtigt, at indvandrere bliver politibetjente, sygeplejersker og
brandmænd, fordi det sender et signal om, at de er en del af
samfundet. På den måde tager vi et skridt væk fra ideen om, at
indvandrere er andenrangsborgere,« siger hun.

Torben Østrup

e-mail: eastrup@gmail.com

Fra : @

Dato : 04-11-06 10:03

On 4 Nov 2006 00:47:59 -0800, "eastrup@gmail.com" <eastrup@gmail.com>
wrote:

> [...]
>indvandrere, fordi de ofte har dårlige erfaringer med politiet fra
>andre lande,« siger chefkriminalinspektør i Københavns Politi, Per

muligt at nogen synes det er fantastisk,

men jeg vil absolut ikke stole på at blive behandlet korrekt af 2
muhamedanske politifolk hvis jeg er iført en pro-israelsk T-shirt
eller bærer en plakat med et billede af Muhammed

kort og godt

jeg stoler ikke på de sataner

/Albert Camus/

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 04-11-06 10:41

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> muhamedanske politifolk hvis jeg er iført en pro-israelsk T-shirt
> eller bærer en plakat med et billede af Muhammed

Jeg havde været bedre tilpas om der var 19 muhamedanere der var udvist,
deriblandt Akaris kone.
Jeg kan ikke forliges med tanken at de skal være en del af den udøvende
magt, og snage i de forskellige registrere.

Mvh Kurt

( Så kan det ikke undre at han har fået kniven. Wilstrup)

Fra : isteen

Dato : 04-11-06 17:30

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> men jeg vil absolut ikke stole på at blive behandlet korrekt af 2
> muhamedanske politifolk hvis jeg er iført en pro-israelsk T-shirt
> eller bærer en plakat med et billede af Muhammed

Bør jeg så være utryg ved de kristne pansere, for jeg er ikke kristen?

Fra : @

Dato : 04-11-06 21:16

On Sat, 4 Nov 2006 17:30:11 +0100, isteen@gmail.com (isteen) wrote:

>Bør jeg så være utryg ved de kristne pansere, for jeg er ikke kristen?

ja selvfølgelig
alle de kristne(pansere eller ikkepansere) der brænder ambasader og
flag samt kommer med dødstrusler på grund af et par tegninger i en
provinsavis i et meget lille land
dem skal du da vare dig for

/Albert Camus/

Fra : isteen

Dato : 04-11-06 23:36

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
> alle de kristne(pansere eller ikkepansere) der brænder ambasader og
> flag samt kommer med dødstrusler på grund af et par tegninger i en

Nu kommer du da udenfor emnet - eller osse har du muligvis ikke forstået
spørgsmålet!

Fra : @

Dato : 05-11-06 00:02

On Sat, 4 Nov 2006 23:36:19 +0100, isteen@gmail.com (isteen) wrote:

>Nu kommer du da udenfor emnet - eller osse har du muligvis ikke forstået
>spørgsmålet!

nej

alle, ikke bare hedninger bør være utrygge ved politifolk der brænder

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-06 05:50

"isteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu kommer du da udenfor emnet - eller osse har du muligvis ikke
forstået
> spørgsmålet!

Nej - han er da bare ironisk.

TW

Fra : isteen

Dato : 05-11-06 09:28

<The Wren> wrote:

> Nej - han er da bare ironisk.

Hidr...

Fra : Ralph

Dato : 04-11-06 19:13

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> muligt at nogen synes det er fantastisk,

Nej DET er da klart, jo flere muslimer der bliver integreret og får arbejde,
jo mindre berretigelse får DF, Dansk Front og Brøndby

> men jeg vil absolut ikke stole på at blive behandlet korrekt af 2
> muhamedanske politifolk hvis jeg er iført en pro-israelsk T-shirt
> eller bærer en plakat med et billede af Muhammed

Nej, det er jo også klart, men hvad med hende fra enhedslisten, med en
"bevar Christania" T-shirt på og piercinger i alle kropsåbninger, hun kan
føle sig tryg og i gode hænder af ham-der-ikke-fik-gården.

--
Ralph

Fra : /Peter

Dato : 04-11-06 10:04

<eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>samfundet. På den måde tager vi et skridt væk fra ideen om, at
>indvandrere er andenrangsborgere,« siger hun.

Mærkeligt at der sættes lighedstegn mellem
indavndrere og muslimer.
Men det er altid muslimske invandrere der er problemer med!

Og problemerne kommer først rigtigtil udtryk når
de besidder vigtige offenlige stillinger.

Fra : Kim2000

Dato : 04-11-06 10:14

[...]

-----

Ja, her i huset grinede vi ret meget af den kommentar, indvandrere ikke som
andenklassesborgere, nu står verden da ikke længere... jeg tror jeg lægger
mig.....

Nå, seriøst. Hvis de 19 ansøgere er udvalgt efter samme kriterier som alle
etniske danskere så har jeg svært ved at se det dels skulle være et problem,
dels skulle være værd at skrive om. Dem, der ikke vil forsvare en person der
har en israelsk trøje på (som @ skriver) bliver jo sorteret fra indenfor
kort tid. Det er jo ikke nemt at blive betjent, man kan være nok så dygtig
men er psyken ikke med skal man nok sortere dem fra. Før man kan kalde det
en succes/fiasko må vi vente 4 år og se hvor mange der blev færdige.

mvh
Kim

Fra : J. Nielsen

Dato : 04-11-06 10:52

wrote:

> [...]
>kan de populært sagt bedre luske rundt i krogene i visse miljøer,
>før de bliver opdaget, og det er en fordel for efterforskningen,«

Den kulturelle baggrund kan desværre også give bagslag:

http://www.guardian.co.uk/race/story/0,,1794445,00.html

"A secret high-level Metropolitan police report has concluded that
Muslim officers are more likely to become corrupt than white officers
because of their cultural and family backgrounds."
--

-JN-

Fra : @

Dato : 04-11-06 12:54

On Sat, 04 Nov 2006 10:51:58 +0100, J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Muslim officers are more likely to become corrupt than white officers
>because of their cultural and family backgrounds."

hvorfor undrer det mig overhovedet ikke

at lade muhamedanske verdensforbrydere være politifolk er som at sætte
ræven til at vogte gæs

/Albert Camus/

Fra : eastrup@gmail.com

Dato : 04-11-06 14:51

J. Nielsen wrote:

> [...]
> Muslim officers are more likely to become corrupt than white officers
> because of their cultural and family backgrounds."

Ja dette set i lyset af at: There are 31,000 officers in the Met - 7%,
or 2,170, are ...minority ethnic ......

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-06 20:22

<eastrup@gmail.com> wrote in message

J. Nielsen wrote:
> On 4 Nov 2006 00:47:59 -0800, "eastrup@gmail.com" <eastrup@gmail.com>
> wrote:
(klip)
> Ja dette set i lyset af at: There are 31,000 officers in the Met -
> 7%,
> or 2,170, are ...minority ethnic ......

Hvor vil du hen med de tal?

Mvh, Ulrik

Fra : eastrup@gmail.com

Dato : 05-11-06 10:04

J. Nielsen wrote:

> [...]
> Muslim officers are more likely to become corrupt than white officers
> because of their cultural and family backgrounds."

Læs i samme forbindelse den følgende historie på link:
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=819208/

Udover at snyde sin arbejdsgiver hos Kammeradvokaten havde den nybagte
jurist med iransk baggrund på samme måde også ført Københavns
Universitet bag lyset i flere omgange.

Torben Østrup

e-mail: eastrup@gmail.com

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 05-11-06 15:11

J. Nielsen wrote:

> [...]

Udover at snyde sin arbejdsgiver hos Kammeradvokaten havde den nybagte
jurist med iransk baggrund på samme måde også ført Københavns

Det er også den eneste disiplin muhamedanerne klare med høje karektere er
snyd og bedrag.
Kammeradvokaten er også en stor slapskid der ikke er sin opgave voksen.
Undervisningsministeriet embedsmænd er lige så slappe som når de henviser en
voksen mand med et stort fuldskæg til en tredie klasse.

Fra : Jim

Dato : 06-11-06 14:18

<eastrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
Indvandrere vil være politibetjente
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4060518/

**********************************
Selvfølgelig skal der være plads til indvandrere i vores beredskab af
betjente, ambulance- og brandfolk.
Desværre har vi set, at de muhamedanske af indvandrerne ikke klarer
optagelseskravene.
Intelligensen og viljen er nok ikke til stede.
Men det kan jo være fordi, de har affundet sig med, at de altid vil være dem
i håndjern og ikke dem i uniformen.

Fra :    ab©

Dato : 06-11-06 17:36

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> skrev i en meddelelse

> Intelligensen og viljen er nok ikke til stede.
> Men det kan jo være fordi, de har affundet sig med, at de altid vil være
> dem i håndjern og ikke dem i uniformen.

"Intelligensen" skal vi nok ikke snakke højt om - den virkelige
"ligestilling" har vi ikke førend der sidder dumme indvandrere (eller for
den sags skyld dumme kvinder) på ledende poster - som det er i dag, sidder
der jo masser er inkompetente og dumme hankøns-etniske-danskere i ledende
stillinger

ab©

Fra : struer

Dato : 11-11-06 03:14

eastrup@gmail.com wrote:

> [...]
> samfundet. På den måde tager vi et skridt væk fra ideen om, at
> indvandrere er andenrangsborgere,« siger hun.

Endnu en dansk politisk drøm, muhamedaner må ikke tage ordre fra en
vandtro hedning.

Desuden skal en muhamedaner underordne sig under den danske
ordensmagten og tilsidesætte koranen påbud om vold, mord og optøjer.

Erik

Fra : struer

Dato : 11-11-06 03:28

@ wrote:

> hvorfor undrer det mig overhovedet ikke
>
> at lade muhamedanske verdensforbrydere være politifolk er som at sætte
> ræven til at vogte gæs

vogte høns, en velfodret gås kan nemt brække benene på en ræv med
sine vingeslag, så i almendelighed holder ræven sig borte fra en
gåseflok.

Erik

erik