Glostrup politi begik fejl i terrorsag
Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 14:52

<http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=818518/>

Ja, politibetjentene glemte at oplyse de anholdte om deres rettigheder?

Betyder det at de anholdte slipper for straf? Tjae, det er jo ikke USA
dette her ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-06 15:16

> Betyder det at de anholdte slipper for straf?

Muligvis, det er da kun et par uger siden en 19 årig der var tiltalt for
overgreb mod en 6 årig gik fri, pga en procedure fejl...

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 15:30

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> Muligvis, det er da kun et par uger siden en 19 årig der var tiltalt for
> overgreb mod en 6 årig gik fri, pga en procedure fejl...

Det gik da vist på bevisets stilling - en uautoriseret afhøring af
pigen, hvorved man risikerede påvirkning af et måske for fantasifuldt
vidne?

Men jeg ser at retssagen mod de terrorsigtede fortsætter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 03-11-06 15:56

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Muligvis, det er da kun et par uger siden en 19 årig der var tiltalt for
> overgreb mod en 6 årig gik fri, pga en procedure fejl...

Anklagerens beviser kunne ikke bruges, da de ikke havde fulgt en indlysende
regel, som allererede er skærpet (anklagerne kan nu kræve at der er en
forsvarer til stede), netop for at undgå den slags uheldige episoder.

Et retssamfund må naturligvis yde den anklagede sikkerhed for en fair
retssag. I en sag hvor man konfronteres med det påståedes offers
vidneudsagn - et barn, som ikke er myndig, og derfor ikke taler under
edansvar, og som måske instrueres - der interviewes af politi, pigens
advokat og socialmyndighed, skal forsvareren naturligvis være til stede. Det
er jo et voldsomt pres den anklagede udsættes for. Og hvis eneste bevis er
et båndet vidneudsagn, falder sagen til jorden. Helt rimeligt, imho. Det er
ikke fair, hvis kun anklageren kender sagens præmisser, som vidneudsagn og
afhøringer jo er.

Hvis man sammenligner med "terrorsagen" (lad os nu se hvor skyldige de er)
ville det være sådan noget med, at politiet alligevel ikke kunne levere de
beviser de påstod de sad inde med, f.eks de famøse sprængstoffer, eller hvis
de anklagede helt var nægtet en forsvarer. Terrorsagen er vistnok ikke
baseret på vidneudsagn og tredjehåndsberetninger alene.

Fra : Aksel

Dato : 03-11-06 15:33

> <http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=818518/>
>
> Ja, politibetjentene glemte at oplyse de anholdte om deres rettigheder?

Hvor dum har en betjent lov til at være??????

Hilsen Aksel

Fra : Konrad

Dato : 03-11-06 15:40

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> Hvor dum har en betjent lov til at være??????

De dummeste er vist dem, der tror at det har nogen som helst betydning for
domfældelse.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 16:12

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote in message

> De dummeste er vist dem, der tror at det har nogen som helst betydning for
> domfældelse.

Skal man dømme ud fra amerikanske krimier, og det skal man måske ikke,
så er der væsentlige forskelle mellem dansk og amerikansk ret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 03-11-06 18:36

> Skal man dømme ud fra amerikanske krimier, og det skal man måske ikke,
> så er der væsentlige forskelle mellem dansk og amerikansk ret.

Ufrivilligt, måske, lancerer du her en uskreven men ikke desto mindre
ubestridelig lov som gælder for den danske befolknings retsbevidsthed : De
ved MERE om det amerikanske retssystem, end det danske.

Der er faktisk overraskende mange, som i dommervagten forlanger at tale med
en advokat og mener de har ret til én telefonsamtale inden de bures inde -
for det har jeg jo ret til, mener mange - sådan er reglerne jo. De
forveksler amerikanske "police squad cop"-serier med virkeligheden, og værre
endnu : Danmark.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 19:22

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
> ubestridelig lov som gælder for den danske befolknings retsbevidsthed : De
> ved MERE om det amerikanske retssystem, end det danske.

Den er faktisk velkendt .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 03-11-06 15:55

On Fri, 3 Nov 2006 15:32:48 +0100, "Aksel"

der er vist ingen bundgrænse

bare se på politimesteren i Århus

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 03-11-06 18:51

> [...]
>
> Ja, politibetjentene glemte at oplyse de anholdte om deres rettigheder?
>
> Betyder det at de anholdte slipper for straf? Tjae, det er jo ikke USA

Faktisk synes jeg der er en meget mere nærliggende og langt mere bekymrende
dimension : Politiet har da set stort på reglerne - der er åbenbart sket
mange fejl - netop FORDI der var tale om muslimer mistænkt for at planlægge
terrorisme.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 19:28

> [...]

> mange fejl - netop FORDI der var tale om muslimer mistænkt for at planlægge

Dén tror jeg nu ikke på - og jeg synes i øvrigt den virker lidt for
'konspirationsteoriagtig'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 03-11-06 19:38

> Dén tror jeg nu ikke på - og jeg synes i øvrigt den virker lidt for
> 'konspirationsteoriagtig'.

Well. Siger fænomenerne "hemmelige fængsler", "CIA-spøgelsesfly", "Abu
Ghraib", "Guantanamo", "drab af 'mistænkt' i metro i England" o.lign dig
ikke noget? Det er jo ikke en "teori", men et mønster. Fejlene under
razziaen i Vollsmose var muligvis udtryk for samme tendens : Normal
retspleje eller overholdelse af diverse konventioner opfattes som sekundært,
i jagten på potentielle muslimske terrorister.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 19:58

> [...]

> retspleje eller overholdelse af diverse konventioner opfattes som sekundært,
> i jagten på potentielle muslimske terrorister.

Nu var det fejl i Glostrup, ikke i Voldsmose. Og i øvrigt ser jeg en
voldsom forskel mellem Abu Ghaib og Glostrup Politi.

Fejlen ligger sandsynligvis hos blot en enkelt betjent; resten har bare
regnet med at alt var i orden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 03-11-06 20:09

> Nu var det fejl i Glostrup, ikke i Voldsmose.

Selvfølgelig. Fingrene ville det anderledes. Bor under 1 km fra den
politistation i øvrigt.

>Og i øvrigt ser jeg en
> voldsom forskel mellem Abu Ghaib og Glostrup Politi.

Tænk. Det gør jeg også.

> Fejlen ligger sandsynligvis hos blot en enkelt betjent; resten har bare
> regnet med at alt var i orden.

Det fremgik i dag at der er tale om en stribe fejl, begået bredt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-11-06 00:03

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]

> politistation i øvrigt.

> Tænk. Det gør jeg også.

> Det fremgik i dag at der er tale om en stribe fejl, begået bredt.

Som jeg tit har skrevet, så tror jeg at uanset hvilken organisation man
retter søgelyset på, så finder man myriader af fejl og kludder, - vi
mennesker ER jo generelt nogle kludderrøve, det er utroligt at vi
overhovedet HAR kunnet få byer og lignende op at stå. Men det er vel også
bygget mens folk stadig var autoritetstro, i fremtiden knalder broer og huse
nok sammen som korthuse - det skal også være sjovt at være betjent, siger de
unge vist.

Fra : Konrad

Dato : 04-11-06 10:07

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> mennesker ER jo generelt nogle kludderrøve, det er utroligt at vi
> overhovedet HAR kunnet få byer og lignende op at stå.

Jeg har også tit filosoferet over den slags. Det er næsten et lykketræf at
vi overhovedet eksisterer. Utroligt at man kan bygge hele civilisationer
alene på fejltagelser - et eller andet må menneskerne gøre rigtigt, med
mindre da vi sidder i et glasbur og en mand med langt hvidt skæg våger over
os

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-11-06 15:05

> [...]
> alene på fejltagelser - et eller andet må menneskerne gøre rigtigt, med
> mindre da vi sidder i et glasbur og en mand med langt hvidt skæg våger

Ja, det meste går jo, i det mindste her i riget, godt nok. Vi er nok så vant
til det at vi ikke rigtig kan forstå at der OGSÅ er disse myriader af
fejltagelser, - og endog på hospitaler og hos læger. I andre lande ser man
vist næsten omvendt på det, - man bliver meget forbavset hvis noget går
efter planen.

Det jeg engang fløj over New York by og hele området der, i klart vejr om
natten, da slog det mig hvor helt ufatteligt det er at "vi" har kunnet få
sådanne metropoler til at fungere med milliarder af lys og med vand, og mad
ind og affald ud osv. Men man fatter jo næsten heller ikke hvordan en
katedral har kunnet bygges for århundreder siden, næsten imod naturlovene.
Hvis det var mig, som skulle have opfundet alle de geniale ting som gør det
muligt, så er jeg bange for vi stadig ville leve i huler.

Men nu er vi nok ved at blive for gode, - det lykkes os nok at tømme havene
for fisk, og at gøre bakterier mere dødbringende, ved at drille dem med
antibiotika hele tiden.

Hvis det ikke er for ukorrekt at nævne sådan noget som "islam" - jeg ved
ikke om folk har hørt om denne religion? Så tænkte jeg på, hvordan mon
verden ville have set ud nu, hvis man kun havde den muslimske måde at
angribe naturvidenskaben på? Det kan man jo ikke vide, måske ville de have
udviklet den, hvis ikke vi havde gjort det i Vesten. Men det er jo ikke
meget moderne teknik og videnskab der kommer fra Ummaen, hvor man som
bekendt gør mere ud af "den næste verden" - som folk åbenbart tror fuldt og
fast på. Og hvad er så bedst? vores fremskridt som måske tager livet af os,
eller at leve med et patriarkalsk samfundssystem.

Det er jo noget i den stil Aldoux Huxley skriver om i Favre Nye Verden, at
vi kan "vælge" mellem en vanvittig teknologis udskejelser, eller en mere
"normal" huleboer-tilværelse fyldt med overtro og overgreb. Hver sin smag.
Nu er det ikke muslimer jeg kalder "huleboere", - vil jeg lige pointere for
en sikkerheds skyld.

Fra : Konrad

Dato : 05-11-06 12:45

> [...]
> Nu er det ikke muslimer jeg kalder "huleboere", - vil jeg lige pointere

Ja, vi er jo ikke uenige. Du er meget sjov. Du burde en dag maile til mig.
Btw er det vist fagre og ikke favre

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-11-06 13:43

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> for
>
> Ja, vi er jo ikke uenige. Du er meget sjov. Du burde en dag maile til mig.
> Btw er det vist fagre og ikke favre

Jeg vidste den var gal, men min hjerne sendte ikke de rigtige
retningssignaler. Især når jeg er træt, så kan jeg ofte pludselig ikke se,
hvordan et ord skal staves.
Lige nu er min stakkels hjerne også ved at slå fra, og jeg rammer forkerte
ikoner på computeren, - jeg har knoklet med computeren i kælderen, for at få
en dansk XP til at køre med det mest basale, men den nægter konsekvent at
installere det trådløse netkort, - som allerede ER kørende på den engelske
XP på samme computer. Jeg skal hjælpe en kvinde, som har utrolige
vanskeligheder med det engelske, - og jeg sender flash-filer om hvad det er
hun skal trykke på osv, men selv da er det vanskeligt, så jeg vil optage fra
hovedcomputeren, men på den danske i kælderen via en remote forbindelse. Det
virker fint med den engelske XP, men jo ikke uden den trådløse på den
danske.
Nå, det var noget af et sidespring, - men jeg har banket i taster og hevet
netkort ind og ud, siden kl 7.30, så der er vist ved at være kortslutning i
øverste etage. Nu har jeg så fået lidt morgenmad så måske lysner det snart.

Nej, jeg tror heller ikke vi er uenige om ret meget i forhold til rigtig
mange emner. Og jeg vil sende en mail, næste gang jeg finder noget måske
interessant, - her er de fleste jo mest til korte opråb
Ærgerligt at en som Tom Liljeberg er forsvundet, men det er da 100 pct
forståeligt at det hurtigt kan blive for meget, - og for meget det samme og
det samme. Jeg bruger "det" til selv at huske, hvad det egentlig er jeg
mener, som en måde at dokumentere et eller andet, så det kan findes igen, og
som en øvelse i tifingersystemet

Fra : Knud Larsen

Dato : 03-11-06 23:59

> [...]
> dimension : Politiet har da set stort på reglerne - der er åbenbart sket
> mange fejl - netop FORDI der var tale om muslimer mistænkt for at

Hvor ved du det fra? At er utrolig dumt er en anden sag.

Den eneste sag jeg kan huske, som måtte droppes pga procedurefejl, var sagen
om en haitianer som bevidst havde smittet det halve Århus med HIV. Et eller
andet dokument var blevet sendt for tidligt eller for sent, og så måtte man
lade manden gå. Jeg ved så ikke om han var muslim, eller bare heldig

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-06 05:53

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> andet dokument var blevet sendt for tidligt eller for sent, og så måtte man
> lade manden gå. Jeg ved så ikke om han var muslim, eller bare heldig

Haïtianere er normalt katolikker, med et lag af vodoo ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 04-11-06 10:04

> Haïtianere er normalt katolikker, med et lag af vodoo ...

Ergo er Bush haitianer ))

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-11-06 15:09

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> sagen
> eller
> man

> Ergo er Bush haitianer ))

Har han konverteret til katolicismen? Mon ikke også han mere er udu?

Fra : Konrad

Dato : 04-11-06 10:03

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Hvor ved du det fra?

Jamen kære ven - pointen er, at jeg ved det lige så lidt som jeg ved at de
frifindes pga procedurefejl, halalhippieisme eller andet.

> [...]
man
> lade manden gå. Jeg ved så ikke om han var muslim, eller bare heldig

Jeg kan også huske noget med Haiti, en neger, en sag og AIDS. Vil du ikke
være sød at genopfriske min hukommelse? Jeg hader at have glemt sådan noget.
Jeg ved jeg ved det - et enkelt ord kan føre mig på rette spor.