Så kan hun lære det !! (Skolepige arrester~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 03-11-06 10:32

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=410150&in_page_id=1770

Jeg vil straks gå hjem og fortælle junior at tiden er inde til at lære Urdu,
japansk (En venlig tanke til Bo), kinesisk og arabisk, så hun ikke bliver
ført bort i hånd- og fodlænker, når hun besværer sig over at undervisningen
ikke foregår på dansk!

Hvor er vi hende?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 11:23

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> ført bort i hånd- og fodlænker, når hun besværer sig over at undervisningen

Hvilken pige?

Men ok, jeg citerer fra artiklen:

> Salford was at the centre of a storm last April after a ten-year-old boy
>was hauled before a court for allegedly calling an 11-year-old mixed
>race pupil a 'Paki' and 'Bin Laden' in a playground argument at a
>primary school in Irlam.
>
> When the case came before District Judge Jonathan Finestein he said the
>decision to prosecute showed "how stupid the whole system is getting".
>
> But was himself fiercely attacked by teaching union leaders for "feeding a
>pernicious agenda" that aided the BNP.
>
> The prosecution was eventually dropped.

Og spørgsmålet er så om ikke netop en så stupid reaktion, ganske ukendt
fra det danske skolevæsen, ikke i sig selv styrker BNP?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 03-11-06 12:40

> [...]
> >

> Og spørgsmålet er så om ikke netop en så stupid reaktion, ganske ukendt
> fra det danske skolevæsen, ikke i sig selv styrker BNP?

"Hvor er vi henne?", skulle spørgsmålet til sidst være.

Og artiklen omhandler:
--
"A teenage schoolgirl was arrested by police for racism after refusing to
sit with a group of Asian students because some of them did not speak

---

Jeg forudser at det kun er et spørgmål om tid, før at den første
skolesøgende bliver sendt hjem til forældrene eller med politiet, fordi at
vedkommende bliver placeret i en gruppe, hvor ingen taler dansk.

Det er det, vi må tolke som politikernes signal til os, når de insisterer på
tidligere og tidligere introduktion af fremmede sprog i folkeskolen. Det er
en katastrofekurs. De burde vende tilbage til engelsk fra 5. og tysk fra 7.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 13:42

> [...]

> en katastrofekurs. De burde vende tilbage til engelsk fra 5. og tysk fra 7.

Du blander tingene sammen. Jeg ser intet galt ved at
engelskundervisningen i dag starter fra 3. klasse, eller om
tyskundervisningen rykkede frem til 5. klasse.

Det kan ikke sammenlignes med at en dansk elev skulle sættes i gruppe
med nyligt ankomne indvandrere, der kun kan urdu ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 03-11-06 17:13

On Fri, 3 Nov 2006 13:41:48 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Du blander tingene sammen. Jeg ser intet galt ved at
>engelskundervisningen i dag starter fra 3. klasse, eller om
>tyskundervisningen rykkede frem til 5. klasse.

Præcis... Mine unger har ingen problemer med engelsk i 3. klasse (de
kan allerede hen hel del før de starter)....

>Det kan ikke sammenlignes med at en dansk elev skulle sættes i gruppe
>med nyligt ankomne indvandrere, der kun kan urdu ...

Der er mine unger heldige... Alle i deres skole (uanset om de kommer
fra Sri Lanka, Bosnien eller jylland taler dansk til hinanden)....

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 19:22

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Der er mine unger heldige... Alle i deres skole (uanset om de kommer
> fra Sri Lanka, Bosnien eller jylland taler dansk til hinanden)....

Og så er der skoler hvor det danske sprog kun bruges som /lingua franca/
mellem urdu, arabisk og tyrkisktalede grupper, fordi [stort set] ingen
har dansk som modersmål
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 03-11-06 21:58

On Fri, 3 Nov 2006 19:22:19 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og så er der skoler hvor det danske sprog kun bruges som /lingua franca/
>mellem urdu, arabisk og tyrkisktalede grupper, fordi [stort set] ingen
>har dansk som modersmål

Og jeg er MEGET glad for at mine unger ikke bliver udsat for det....

På deres skole er der vel ca. 10 - 20% "fremmede" , hvilket
overhovedet ikke er noget problem.....

Selv dem fra Sri Lanka (4 piger) taler dansk indbyrdes....

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-06 05:53

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Og jeg er MEGET glad for at mine unger ikke bliver udsat for det....

Og det er da også heldigvis kun får skoler, det er gået så ilde. Men
misèren skyldes naturligvis en totalt manglende integrationsindsats i
årtier, især i de største kommuner som København, Århus og Odense. På
Københavns Vestegn har man længe arbejdet for integration og modsat sig
segregation; realiteten har i de tre først nævnte kommuner været
/segregation/.

> På deres skole er der vel ca. 10 - 20% "fremmede" , hvilket
> overhovedet ikke er noget problem.....

Netop ikke . Kunne vi blot få nedbrudt ghettoerne, så børnenes
legesprog blev dansk, og børnene samtidig blev fornuftigt fordelt på
skolerne, var meget vundet ...

> Selv dem fra Sri Lanka (4 piger) taler dansk indbyrdes....

Nu er der vist ingen integrationsproblemer af betydning her i landet,
for hverken tamil-talende tamiler, eller singalesisk talende singalesere
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 03-11-06 16:21

> [...]
>>

> Og spørgsmålet er så om ikke netop en så stupid reaktion, ganske ukendt
> fra det danske skolevæsen, ikke i sig selv styrker BNP?

Det er komplet overdrevet reaktion, hvis politiet skal tilkaldes må der være
tale om noget helt helt ekstremt, en elev der truer med en kniv eller noget
lignende. (Personligt knaldede jeg den 16-årig elev der gjorde det mod mig
en knytnæve i ansigtet - han var helt fredelig i resten af min
praktikperiode). At en pige nægter at udføre noget gruppearbejde med en flok
studerende der ikke taler ens sprog er ikke begrundelse nok for at tilkalde
politiet. Jeg ville da også nægte at skulle arbejde sammen med en flok
somaliere der ikke kan hverken dansk eller engelsk, det ville være spild af
min tid og en elev har naturligvis både ret og pligt til at melde dette til
læreren, det skylder man da sig selv.

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 03-11-06 16:51

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
> min tid og en elev har naturligvis både ret og pligt til at melde dette til

Bortset fra at vi naturligvis her er enige - kalder du virkelig børn i
8. klasse for 'studerende'?

Personligt kalder jeg kun elever for 'studerende', hvis de er i gang med
en uddannelse hvor lærerne har forskningsforpligtelse, og det sker altså
først /efter/ bestået studentereksamen, og normalt kun på universitetet
{et ord der nu også er 'devalueret'}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk