Læger helbreder aldrig, men snobberi for d~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-06 07:50

Læger helbreder aldrig, men snobberi for dem kan bidrage til kortsynet
placebo

I et samfund med løgn på løgn, får vi en rodet underbevidsthed, og når
nederlag har hobet sig op, så lægger vi os syg som et råb om hjælp
eller fordi fortvivlelse har stjålet vor tro på livet og vor
eksistensberettigelse

Dit oprør mod moder-autoriteten gør at hendes trøst ikke længere gør
dig rask, så en hvidkitlet halvgud med ferme tryllekunster er sagen.
Han kan for en tid genskabe din tro og optimisme og få dig på ret køl
for en tid. Men det er ikke ondets rod som antibiotika afhjælper.

At ligge stille og tænke lidet, er den billigste medicin for sjælens
sygdomme. Nietzsche

Civilisation er den uafladelige formering af unødvendige
nødvendigheder. Mark Twain

Lægens job er: Altid trøste, - ofte lindre - sjældent
helbrede. Hippokrates, lægekunstens far

Pennen er mægtigere end sværdet. Hellere recepter end
kirurgi. Marvin Kitman

Whoever gives an ill man advice gains a feeling of superiority over
him, whether the advice is accepted or rejected. For that reason,
irritable and proud ill people hate advisors even more than their
illness.

En god læge redder, om ikke altid fra sygdommen, så dog fra en
dårlig læge Jean Paul

Omsorg for helbredet er livets største hindring. Platon

Fra : N_B_DK

Dato : 01-11-06 10:03

> Læger helbreder aldrig, men snobberi for dem kan bidrage til kortsynet
> placebo

Sludder, som næsten altid når det gælder dine udtalelser om læger.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-06 22:50

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Sludder, som næsten altid når det gælder dine udtalelser om læger.

Hvis du kommer i tanker om svage punkter i min trådstart, så vend
tilbage med ARGUMENTERET indlæg

Medicinens kunst består i at more og opmuntre patienten,
mens naturen helbreder sygdommen Francois de
Voltaire

" God heals, and the doctor takes the fees.
Benjamin Franklin

" Grupper ledet af amerikaneren Robert Gallo og franskmanden Luc
Montaignier offentliggjorde hver for sig det nyfundne HIV. Det var
imidlertid fusk i resultaterne, for deres virus var meget ens.
Illustreret Videnskab nr. 1/96

Enhver læge og enhver politiker har sin yndlingsdiagnose.
Benjamin Disraeli1808-1881

En doktor og en bonde vide mere, end en doktor aldene.
Danske Ordsprog

En af de mest udbredte sygdomme er diagnosen. Karl Kraus

"No doctor takes pleasure in health, even of his friends
Montaigne

"You ought to be a doctor, as you always want people to do,
what they don't want to do". Oscar Wilde

sdmagt Når lægerne ikke kan helbrede en sygdom, giver de den i
hvert fald et smukt navn Voltaire

sdmagt Under et smerteanfald blev Bismarck vred over
Schweningers ustandseligespørgsmål om sygdommens opståen.Tja, svarede
S. den store statsmand, men så må De hellere henvende Dem til en
dyrlæge. Da Schweninger under et tilfældigt besøg fandt den store
statsmand færd med at indtage suppe, som lægen just havde forbudt,
kastede sidstnævnte resolut suppen ud af vinduet!

sdp "At være læge" vil sige at være den stærkeste af to! En dygtig
læge formår mere med et fugtigt håndklæde end den udygtige med hele
sit apotek Schweninger

Sdp Lægedom som bider mest, gemeenligen
heeler best.Danske Ordsprog

Sdp Allerede et par af min barndoms lærere gjorde det klart for mig,
at det er ialtfald ikke enhver givet at bespise fem tusind med et par
halvtørre småfisk. Palle Lauring

sdp Den bedste læge er den, der evner at indgyde håb.
Samuel Taylor Coleridge

Det at være læge er selv at ville lide. Søren Kierkegård

sdp Har du set en Læge gå omkring mellem de Syge, så har du vel
lagt Mærke til, at den bedste gave, Han bringer, bedre end alle
Lægemidler og end al hans Omsorg, er når han bringer Håb, når der
siges: "Lægen håber". Søren Kierkegard

sdp Hvad Vægt ligger der på, om Lægen selv tror på de Midler han
foreskriver, når den Lidende har Tillid til dem og til ham, og
virkelig bedres igjennem sin Tro? Hvorfor ikke gjøre Mennesker
lykkeligere gjennem en Illusion Edvard Brandes 1847-1931

sdp Hvilken velgerning og hvilken nødvendighed for menneskeheden
løgnen er - det ved kun lægerne og kvinderne Anatole
France

Sdp Optimistic lies have such immense therapeutic value that a
doctor who cannot tell them convincingly, has mistaken his profession.
George Bernard Shaw, Misalliance, 1914

sdp Placebos magt: tro, forventninger og selvopfyldende profetier
Da jeg spurgte dr. Albert Schweitzer, hvordan han ville forklare det
faktum, at nogen overhovedet med rimelighed kunne forvente at blive
rask efter at være blevet behandlet af en heksedoktor, svarede han,at
det, jeg bad ham om, var at røbe en hemmelighed, som læger havde båret
på lige siden Hippocrates' dage. "Men jeg skal alligevel fortælle Dem
det," sagde han, mens hans ansigt oplystes af et skævt smil:
"Heksedoktoren klarer det af samme grund, som vi alle klarer det.
Enhver patient går rundt med sin egen doktor indeni. Når de kommer til
os, er det fordi de ikke kender den sandhed. De bedste resultater
opnår vi, når vi giver den læge, der bor i enhver patient, en chance
for at gribe ind." Placebo er den læge, der bor inden i os.
Norman Cousins

Fra : N_B_DK

Dato : 02-11-06 23:02

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Hvis du kommer i tanker om svage punkter i min trådstart, så vend
> tilbage med ARGUMENTERET indlæg

Hvor mange med blindtarms betændelse f.eks kender du til der har helbredt
dem selv ?

Blodpropper, dårligt hjerte, defekte nyrer, defekte hjertekammer "klapper"
(altås hvor hjertets ventil funktion ikke lukker helt tæt) osv. hvor amnge
eksempler skal du have for at se din påstand ikke holder vand ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-06 05:58

> [...]
> "klapper" (altås hvor hjertets ventil funktion ikke lukker helt tæt)
> osv. hvor amnge eksempler skal du have for at se din påstand ikke

KAn du forklare at der er 3 gange flere mavesår i Tyskland end i
nabolande. PSykosomatik er alt, og moden skifter og operationer var
drama der opreklameede hospitalerne ENGANG. Længe før
heliobakter-moden blev medicin synptombehandlingen over alle og
placebo gider man - nej tør man - slet ikke lave tests om

Manges life script er så afhængige af læger som narkomanen af narko og
da lægestrejke i Los Angeles døde få, for man kunne ikke finde ud af
at dø uden lægeritualer

"Når en patient står ved dødens port, er det lægens pligt at skubbe
ham igennem. Lawrence Peters

Fra : Snuden

Dato : 03-11-06 23:10

On Fri, 3 Nov 2006 05:58:14 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

>KAn du forklare at der er 3 gange flere mavesår i Tyskland end i
>nabolande.

Det har intet med lægers helbredene evner at gøre. Svar på NBDK's
spørgsmål i stedet for at snakke uden om.

--
Snuden

Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-06 23:46

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Alle jeg kender
bl.a. i min familie.

> Det har intet med lægers helbredene evner at gøre. Svar på NBDK's
> spørgsmål i stedet for at snakke uden om.

Sygdommen er et modefænomen - psykosomatisk

SElvfølgelig kender jeg ingen med en fortidssygdom

som idag hægtes op på ligegyldige heliobakterbakterier som vi alle har
i os

Når noget er mode dvs psykosomatik er det let at helbrede pr tro

Det hvidkitlede præsteskab baserer næsten alle successer på , at troen
kan flytte bjerge = PLACEBO og hvor mange varige helbrelser er tjækket
med dobbelt blind undersøgelse. Kender du nogen overhovedet?

Medicins korttidsvirkninger på isolerede symptomer er det eneste der
dokumenteres ordentligt

Fra : N_B_DK

Dato : 04-11-06 00:08

> Sygdommen er et modefænomen - psykosomatisk

Ja klart det er, nu er du jo med vijle tåbelig og høre på.

> SElvfølgelig kender jeg ingen med en fortidssygdom

Fortidssygdom ? sygdomme følger altså ikke en mode, og er ikke afhængig af
hvem der sidder ved magten eller andre fjollede bortforklaringer.

Hvor mange med AIDS er helbredt ? ebola virusset ? hepatis c ?

Vi kan også tage en aktuel sag,
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article235939.ece det er min
kammerats niece så jeg kender hende personligt, og ved at hun på ingen måde
ønsker at dø eller det der ligner, så at du kommer med dine tåbelige
pastande om det er selvforskyldt osv. synes jeg du skal prøve at fortælle en
13 årig pige, er sikker på hun vil sige ja du har da ret Bo, det er bare
noget jeg bildte mig ind, og vupti så er hun rask...

Kan du det, så skal jeg personligt sørge for du bliver mere kendt end du
nogensinde havde regnet med ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-06 01:24

> [...]
Sygdomme der ses idag er især nutidssygdomme, men syfilis rejser nogle
til troperne og får

> Fortidssygdom ? sygdomme følger altså ikke en mode, og er ikke
> afhængig af hvem der sidder ved magten eller andre fjollede
> bortforklaringer.
>
> Hvor mange med AIDS er helbredt ?

Måske de fleste AIDS-ramte er selvhadere der først meldte sig ud af
normalsamfundet ved at vælge homosex og siden søgte at blive syge,
hvilket har mange fordele for nogle - og er en vej til selvmord, som
eller ikke er nemt at gennemføre

FORTIDSSYGDOM er især epidemier der ikke er moderigtige længere

Hysterisk lammelse og hysterisk blindhed er gået af mode, men
dissemineret sclerose og anorexia og andet har længe været i vækst.
Ny forventninger og ny diagnose-rutiner gir nyt mønster

Man kan sjældent helbrede de der ikke ønsker helbredelse.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-06 08:44

> [...]
> er hun rask...
>
> Kan du det, så skal jeg personligt sørge for du bliver mere kendt

Der er god ide i fortidens duel-agtige væddemål som værende eneste
troværdige videnskab

Men visse emner er for svære og der er næsten så lille sandsynlighed
for at jeg kan leve op til dit krav om ´mirakler
SOM AT LÆGERNE KAN LEVERE DE DOBBELTBLINDTESTS som de lader
journalister foregive eksistere

Megen stillingtagen må baseres på livserfaring og intuition og
kritiske samtaler med modstående parter og bondefornuftens dømmekraft
udfra glistrupsk musikalitet og situationsfornemmelse .

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 04-11-06 22:42

Bo Warming <bwng@bwng.dk>:

>Sygdommen er et modefænomen - psykosomatisk

Bliver du aldrig syg, Bo? Isåfald, hvad tænker du så?

Jeg har lige fået hånden forbrændt. På skadestuen fik jeg
plastikpose på hånden samt noget creme. Jeg har nu taget
plastikpose af før tid, fordi kondensvand irriterede.

Lægen sagde, fingerhud ville krympe sammen, så finger ej kunne
bøjes hvis ikke plastikpose og creme.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-11-06 23:00

"Bjarne Skounborg" <B@S.invalid> wrote in message

> [...]
> plastikpose af før tid, fordi kondensvand irriterede.
>
> Lægen sagde, fingerhud ville krympe sammen, så finger ej kunne

Læger er dygtige til meget bl.a. symptombehandling og
funktionsreparation og kosmetisk kirurgi

Når jeg en sjælden gang har haft infektion har jeg tænkt at det er som
hvis jeg havde får og et par af dem blev spist af ulve
OG at jeg har kvajet mig med mit liv så selvtillid og immunforsvar
ikke er i top

Da jeg sidste sommer tabte en kæmpehammer over mine bare tær og fik
blodforgiftning fordi mit gamle blodsystem ikke gir god heling i
extremiteterne, fik jeg blodforgiftning og feber, og en læge jeg
kender lod apotek sende mig antibiotika og jeg gejlede mig
selviscenesættende op til FARE og jeg blev lidt hypokondrisk. Lægen
talte fare men livsfare var der næppe

Alle børn skal have deres børnesygdomme og min overordnede tro på
psykosomatik forklarer ikke alt - ting er komplicerede
men medier kan lide een årsag een virkning

"Vi er i vane med at forklare det, som skyldes mange årsager ved
enkelt årsag, og de fleste uenigheder kan føres tilbage til dette."
Justus von Liebig (1803-1873)German Chemist and Professor

Fra : N_B_DK

Dato : 04-11-06 23:27

> Læger er dygtige til meget bl.a. symptombehandling og
> funktionsreparation og kosmetisk kirurgi

Nu modsiger du dig selv, det ene øjeblik er det mode fænomen, det næste er
det funktions rep. kan du finde ud af hvad du faktisk mener ?

> [...]
> kender lod apotek sende mig antibiotika og jeg gejlede mig
> selviscenesættende op til FARE og jeg blev lidt hypokondrisk. Lægen

Så du mener ikke blodforgiftning er så farligt ?

> Alle børn skal have deres børnesygdomme og min overordnede tro på
> psykosomatik forklarer ikke alt - ting er komplicerede
> men medier kan lide een årsag een virkning

Underligt folk blev også syge før medier fandtes, men de har vel fået
informationerne via telepati eller rumvæsener....

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 05-11-06 01:11

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Så du mener ikke blodforgiftning er så farligt ?

Det KAN være ret farligt, men jeg er en behagesyg nar at jeg ville
smigre lægen ved at tage mod hans tilbud

> Underligt folk blev også syge før medier fandtes, men de har vel
> fået informationerne via telepati eller rumvæsener....

Før TV var der aviser og før da flød ammestuehistorier der skabte
hypokondri fra MUND TIL MUND

Fra : Bjarne Skounborg

Dato : 05-11-06 00:07

Bo Warming <bwng@bwng.dk>:
> [...]

>hvis jeg havde får og et par af dem blev spist af ulve
>OG at jeg har kvajet mig med mit liv så selvtillid og immunforsvar

Jeg kan genkende psykosomatikken vedr. influenza/forkølelse, hvor
stress og forstyrrelse af rytmer, som døgnrytme, kan føre til
sygdom

At fryse om fødderne giver ikke i sig selv forkølelse.

Men når man har diarre eller brækker sig uforudset, så er det vel
næppe selvindbildt.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-11-06 02:22

"Bjarne Skounborg" <B@S.invalid> wrote in message
> Jeg kan genkende psykosomatikken vedr. influenza/forkølelse, hvor
> stress og forstyrrelse af rytmer, som døgnrytme, kan føre til
> sygdom

Jeg vil påstå at det er ret almen kendt at stress medfører nedsat
imunforsvar, og man derfor er mere modtagelig for vira.

> At fryse om fødderne giver ikke i sig selv forkølelse.

Nej, men det gavner heller ikke.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 05-11-06 06:03

> Jeg vil påstå at det er ret almen kendt at stress medfører nedsat
> imunforsvar, og man derfor er mere modtagelig for vira.

> Nej, men det gavner heller ikke.

Stikker du fødderne i koldt vand så begynder fimrehårene i luftvejene
at bevæge sig hurtigere, fx får næsen til at løbe, kroppen skaber
basis for over´troen om at forkølelse har med kulde at gøre

Men 100 soldater det frøs våde og 100 der havde det lunt og tørt blev
lige meget forkølede

Om vinteren er vi mere indendørs dvs tæt på hinanden og så spredes den
uhelbredelige virus lidt mer end om sommeren

JEg var forkølet mange dage i træk et par gange om året i min barndom
men kun hvertandet år og kortvarigt nu - enten har uhygiejne
vaccineret mit immunforsvar til rekordpræstationer eller skolegang var
åndsvag og jeg har fået mere tjæk på mit liv

En pige der var næsten konstant syg og fraværende fra kontoret skulle
på firmarejse til et vildt spændende luksussted og man spurgte om ikke
hun var bange for at blive forkølet og hun svarede
"DEt blir jeg ikke når jeg glæder mig til noget"
altså når hun ikke har ubalanceret , splittende, angstpræget STRESS og
pessimisme

Oplever man sig som vinder fuld af håb, gider man ikke sygdom og
placebo gir et sus af sådan optimisme - på kort sigt.
Glistrupløsningen lave skatter gir arbejde til alle dvs en LANGSIGTET
gavn for arbejdsglæde der gør sund
Travlhed dur ikke hvis man er fejlbeskæftiget

"Slid er sundt , nej det der slider
er at tro man ikke gider" Piet Hein