Dagens citat i Politiken
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 31-10-06 08:40

"En eller anden har sagt, at den amerikanske grundlov blev skrevet, så den
kunne forvaltes af idioter. Vi tester denne teori lige nu".

Bruce Springsteen, sanger og musiker, til Berlingske Tidende.

Fra : Jim

Dato : 31-10-06 10:54

"Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> "En eller anden har sagt, at den amerikanske grundlov blev skrevet, så den
> kunne forvaltes af idioter. Vi tester denne teori lige nu".
>
> Bruce Springsteen, sanger og musiker, til Berlingske Tidende.
Ja, Bruce Sprinsteen er sgu da den bedste idiot til at teste den.. og den
største næst efter Bozo Bonobo.. (U2-medlem).

Fra : Allan Riise

Dato : 31-10-06 11:05

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
> "Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Bruce Sprinsteen er sgu da den bedste idiot til at teste den.. og
> den største næst efter Bozo Bonobo.. (U2-medlem).

Og grunden til at du mener de er idioter er?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 31-10-06 11:23

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og grunden til at du mener de er idioter er?

De har ikke en kæft begreb om, hvad der sker uden for deres musikstudie.
De lever i en drømmeverden.

Fra : Allan Riise

Dato : 31-10-06 11:51

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:
> "Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

> De har ikke en kæft begreb om, hvad der sker uden for deres
> musikstudie. De lever i en drømmeverden.

Det synes jeg du skal anskueliggøre for mig, så vidt jeg ved er de begge
yderst invilverede i frivilligt socialt og/eller miljø arbejde!

Hvad er du engageret i af frivilligt arbejde?
Greenpeace? Dansk Røde Kors? Medicins sans Frontiers?

Eller brokker du dig bare generelt?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 31-10-06 12:05

> Det synes jeg du skal anskueliggøre for mig, så vidt jeg ved er de begge
> yderst invilverede i frivilligt socialt og/eller miljø arbejde!

Ja, de hiver mulvarpen frem og køber aflad.
Sikke et voldsomt engagement.

> Hvad er du engageret i af frivilligt arbejde?
> Greenpeace? Dansk Røde Kors? Medicins sans Frontiers?

Nixen bixen..
Jeg yder ikke noget til organisationer, der så meget som hjælper
muhamedanere.

> Eller brokker du dig bare generelt?

Jeg gør det, jeg i følge Grundloven har ret til, nemlig at ytre min mening
om det, jeg har lyst til.

Fra : JLY

Dato : 31-10-06 13:08

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Det synes jeg du skal anskueliggøre for mig, så vidt jeg ved er de begge
> yderst invilverede i frivilligt socialt og/eller miljø arbejde!

Det betyder da ikke at de har forstand på det!
Og det er helt sikkert gavnligt for deres paldeslag at de
kan reklamere med e er verdens velgørere.

> Hvad er du engageret i af frivilligt arbejde?
> Greenpeace? Dansk Røde Kors? Medicins sans Frontiers?

Hvordan kan det være Røde Halvmåne, den arabiske pendant
til Røde Kors, ikke laver indsamlinger og hjælper alle andre end
muhamedanere?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-10-06 14:56

"JLY" <vertikanet@sam.kk> wrote in

> Hvordan kan det være Røde Halvmåne, den arabiske pendant
> til Røde Kors, ikke laver indsamlinger og hjælper alle andre end
> muhamedanere?

Fordi Røde Halvmåne er Røde Kors' søsterorganisation beregnet netop til at
hjælpe steder hvor det kunne være problematisk at hjælpeorganisationen
fremstod som kristen religiøs.

Ganske vist er korset ikke et kristent kors, men taget fra det svejtsiske
flag, men Røde Kors ønsker ikke at bidrage med konflikter i
nødhjælpsområder, så derfor bruges Røde Halvmåne flaget og navnet i
muslimske lande.

Iøvrigt har de et 3. officielt symbol: Røde løve og sol.

Fra : JLY

Dato : 31-10-06 14:34

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muslimske lande.
>
> Iøvrigt har de et 3. officielt symbol: Røde løve og sol.

Og alle indsamlede midler ryger i den store kasse
som alle tager af?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-11-06 07:43

> Og alle indsamlede midler ryger i den store kasse
> som alle tager af?

Så firkantet kan man ikke stille det op. Der findes også nationale
afdelinger af Røde Kors (Dansk Røde Kors f.eks.), men de er alle
tilknyttet samme fælles hovedorganisation med samme fælles mål.

Røde Halvmåne er blot en "facade" der benyttes steder hvor et kristent
symbol og en organisation der kunne opfattes som værende kristen, kunne
bidrage til konflikter m.m.

Du kan selv læse mere her:

http://www.redcross.int/en/default.asp

Fra : Bo Warming

Dato : 31-10-06 13:30

"Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote in message
> "En eller anden har sagt, at den amerikanske grundlov blev skrevet,
> så den kunne forvaltes af idioter. Vi tester denne teori lige nu".
>
> Bruce Springsteen, sanger og musiker, til Berlingske Tidende.

"En forfatning skal være kort og uklar " . Napoleon 1803 - hvis land
havde lært Jefferson og FRanklin op dvs skrevet USA constitution

Fra : TBC

Dato : 31-10-06 15:57

Jim skrev så ganske uhyggeligt og sygeligt :

> Jeg yder ikke noget til organisationer, der så meget som hjælper
> muhamedanere.

Sørgeligt indstilling at have. Hvis du ikke mener at f.eks Dansk røde
kors eller andre organisationer skal hjælpe mennesker hvis de er
"muhamedanere", så er du i sandhed selv langt være end de mere slemme
blandt "muhammedanere", der dog trods alt i mindre udstrækning end dig
også måtte mene at folk ikke skal have samme hjælp og
samfundsrettigheder som dem selv, afhængigt af religiøst
tilhørsforhold. Jeg har endog kun hørt tale om helt sindsyge rabiate
fanatister blandt "muhamedanere" der skulle mene at man skulle afholde
sig fra at nødhjælpe andre grundet etnisitet eller religion, så det
er sandelig fint selskab du med din indstillig er i!

Hvis din umenneskeligt sygelige og feberklamme fantasi er at røde kors
efter tsunamien f.eks skulle gå rundt på strandene i Sumatra og
Thailand og sortere i hvem de ville hjælpe på basis af etnisk eller
religiøst tilhørsforhold, så kan du ikke andet end give mig en
foragtelig kvalme over din djævelske og helt igennem usmagelige
umenneskelighed, og få mig til at tænke føj for satan et
menneskesyn, og at du endog er moralsk ringere stillet end et dyr.

> Jeg gør det, jeg i følge Grundloven har ret til, nemlig at ytre min mening
> om det, jeg har lyst til.

....Bare du forstår at det i sig selv ikke gør dig et bedre menneske.
De ytringer og indstillinger du giver udtryk for, sladrer netop blot om
hvad der bor af ondskab, snavs og afskyelighed i dit hadefulde og
fordærvede sind.

Det er indstillinger som dine der er med til at ødelægge for
fordærve denne verden. ...Den sande krafsvulst så at sige, hvad enten
den er at finde ved muslimer, kristne eller ateister mv.

TBC

Fra : Jim

Dato : 31-10-06 16:52

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

fordærve denne verden. ...Den sande krafsvulst så at sige, hvad enten
den er at finde ved muslimer, kristne eller ateister mv.
*************************************

Jeg tror, du har misforstået noget.
Jeg forsøger ikke at blive et bedre menneske i dine øjne.
Hvorfor i alverden skulle jeg forsøge på det?
Hvad ville jeg få ud af det?
Hvad der i dine øjne ses som en feberklam fantasi, rager mig en høstblomst
og en papand.
Det er ikke mig, der har kridtet banen op til kamp.
Og der er jo ingen grund til at holde fjenden i live.

Vil du låne en kleenex og en pakke tudekiks, nu du skal ind for at hulke
over mit indlæg?

Fra : @

Dato : 31-10-06 17:08

On 31 Oct 2006 06:56:55 -0800, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>Sørgeligt indstilling at have.

måske men klog

hvorfor hjælpe menneskehedens største fjende

/Albert Camus/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-11-06 07:46

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in news:1162306614.960175.227020
> [...]

> fordærve denne verden. ...Den sande krafsvulst så at sige, hvad enten
> den er at finde ved muslimer, kristne eller ateister mv.

Subscribe! Ikke religiøs eller politisk overbevisning skaber ondskab.
Mennesker skaber ondskab.

Fra : TBC

Dato : 01-11-06 12:25

Jim skrev:

> [...]
> *************************************
>
> Jeg tror, du har misforstået noget.
> Jeg forsøger ikke at blive et bedre menneske i dine øjne.

Det har jeg aldrig haft nogen forestilling om. Jeg ønskede udelukkende
at forsikre dig om at din måde at bruge dine friheder på som
demonstreret ikke medvirker til at gøre dig et bedre menneske, men
medvirker til at gøre dig slet, ganske som de slette typer du [også]
selv foragter. Jeg føler mig nemmelig overbevist om at du selv er
fuldstændig blind for dette aspekt.

TBC

Fra : Jim

Dato : 01-11-06 12:31

Jim skrev:

> [...]

medvirker til at gøre dig slet, ganske som de slette typer du [også]
selv foragter. Jeg føler mig nemmelig overbevist om at du selv er

**********************
Hvorfor ligger det dig meget på sinde at fortælle mig dette, hvis det ikke
var fordi, at du ønskede en ændring af min indstilling.
Og det med, at jeg foragter typer som mig, er ganske enkelt en gang
lommefilosofivås.
Jeg foragter muhamedanere.
Jeg er ikke og bliver aldrig muhamedaner.
Jeg tror for øvrigt, at det snarere er dig, der er blind... men du finder
vel selv ud af det på et eller andet tidspunkt.

Fra : TBC

Dato : 01-11-06 12:29

Kent Oldhøj skrev:

> Subscribe! Ikke religiøs eller politisk overbevisning skaber ondskab.
> Mennesker skaber ondskab.

Enig, Menneskets ondskab kan dog manifestere sig i menneskets
"politiske" indstillinger og bestæbelser. Som f.eks hvis man ønsker
at indføre Sharia med vold, eller behandler andre mennesker som
andenrangs væsener på basis af deres religiøse eller etniske
tilhørsforhold, som Jim gør sig til fortaler for.

TBC

Fra : TBC

Dato : 01-11-06 17:47

Jim skrev:

> [...]
> Hvorfor ligger det dig meget på sinde at fortælle mig dette, hvis det ikke
> var fordi, at du ønskede en ændring af min indstilling.

Enhver fortjener chancen for at få forkyndt hvad der kan
identificeres som uheldige aspekter ved ens indstilling og adfærd, som
det ser ud fra andre mindre subjektivte perspektiv end ens eget som
netop indskrænkes af i ordets egentlige betydning at være særdeles
subjektivt forankret inden for personens eget sind. ...Jeg har dog
ingen forestilling om at du ville ændre din indstilling da du lader
til at være ubehjælpeligt fikseriet i dit had til andre mennesker.
.....Ganske ligesom man kender det fra mange af de foragtelige og
særdeles umenneskelige islamister.

> Og det med, at jeg foragter typer som mig, er ganske enkelt en gang
> lommefilosofivås.

Du foragter da vel dine "muhammedaneres" mening om at ikke alle skal
have samme retigheder og hjælp i det "muhamedanske" samfund, eller det
at de værste islamisterne hader dig, mig og alle andre vesterlændinge
og ønsker dem af vejen?

Du mener ikke at folk skal have hjælp fra os diskrimeneret ud fra
deres religiøse tilhørsforhold. Du hader åbenlyst "muhammedanere"
....så jo, der er flere principielle lighedspunkter. Og de er med til
at gøre verdenen et ringere sted at være, uanset om uretten og den
dårlige indstilling moral kommer fra muslimer, kristne, ateister eller
hvad ved jeg.

TBC

Fra : Jim

Dato : 01-11-06 19:01

Jim skrev:

> [...]

at gøre verdenen et ringere sted at være, uanset om uretten og den
dårlige indstilling moral kommer fra muslimer, kristne, ateister eller
*********************

Du har vist en anden mening om, hvad der kan kaldes uheldigt aspekt.
Og har jeg et had til andre mennesker? Alle andre mennesker?
Har du gjort dig nogen tanker om, hvorfor jeg ressonerer, som jeg gør i
forhold til muhamedanere?
Og så sidder du herrenhjælpemig selv og spyr galde over islamister.
Har du ikke forstået, hvad en muhamedaner er for en karl?

Mine muhamedaneres...?
Er man muhamedaner, så er man enten islamist, eller også er man så
ubehjælpelig stupid, at man ikke fatter, hvad islam er.
Hvad du drager analoger til ud fra dine egne selvopfundne principper kan jeg
ikke være mere ligeglad med.
Og nej, muhamedanere har selv valgt at være muhamedanere, hvilket jeg
foragter.
Er du uenig i det?