at kende et højrefjols er let
Fra : wilstrup

Dato : 30-10-06 21:02

...et højrefjols kendes let på følgende karakteristika:

- afskyr fremmede
-afskyr ungdommen, hvis den ikke går i slips og jakkesæt og i det hele taget
opfører sig som konservativ og stemmer konservativt eller Venstre eller DF
-afskyr muslimer og gør alt hvad der er muligt for at genere dem - men er
forarget over at nogle på samme måde foragter kristendommen.
-taler om frihed, men det skal naturligvis ikke gælde hvis man er
venstreorienteret.
-taler om lighed, men naturligvis er det i orden at nogle er mere lige end
andre.
-taler om lov og orden, men bryder den selv hvis det passer i vedkommendes
kram (fx ved økonomisk kriminalitet)
-elsker politiet, hvis det altså ikke lige er ham selv, der bliver snuppet
eller forulempet.
-hader de venstreorienterede, hvis ikke lige det er en der tror han er
venstreorienteret, selvom han taler højrefjolsernes sag.
-hader skattesystemet og at betale skat, men brokker sig over at han har
ventetid på sygehusene.
-hader det offentlige, men udnytter det selv, hvis det passer i hans kram.
-elsker dronningen, med mindre hun udtaler støtte til de fremmede.
-elsker kristendommen på trods af dens blodige historie, men hader islam af
samme grund.
-elsker Bush, fordi han gik i krig mod Irak, men hader at andre lande følger
det amerikanske mønster.
-elsker atomvåben i hænderne på USA, men hader at andre lande også ønsker at
få sådanne våben.
-elsker menneskerettigheder, men ønsker ikke at den skal gælde Vesten, hvis
det drejer sig om sociale rettigheder.
-hader forbrydere, men vælger selv at ansætte sort arbejdskraft for at spare
penge.
-afskyr høje afgifter, men synes at det er i orden at snyde med skatten på
bekostning af samfundet.

Find selv på flere.

Fra : Alucard

Dato : 30-10-06 21:52

On Mon, 30 Oct 2006 21:01:43 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>..et højrefjols kendes let på følgende karakteristika:
>
>- afskyr fremmede

Hmmm, ikke mig... I min nærmeste familie er der 5 nationaliteter (mine
egne børn er tosprogede)....

>-afskyr ungdommen, hvis den ikke går i slips og jakkesæt og i det hele taget
>opfører sig som konservativ og stemmer konservativt eller Venstre eller DF

Heller ikke...

>-afskyr muslimer og gør alt hvad der er muligt for at genere dem - men er
>forarget over at nogle på samme måde foragter kristendommen.

Slet ikke...

>-taler om frihed, men det skal naturligvis ikke gælde hvis man er
>venstreorienteret.

Pladder

>-taler om lighed, men naturligvis er det i orden at nogle er mere lige end
>andre.

Næh...

>-taler om lov og orden, men bryder den selv hvis det passer i vedkommendes
>kram (fx ved økonomisk kriminalitet)

Latterlig fordom....

>-elsker politiet, hvis det altså ikke lige er ham selv, der bliver snuppet
>eller forulempet.

Vrøvl....

>-hader de venstreorienterede, hvis ikke lige det er en der tror han er
>venstreorienteret, selvom han taler højrefjolsernes sag.

Jeg hader ingen....

>-hader skattesystemet og at betale skat, men brokker sig over at han har
>ventetid på sygehusene.

Måske lidt...

>-hader det offentlige, men udnytter det selv, hvis det passer i hans kram.

Som sagt jeg hader ingen (det ville være spild af tid)...

>-elsker dronningen, med mindre hun udtaler støtte til de fremmede.

Ikke noget "med mindre"....

>-elsker kristendommen på trods af dens blodige historie, men hader islam af
>samme grund.

Bryder mig ikke om nogen af delene...

>-elsker Bush, fordi han gik i krig mod Irak, men hader at andre lande følger
>det amerikanske mønster.

Bush er ikke den skarpeste kniv i skuffen....

>-elsker atomvåben i hænderne på USA, men hader at andre lande også ønsker at
>få sådanne våben.

Både og... Jo flere der har dem, jo farligere er det....

>-elsker menneskerettigheder, men ønsker ikke at den skal gælde Vesten, hvis
>det drejer sig om sociale rettigheder.

Sociale rettigheder...??? Forklar...

>-hader forbrydere, men vælger selv at ansætte sort arbejdskraft for at spare
>penge.

Definér "sort arbejde"....

>-afskyr høje afgifter, men synes at det er i orden at snyde med skatten på
>bekostning af samfundet.

Jeg snyder ikke, men afskyr høje afgifter...

>Find selv på flere.

Jeg er åbenbart ikke et højrefjols...

Fra : Pjensen73

Dato : 30-10-06 21:56

Alucard formulerede mandag:

> [...]
>
> Sociale rettigheder...??? Forklar...

> Definér "sort arbejde"....

> Jeg snyder ikke, men afskyr høje afgifter...

Jo du er, for du er til højre for kommunistmen

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-10-06 21:58

Alucard wrote:

> Jeg er åbenbart ikke et højrefjols...

Du er blot et fjols, der gider tager indlæg fra stalinisten Arne H.
Wilstrup/aha/thomsen og hvad han nu kalder sig, alvorligt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Alucard

Dato : 30-10-06 22:55

On Mon, 30 Oct 2006 21:57:30 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Du er blot et fjols, der gider tager indlæg fra stalinisten Arne H.
>Wilstrup/aha/thomsen og hvad han nu kalder sig, alvorligt.

Jeg tager ham skam ikke alvorligt....

Det kunne bare være sjovt at se hvor lang tid han er om at finde en
bortforklaring...

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-10-06 08:08

Alucard wrote:

> Det kunne bare være sjovt at se hvor lang tid han er om at finde en
> bortforklaring...

Idioten er en simpel troll, der bør ties ihjel.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Patruljen

Dato : 30-10-06 21:57

wilstrup wrote:
> [...]
> penge.
> -afskyr høje afgifter, men synes at det er i orden at snyde med skatten på

Hjælp. For en bunke kliche - agtige generaliseringer :-/
Måske er virkelighedens kompleksitet ikke rigtig fordøjet af folke -
skolelærene?

Når jeg læser ovenstående rigide tankegang kan det ikke mere undre
mig, at jeg ingenting ved om Sovjetunionens masseslagtning fra min
skoletid.... Men tilgengæld er ganske "velorienteret" omkring
toiletforholdene i Auschwitz -Birkenau komplekset.

Best regards Bruun

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-11-06 21:08

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> Hjælp. For en bunke kliche - agtige generaliseringer :-/

Hvad forventer du fra en forstokket kommunist?

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Neuman

Dato : 30-10-06 22:03

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> ..et højrefjols kendes let på følgende karakteristika:

<SNIP en masse udsagn>

Jeg kan kun bekræfte at jeg er utilfreds med skattesystemet og vores
afgifter. Er det nok til at jeg er et højrefjols?

Fra : Kim2000

Dato : 30-10-06 22:19

> [...]
> -afskyr ungdommen, hvis den ikke går i slips og jakkesæt og i det hele
> taget opfører sig som konservativ og stemmer konservativt eller Venstre

Det er jo den sædvanlige debat omkring højre-venstre, udover
indvandringspolitiken er det da begrænset hvor meget højreparti der er i DF.
Og ser man på fx Socialdemokraterne så går de ind for skattestop og stram
indvandringspolitik. Ser man på de radikale så ønsker de skattelettelser for
de rigeste men blød indvandringspolitik. Det eneste parti der vel egentlig
er tro mod deres side i folketingssalen er vel efterhånden EL og måske det
glemte parti SF der aldrig siger noget.

Jeg vil påstå at du nemt kan finde 10 ting i DFs partiprogram som du synes
er godt, ligesom du sikkert kan finde 10 ting du hader, men spørgsmålet er
bare hvorvidt man ikke kan det ved samtlige partier uanset om det er EL
eller DF.

mvh
Kim

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 30-10-06 22:25

> [...]
> spare penge.
> -afskyr høje afgifter, men synes at det er i orden at snyde med skatten på

Du skal være glad for, du bor i et demokrati...........))))

Mvh Kurt

( Så kan det ikke undre at han har fået kniven. Wilstrup. )

Fra : Ole Geisler

Dato : 30-10-06 22:40

wrote:

>..et højrefjols kendes let på følgende karakteristika:
>
>- afskyr fremmede

Det gør jeg ikke.

> [...]

>-afskyr muslimer og gør alt hvad der er muligt for at genere dem - men er
>forarget over at nogle på samme måde foragter kristendommen.

Heller ikke

>-taler om frihed, men det skal naturligvis ikke gælde hvis man er
>venstreorienteret.

Joda. Det gælder alle. Det glemmer de "venstreorienterde" bare ofte.

>-taler om lighed, men naturligvis er det i orden at nogle er mere lige end
>andre.

Tjah, det er vist realiteten, Det gjaldt i sovjettiden, og gælder i
både Kina,Cuba og Nordkorea i dag.Tror det er den menneskelige natur,
uanset religiøs eller politisk tilknytning.

>-taler om lov og orden, men bryder den selv hvis det passer i vedkommendes
>kram (fx ved økonomisk kriminalitet)

Jeg tror ikke økonomisk kriminalitet er anderledes for kommunister.

>-elsker politiet, hvis det altså ikke lige er ham selv, der bliver snuppet
>eller forulempet.

Jeg ser nu politiet som et positivt indslag.

>-hader de venstreorienterede, hvis ikke lige det er en der tror han er
>venstreorienteret, selvom han taler højrefjolsernes sag.

Folk må være lige så venstreorienterede de vil.

>-hader skattesystemet og at betale skat, men brokker sig over at han har
>ventetid på sygehusene.

Jeg betaler af nogen betydning skat. Og er godt tilfreds med det.

>-hader det offentlige, men udnytter det selv, hvis det passer i hans kram.

Det offentlige fremstår desværre inkompetent i for mange situationer.

>-elsker dronningen, med mindre hun udtaler støtte til de fremmede.

Jeg er ligeglad med kongehuset.

>-elsker kristendommen på trods af dens blodige historie, men hader islam af
>samme grund.

Jeg er ateist.

>-elsker Bush, fordi han gik i krig mod Irak, men hader at andre lande følger
>det amerikanske mønster.

Bush er idiot

>-elsker atomvåben i hænderne på USA, men hader at andre lande også ønsker at
>få sådanne våben.

Atomvåben bør forbydes og fjernes. Også i Kina.

>-elsker menneskerettigheder, men ønsker ikke at den skal gælde Vesten, hvis
>det drejer sig om sociale rettigheder.

Menneskerettigheder er godt. Hvorfor blander du sociale rettigheder
ind i dette?

>-hader forbrydere, men vælger selv at ansætte sort arbejdskraft for at spare
>penge.

Tjah, jeg har også fået udført "sort" arbejde. Og det har du _aldrig_?

>-afskyr høje afgifter, men synes at det er i orden at snyde med skatten på
>bekostning af samfundet.

Jeg tror jeg giver det jeg skal , og mere til.Gør du?

>Find selv på flere.

Ældre venstreorienterede flippere er utroligt ensporede?

Og kan ikke finde på bedre end at kalde anderledes tænkende for
"højrefjolser" - skræmmende.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 30-10-06 22:56

Fra : Rea721

Dato : 30-10-06 22:57

wilstrup, skrev noget i stil med:

snip

wilstrup, du er og bliver en nar.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Kim2000

Dato : 30-10-06 23:07

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> wilstrup, skrev noget i stil med:
>
> snip

Det må jo have betydet noget for dig siden du svarer?

Fra : Johnny B. Badd

Dato : 31-10-06 01:41

> ..et højrefjols kendes let på følgende karakteristika:

Og et venstrefjols kendes let på hans åndssvage klicéer, der ingenting har
på sig.

> - afskyr fremmede

Nope. Afskyr islamister og andre religiøse fanatikere.

> -afskyr ungdommen, hvis den ikke går i slips og jakkesæt og i det hele
> taget opfører sig som konservativ og stemmer konservativt eller Venstre
> eller DF

Igen rammer du ved siden af. Afskyr kun ungdom, der ikke kan finde på bedre
at lave end at rende runde og udøve hærværk på andres ejendom.

> [...]
> forarget over at nogle på samme måde foragter kristendommen.
> -taler om frihed, men det skal naturligvis ikke gælde hvis man er

Igen - nej. Afskyr fundamentalistiske muslimer - jeps, helt korrekt. De skal
bortsendes hurtigst muligt. De hører ikke til her, imens resten af
muslimerne (de rigtige muslimer) er mere end velkomne - men de skal dog selv
gøre en indsats for integrationen - vi kan ikke integrere folk, der dybest
set er ligeglade. Kristendommen er fin nok, men igen - religiøse fanatikere
er hjernedøde. Jeg kunne aldrig finde på at brænde ambassader af, fordi
nogen foragter kristendommen.

> -taler om lighed, men naturligvis er det i orden at nogle er mere lige end
> andre.

Jeg taler ikke om lighed - jeg taler om almindelig, god opførsel overfor
sine medmennesker. Lighed er der ikke noget af i dag - hvis du er rig er du
ikke lig de fattige og omvendt. Men hvorfor skulle folk ikke have lov til at
være rige? Det har de fleste, der er nået dertil, jo arbejdet hårdt for - så
det er sådan set fint nok.

> -taler om lov og orden, men bryder den selv hvis det passer i vedkommendes
> kram (fx ved økonomisk kriminalitet)

Ja, goddaw doh.

> -elsker politiet, hvis det altså ikke lige er ham selv, der bliver snuppet
> eller forulempet.

Har aldrig brokket mig over ordensmagten - har aldrig været på den forkerte
side af loven, så hvorfor skulle jeg have noget imod strisserne? Igen -
forkeeeert.

> -hader de venstreorienterede, hvis ikke lige det er en der tror han er
> venstreorienteret, selvom han taler højrefjolsernes sag.

Jeg hader ikke venstrefolk - jeg forstår dem bare ikke.

> -hader skattesystemet og at betale skat, men brokker sig over at han har
> ventetid på sygehusene.

Har altid betalt skat - men jeg benytter ikke det offentlige til mine
helbredsmæssige behov. Jeg foretrækker kompetent behandling, så jeg benytter
mig af privathospital, hvis jeg skal behandles.

> -hader det offentlige, men udnytter det selv, hvis det passer i hans kram.

Forstår ikke rigtig, hvordan og hvorledes man kan 'hade det offentlige'. Det
er her jo uanset hvad, og det er da en god ting at man kan få hjælp hvis man
har behov for det?

> -elsker dronningen, med mindre hun udtaler støtte til de fremmede.

Er pænt ligeglad med dronningen - i det hele taget er jeg ganske ligegyldigt
anlagt hvad angår den royale familie og deres gøren og laden.

> -elsker kristendommen på trods af dens blodige historie, men hader islam
> af samme grund.

Hverken elsker eller hader kristendommen -- den er ingen trussel. Det er
radikalt islam derimod, så ja - det er jeg imod. Og med god grund.

> -elsker Bush, fordi han gik i krig mod Irak, men hader at andre lande
> følger det amerikanske mønster.

Jeg kan godt lide aberne i ZOO, men Bush er ikke helt så underholdende -
trods den store lighed. Så igen - nej, forkeeeert.

> -elsker atomvåben i hænderne på USA, men hader at andre lande også ønsker
> at få sådanne våben.

Ih ja, jeg elsker atomvåben. D'oh! Hvor dum må man snart ha' lov til at
være?

> -elsker menneskerettigheder, men ønsker ikke at den skal gælde Vesten,
> hvis det drejer sig om sociale rettigheder.

Sikke da en omgang pladder.

> -hader forbrydere, men vælger selv at ansætte sort arbejdskraft for at
> spare penge.

Igen er du forkert på den. Medmindre arbejdskraft i udlandet anses for
værende sort - for jeg har kun haft to danskere ansat i al den tid, jeg har
drevet forretning.

> -afskyr høje afgifter, men synes at det er i orden at snyde med skatten på
> bekostning af samfundet.

Igen er du heeeelt på afveje, lille mand.

Nok det dummeste, mest fordomsfulde indlæg jeg nogensinde har læst.
'Højrefjolser' er, som man kan læse, nogle nazistiske monstre, der burde
slås ned - og så videre, og så videre. Den typiske jargon om og om igen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-10-06 09:12

Rea721 skrev:
> wilstrup, skrev noget i stil med:
>
> snip
>
> wilstrup, du er og bliver en nar.

Uha, nu gør du dig virkelig anstrengelser med argumenterne kan jeg
se...

(Hvis du skulle tro noget andet var det ironisk ment)

Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-10-06 09:18

wilstrup skrev:
> [...]
> penge.
> -afskyr høje afgifter, men synes at det er i orden at snyde med skatten på

- Går straks til personangreb eller tilsvininger hvis ovenstående
værdi-begreber bliver udsat for kritik.

Ellers er det en fin opskrift på en ægte højrefløjs-debattør her i
nyhedsgruppen og derfor får debatterne jo som regel også et præg
derefter.

Fra : Aksel

Dato : 31-10-06 12:45

[...]

Jeg troede egentlig at du Kim havde patent på "personangreb eller
tilsvininger" af anderledes tænkende.

Aksel

Fra : Jim

Dato : 31-10-06 14:02

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
wilstrup skrev:
> [...]
> bekostning af samfundet.
>
> Find selv på flere.

- Går straks til personangreb eller tilsvininger hvis ovenstående
*******************************

Det var ikke dig selv, du skulle beskrive.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-06 11:24

On Mon, 30 Oct 2006 21:01:43 +0100, wilstrup skrev:

> ..et højrefjols kendes let på følgende karakteristika:

[***]

Kender du en eneste, der passer på den beskrivelse? I så fald
kan jeg anbefale dig at få dig en anden omgangskreds. Eller
måske skulle du bare lade være med at fantasere så meget.
--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-10-06 12:47

Aksel skrev:
> [...]
> derefter.
>
> Kim Larsen
>
> Jeg troede egentlig at du Kim havde patent på "personangreb eller

Få ugers daglig tilstedeværelse her i dk.politik og man er man er af
højrefløjserne (med stor kyndighed) fuldt ud oplært til personangreb
og tilsvininger af værste skuffe.

Fra : Aksel

Dato : 31-10-06 13:56

> [...]

Få ugers daglig tilstedeværelse her i dk.politik og man er man er af
højrefløjserne (med stor kyndighed) fuldt ud oplært til personangreb

Jeg har endnu ikke set nogen der har overgået dig i brugen af tilsvining og
grovheder.
Egentlig en skam, for du har ind i mellem nogle fornuftige holdninger.

Aksel

Fra : Kim2000

Dato : 31-10-06 18:01

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> og grovheder.
> Egentlig en skam, for du har ind i mellem nogle fornuftige holdninger.

Nu ved jeg ikke ligefrem om der findes rigtige eller forkerte holdninger,
det vigtigste må være at man kan argumentere for sine synspunkter på en
fornuftig måde.

mvh
Kim

Fra : Patruljen

Dato : 31-10-06 14:05

Jim wrote:
> [...]
> værdi-begreber bliver udsat for kritik.
> *******************************
>
> Det var ikke dig selv, du skulle beskrive.

Lige nøjagtig

Regards Bruun

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 31-10-06 19:11

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> ..et højrefjols kendes let på følgende karakteristika:

Skal du ikke snart igen igen igen trække dig tilbage fra dk.politik?

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-11-06 09:55

Neuman skrev:
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> >
> <SNIP en masse udsagn>
>
> Jeg kan kun bekræfte at jeg er utilfreds med skattesystemet og vores
> afgifter. Er det nok til at jeg er et højrefjols?

Ja da og nu må du hellere skynde dig at skride til anmeldelse igen. Du
er jo hermed groft generet.