Loftet over kontanthjælp.
Fra : Allan Riise

Dato : 30-10-06 20:04

Oppositionen, her ved S, havde i fredags fremlagt et forslag som kom ind i
folketinget ang. kontanthjælpsloftet, og eftersom at regeringen *ikke* ville
fremlægge den rapport som Claus Hjort havde bedt om der skulle laves ang.
kontanthjælpsloftet (KLF) så måtte S undlade at stemme for sit eget forslag,
som Venstre også har gjort en hel del gange da de selv var i opposition, men
grunden var at de Konservative og DF gerne ville vide om KLF hjalp på at få
modtagerne i arbejde.

Nu er rapporten så frigivet og her viser det sig at det ikke har hjulpet en
disse, det eneste der er opnået er at over 30.000 børn bor i familier som på
det nærmeste er at betragte som fattige, der har f.eks. aldrig været så
mange udsættelser ved fogeden fra almennyttige boliger som efter denne
regering trådte til.

Derfor må regeringen og især Claus Hjort have rigtig dårlig smag i munden,
for grunden til at den ikke blev frigivet før end i dag, er jo netop at der
ikke skulle tages stilling til dette spørgsmål, for KLF er der *ikke* for at
"hjælpe" modtagerne i arbejde, og det ved at fjerne i gennemsnit 2000.-
*efter* skat fra hver, men ren ideologi.

Claus Hjort og Fogh, move that KLF away.

Den skal fjernes pr. omgående da præmissen for den, at få modtagerne til at
komme i arbejde ikke holder en bønne.

--
Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 30-10-06 20:30

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den skal fjernes pr. omgående da præmissen for den, at få modtagerne til
> at komme i arbejde ikke holder en bønne.

Nu er du vel ikke et sekund i tvivl om at denne regering ikke gør noget for
andre grunde end at spare penge. Det er tilgengæld vigtigt, fx har
regeringen jo besluttet at multinationale selskaber ikke skal betale skat,
at gevinsten opkøb af fx Matas skal være skattefrit, desuden har regeringen
besluttet at alle der er uden arbejde er nogle dumme svin og skal straffes.
Regeringen har ligeledes besluttet at de få flygtninge der kommer ind i
landet efter grundig skanning ikke er flygtninge men nasserøve og derfor
skal de straffes. Regeringen har desuden besluttet regeringsmedlemmer gerne
må svindle med EU støtte, landbrugsstøtte, ansætte polske arbejdere med
slaveløn. Regeringen har desuden besluttet at landets rigeste skal belønnes
for at have købt en villa på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt -
morsomt nok hvor regeringens egne medlemmer bor, men det er nok en
tilfældighed. Men du kan nok se, at når der skal være penge til det, så er
det kun rimeligt at bistandsklienter må betale.... Egentlig er
bistandsklienter jo heller ikke rigtige mennesker, det er psykisk syge,
flygtninge, hjemløse, indvandre heller ikke og desuden udgøre de ikke en så
stor del af vælgerne at de betyder noget. Og lavtlønnede er så dumme at de
stemmer på VK fordi de sikkert en dag selv bliver rig og så er det jo fedt
de rigeste bliver forfordelt i landet. Pensionister er forresten ikke
nassere, for de udgør nemlig for mange vælgere til man kan kalde dem det.
Desuden er det der med fattigdom overdrevet, Fogh har selv set det i sine
flotte rapporter han kan læse i EU, USA og hvor han nu ellers suser hen på
1. klasse for at slippe for at forholde sig til landet. Han har heller
aldrig set fattige i sin omgangskreds, fx da han var på Pan i weekenden var
der ingen fattige og da han gik ud til limosimen var der heller ingen i
sigte, ergo så eksisterer de ikke.

mvh
Kim

Fra : gb

Dato : 30-10-06 22:55

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> "Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> skrev i en meddelelse

Allan er bare sur over, at han ikke får livslang forsørgelse på
skatteydernes regning.

--
GB

Fra : Johnny Andersen

Dato : 31-10-06 00:11

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse

> Allan er bare sur over, at han ikke får livslang forsørgelse på
> skatteydernes regning.

Georg, du er bare sur over, at du ikke er blevet til "noget". Misundelse er
er ikke positivt...

/Johnny

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-11-06 16:43

gb <nospam@no.invalid> wrote:

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Allan er bare sur over, at han ikke får livslang forsørgelse på
> skatteydernes regning.

Det er sådan set meget forståeligt. Alternativet er arbejde, hvor
minimum 35% af dit arbejdsudbytte plyndres fra din lønningspose før du
får den i hånden.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk

Fra : gb

Dato : 01-11-06 20:28

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Det er sådan set meget forståeligt. Alternativet er arbejde, hvor
> minimum 35% af dit arbejdsudbytte plyndres fra din lønningspose før du
> får den i hånden.

For så vidt enig, men! Det gælder jo ikke kun Allah, men os alle sammen.

--
GB

Fra : Allan Riise

Dato : 02-11-06 09:10

gb <nospam@no.invalid> wrote:
> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> For så vidt enig, men! Det gælder jo ikke kun Allah, men os alle
> sammen.

Det er altså i orden at 30.000 børn langt fra har samme muligheder som
resten af Danmarks børn?

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-11-06 10:39

Allan Riise <familien_riise@pc.dk> wrote:

> Det er altså i orden at 30.000 børn langt fra har samme muligheder som
> resten af Danmarks børn?

Relevans?

Fra : Allan Riise

Dato : 02-11-06 11:16

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Relevans?

Børn af forældre, 30.000+ børn, som er mere end bare relativ fattige i
forhold til andres børn. Manglende ture og udflugter, manglende deltagelse i
børnefødselsdagsselskaber, kan i mange tilfælde ikke tage med
fodboldturneringer/spejderture.
Det gør at disse børn, udover at de rent materiele mangler, også for et
socialt "underskud".
Og det uagtet at netop de fleste af de forældre der rammes for det første
ikke hjælpes videre til arbejde med KLF da de er for syge, eller i gruppe 4
eller 5.

Desuden er der jo mange af de udsættelser fra lejlighed hvor der er børn
involveret, er det måske billigere at indlogere dem på hotel eller lave
tiltag som plejefamilie/børnehjem uagtet at det *ikke* forældrenes skyld at
det er gået som det er?

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 02-11-06 15:25

On Thu, 2 Nov 2006 09:09:54 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

>Det er altså i orden at 30.000 børn langt fra har samme muligheder som
>resten af Danmarks børn?

at kontanthlælpsmodtagere blot skubber deres børn foran sig for at få
større ydelser er klart for enhver,

de kan bare kvitte bajerne og smøgerne, så har de rigeligt råd til at
give deres børn hvad de har behov for

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 02-11-06 15:49

@ <1[at]invalid.net> wrote:

> at kontanthlælpsmodtagere blot skubber deres børn foran sig for at få
> større ydelser er klart for enhver,
>
> de kan bare kvitte bajerne og smøgerne, så har de rigeligt råd til at
> give deres børn hvad de har behov for

Du aner ikke hvad du skriver om.

www.loftramteeksperter.dk

www.bistandsbums.dk

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 30-10-06 20:48

> [...]

> grunden var at de Konservative og DF gerne ville vide om KLF hjalp på at få

Det er ikek kontakthjælpen der holder i folkk fra arbejde - det er de
høje skatter.

Danmark har faktisk ret lave overførselsindkomster ift. BNP, ift. andre
EU-lande. Holland har fx. væsentlig flere udgifter til kontakthjælp, og
de har både lavere skatter OG lavere arbejdsløshed!

> [...]
>
> Claus Hjort og Fogh, move that KLF away.
>
> Den skal fjernes pr. omgående da præmissen for den, at få modtagerne til at

Kryds i kalenderen - vi er enige.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-06 11:54

On Mon, 30 Oct 2006 20:48:08 +0100, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Det er ikek kontakthjælpen der holder i folkk fra arbejde - det er de
> høje skatter.

Det uoverskuelige danske skattesystem er næppe befordrende for
at skabe arbejde andre steder end i det offentlige; men lavere
skatter i sig selv gør ingen sommer. De højeste
arbejdsløshedsprocenter finder man i lande, hvor mange dårligt
aner, hvad skat er for noget, eller hvor skatten er ekstremt
lav.

Danskerne er overvældende enige om, at f.eks. betaling for
hospitalstjenesteydelser skal løftes kollektivt over
skattebilletten. Det samme gælder uddannelse.

Problemet er derimod grundlæggende, at der er et større udbud
af arbejdstagere end der er arbejdsgivere, som gider betale en
ordentlig løn for.

Til arbejdstagere med evner, der kan profiteres på, er der
absolut ingen mangel på arbejde til.

Så helt elendigt er det danske samfundssystem ikke, selvom det
selvfølgelig sagtens kunne gøres langt bedre.

Forestil dig et samfund, hvor dygtige ingeniører ikke kunne
finde beskæftigelse til en fornuftig løn. Dét ville være et
overvældende dårligt indrettet samfund. Sådan et samfund så vi
f.eks. med Sovjet, og resultatet var da også, at det kun var
militær og rumfartsindustrien med sine ekstra privilegier, der
kunne få skabt noget avanceret ud af talentet og de evnerige
medarbejdere.

Nej, problemet i Danmark er først og fremmest de dårligt
uddannede og så selvfølgelig de talentløse.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-10-06 21:52

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> gør ingen sommer. De højeste arbejdsløshedsprocenter finder man i lande,
> hvor mange dårligt aner, hvad skat er for noget, eller hvor skatten er

Dokumentation tak. Det er velkendt at høje skatter ødelægger
arbejdspladser og virkelyst.

Fra : Kim2000

Dato : 31-10-06 22:27

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Dokumentation tak. Det er velkendt at høje skatter ødelægger
> arbejdspladser og virkelyst.

Nu må du holde, vil du kalde Afrika for et mekka eller hvad? Grobunden for
et godt samfund vil altid være en god infrastruktur, god uddannelse og at
sundhed og sikkerhed fungere. Disse ting kræver skatter og så enkelt er det.
Hvis du fortsat ikke er overbevist så kan du se på Cape Verde, 0% i skat, de
lokale lever af turister, kan ikke læse og regne og lever altså udelukkende
af turister og landbrug. Det ved jeg ikke om du synes vi skal i Danmark??

Og så kunne jeg da i samme sekund spørge efter undersøgelser der viser "det
velkendte i at skat ødelægger arbejdspladser og virkelyst". Det handler da
vist udelukkende om du står i et lortejob til 92 kroner i timen. Få dig en
uddannelse og tjen noget mere. Det skulle nok være muligt, du kan da i hvert
fald godt både stave og skrive, så helt håbløst er det da ikke. Faktisk er
du en af dem der nyder godt af vores skattesystem. Du har i Danmark alle
muligheder....

Når det er sagt, så er det selvfølgelig grotesk at der, ifølge Berlingeren,
skulle være 100.000 arbejdsløse, hvor de kun tjener 1000 kroner mere (før
skat) for at gå på arbejde. Da man i midlertid jo knap kan leve af bistand,
så må det altså være fx ved jobfradraget at man kunne skabe et større skel
mellem arbejde og ikke-arbejde. Så er spørgsmålet selvfølgelig bare om dem
der sidder og beregner om man nu også gider gå på arbejde i virkeligheden er
til at få fat i?? Så kunne man sænke fx kontanthjælpen, hvilket vil ramme de
rigtige, men også alle de forkerte, altså dem der heller end gerne vil i
arbejde.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-11-06 14:12

> [...]

> af turister og landbrug. Det ved jeg ikke om du synes vi skal i Danmark??

Omvendt har Monaco også 0% i (indkomst)skat, og det er ikke ligefrem det
helvede af elendighed og forfald du vil udpense.

Pointen er naturligvis at der er flere faktorer indblandet i velstanden
i et samfund end skatterne, men du opsætter du jo også en stråmand idet
du ikke forholder dig til at jeg siger at der er en sammenhæng mellem
høje skatter og tabte arbejdspladser.

> [...]
> vist udelukkende om du står i et lortejob til 92 kroner i timen. Få dig en

Ad hominem. Tag dig sammen hvis du ønsker en saglig debat.

Men med hensyn til min påstand om en negativ korrelation imellem skatter
og arbejdspladser afslører en hurtig googling følgende:

http://www.nyfiscalwatch.com/html/fwm_2003-06.html

citat:

"New York City's latest personal income and sales tax increases will
result in the loss of an additional 18,250 private sector jobs in the
city, and will raise $70 million less than expected, according to the
Manhattan Institute's NYC-STAMP tax model.

Including the latest rate increases, the negative impact of all
broad-based tax hikes enacted by the city since the start of 2002 is now
approaching 91,000 lost jobs, as estimated by NYC-STAMP. This includes
62,000 job losses linked to last year's record property tax increase[1]
and 10,700 job losses resulting from a previous personal income tax
increase.[2]"

Beklager at jeg ikke har tid til at finde mere, men jeg skal ud af døren
om kort tid.

> [...]
> du en af dem der nyder godt af vores skattesystem. Du har i Danmark alle

Bortset fra friheden (primært den økonomiske), naturligvis. Den har
socialisterne behændigt nok fjernet i tryghedens navn.

> [...]
> rigtige, men også alle de forkerte, altså dem der heller end gerne vil i

Jeg går i første omgang kun ind for at overførselsindkomsterne
fastfryses, ikke at de sænkes*. Det skal skatterne på arbejde,
virksomhed og forbrug, derimod. Kraftigt.

Fra : Jesper

Dato : 30-10-06 20:51

> [...]

> Claus Hjort og Fogh, move that KLF away.
>
> Den skal fjernes pr. omgående da præmissen for den, at få modtagerne til at

Er det nu igen det pjat med "relativ fattigdom": Fordi indkomsterne er
steget kraftigt, så er man "relativt fattig" hvis ens indkomst ikke er
steget ligesåmeget?

Og hvor er linket til rapporten? Hvis du kan udtale dig så skråstikkert
om hvad der står i den, så må du jo have læst den!
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Allan Riise

Dato : 30-10-06 22:03

http://www.bm.dk/sw15410.asp

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-11-06 14:32

> Er det nu igen det pjat med "relativ fattigdom": Fordi indkomsterne er
> steget kraftigt, så er man "relativt fattig" hvis ens indkomst ikke er
> steget ligesåmeget?

Jada. Men det ændrer ikek på at man ikke er reelt fattig. Reel fattigdom
er at man ikke kan forsørge sig selv og sin nærmeste familie med fx.
mad, bolig og beklædning. Dem er der meget, meget få af i Danmark.

> Og hvor er linket til rapporten? Hvis du kan udtale dig så skråstikkert
> om hvad der står i den, så må du jo have læst den!

Hørt.

Fra : Patruljen

Dato : 30-10-06 23:31

Allan Riise wrote:
> [...]
>
> Claus Hjort og Fogh, move that KLF away.
>
> Den skal fjernes pr. omgående da præmissen for den, at få modtagerne til at

Du skriver der aldrig har været så mange udsættelser ved fogeden.
Hvor har du den info fra ?

Regards Bruun

Fra : Allan Riise

Dato : 31-10-06 10:03

http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=5265

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 31-10-06 15:08

> http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=5265

Den har snart 1 års jubilæum.....9. november 2005

Hilsen Sten

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-11-06 14:32

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Den har snart 1 års jubilæum.....9. november 2005
>
> Hilsen Sten

Ændrer ikke på at der er mere end 1/3 stigning i udsættelserne fra 2002
til 2004, hvilket må siges at være meget beklageligt.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-11-06 14:32

Allan Riise <familien_riise@pc.dk> wrote:

> http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=5265

Tragisk. Lad os få sænket skatterne på lavindkomster NU og liberaliseret
boligmarkedet så vi slipper for dette ascoiale møg.

Fra : Patruljen

Dato : 31-10-06 14:57

Allan Riise wrote:

> http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=5265