/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Politisk skævhed i BBCs dækning
Fra : Per Rønne


Dato : 30-10-06 14:06

På:

<http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=309025>

kan det ses at BBC nu erkender en politisk skævhed i dækningen af UK og
verden.

Således ser man intet galt i at håne kristendom og USA, men ville aldrig
acceptere at behandle islam på samme måde.

Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af Israel.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Konrad (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 30-10-06 14:17


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1ho0xrs.1wzddqhe51tpdN%per@RQNNE.invalid...

> Således ser man intet galt i at håne kristendom og USA, men ville aldrig
> acceptere at behandle islam på samme måde.

Forfærdeligt. Håber du kan sove i nat

> Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af Israel.

"Behandlingen"? - ingen skæve vinkler mht "behandlingen" af andre af
områdets beboere?



Knud Larsen (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 30-10-06 15:00


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:4545fb50$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1ho0xrs.1wzddqhe51tpdN%per@RQNNE.invalid...
>
>> Således ser man intet galt i at håne kristendom og USA, men ville aldrig
>> acceptere at behandle islam på samme måde.
>
> Forfærdeligt. Håber du kan sove i nat

Det er dog rart at se at man - internt - indrømmer, at det er løgn, at man
behandler kristendom og islam på samme kritiske måde. Selvfølgelig tør man
ikke kritisere islams kerneværdier, og da slet ikke profeten, det må man
bare blankt indrømme, så er de fleste vel næsten glade

Heller ikke de fleste medier i USA tør jo være islamkritiske, det indrømmer
de selv åbent. Det gælder også i forhold til simple tegninger, som
redaktøren på en af de største aviser indrømmede.










Per Rønne (30-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 30-10-06 15:32

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1ho0xrs.1wzddqhe51tpdN%per@RQNNE.invalid...
>
> > Således ser man intet galt i at håne kristendom og USA, men ville aldrig
> > acceptere at behandle islam på samme måde.
>
> Forfærdeligt. Håber du kan sove i nat

Sagtens.

> > Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af Israel.
>
> "Behandlingen"? - ingen skæve vinkler mht "behandlingen" af andre af
> områdets beboere?

Jov, da. Således kom det for ikke så lang tid siden frem, at BBC havde
'undladt' at viderebringe de filmsekvenser, hvor man ser
Hizbollah-folkene fyre raketter af mod Israel fra midten af de
libanesiske byer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

@ (30-10-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 30-10-06 17:13

On Mon, 30 Oct 2006 14:17:28 +0100, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>
>"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
>news:1ho0xrs.1wzddqhe51tpdN%per@RQNNE.invalid...
>
>> Således ser man intet galt i at håne kristendom og USA, men ville aldrig
>> acceptere at behandle islam på samme måde.
>
>Forfærdeligt. Håber du kan sove i nat

og bortset fra tanketomme svar

kan du så slet ikke se at det er et problem?



>
>> Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af Israel.
>
>"Behandlingen"?

ja i nyhedsdækningen


> ingen skæve vinkler mht "behandlingen" af andre af
>områdets beboere?

joda

alle muhamedanernes Pallywood-produktioner sluges råt at journalister


--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/

Joakim (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 31-10-06 21:10


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ho0xrs.1wzddqhe51tpdN%per@RQNNE.invalid...

> Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af
> Israel.
>

Ja. Og derfor vil BBC ikke offentliggøre en intern undersøgelse af
nyhedskanalens dækning af MØ-konflikten. Den såkaldte Balen-report.

For en nærmere beskrivelse, se evt.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3319064,00.html

eller

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/10/15/nbeeb15.xml




Per Rønne (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-06 08:02

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1ho0xrs.1wzddqhe51tpdN%per@RQNNE.invalid...
>
> > Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af
> > Israel.

> Ja. Og derfor vil BBC ikke offentliggøre en intern undersøgelse af
> nyhedskanalens dækning af MØ-konflikten. Den såkaldte Balen-report.
>
> For en nærmere beskrivelse, se evt.
>
> http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3319064,00.html
>
> eller
>
> http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/10/15/nbeeb15.xml

Ja, det er naturligvis nødvendigt at offentligheden holder øje med
pressen, og dens misbrug af 'retten til selv at udvælge, hvad den vil
fokusere på.'
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Joakim (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 01-11-06 08:50


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1ho450x.1uk85ib1muj306N%per@RQNNE.invalid...
> Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
>> news:1ho0xrs.1wzddqhe51tpdN%per@RQNNE.invalid...
>>
>> > Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af
>> > Israel.
>
>> Ja. Og derfor vil BBC ikke offentliggøre en intern undersøgelse af
>> nyhedskanalens dækning af MØ-konflikten. Den såkaldte Balen-report.
>>
>> For en nærmere beskrivelse, se evt.
>>
>> http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3319064,00.html
>>
>> eller
>>
>> http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/10/15/nbeeb15.xml
>
> Ja, det er naturligvis nødvendigt at offentligheden holder øje med
> pressen, og dens misbrug af 'retten til selv at udvælge, hvad den
> vil
> fokusere på.'

Helt enig.



TBC (01-11-2006)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 01-11-06 12:18


Per Rønne skrev:
> På:
>
> <http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=309025>
>
> kan det ses at BBC nu erkender en politisk skævhed i dækningen af UK og
> verden.
>
> Således ser man intet galt i at håne kristendom og USA, men ville aldrig
> acceptere at behandle islam på samme måde.
>
> Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af Israel.

Det er da betryggende nok at stationen kan erkende sin farvning. Langt
mere betryggende end den mest ekstreme vestlige kanal, den åbenlyse
propagande station Fox News, som stadig markedsfører sig på "Fair &
balanced", hvilket er det sidste de er, også til sammenligning med BBC
og selv de det Ægyptiske Nile News og det kinesiske CCTV.

TBC


Per Rønne (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-06 13:16

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > På:
> >
> > <http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=309025>
> >
> > kan det ses at BBC nu erkender en politisk skævhed i dækningen af UK og
> > verden.
> >
> > Således ser man intet galt i at håne kristendom og USA, men ville aldrig
> > acceptere at behandle islam på samme måde.
> >
> > Og vi er nogle der kan huske skæve 'vinkler' i behandlingen af Israel.
>
> Det er da betryggende nok at stationen kan erkende sin farvning.

Det er så mindre betryggende, at det kun sker internt, og at stationen
nidkært forsøger at undgå offentliggørelse af rapporter om BBCs
slagsider. Se blot de to links, som Joakim bragte:

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3319064,00.html

og

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/10/15/nbeeb15.
xml

> Langt mere betryggende end den mest ekstreme vestlige kanal, den åbenlyse
> propagande station Fox News, som stadig markedsfører sig på "Fair &
> balanced", hvilket er det sidste de er, også til sammenligning med BBC og
> selv de det Ægyptiske Nile News og det kinesiske CCTV.

Nu har jeg intet førstehandskendskab til Fox News, da kanalen ikke
indgår i TDCs store pakke i København, men det skal da nok være rigtigt
at den er stærkt propagandistisk, på Republikanernes højrefløj.

Men nu er der altså ikke tale om en statslig kanal, så den kan tillade
sig at være lige ensidig som Nyhedsavisen, Politiken og Information er i
forhold til Dansk Folkeparti {for David Trads' Nyhedsavis er der nærmest
tale om en /jihad/ mod partit}. At sammenligne det med ægyptiske og
kinesiske propagandakanaler er dog nok at gå for vidt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

TBC (01-11-2006)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 01-11-06 15:00

Per Rønne skrev:

> Men nu er der altså ikke tale om en statslig kanal, så den kan tillade
> sig at være lige ensidig som Nyhedsavisen, Politiken og Information er i
> forhold til Dansk Folkeparti {for David Trads' Nyhedsavis er der nærmest
> tale om en /jihad/ mod partit}. At sammenligne det med ægyptiske og
> kinesiske propagandakanaler er dog nok at gå for vidt.

Tro mig, at sammenligne Fox News med internationale ægyptiske og
kinesiske propagandakanaler er langt fra at gå for vidt. ...Tvært
imod. De engelskprogede Nile News og CCTV jeg henviser til ville kunne
lære en ting eller to af Fox News i forbindelse med både propaganda
og underholdningsværdien af samme. Fox er utroligt populært grundet
deres stil. De slår f.eks det til sammenligning kedelige og
internationalt orienterede CNN i USA, kun overgået af mere lokale
nyhedsstationers nyhedssegmenter. "Rettroende" kan se Fox News fordi
det er "deres" kanal, og andre som jeg ser den for at lade sig
underholde og forarge, og have noget at ryste på hovedet i forundring
over.

Fox News er den eneste 24 timers nyhedkanal jeg kender, hvor der på en
time typisk er ca 2x2 minutters egentlige nyhedsindslag, og resten af
tiden magasinprogrammer, med værter der opdrager og bælærer til den
rette "tro" og nationalpatriotisme.

TBC


Per Rønne (01-11-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-11-06 15:09

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> Per Rønne skrev:
>
> > Men nu er der altså ikke tale om en statslig kanal, så den kan tillade
> > sig at være lige ensidig som Nyhedsavisen, Politiken og Information er i
> > forhold til Dansk Folkeparti {for David Trads' Nyhedsavis er der nærmest
> > tale om en /jihad/ mod partit}. At sammenligne det med ægyptiske og
> > kinesiske propagandakanaler er dog nok at gå for vidt.
>
> Tro mig, at sammenligne Fox News med internationale ægyptiske og
> kinesiske propagandakanaler er langt fra at gå for vidt. ...Tvært
> imod. De engelskprogede Nile News og CCTV jeg henviser til ville kunne
> lære en ting eller to af Fox News i forbindelse med både propaganda
> og underholdningsværdien af samme. Fox er utroligt populært grundet
> deres stil. De slår f.eks det til sammenligning kedelige og
> internationalt orienterede CNN i USA, kun overgået af mere lokale
> nyhedsstationers nyhedssegmenter. "Rettroende" kan se Fox News fordi
> det er "deres" kanal, og andre som jeg ser den for at lade sig
> underholde og forarge, og have noget at ryste på hovedet i forundring
> over.
>
> Fox News er den eneste 24 timers nyhedkanal jeg kender, hvor der på en
> time typisk er ca 2x2 minutters egentlige nyhedsindslag, og resten af
> tiden magasinprogrammer, med værter der opdrager og bælærer til den
> rette "tro" og nationalpatriotisme.

Som nævnt, jeg har ikke set Fox News andet end i de indslag, der har
været vist i dansk tv, og ej heller set den nævnte ægyptiske eller
kinesiske kanal, men i sidstnævnte tilfælde er der jo klart tale om
propagandakanaler i ikke-demokratiske stater. Så jeg må stille mig
stærkt tvivlende over for hvad du skriver.


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

TBC (02-11-2006)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 02-11-06 03:47

Per Rønne skrev:

> Som nævnt, jeg har ikke set Fox News andet end i de indslag, der har
> været vist i dansk tv, og ej heller set den nævnte ægyptiske eller
> kinesiske kanal, men i sidstnævnte tilfælde er der jo klart tale om
> propagandakanaler i ikke-demokratiske stater. Så jeg må stille mig
> stærkt tvivlende over for hvad du skriver.

Det ville selvfølgelig være optimalt om du selv havde adgangt til
tv-medierne, så havde du ikke behøvet at stille dig tvivlende over
mine udsagn, og indirekte gå og mene at jeg skulle lyve.

Selvfølgelig er der full-blown propaganda kanaler der er mere ekstreme
og meget værre i deres form og indhold end Fox news, f.eks Hamas' tv
station i palæstina. Men som jeg skrev, så er Fox News blandt de
kanaler med et sprog jeg forstår, som er den usammenligneligt mest
propagandariske station jeg nogensinde har stiftet bekendtskab med.
Langt mere propagandarisk end de engelskspogede Nile News og CCTV som
heller ikke er uden farvning. Fox News er dog i en helt anden og langt
tungere kategori og klasse hvad andgår propaganda, ikke mindst
sammenlignet med f.eks BBC. Til sammenlinging med Fox News er BBC (og
alle andre europæiske stationer) naturligvis venstreorienteret og
liberalt (fra et amerikansk perspektiv). Men den mest ekstreme pol, og
den der driver den mest rendyrkede propaganda af Fox og BBC hvis man
sammenligner dem, er helt klart og hævet over enhver tvivl Fox News,
hvis lige jeg ikke kender til eksistensen af i den vestlige
medieverden.

På YouTube kan du selv søge og finde nogle få klip fra/om Fox News,
og f.eks deres mest populære (og underholdende vært) Bill oreilly.
søg f.eks på "fox news"; "foxnews" & "bill oreilly" på Youtube.

Der i blandt finder du den afslørende og syntes jeg fra egen erfaing
med Fox News meget rammende Outfoxed, som i sin egen ret er et stykke
anti-Fox News propaganda. Men den indeholder flere interessante og
faktuelle afsløringer, samt typiske og uafviselige eksempler fra
stationens egne Broadcasts med deres ekstremt "ubalanced" bias og
agenda.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Ro2SkyqmsVk
Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=x9p_IbddaYo
Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=fMnYRm1FPEc

....Så vil du også kunne forstå hvorfor også jeg som mange andre som
ikke nødvendigvis er enige med den politiske linje, kan være enormt
underholdt af konceptet. Det er ikke uden grund at stationen har stor
seer sucess, for det er fanme underholdende med mindre man søger en
egentlig og mere objektiv nyhedsdækning når der sker noget i
verdenen.

Du kan naturligvis også tage et kig omkring hos stationen selv, f.eks
http://www.foxnews.com/oreilly/
http://www.foxnews.com/column_archive/0,2976,19,00.html

....Deres hjemmeside indeholder dog generelt langt mere egentlig
nyjedsrapportering, end tv udsendelserne gør, hvor det er
magasinprogrammerder dominerer, med meget politisk farvede værter der
aktivt både forsvarer og belærer om "den rette vej"

TBC


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste