Elsker Glistrup alle 6 mia mennesker, som ~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-06 15:59

Elsker Glistrup alle 6 mia mennesker, som han siger?

Han har velvilje og gider ikke foragte selv de værste terroriser, som
jo er produkter af arv og miljø og ikke kan gøre for det

"Tilgiv dem , thi de ved ikke hvad de gør" Jesus

At opleve nul rangforskelle er ikke at holde lige meget af alle
medmennesker. Alle bør bruge mest tid på de mennesker, der hjælper dem
til at opnå de *resultater*, som deres selvrealisationsbehov kræver.

Glistrup har "øjnene stift rettet mod fremtiden "

og går ikke op i skyld og skam, historisk fortid og andet der ikke kan
ændres på.

" Alle mennesker er i deres inderste væsen ens. J. H.
Pestalozzi

" Ånd er det liv der skærer sig selv i livet. Ved sin egen pine
og kval, øger det sin egen viden. Nietzsche

" Der er dem, der benægter elendigheden ved at henvise til
solen. Han benægter solen ved at henvise til elendigheden.Kafka

" Der skal ikke findes et menneske som jeg ledes ved eller
hader Nietzsche

" Et dovent og et flittigt menneske lever ikke godt sammen; den
dovne foragter den flittige alt for meget. Marie von Ebner-Eschenbach

" God puts something good and something loveable in every man
His hands create.MarkTwain

" Guddommelige skal alle væsener være mig - alle dage skal være
mig hellige. Nietzsche

" Hverdagen er hellig. Grundtvig

"Hvis blot vi var frugtbare marker, ville vi på bunden ikke lade noget
ligge ubenyttet hen og se en velkommen gødning i hver eneste
begivenhed og ting og i hvert menneske. Nietzsche

" If we meet no gods, it is because we harbor none. If there
is grandeur in you, you will find grandeur in porters and sweeps.
<Adam Smith og Pascal

" Jeg har aldrig forstået den kunst at vende andre imod mig -
også det kan jeg takke min uforlignelige far for. (Faderen Carl Ludwig
Nietzsche improviserede på klaver for sin 1-5 årige søn. Faderen var
præst og sås af menighedens bønder som en engel!) Nietzsche

OPTIMISME"Vær ved godt mod," svarede Zarahustra ham, "ligesom
jeg er det. Bliv ved din skik, du fortræffelige, kværn dine korn,
drik dit vand, ros dine køer: hvis det kan gøre dig glad! Nietzsche

" På trods af alt - tror jeg stadigt, at mennesker inderst inde
er gode. Anne Frank

" Regel: først at søge det værdifulde i ethvert menneske. Camus

" True success is overcoming the fear of being unsuccessful.
Paul Sweeney

" Alle mennesker er i deres inderste væsen ens. J. H.
Pestalozzi

På trods af alt - tror jeg stadigt, at mennesker inderst inde er gode.
Anne Frank'kærlighedens gerninger'.

Keirkegaard skriver, at kærligheden, den sande kristelige kærlighed
er blind overfor alle forskelle i verden. Han har et pragtfuldt
billede fra teatrets verden, der illustrerer, hvad han mener. I et
teaterstykke kan den ene skuespiller være konge og den anden tigger,
men når tæppet går ned, er de alle det samme - nemlig skuespillere. Og
sådan er det jo også i vor almindelige tilværelse, dér har vi hver
især højst forskellige roller at spille, den ene er højt agtet, den
anden er foragtet og udstødt - den ene direktør og den anden en fattig
tigger, men når tæppet går ned, den dag vi dør, og står overfor vor
Herre, er alle de forskelle væk, som dug forsvinder for solen, da er
vi, som Kirkegaard skriver, det vi væsentligst er, nemlig mennesker -
mennesker, der alle er lige for Gud. Kærligheden, den sande kristelige
kærlighed er blind overfor alle forskelle i verden. Et billede fra
teatrets verden, der illustrerer, er følgende. I et teaterstykke kan
[...]
alle de forskelle væk, som dug forsvinder for solen, da er vi, det vi
væsentligst er, nemlig mennesker - mennesker, der alle er lige for
Gud. Kierkegaard i "Kærlighedens gerninger"

OM XENOFOBI/ULÆKKERHED"Hvis du tror, at du er frigjort, så smag engang
dit menstruationsblod. Hvis tanken gør dig syg, så har du langt igen,
skat. Germaine Greer

" Livsklogskab: at være vennesæl. Nietzsche (japanere kan være
ligeglade med fanger og trafikofre de ikke selv har skadet, men deres
overlegne moral overfor landsmænd bunder i et DET BETALER SIG .

"Sådan talte i en god stund min renhed til mig engang: " Guddommelig
skal alle væsener være mig. Nietzsche

OPfa The greater intellect one has, the more originality one finds in
men. Ordinary persons find no difference between men.
Pascal

ophører det med at være det Nietzsche

" En intelligent kvinde er en kvinde, i hvis selskab man kan
være så dum man vil. Stendhal (som ikke kendte mange af hunkøn, der
elskede menneskeheden - som Chesterton siger "der er tre ting kvinder
aldrig vil forstå, frihed, lighed og broderskab")

" Man skal møde folk i øjenhøjde også når de ligger ned Bjarne
Lennau KirkensKorshær-præst

" Alle mennesker er guddommelige. Nietzsche

" For guden er alt smukt, godt og retfærdigt; mennesker derimod
anser noget for uretfærdigt, andet for retfærdigt. Heraklit

" Der skal ikke findes et menneske som jeg ledes ved eller som
jeg hader". Nietzsche (og Spinoza og Goethe, Lessing, Schiller,
Grundtvig, Oscar Wilde)

" Alle personer, alle dit livs begivenheder er der, fordi du
har trukket dem dertil. Hvad du vælger at gøre med dem er op til dig.
Kung Fu Tse , beundret af samuraier som Zen-vis

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-10-06 17:49

> Han har velvilje og gider ikke foragte selv de værste terroriser, som jo
> er produkter af arv og miljø og ikke kan gøre for det

Det er nok også fordi Glistrup tidligt søgte efter forklaringer og viden om
politik og anden menneskelig adfærd i stedet for det sædvanlige at dømme
andre ud fra egen kultur og tankegang. Derved indser man på et tidspunkt at
der næppe findes bevidst onde mennesker i verden, bortset fra enkelte
sygeligt afsindige.

Der var for omkring 10 år siden et Glistrup-portræt sendt på TV2, hvor han
forklarede hvordan han elskede at diskutere med en russer på Bornholm,
selvom russeren altid slog Glistrup med knytnæve når de var uenige. Jeg
husker ikke om det foregik under den tyske eller den russiske besættelse af
Bornholm.

> Glistrup har "øjnene stift rettet mod fremtiden "
>
> og går ikke op i skyld og skam, historisk fortid og andet der ikke kan
> ændres på.

Det kan diskuteres. Såvidt jeg kan opfatte er Glistrup ret præget af kristne
værdinormer, og han kommer meget ofte i sine bøger med historiske
henvisninger.

Dog passer det meget godt at hans politiske ideologi udelukkende drejer sig
om hvordan maksimal fremtidstrivsel for danskerne opnås.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-10-06 20:37

Per Hagemann wrote:> Der var for omkring 10 år siden et Glistrup-portræt
> [...]
> Bornholm, selvom russeren altid slog Glistrup med knytnæve når de var
> uenige. Jeg husker ikke om det foregik under den tyske eller den

Nej og du havde ikke hjerne til at deducere dig frem til hvornår det mon
var. Havde det endda været en tysker kunne opgaven have været vanskelig. Nu
forekommer den ret ligefrem.

Igen et eksempel på at Glistrupfans evne til analysere er minimal.

/FL

Fra : Konrad

Dato : 29-10-06 20:43

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Nu
> forekommer den ret ligefrem.
>
> Igen et eksempel på at Glistrupfans evne til analysere er minimal.

Det klunne meget vel have været sket under WWII eller helt frem til 1947.
Han er født i 1926...

Gad vide hvad den svada mon var eksempel på...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-10-06 21:09

Konrad wrote:

> Det klunne meget vel have været sket under WWII eller helt frem til
> 1947. Han er født i 1926...
>
> Gad vide hvad den svada mon var eksempel på...

men eftersom det var en russer, var det jo under den russiske besættelse fra
45-46, da der mig bekendt ikke var russiske krigsfanger på øen, medens
tyskerne havde den besat.

/FL

Fra : Konrad

Dato : 29-10-06 21:18

> men eftersom det var en russer, var det jo under den russiske besættelse
fra
> 45-46, da der mig bekendt ikke var russiske krigsfanger på øen, medens
> tyskerne havde den besat.

Jeg har ikke set årstal på den anekdote - har du? Til din orientering : Jeg
er vokset op på Bornholm, og selvom det ikke skete under WWII, kunne det
sagtens være sket senere. - både i 50'erne eller for den sags skyld
80'erne.Læssevis af russiske og polske både valfarter til Bornholm, f.eks
for at få tanket olie, og mange kommer igen og igen. Jeg kan huske nogle
"russerbåde" hvor man kunne bytte sig til amfetamin (jeg gjorde ikke!) og
hash for pornoblade og US-dollars, og det var i 80'erne. De samme både kom
igen og igen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-10-06 21:58

Konrad wrote:
> [...]
> sig til amfetamin (jeg gjorde ikke!) og hash for pornoblade og
> US-dollars, og det var i 80'erne. De samme både kom igen og igen.

Er også kommet meget på Bornholm og husker godt fiskerne. Mindes nu mest det
var polakker.

Min analyse var at affødt af Hagemanns egen om hvorvidt det var russere
eller tyskere under besættelsen. Jeg er nok klar over det kunne være
foregået sidste sommer, men jeg referer kun til Hagemanns egen famlen. Det
vil i mine øjne være utænkeligt at en 18-20 årig ung mand fik lov at tale
med en russisk krigsfange således at denne kunne slå ham i brystet. Ergo
siger min det mig at det var under den russiske besættelse fra 45-46..(hvis
altså i de af Hagemann nævnte perioder)

Elementært - Kære Watson ...

/FL

Fra : Per Hagemann

Dato : 29-10-06 21:11

> [...]
>
> Nej og du havde ikke hjerne til at deducere dig frem til hvornår det mon
> var. Havde det endda været en tysker kunne opgaven have været vanskelig.

Hvorfor skulle der ikke kunne være en russer på Bornholm under den tyske
besættelse?

Du kunne måske have grebet mig i en fejl ved at rekvirere TV-udsendelsen og
måske finde frem til at det foregik inden 1940. Russeren må vel have boet på
Bornholm i en årrække og lært det lokale sprog eftersom Glistrup vist aldrig
har lært russisk.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-10-06 21:51

Per Hagemann wrote:

> [...]
> Russeren må vel have boet på Bornholm i en årrække og lært det lokale
> sprog eftersom Glistrup vist aldrig har lært russisk.

men en del russere kan tysk.

Spørg BW .. Han ringer fluks til Glstrup ..

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-06 01:52

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> men en del russere kan tysk.

Netop

> Spørg BW .. Han ringer fluks til Glstrup ..

Jeg ringede næsten ugetlig til ham i slutningen af firserne og starten
af halvfemserne, og læste læserbrevsudkast op for ham og fik dem
kritiseret og kommenteret - hvilket er højdepunkter i mit liv og min
uddannelse

I nuværende årtusind har han især været syg og jeg har stort set
suget nok til mig fra hans gennemarbejdede livsfilosofi og har ikke
samme behov for at drive ro´vdrift på hans elskværdighed og
hjælpsomhed

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-06 01:46

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Russeren må vel have boet på Bornholm i en årrække og lært det
> lokale sprog eftersom Glistrup vist aldrig har lært russisk.

Glistrup er god til tysk og engelsek - russere er ofte gode til tysk

Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-10-06 00:27

> Elsker Glistrup alle 6 mia mennesker, som han siger?

Ha ha. Naturligvis Bo..... Hvad med dem han vil deporterer - elsker han også
dem?

> Han har velvilje og gider ikke foragte selv de værste terroriser, som jo
> er produkter af arv og miljø og ikke kan gøre for det

Som han selv.

> "Tilgiv dem , thi de ved ikke hvad de gør" Jesus

Hvorfor blander du Jesu ind i en dabat om Glistrup?

> At opleve nul rangforskelle er ikke at holde lige meget af alle
> medmennesker. Alle bør bruge mest tid på de mennesker, der hjælper dem til
> at opnå de *resultater*, som deres selvrealisationsbehov kræver.

"nul rangforskelle".. Hvordan var det lige Glistrup levede, til han blev
DØMT for skatteundragelse?

> Glistrup har "øjnene stift rettet mod fremtiden "

Demente øjne? Forhåbenligt kan hans øjne, snart ikke rettes mod noget som
helst.....

<snip> endeløse og irrelevante citater.

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-06 01:30

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> Ha ha. Naturligvis Bo..... Hvad med dem han vil deporterer - elsker
> han også dem?

Det vil gavne iranerne i Iran, hvis vi udviser det braindrain som
nogle få egoistiske iranere har skadet deres fædreland med

FOLKEBLANDING ER SKADELIG FOR BEGGE PARTER

> Som han selv.

> Hvorfor blander du Jesu ind i en dabat om Glistrup?

Jesus er en klog filosof ligesom Sokrates og Konfutze og Glistrups far
var fysikgymnasielærer og en meget grundtvigiansk menighedsrådsformand
og jeg er selv fra tilsvarende tradition

> "nul rangforskelle".. Hvordan var det lige Glistrup levede, til han
> blev DØMT for skatteundragelse?

Han sørgede for svømmebassin til sine kone, så hun kunne undervise
privatgskolebørn i svømning

Da han pr justitsmord fradømtes villaen sagde han med dit idol Henrik
Ibsen

EVIGT EJES KUN DET TABTE

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-10-06 01:55

Bo Warming wrote:>
> EVIGT EJES KUN DET TABTE

Men så er du jo en holden mand Bo ...

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-06 01:59

> Men så er du jo en holden mand Bo ...

Hvad mener du jeg har tabt?

Goethes anti-materialisme er basis for Ibsen citatet (fra dramaer
"Brand", som Glistrup sætter højt)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-10-06 02:17

Bo Warming wrote:

> Hvad mener du jeg har tabt?

Det ved du da allerbedst selv ..(andre gider garanteret hjælpe mere)

Jeg vil ikke begynde selvom natten er ung. Modsat dig skal jeg op kl 6

/FL

Fra : Patruljen

Dato : 30-10-06 12:35

Frank Leegaard wrote:

> Det ved du da allerbedst selv ..(andre gider garanteret hjælpe mere)
>
> Jeg vil ikke begynde selvom natten er ung. Modsat dig skal jeg op kl 6
>
> /FL

Aj, Leegård. Nogengange bevæger du dig ikke alene under lavmålet. Du
er i niveau med Københavns kloaksystem - Vi vil nødig undvære det,
men det er beregnet til afføring.

Regards Bruun

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-10-06 16:53

Patruljen wrote:

> Aj, Leegård. Nogengange bevæger du dig ikke alene under lavmålet. Du
> er i niveau med Københavns kloaksystem - Vi vil nødig undvære det,
> men det er beregnet til afføring.

Nej .. Jeg har ikke navn der associeres med lort ..

Er det det der går dig til hovedet? ..

BW kan undlade alle sine sentenser eller få tilbage på dem -- Længere er den
ikke ..

/FL

Fra : Patruljen

Dato : 30-10-06 13:15

Frank Leegaard wrote:

> Det ved du da allerbedst selv ..(andre gider garanteret hjælpe mere)
>
> Jeg vil ikke begynde selvom natten er ung. Modsat dig skal jeg op kl00.600.

Leegård. Tror du ikke , du skal afholde dig fra at fantasere om
Warmings liv ?
Godt - nok syntes der kedeligt og iøjenfaldende stillestående, der
ude i provinsen.

Hvis der er så kedeligt kl.02.00, at du må henfalde til tidligt
nattedrømmeri og fantasi, er det så ikke mere almindeligt med lidt
kreativ tænkning over Anal - København ved højrehånden, end tanker
om Warmings livsforløb og eventuelle tab egentlig

Regards Bruun

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 30-10-06 16:34

> Elsker Glistrup alle 6 mia mennesker, som han siger?

Jeg tror ikke at han elsker Pia K...!

Fra : Bo Warming

Dato : 30-10-06 16:58

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote
in message news:96GdneJ1aLbShtvYRVnygg@giganews.com...

> Jeg tror ikke at han elsker Pia K...!

Hanharkritiseret hende
menden man elsker,tugter man

Fra : Patruljen

Dato : 30-10-06 22:43

Frank Leegaard wrote:

> Nej .. Jeg har ikke navn der associeres med lort ..

Leegård. Kendte du lidt til tests med associationer, ville du vide, at
testene bruges for at fortælle noget om personen, som associatierer -
eller fantaserer.
Ikke ret meget om personen som opfandt testen. Så når du spørger

> Er det det der går dig til hovedet? ..

Vil jeg svare. Rent teknisk fortæller du os lidt om indholdet i den
bevidsthed. Måske var henvisningen til Københavns nedslidte
kloaksystem, mere relevant end jeg først havde forestillet mig :-/

> BW kan undlade alle sine sentenser eller få tilbage på dem -- Længere er den
> ikke ..

Leegård. Du producerer personangreb - efter personangreb. Jeg har
spurgt dig tidligere.
Sætter du farten op i din bil, når du ser en kat krydse vejen?

Regards Bruun

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-10-06 23:06

Patruljen wrote:

> [...]
> eller fantaserer.
> Ikke ret meget om personen som opfandt testen. Så når du spørger

Så dine associationer om afføring kom ud af ingenting?

> Vil jeg svare. Rent teknisk fortæller du os lidt om indholdet i den
> bevidsthed. Måske var henvisningen til Københavns nedslidte
> kloaksystem, mere relevant end jeg først havde forestillet mig :-/

Du mener med det lortebrune?

> Leegård. Du producerer personangreb - efter personangreb. Jeg har
> spurgt dig tidligere.
> Sætter du farten op i din bil, når du ser en kat krydse vejen?

Nejda .. Er da stor katteven

Des mere man kender mennskeer - des mere kommer man til at holde af dyr ..

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 31-10-06 08:31

> Så dine associationer om afføring kom ud af ingenting?

Der er ingen sund videnskab i freudianske fortalelser og Rorshack-test

og intet usundt ved _snak _ om faeces og u rin. Ord sårer kun fjolser
der *vil* såres.

Autonomes vold mod mit hus er eksempel på at sindsyge tosser på jagt
efter et fjendebillede må ophøje ord til noget voldsagtig - men de
seneste weekender er kun min vægavis ved fortovet blevet hærværket af
rødfascisterne i Jagtvej69

Fra : Bo Warming

Dato : 31-10-06 08:35

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
Frank Leegaard wrote:
> [...]

Jeg ville ønske at du ville HJÆLPE DIG SELV til at være forståelig og
dermed en respekteret debatør, Frank

Hvad har jeg tabt?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-10-06 22:15

Bo Warming wrote:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg ville ønske at du ville HJÆLPE DIG SELV til at være forståelig og
> dermed en respekteret debatør, Frank

Sådan en som dig selv?

> Hvad har jeg tabt?

Det ved du da bedst selv. Er ikke særligt interesseret i din person.

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-06 04:32

> Sådan en som dig selv?

Hvad får dig til at tro at jeg interesserer mig for om jeg er
respekteret?
Eller at jeg behøver hjælp.
Man må da godt kaste med verbale konstruktive sten og selv bo i
glashus

> Det ved du da bedst selv. Er ikke særligt interesseret i din person.

Du er så interesseret at du fælder dom om at jeg har "tabt" noget. Men
det er altså en dom helt uden begrundelse?

Fladpandet mudderkast, uden logik, eller ?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-06 15:46

> [...]
> er altså en dom helt uden begrundelse?
>
> Fladpandet mudderkast, uden logik, eller ?

Nævn mig det menneske der ikke har tabt.

Forskellen er kun mængden ..

/FL

Fra : Patruljen

Dato : 31-10-06 00:45

Frank Leegaard wrote:

> Så dine associationer om afføring kom ud af ingenting?

Det er dig, som beskriver en associations proces. Ikke mig.
Og derved underbygger du min påpegning af situationen. At du sidder og
fantaserer.

Du er betænkeligt meget optaget af afføring, Frank. Det centrale i
budskabet drejede sig om en kanal, der leverer. Og det er en
sammenligning, som understreger et budskab.
Ikke en association.

> Du mener med det lortebrune?

Igen. Dine associationer er særprægede. Interessante. En ægte
freudianer ville nu rumstere rundt i din anale fase, og de temaer som
er centrale i den sammehæng -

> Nejda .. Er da stor katteven

Godt. Du afreagerer på usenet istedet. Fint

> Des mere man kender mennskeer - des mere kommer man til at holde af dyr ..

Ja. Nu begynder vi at nærme os det interessante. Det virkelig tunge og
svære.
Mennesker kan isolere sig følelsesmæssigt til en kanariefugl og en
akvariefisk. Når mennesker er blevet skuffet og såret
tilstrækkeligt. Og følelserne kan efterfølgende være både bitre og
aggressive. En slags fremskudt forsvar og kropspanser.

" Man " er ikke en sandhed i vores gallakse. " Man " er en subjektiv
sandhed. Franks sandhed.

Det er altid rart, at kunne fantasere om andre menneskers nederlag og
tab. Når underbevidstheden skal bearbejde aktuelle tab og nederlag.

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 01-11-06 16:45

Frank Leegaard wrote:

> Nævn mig det menneske der ikke har tabt.
>
> Forskellen er kun mængden ..
>
> /FL

Victims - are`nt we all.

Regards Bruun