Forbyd prisforskelle!
Fra : dktekno

Dato : 27-10-06 10:50

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/10/27/085605.htm

Hvorfor skal Cybercity have lov til, at sælge den samme internetforbindelse
til 20 Mbit til forskellige priser i hhv. København og Jylland?

Hvorfor skal der ikke være en lov, der forbyder forskellige priser? En
virksomhed bør være forpligtiget til, at sælge for samme pris ALLE steder i
hele landet, og ikke gøre forskel på nogen!

Det er jo ren diskrimination, det bør forbydes!

Der bør være prisharmonering, og dette ved lov!

Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Fra : Patruljen

Dato : 27-10-06 10:55

dktekno wrote:
> [...]
>
> Der bør være prisharmonering, og dette ved lov!
>
> Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Der er længere til Jylland

Regards Bruun

Fra : Alucard

Dato : 27-10-06 11:31

On 27 Oct 2006 02:55:14 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Der er længere til Jylland

LOL

Fra : hanzen

Dato : 27-10-06 11:50

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

dktekno wrote:
> [...]
>
> Der bør være prisharmonering, og dette ved lov!
>
> Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Hvorfra?
Mener du internettet ligger i København?
--
hilzen
hanzen

Fra : Frank

Dato : 27-10-06 15:02

Hej

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Der er længere til Jylland

Ikke alene er der længere til Jylland - der er faktisk dobbelt så langt fra
København til Jylland som der er fra Jylland til København.

Mvh
Frank
--
If we have to use force, it is because we are America. We are the
indispensable nation. We stand tall. We see further into the future.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 16:19

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke alene er der længere til Jylland - der er faktisk dobbelt så langt fra
> København til Jylland som der er fra Jylland til København.

Faktisk er det det drejer sig om jo at der er længere mellem folk i
Jylland end i København, og at det derfor er dyrere at betjene Jylland
med internet, end det er i København.

Men naturligvis kan man da få internet i Jylland. Også uden for Århus.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-10-06 17:42

On Fri, 27 Oct 2006 16:02:11 +0200, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Ikke alene er der længere til Jylland - der er faktisk dobbelt så langt fra
>København til Jylland som der er fra Jylland til København.

netop

dem der bor i den københavnske provins er så fastgroede at de slet
ikke kan overskue at rejse ud

det er derfor snæversynet stortrives i København

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 27-10-06 18:12

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in

> Ikke alene er der længere til Jylland - der er faktisk dobbelt så
> langt fra København til Jylland som der er fra Jylland til København.

Der er i hvert fald længere til København end på cykel.

--
GB

Fra : hanzen

Dato : 27-10-06 20:34

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Frank" <far@nospam.dk> wrote in

> Der er i hvert fald længere til København end på cykel.
>
> --
> GB

Til gengæld er det varmere på landet end om vinteren.
--
hilzen
hanzen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 20:43

hanzen wrote:
> "gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse

> Til gengæld er det varmere på landet end om vinteren.

Men koldere i Grønland end på landet om sommeren.

/FL

Fra : gb

Dato : 27-10-06 20:59

"hanzen" <hanzen@mailmig.dk> wrote in news:45425f17$0$181$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Til gengæld er det varmere på landet end om vinteren.

- og maden smager som på en italiensk restaurant.

--
GB

Fra : Alucard

Dato : 27-10-06 11:31

On Fri, 27 Oct 2006 11:49:37 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/10/27/085605.htm
>
>Hvorfor skal Cybercity have lov til, at sælge den samme internetforbindelse
>til 20 Mbit til forskellige priser i hhv. København og Jylland?

Hvorfor ikke...???

>Hvorfor skal der ikke være en lov, der forbyder forskellige priser?

Hvem skal så bestemme den "rigtige" pris...???

>En
>virksomhed bør være forpligtiget til, at sælge for samme pris ALLE steder i
>hele landet, og ikke gøre forskel på nogen!

Skal håndværker-lønninger i København så også sænkes til et
"gennemsnit" af hele landet...???

Hvad med huslejen på den bygning "isenkrammet" står i...???

>Det er jo ren diskrimination, det bør forbydes!

Du kan da bare "handle" et andet sted....

>Der bør være prisharmonering, og dette ved lov!

Er du kommunist, hjernedød eller begge dele....???

>Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Lad dog være med at bruge dem, hvis du er utilfreds....

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 27-10-06 11:59

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er du kommunist, hjernedød eller begge dele....???

Det ene udelukker ikke det andet ... snarere tværtimod.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-10-06 12:30

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in news:4541e658$0$49197
$14726298@news.sunsite.dk:

> Det ene udelukker ikke det andet ... snarere tværtimod.

"Fru Kim Frederiksen Deres mand er desværre hjernedød efter ulykken. Vil De
selv slukke respiratoren så vi kan slippe for det røde svin?"

Besynderlig logik

Fra : Alucard

Dato : 27-10-06 12:52

On 27 Oct 2006 11:30:27 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

>"Fru Kim Frederiksen Deres mand er desværre hjernedød efter ulykken. Vil De
>selv slukke respiratoren så vi kan slippe for det røde svin?"
>
>Besynderlig logik

Og lillemor er en sten.... ))

Din MANGEL på logik er enestående.....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-10-06 13:33

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote in

> Din MANGEL på logik er enestående.....

Ja. Er det skræmmende at vi alle senest når vi dør, bliver kommunister?

Fra : Alucard

Dato : 27-10-06 14:15

On 27 Oct 2006 12:33:27 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

>Ja. Er det skræmmende at vi alle senest når vi dør, bliver kommunister?

Sig mig engang... KAN du ikke læse en simpel dansk sætning...????

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-10-06 15:51

> Sig mig engang... KAN du ikke læse en simpel dansk sætning...????

Det kan jeg, men jeg kan ikke læse dine tanker. Havde du en speciel sætning
i tankerne?

Fra : Alucard

Dato : 27-10-06 16:49

On 27 Oct 2006 14:51:24 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

>Det kan jeg, men jeg kan ikke læse dine tanker. Havde du en speciel sætning
>i tankerne?

Den her:

Er du kommunist, hjernedød eller begge dele....???

Som alle jo ved betyder:

"Er du kommunist" eller "er du hjernedød" eller "er du både kommunist
og hjernedød".....

Når du skriver:

"Fru Kim Frederiksen Deres mand er desværre hjernedød efter ulykken.
Vil De selv slukke respiratoren så vi kan slippe for det røde svin?"

og

"Er det skræmmende at vi alle senest når vi dør, bliver kommunister?"

så må du jo mene at dem der er hjernedøde, nødvendigvis også må være
kommunister (hvilket jeg aldrig har påstået).....

Derfor skrev jeg "Og lillemor er en sten", da dit logiske ræsonnement,
er præcis det samme...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-10-06 23:24

> så må du jo mene at dem der er hjernedøde, nødvendigvis også må være
> kommunister (hvilket jeg aldrig har påstået).....

Du glemmer at jeg slet ikke kommenterede dit indlæg, men derimod Kim
Frederiksens, og derfor denne sætning:

"Det ene udelukker ikke det andet ... snarere tværtimod."

Følg nu lidt med.

Fra : Alucard

Dato : 29-10-06 10:14

On 28 Oct 2006 22:23:41 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

>Du glemmer at jeg slet ikke kommenterede dit indlæg, men derimod Kim
>Frederiksens, og derfor denne sætning:
>
>"Det ene udelukker ikke det andet ... snarere tværtimod."
>
>Følg nu lidt med.

Klovn....

Det han siger er jo at de to ting ikke udelukker hinanden, men de ses
ofte sammen..... Det betyder jo IKKE at de ALTID hører sammen....

Øv dig lidt på dansk-læsning FØR du kritiserer andre....

Fra : wilstrup

Dato : 29-10-06 11:36

> Det han siger er jo at de to ting ikke udelukker hinanden, men de ses
> ofte sammen..... Det betyder jo IKKE at de ALTID hører sammen....
>
> Øv dig lidt på dansk-læsning FØR du kritiserer andre....

Er du dum eller rødhåret?

Fra : Joakim

Dato : 29-10-06 12:24

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er du dum eller rødhåret?

Alucard er nok bare lidt for hurtig på aftrækkeren her. :-/

Fra : Alucard

Dato : 29-10-06 15:21

On Sun, 29 Oct 2006 12:24:21 +0100, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>Alucard er nok bare lidt for hurtig på aftrækkeren her. :-/

Næh.... Det er dig der er for langsom...

Fra : Alucard

Dato : 29-10-06 15:20

On Sun, 29 Oct 2006 11:35:52 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Er du dum eller rødhåret?

Nej...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-10-06 17:20

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote in

> Det han siger er jo at de to ting ikke udelukker hinanden, men de ses
> ofte sammen..... Det betyder jo IKKE at de ALTID hører sammen....

Øh jo, det er faktisk lige præcis hvad det gør.

> Øv dig lidt på dansk-læsning FØR du kritiserer andre....

Av... den sprang vist op og bed dig i røven.

Fra : Alucard

Dato : 29-10-06 19:50

On 29 Oct 2006 16:20:25 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk>
wrote:

>Øh jo, det er faktisk lige præcis hvad det gør.

Nej.... Hvad er der ved ordet "snarere", som du ikke forstår...?

>Av... den sprang vist op og bed dig i røven.

Jeg giver op.... Når du ikke engang kan forstå en sådan simpel lille
ting, så er det jo håbløst at forklare dig noget som helst....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-10-06 22:59

> Nej.... Hvad er der ved ordet "snarere", som du ikke forstår...?

"Snarere" udtrykker en tvivl. "Jeg er ikke helt sikker på om det ene
udelukker det andet, men jeg tror mest på at det ikke gør".

Som jeg har forstået dig, så mener du der står "Det ene udelukker ikke
altid det andet."

Sådan har jeg aldrig tænkt på det før, men jeg er nu stadig uenig.

> Jeg giver op....

Tudefjæs. Nu var der for en gangs skyld lidt kød på diskussionen.

> Når du ikke engang kan forstå en sådan simpel lille
> ting, så er det jo håbløst at forklare dig noget som helst....

Når vi snakker manglende forståelse, så når jeg dig ikke til
sokkeholderne.

De' GAS! Du ka' ta' det!

Fra : Rane

Dato : 27-10-06 12:13

On Fri, 27 Oct 2006 12:30:49 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Er du kommunist, hjernedød eller begge dele....???
>
>Lad dog være med at bruge dem, hvis du er utilfreds....

Du må være københavner :)

Alt skal ikke være ens over hele landet - men i dette tilfælde hvor
det drejer sig om en internet-forbindelse som en landsdækkende
virksomhed sælger, så undrer jeg mig også hvorfor jyderne skal betale
mere. Når man er landsdækkende, vil der altid være yderområder (også
på sjælland) hvor der ikke er så mange kunder på centralerne. Det
kalkulerer man så med, når man fastsætter prisen på forbindelsen.

Pudsigt at 8mbit forbindelsen koster det samme over hele landet, men
20mbit ikke gør.

Fra : Alucard

Dato : 27-10-06 12:54

On Fri, 27 Oct 2006 13:12:58 +0200, Rane <ranemandenSLET@gmail.com>
wrote:

>Du må være københavner :)

Du må beskylde mig for meget, men fandeme ikke for at være københavner
(vest-svensker)....

> [...]
>på sjælland) hvor der ikke er så mange kunder på centralerne. Det
>kalkulerer man så med, når man fastsætter prisen på forbindelsen.

Hvorfor SKAL man det...???

>Pudsigt at 8mbit forbindelsen koster det samme over hele landet, men
>20mbit ikke gør.

Og....?????

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 13:05

dktekno wrote:
> [...]
>
> Der bør være prisharmonering, og dette ved lov!
>
> Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Så længe der er relativ skarp konkurrence, er det vel fair nok at CC giver
extra gode priser til områder med stor tæthed.

Jeg synes hellere man skulle koncentrere sig om at lave forsyningspligt til
de ALLE hustande i DK, således at hvis du vil levere til Jylland eller øer,
så skal du levere alle steder til en foruddefineret overkommelig pris.

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 13:26

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> [...]
> så skal du levere alle steder til en foruddefineret overkommelig pris.

Alle husstande kan da få forbindelse, men blot ikke fra alle selskaber.

Jeg ser ingen grund til at firmaer ikke skulle kunne begrænse deres
'interesseområde' til bestemte geografiske områder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 13:35

"Per Rønne" wrote:

> Alle husstande kan da få forbindelse, men blot ikke fra alle
> selskaber.

Den udmelding tror jeg da en del vil blive glad for.

Når du mener forbindelse, taler vi så om 9600 baud modem?

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 14:00

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> Den udmelding tror jeg da en del vil blive glad for.
>
> Når du mener forbindelse, taler vi så om 9600 baud modem?

144 Mbit/s:

<http://www.telemetro.dk/bredbaand_sat.htm>

Kan endda bruges på indlandsisen .

I Bagdad er ungdommen på internettet på netop den måde. Trådløst.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 16:41

"Per Rønne" wrote:

> 144 Mbit/s:
>
> http://www.telemetro.dk/bredbaand_sat.htm

og den lever op til det krav jeg satte:

"så skal du levere alle steder til en foruddefineret overkommelig pris"

For ellers kunne jeg såmænd selv lave noget 802.11x som ville kunne række de
sidste km ud. For slet ikke at tale om Wimax.

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 17:28

> [...]

> For ellers kunne jeg såmænd selv lave noget 802.11x som ville kunne række de
> sidste km ud. For slet ikke at tale om Wimax.

Du kan naturligvis ikke købe en vare, der ikke dækker kostprisen. Så
enkelt er det. Men forbindelse - det kan du sagtens få. Og slår du dig
sammen med de andre i landsbylauget, så bliver det skam også
overkommeligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 13:21

> [...]

> Der bør være prisharmonering, og dette ved lov!
>
> Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Du kan da bare flytte til København.

I øvrigt ville dit forslag bare betyde at man fik firmaer, der kun
betjente København, og andre firmaer, der nok officielt betjente hele
landet, men ikke havde én eneste kunde i København.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-10-06 13:35

dktekno skrev:
> [...]
>
> Der bør være prisharmonering, og dette ved lov!
>
> Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Spørgsmålet er om det i det hele taget er tilladt ved mindre at der
er nogle meget gode grunde til det, altså teknisk funderede årsager
til at man foretager den diskrimination.

Det er efter min mening under alle omstændigheder en uanstændig
politik fra CyberCitys side.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Ralph

Dato : 27-10-06 15:16

>Spørgsmålet er om det i det hele taget er tilladt ved mindre at der
>er nogle meget gode grunde til det, altså teknisk funderede årsager
>til at man foretager den diskrimination.

Hvorfor dog det? Det er da et selvstændigt firma.

Jeg kører da også med forskellige priser på et databaseprogram jeg sælger.
Een pris til nye kunder (1000 kr.)
En billigere pris til eksisterende kunder (500 kr.)
Ekstra rabat til lokale kunder (minus 10%)
En lidt dyrere pris i Norge (1.250 ddk)
Meget dyrere i resten af verden ( 200 ?/250$)

--
Ralph

Fra : Rea721

Dato : 27-10-06 15:39

dktekno, skrev noget i stil med:

> Der bør være prisharmonering, og dette ved lov!

> Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Enig. Lad det være højeste pris der skal være lnsdækkende.

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-10-06 16:17

Rea721 skrev:

> Enig. Lad det være højeste pris der skal være lnsdækkende.

Eller hvad med at lade den billigste pris være landsdækkende !?
Hvorfor skal visse kunder have nøjagtig det samme produkt billigere
end andre kunder blot fordi at de bor det geografiske "rigtige"
sted (?), det kan jeg ikke se rimeligheden i når forskellen ikke
bunder i omkostninger ved produktet.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 16:20

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> [...]
> end andre kunder blot fordi at de bor det geografiske "rigtige"
> sted (?), det kan jeg ikke se rimeligheden i når forskellen ikke

Naturligvis bunder det i omkostningsforskelle. Ellers ville en
alternativ udbyder da også lynhutigt komme ind, og udkonkurrere en
udbyder, der tager for høje priser ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rea721

Dato : 27-10-06 19:32

Kim Larsen, skrev noget i stil med:

> Eller hvad med at lade den billigste pris være landsdækkende !?

Hvis prisen blir ens er det automatisk den laveste.

> [...]
> end andre kunder blot fordi at de bor det geografiske "rigtige"
> sted (?), det kan jeg ikke se rimeligheden i når forskellen ikke

Hvorfor koster en bilforsikring xxx kr når man bor på Nørrebro når den
koster xxx -20% i Vestre-bøvlse ? Fordi omkostningerne er større på
Nørrebro, flere skader.

Hvorfor er det omkostningsmæssigt billigerer at have udstyr til xxx antal
kunder på en central på nørrebro end det samme udstyr på en central i
Vestre-bøvelse. Fordi der er xxx antal kunder på centralen på Nørrebro og
xxx -75% på centralen i Vestre-bøvelse.

Hvorfor koster et 200m2 hus xx mill at bygge hvis det skal ligge i Khb når
nøjagtig det samme hus koster xx mill - 40% i Vestre-bøvelse, fordi
omkostningerne i Vestre-bøvelse er mindre.

Hvor får du hurtigst og billigst 1000 kunder indenfor 5 Km2, i
Vestre-bøvelse eller på Nørrebro?

Accepter det nu Kim, sådan er livet nu engang, nogen ting er billigerer i
Jylland andre ting er dyrer.

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-10-06 16:38

Per Rønne skrev:

> Naturligvis bunder det i omkostningsforskelle. Ellers ville en
> alternativ udbyder da også lynhutigt komme ind, og udkonkurrere en
> udbyder, der tager for høje priser ...

Jeg tror snarere at det bunder i at nogle kunder skal betale for
CyberCitys konkurrence-iver i visse områder af landet. Selvfølgelig
har det ikke noget med omkostninger at gøre. Det som der er tale om
(svjv) er ADSL-forbindelser via eksisterende telefonlinier, hvilket vil
sige at kablingen er der i forvejen.

Jeg synes det er noget fup over for eksisterende kunder uden for de
områder CyberCity har valgt at diskriminere.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 17:28

> [...]

> Jeg synes det er noget fup over for eksisterende kunder uden for de
> områder CyberCity har valgt at diskriminere.

Og jeg kan som sædvanlig konstatere, at du ikke har det fjerneste
forstand på økonomi, her driftsøkonomi.

Selskaber som CC og FullRate kører i øvrigt med eget materiel i de
områder af landet, det er forretningsmæssigt interessant. Og det er det
altså i København, men ikke i enhver vestjysk flække.

Det er derfor jeg i dag med FullRate kan få 20 Mbit/s ned og 2 Mbit/s
op, med fast IP-adresse og IP-telefoni, for 489 om måneden. Eller som
ig: 2 Mbit/s ned, 0,5 Mbit/s op, men stadig med fast IP-adresse og
IP-telefoni, for 299 om måneden.

<http://www.fullrate.dk/produkter/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-10-06 17:51

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Forbyd Cybercity, at have forskellige priser på samme produkt!

Tumpe.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-10-06 18:06

Per Rønne skrev:

> [...]
> op, med fast IP-adresse og IP-telefoni, for 489 om måneden. Eller som
> ig: 2 Mbit/s ned, 0,5 Mbit/s op, men stadig med fast IP-adresse og

Jamen jeg har jo hele tiden sagt at hvis der ligger en teknisk
begrundelse for hvorfor at ikke alle CyberCitys kunder kan få 20 Mbit,
så er det i orden, men igen, kun hvis den er teknisk.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 20:57

> [...]

> begrundelse for hvorfor at ikke alle CyberCitys kunder kan få 20 Mbit,
> så er det i orden, men igen, kun hvis den er teknisk.

Jeg citerer fra:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Adsl>

A newer variant called ADSL2 provides higher downstream rates of up to
12 Mbit/s for spans of less than 2.5 km (8000 ft). More flexible framing
and error correction configurations are responsible for these increased
speeds. ADSL2+, also referred to as ITU G.992.5, boosts these rates to
up to 24 Mbit/s for spans of less than 1.5 km (5000 feet) by doubling
the downstream spectrum upper limit to 2.2MHz. ADSL2/2+ also offer
seamless bonding options, allowing lines with higher attenuation or
lower Signal to Noise Ratio(SNR) to be bonded together to achieve
theoretically the sum total of the number of lines (i.e., up to 50
Mbit/s for two lines, etc.), as well as options in power management and
seamless rate adaptation - changing the data rate used without requiring
to resynchronize.

=

Ja, du skal bo mindre end 1,5 km fra centralen, og FullRate eller CC
skal have deres eget udstyr placeret på den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : TBC

Dato : 27-10-06 19:17

dktekno skrev:
> [...]
> virksomhed bør være forpligtiget til, at sælge for samme pris ALLE steder i
> hele landet, og ikke gøre forskel på nogen!

Der er nu heller ikke tale om forskellige priser, men der er tale om
tilgængeligheden af forskellige produkter. Endog er der tale om
produkter som det reelt slet ikke er fysisk muligt at tilbyde til folk
på landet, som bor langt væk fra en central.

Du betaler det samme for en 4 og 8 Mbit i både København og Jylland,
hvis den er tilgængelig fra den central man er tilknyttet. 20 Mbit
linjen koster såmænd også det samme for alle uanset hvor de bor, men
det er så pt. kun i København den [endnu] tilbydes og er tilgængelig
i opstartsfasen. Der er et vist infrastrukturelt aspekt i spil,
således der er steder i, især i de tyndere befolkede områder, hvor
dette produkt aldrig vil kunne tilbydes af rent fysiske
årsagssammenhænge, og det er især uden for de større byer, som
f.eks store dele af Jylland. Der skal ganske simpelt en anden teknologi
til end ADSL2 for at kunne dække folk med disse højere ADSL
båndbredder. Jævnfør f.eks
http://www.cph-metronet.dk/main3/faq_general.asp --> vælg hastighed.

Jeg tror såmænd nok Cybercity's 20 Mbit ADSL2 skal komme til større
provinsbyer, men den kommer aldrig til at dække alle steder, hverken
de tyndbefolkede områder i Jylland, på fyn eller sjælland.

TBC

Fra : TBC

Dato : 27-10-06 20:50

Kim Larsen skrev:

> [...]
> end andre kunder blot fordi at de bor det geografiske "rigtige"
> sted (?), det kan jeg ikke se rimeligheden i når forskellen ikke

Det er heller ikke tilfældet. Tilfældet er at det ikke er muligt
overhovedet at tilbyde det samme produkt alle steder, af helt
grundlæggende infrastrukturmæssige og fysiske årsager og forhold.
(se mit tidligere indlæg i tråden)

Der er altså ikke tale om at det samme produkt koster forskelligt, men
at der er flere produkter at vælge imellem et sted, i forhold til et
andet. De produkter du har adgang til fra Cybercity i Jylland har du
også adgang til i København, og de koster nøjagtig det samme i
København som de gør i Jylland.

Det der er tilfældet er så at du imidlertid har et produkt i
København som ikke er tilgængeligt i Jylland, og i mange tilfælde
heller ikke vil kunne blive fysisk muligt at stille til rådighed alle
steder i lyset af den infrastruktur der danner baggrund for
fremførelsen af produktet. Omvendt er der også nogle
internetprodukter mange steder i Jylland, som ikke er tilgængelige
alle steder i København. F.eks er mange Jyske regioner nået langt med
udbredelsen af fiber, hvilket i øvrigt er langt bedre end ADSL2

TBC