Lav uddannelse - Single =Ryger
Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-06 10:13

Lav uddannelsesniveau og rygning hører tilsyneladende sammen. Ikke at man
efterhånden er i tvivl efter at have deltaget i debatter herinde med rygere

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4042504/

--
/Frank Leegaard

Fra : Neuman

Dato : 26-10-06 11:47

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Lav uddannelsesniveau og rygning hører tilsyneladende sammen. Ikke at man
> efterhånden er i tvivl efter at have deltaget i debatter herinde med
> [...]
Artiklen glemmer så lige at nævne nogle som helst værdier uddannelsesniveau
kontra rygning. Så beklager, du kan ikke bruge din hetz mod rygere til noget
som helst i den sammenhæng.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-10-06 11:52

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in

> Lav uddannelsesniveau og rygning hører tilsyneladende sammen. Ikke at
> man efterhånden er i tvivl efter at have deltaget i debatter herinde
> med rygere ..

Kan man deraf udlede at rygere gennemsnitligt er dummere end ikke-rygere og
det måske er derfor de ikke fatter budskabet om hvor farligt rygning er?

Jeg ved ikke om der er en sammenhæng mellem lavt uddannelsesniveau og lav
intelligens, men tanken er da nærliggende.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-06 11:56

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Jeg ved ikke om der er en sammenhæng mellem lavt uddannelsesniveau og
> lav intelligens, men tanken er da nærliggende.

Som sagt har rygernes argumenter været pinligt dumme, så jeg vil da ikke
afvise en sammenhæng.

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 12:27

Kent Oldhøj <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:

> Jeg ved ikke om der er en sammenhæng mellem lavt uddannelsesniveau og lav
> intelligens, men tanken er da nærliggende.

Naturligvis må der være en korrelation der - lav intelligens befordrer i
hvert fald ikke evnen til at gennemføre en universitetsuddannelse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-06 20:24

On Thu, 26 Oct 2006 13:26:53 +0200, Per Rønne skrev:

> Naturligvis må der være en korrelation der - lav intelligens befordrer i
> hvert fald ikke evnen til at gennemføre en universitetsuddannelse ...

Imidlertid har håndværkere en væsentlig højere livsindkomst
end akademikere, så måske kan vi konstatere, at
universitetsuddannede er dem, der var for dumme til at slå et
søm lige og derfor måtte satse på at boge den i tilvant
fedterøvsstil og så bare overvejende leve af de værdier, som
det arbejdende folk skaber til veje.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-06 21:03

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> søm lige og derfor måtte satse på at boge den i tilvant
> fedterøvsstil og så bare overvejende leve af de værdier, som

Jeg tror nu nok at en cand.polit. som Henning Dyremose har gjort det
noget bedre end hans arbejder-forældre, også økonomisk.

Bryder du dig ikke om akademikere?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-06 23:50

On Tue, 31 Oct 2006 21:03:17 +0100, Per Rønne skrev:

> Jeg tror nu nok at en cand.polit. som Henning Dyremose har gjort det
> noget bedre end hans arbejder-forældre, også økonomisk.

Du kan da ikke bruge Henning Dyremose som eksemplificering af
forholdet. Manden er i øvrigt landsskadelig og har tjent
styrtende på sin medvirken til at få TDC på udenlandske hænder
og derefter forgælde virksomheden til op over skorstenen.
Regningen er konsekvent sendt til de danske telefon og
internetbrugere.

> Bryder du dig ikke om akademikere?

Jeg er gift med en af dem (kemiker). Min generelle respekt for
humaniora'erne kan dog ligge på et meget lille sted.

Min pointe var blot, at når nu håndværkere tjener mere end
akademikere, så er det nok et "bevis" med et vist bagslag, at
tale om, at mindre uddannede skulle være dummere end mere
uddannede.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-06 07:32

> [...]

> akademikere, så er det nok et "bevis" med et vist bagslag, at
> tale om, at mindre uddannede skulle være dummere end mere

Din forståelse af begrebet 'intelligens' synes at begrænses til at den
der tjener flest penge må være den bedst begavede ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-10-06 22:19

Henrik Svendsen wrote:

> Imidlertid har håndværkere en væsentlig højere livsindkomst
> end akademikere,

Dokumentation tak.

/FL

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-10-06 23:43

On Tue, 31 Oct 2006 22:18:32 +0100, Frank Leegaard skrev:

> Dokumentation tak.

Det er alment kendt. Find det selv eller tro, hvad du vil.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-11-06 08:49

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> Det er alment kendt. Find det selv eller tro, hvad du vil.

Du skal måske lige revidere dine kilder til almen viden:

http://presse.uvm.dk/nb/nb1002/smeden.htm?menuid=0520

Fra : N_B_DK

Dato : 01-11-06 09:15

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
> Du skal måske lige revidere dine kilder til almen viden:
>
> http://presse.uvm.dk/nb/nb1002/smeden.htm?menuid=0520

For mig at se så er det du linker til forholdene for 8 år siden ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-11-06 10:26

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in

> For mig at se så er det du linker til forholdene for 8 år siden ?

Pointen er at hvis påstanden ikke var rigtig for 8 år siden, så kan det
næppe betragtes som almen viden idag, selvom påstanden skulle vise sig at
være rigtig idag.

Fra : N_B_DK

Dato : 01-11-06 11:24

> Pointen er at hvis påstanden ikke var rigtig for 8 år siden, så kan
> det næppe betragtes som almen viden idag, selvom påstanden skulle
> vise sig at være rigtig idag.

Det er dig der finder et link til en artikel / undersøgelse der er 8 år
gammel, skulle din logik holde, ville det heller ikke være almen viden at
jorden er rund, da man for nogle hundrede år troede den var flad, og derfor
kan det ikke betragtes som almen viden idag....

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-06 15:50

> [...]
> jorden er rund, da man for nogle hundrede år troede den var flad, og
> derfor kan det ikke betragtes som almen viden idag....

Nu har du jo selvklart ikke hjerne til at indse at eftersom vi taler
livsindkomst, ændrer 8 år jo ikke så meget.

Desuden kan de 8 år har ændret sig til fordel for de højtuddannede, men som
sagt, 8 år ud af et liv er ikke så stor vægt endda.

/FL

Fra : N_B_DK

Dato : 01-11-06 21:50

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> Nu har du jo selvklart ikke hjerne til at indse at eftersom

Idiot.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-11-06 09:32

> [...]

> viden at jorden er rund, da man for nogle hundrede år troede den var
> flad, og derfor kan det ikke betragtes som almen viden idag....

"Almen viden" betragtes normalt som viden man tilegner sig under ens
uddannelsestid eller ganske kort tid derefter. Ellers ville den jo ikke
være almen. Udfra den betragtning kan viden der højst er 8 år gammel ikke
være almen.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-11-06 10:43

> [...]
> uddannelsestid eller ganske kort tid derefter. Ellers ville den jo
> ikke være almen. Udfra den betragtning kan viden der højst er 8 år

Aha, det er da vist en sandhed med modifikationer, jeg vil påstå at det er
almen viden at vi (Danmark), er deltagere i krigen i Irak, vil også kalde
det almen viden hvad der skete 11-9, men det mener du ikke er almen viden ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-11-06 13:56

> Aha, det er da vist en sandhed med modifikationer,

Du har ret. Jeg roder rundt i almen og historisk viden. Klebager.

Jeg vil nu stadig fastholde at det ikke er almen viden at håndværkere har
en højere livsindkomst end akademikere, som hævdet af Henrik Svendsen.

Men det må være et spørgsmål om overbevisning da det næppe lader sig
dokumentere.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-11-06 14:06

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> Svendsen.
>
> Men det må være et spørgsmål om overbevisning da det næppe lader sig

Det lader sig selvfølgelig sagtens dokumentere, men påstanden er lige så
ligegyldig som" Der er godt vejr i dag"

Uden at sige hvorhenne, hvornår,

Uden yderligere indsnævring og dokumentation holder den jo netop ikke. Er
den mellem en magister i Oldgræsk og en murersvend, vil mureren da sikkert
have højere livsindkomst.

Er det mellem en biotekingeniør og en elektriker, er det sikkert ingeniøren
der har en langt højere indtægt

/FL

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-06 10:32

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> For mig at se så er det du linker til forholdene for 8 år siden ?

Det ændrer næppe særligt ved forholdene. Men derimod tages der i
oversigten ikke hensyn til at selv humanisters 'livskvalitet'
undervurderes.

Akademikere nedslides som bekendt ikke i samme grad som ufaglærte, og må
vel regne med at leve en 10 år længere - ceteris paribus.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-06 10:32

Kent Oldhøj <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:

> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in

> Du skal måske lige revidere dine kilder til almen viden:
>
> http://presse.uvm.dk/nb/nb1002/smeden.htm?menuid=0520

Tallene er velkendte; humanisters livsindkomster ligger ikke særligt
højt, dels har de en lang uddannelse på SU, dels bliver der produceret
'rigeligt' af dem.

Anderledes, naturligvis, med akademikere med en naturvidenskabelig eller
teknisk uddannelse; cand.scient. er og cand.polyt.er.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-06 15:51

> [...]
>
> Anderledes, naturligvis, med akademikere med en naturvidenskabelig eller
> teknisk uddannelse; cand.scient. er og cand.polyt.er.

Det har Svendsen & co ikke overblik til at se ..

/FL

Fra : N_B_DK

Dato : 01-11-06 21:50

"Frank Leegaard" <Frank@superbruger.dk> wrote in message
> Det har Svendsen & co ikke overblik til at se ..

Hvad har du overblik over idiot ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-06 23:17

N_B_DK wrote:

> Hvad har du overblik over idiot ?

At dine argumentatoriske evner ikke rækker langt ..

/FL

Fra : N_B_DK

Dato : 02-11-06 01:16

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> At dine argumentatoriske evner ikke rækker langt ..

Jeg kan virkelig ikke se dine evner på det område (eller mange andre for den
sags skyld) skulle overgå ret mange andres evner, i mine øjne er du en sur
kværulant, der er misundelig på stort set alle andre , og er underkuet af
konen (en importeret model måske ?) og derfor skal udspyde din galde
konstant i alle sager, er der noget i dit liv udover brok der bringer dig
glæde ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-11-06 01:24

Henrik Svendsen wrote:

> Det er alment kendt. Find det selv eller tro, hvad du vil.

Jamen .. Jeg lærte det da også på handelsgymnasiet i sin tid. Men senere på
universitetet, opdagede jeg at sandheden er mere kompleks.

Nu var det dit postulat, så bevis det så !!

/FL

Fra : Neuman

Dato : 26-10-06 12:10

> [...]
> Lav uddannelsesniveau og rygning hører tilsyneladende sammen. Ikke at man
> efterhånden er i tvivl efter at have deltaget i debatter herinde med

Jeg er faktisk ryger, men jeg HAR da fattet at der findes andre
nyhedsgrupper end dk.politik. Mon ikke der findes en enkelt eller 10 grupper
hvor indlægget bedre hører hjemme?

Fra : Sten Schou

Dato : 26-10-06 13:05

> [...]
> Lav uddannelsesniveau og rygning hører tilsyneladende sammen. Ikke at man
> efterhånden er i tvivl efter at have deltaget i debatter herinde med

He-he...ryger du Frank?

Hilsen Sten

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-06 13:15

Sten Schou wrote:

> He-he...ryger du Frank?

Jeps .. Ret ofte .. men kun passiv ..

Desuden er jeg jo også prototypen på en ikke-ryger, med en
universitetsuddannelse i baglommen ..

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 26-10-06 13:20

> Desuden er jeg jo også prototypen på en ikke-ryger, med en
> universitetsuddannelse i baglommen ..

Ser man det, husker Flemming Kissmeyer i sin tid, læge og ryger....men han
har nok ikke gået på universitetet, eller hur?

Hilsen Sten

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-06 13:28

Sten Schou wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Ser man det, husker Flemming Kissmeyer i sin tid, læge og
> ryger....men han har nok ikke gået på universitetet, eller hur?

Joda .. Kan du ikke læse artiklen. Der står da ikke noget om at ingen ryger
på universitetet. (Er selvfølgelig sværere at forstå hvis man ikke har gået
der )

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 26-10-06 14:00

> Joda .. Kan du ikke læse artiklen. Der står da ikke noget om at ingen
> ryger på universitetet. (Er selvfølgelig sværere at forstå hvis man ikke
> har gået der )

Naturligvis, Erasmus Montanus?....Lav uddannelsesniveau og rygning hører
sammen, skriver du i indledningen, hvoraf man må formode, at
universitetsuddannede ikke ryger, men der er åbenbart undtagelser.
Som universitetsuddannet burde du vel vide, at det hedder lavt
uddannelsesniveau, og ikke lav.........men har man en smalsporet uddannelse,
er det jo ikke alt man kan kapere....

Hilsen Sten

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 01:36

Sten Schou wrote:
> [...]
> universitetsuddannede ikke ryger, men der er åbenbart undtagelser.
> Som universitetsuddannet burde du vel vide, at det hedder lavt

Kommer skam an på hvem man skriver til, og hvor lang emnelinje man ønsker ..

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 27-10-06 12:18

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer skam an på hvem man skriver til, og hvor lang emnelinje man ønsker
> ..

Nå ja, når man skriver til de dumme (læs, dem der ikke har en
universitetsuddannelse), naturligvis kære Frank. Med din
universitetsuddannelse in mente er du vel for stolt til at erkende, at du
lavede en brøler.Hvis du ellers har en kone der kan holde dit selvværd ud,
må man have ondt af hende.

Hilsen Sten

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 12:56

Sten Schou wrote:

> [...]
> universitetsuddannelse in mente er du vel for stolt til at erkende,
> at du lavede en brøler.Hvis du ellers har en kone der kan holde dit

Nix - Jeg har da mere ondt af dig genrelt. Særlig når du må være blevet
tudet ørene fulde af. "Steen Schou har en lav uddannelse."

At du så gerne vil forsøge at snobbe lidt opad ved skrive "Steen Schou har
et lavt uddannelsesniveau", gør ikke sagen bedre. Begge er ganske glimrende
danske formuleringer.

..-)

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 27-10-06 14:17

> [...]

> At du så gerne vil forsøge at snobbe lidt opad ved skrive "Steen Schou har
> et lavt uddannelsesniveau", gør ikke sagen bedre. Begge er ganske

Jeg kan så konstatere, at det stadigt kniber med stavningen, ikke engang mit
navn kan du stave til.Det hedder forøvrigt også generelt, og ikke genrelt.
Ikke fordi det generer mig, at folk ikke kan stave, men når man nu, som i
dit tilfælde, mener man er født til noget stort, fordi man har en
universitetsuddanelse, så må man da kunne forlange mere.
Mon ikke det var på tide med lidt efteruddannelse?
Tænk, hvis dine naboer kigger med herinde, og ser dit skriveri, hvad tror du
så ikke de tænker, når du kommer gående der med næsen i sky, stolt over din
universitetsuddanelse. "Se, der går Frank, han har en
universitetsuddannelse, men han kan ikke stave........"

Hilsen Sten

Fra : Pjensen73

Dato : 27-10-06 14:21

Sten Schou:
> [...]
> universitetsuddanelse. "Se, der går Frank, han har en universitetsuddannelse,

Nu vil han sikkert påstå at, det bare er trykfejl han har lavet.

Fra : Sten Schou

Dato : 27-10-06 14:33

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu vil han sikkert påstå at, det bare er trykfejl han har lavet.

Naturligvis. Frank mener åbenbart han er ufejlbarlig. Jeg har ham mistænkt
for at bruge lang tid foran spejlet hver dag. Det er han sikkert nødt til,
hvis han skal se en universitetsuddannet i øjnene.Med al den tid han bruger
herinde hver dag, er det åbenbart ikke arbejde der trænger sig på, med
mindre han er offentligt ansat, naturligvis.
Det er vel også et af de eneste steder, hvor de ansætter folk der har læst
eskimologi på universitetet......
Nu vil Frank sikkert også mene, at jeg bruger meget tid herinde. Trods min
lave uddannelse, har jeg imidlertid et job, der giver en masse fritid, og,
ikke mindst, en løn der sikkert er noget højere end den Frank har.

Hilsen Sten

Fra : wilstrup

Dato : 28-10-06 11:09

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> lave uddannelse, har jeg imidlertid et job, der giver en masse fritid, og,
> ikke mindst, en løn der sikkert er noget højere end den Frank har.

Aner jeg misundelsens giftgrønne lys her? - siden det bekymrer dig så
meget at Frank har en universitetsuddannelse, hvorfor tager du så ikke selv
en? Det kunne jo være at du ville kunne klare en smule af førsteårsprøven
ved umanerlig flid og på et par år eller tre?

Men jeg forstår at du, Egon Stich og et par andre fjolser herinde ikke alene
har en lav uddannelse men også er "pissemisundelige" på os, der har en
højere uddannelse end jer, har det meget vanskeligt med den tanke - men i
stedet for at blive sure over det, så tag selv en, så vil I virkelig have en
fair chance for at I kan lære at argumentere blot nogenlunde konsistent.
(ja, undskyld jeg benytter mig af et logisk og "fint" fremmedord, men det er
for at opfordre dig og andre rygerfjolser til at udvide jeres smalle
horisont ved fx at slå op i en ordbog). At vi. der ligger langt over jer i
begavelsesniveau, også har en universitetsuddannelse har ikke så meget med
uddannelsen at gøre som at vi også har indset at rygning giver tågede
hjerner, derfor har vi med vores overlegne hjerner naturligvis indset at det
er godt ikke at ryge.

De få rygere, der endnu ikke har røget hjernen bort, og som stadig har en
flig af begavelse tilovers, kan godt se hvor det bærer hen og melder sig i
hobetal til rygestopkurser for at blive denne fæle vane kvit.

Endelig er det jo evident (endnu et opslagsord - hint: brug en
fremmedordbog) at nogle af dem godt kan indse at det at ryge er en privat
sag, men hvor man ryger er en social sag - og derfor er det kun gadedrenge
og tølpere, der insisterer på absolut at ryge hvor andre normalt begavede
mennesker befinder sig. Det viser jo også noget om rygernes lave
intelligensniveau: de ved godt inderst inde at rygere har det bedst, sjovest
og er klogere, men ´vil ikke erkende det, hvorfor de forsøger at råde bod på
det med deres primitive måder at være obsternasige på (endnu et opslagsord:
Gud, hvor bliver I altså kloge - efterhånden - dette ord kan såmænd slås op
i RO)

Til slut - hvad I dårligt begavede rygere ikke evner at fatte: En
universitetsuddannelse til trods, gør ikke en til fejlfri - ejheller i
stavningens kunst, da sproget udvikler sig og man er vant til at skrive
anderledes ord end dem, som rygerne kan forstå - deraf følger at der i
diskussioner med de lavtbegavede rygere af og til indsniger sig visse fejl -
og det er til at forstå for alle ikke-rygere.

At der blandt ikke-rygerne også kan findes enkelte ubegavede sjæle skyldes
uden tvivl at de er efterkommere af forældre, der har røget dem op i
hovederne eller at de fra barnsben er blevet udsat for passiv rygning af
uvidende personer.

Men i dag, hvor der ikke længere er nogen plausibel undskyldning for at
forpeste tilværelsen for andre, er det kun dumstædighed der gør at visse
rygere mener at det er deres ret at puste folk op i hovedet med deres
forurenede lungetorpedoer. Begavede mennesker er hævet over den slags.

Fra : N_B_DK

Dato : 28-10-06 11:20

"wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> [...]
> stavningens kunst, da sproget udvikler sig og man er vant til at
> skrive anderledes ord end dem, som rygerne kan forstå -

Det forklarer ikke hans manglende evne til at læse

>deraf følger
> at der i diskussioner med de lavtbegavede rygere af og til indsniger
> sig visse fejl - og det er til at forstå for alle ikke-rygere.

Aha, bevis lige den hjernedøde påstand, og hvorfor skulle de "kloge" lave
fejl når de konverserer med folk der er "dumme" ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-06 11:42

> Det forklarer ikke hans manglende evne til at læse

Et konkret eksempel tak!!

> Aha, bevis lige den hjernedøde påstand, og hvorfor skulle de "kloge" lave
> fejl når de konverserer med folk der er "dumme" ?

Fordi dumme mennesker ikke ligefrem får kloge mennesker til at gide at gøre
sig umage ...

/FL

Fra : N_B_DK

Dato : 28-10-06 12:00

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> Et konkret eksempel tak!!

Det nytter jo ikke du forstod ikke hvad der blev skrevet i første omgang,
selvom en del bad dig læse det flere gange, så hvorfor skulle du kunne
forstå det nu ?

> Fordi dumme mennesker ikke ligefrem får kloge mennesker til at gide
> at gøre sig umage ...

Ja klart....

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-06 12:19

> Det nytter jo ikke du forstod ikke hvad der blev skrevet i første omgang,
> selvom en del bad dig læse det flere gange, så hvorfor skulle du kunne
> forstå det nu ?

Du kunne jo gøre forsøget.

I det hele taget er en argumentation der bygger på noget fuldstændigt uklart
noget, som står hen i det uvisse hvad er. Det er taberargumentation!

> Ja klart....

Glæder mig du er ved at se pointen ...

/FL

Fra : wilstrup

Dato : 28-10-06 12:30

> Aha, bevis lige den hjernedøde påstand, og hvorfor skulle de "kloge" lave
> fejl når de konverserer med folk der er "dumme" ?

Det vil føre for vidt at bevise noget sådant - selvom det kan lade sig gøre
ved et stykke benarbejde. Derimód kan det sandsynliggøres: når man er vant
til at skrive et "lærd" sprog og pludselig skal skrive så tølperne forstår
det, så er det jo sådan at man pludselig som lærd skal anvende et uvant
sprogbrug og derfor begår man i farten sikkert relativt flere fejl end hvis
man skriver på sit eget højere niveau. Så enkelt er det faktisk.

Og hjernedød kan du selv være! æh.bæ, buh! (nu har jeg angivet dit niveau)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-06 12:52

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> uvant sprogbrug og derfor begår man i farten sikkert relativt flere fejl
> end hvis man skriver på sit eget højere niveau. Så enkelt er det

Hvor godt tennis tror du Kenneth Carlsen spiller med en helt uøvet spiller?

/FL

Fra : wilstrup

Dato : 28-10-06 12:59

> [...]
>
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Hvor godt tennis tror du Kenneth Carlsen spiller med en helt uøvet

Præcis! Man kan selv som amatør risikere at vinde en sådan kamp fordi
man begår så mange mærkværdige fejl, at en Kenneth Carlsen forvirres. Dog
vil jeg tro at det alligevel vil kræve en god amatør.

Fra : Alucard

Dato : 28-10-06 13:43

On Sat, 28 Oct 2006 13:30:04 +0200, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>sprogbrug og derfor begår man i farten sikkert relativt flere fejl end hvis
>man skriver på sit eget højere niveau. Så enkelt er det faktisk.

Føles det rart, sådan at være hævet over den almindelige pøbel...?

Fra : wilstrup

Dato : 29-10-06 10:54

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Føles det rart, sådan at være hævet over den almindelige pøbel...?

jeg er ikke hævet over den almindelige pøbel, men over pøbelstreger - Nu
mangler vi blot at Egon Stich kommer med sine sædvanlige udfald mod
akademikere - misundelse er en grim ting.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-10-06 12:20

> [...]
> mangler vi blot at Egon Stich kommer med sine sædvanlige udfald mod
> akademikere - misundelse er en grim ting.

Du kan da ikke i din vildeste fantasi forestille dig, at jeg skulle have
grund til at være "misundelig"?
Det har jeg jo ikke grund til.
Men som vanlig udtaler du dig om ting, der alene forekommer i din fantasi.

På grund af din mindre begavelse?
Sansynlig vis
Du er givet glimrende tiol at lære udenad, men fatte essensen, nej--.
Som een sagde:
"Hovedet i skyerne, og fødderne i spinaten."

Du har jo i hvert fald ikke efter flere år fattet, at når jeg gør udfald mod
akademikere, er det mod den del af standen, der misbruger deres evner og
position til at fremme personlige fordele.

Herunder er det jo især håkaldte humanister og djøfere, der udmærker sig.

Vi andre teknisk og matematisk begavede, er knap så fremtrædende i
deltagelsen af svineriet.

Vel nok på grund af, at vi præsterer noget håndgribeligt, og derfor ikke har
behov for at styrke eget ego, og bortforklare forståelige
mindreværdskomplekser.

Som exempel kan vi jo tage omdøbelsen af Lærerhøjskolem til DPU.

Selv om du kalder din papagøje Fido, er det ikke sikkert, den bliver en
hund.

MVH
Egon

Fra : wilstrup

Dato : 30-10-06 17:53

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

[Snip en masse vås]

> Vel nok på grund af, at vi præsterer noget håndgribeligt, og derfor ikke
har
> behov for at styrke eget ego, og bortforklare forståelige
> mindreværdskomplekser.

endnu mere vås!

> Som exempel kan vi jo tage omdøbelsen af Lærerhøjskolem til DPU.

har intet med sagen at gøre. DLH var også et universitet, eftersom der
foregik forskning og uddannelserne der var forskningsbaserede. Da man
ændrede fagudbuddet på DLH som nu kun kom til at omfatte
pædagogiske-psykologiske fagområder så var det naturligt også at ændre
navnet.
Men det fatter du naturligvis ikke, ligesom din hovne holdning over for
humanister også viser at du intet ved om den gruppes bidrag til
samfundsudviklingen.

> Selv om du kalder din papagøje Fido, er det ikke sikkert, den bliver en
> hund.

Har intet med sagen at gøre. Selvom du kalder dig socialist, bliver dine
højreorienterede og fremmedfjendske holdninger ikke pr. automatik til
socialisme.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-10-06 18:04

wilstrup wrote:>
> Har intet med sagen at gøre. Selvom du kalder dig socialist, bliver
> dine højreorienterede og fremmedfjendske holdninger ikke pr.
> automatik til socialisme.

Jow .. med et enkelt national- foran .. så passer pengene nok nogenlunde..

/FL

Fra : wilstrup

Dato : 30-10-06 19:22

> Jow .. med et enkelt national- foran .. så passer pengene nok nogenlunde..

ja, det havde jeg overset! >

Fra : Sten Schou

Dato : 28-10-06 12:23

> [...]
> selv en? Det kunne jo være at du ville kunne klare en smule af
> førsteårsprøven ved umanerlig flid og på et par år eller tre?

Faktisk er jeg fuldstændig ligeglad med, hvilken uddannelse Frank har, og
også dig, for den sags skyld. Nu er det Frank selv, der er så overmåde stolt
af sin universitetsuddannelse, at han åbenbart sætter en ære i at ringeagte
folk, som ikke har en sådan. Som også du velsagtens ved, er vi, næsten alle,
kommet til verden, med samme afstand til røvhullet. Sidenhen finder folk så
forskellige pladser i samfundet, og disse pladser er nødvendige, for at
samfundet kan løbe rundt. Dog lader det til, at også du, ligesom Frank,
åbenbart mener, at uden en universitetsuddanelse, er man et nul, men jer om
det, jeg er egentligt fløjtende ligeglad.

Hilsen Sten

Fra : wilstrup

Dato : 28-10-06 12:47

> [...]
> du, ligesom Frank, åbenbart mener, at uden en universitetsuddanelse, er
> man et nul, men jer om det, jeg er egentligt fløjtende ligeglad.

Hvis du er så ligeglad, hvorfor kommentere du det så?

Jeg ER glad for min universitetsuddannelse - er det en forbrydelse?
åbenbart skal man tro dig og dine drukvenner.
Om du tjener mere eller mindre end en sådan er irrelevant i denne
forbindelse - hvis du er tilfreds med din indtjeníng og dit job, så fred
´være med dette - så lad os andre om at tænke og du kan så gøre det du er
bedst til - at svine folk til.

Fra : Sten Schou

Dato : 28-10-06 15:27

> [...]

> ´være med dette - så lad os andre om at tænke og du kan så gøre det du er

Nå, så er vi nået ned på niveauet, hvor vi er fordrukne, ak ja. Men apropos
det med at svine til, så kan du jo prøve at læse hele tråden til en start.

Hilsen Sten

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-06 12:51

> [...]
> du, ligesom Frank, åbenbart mener, at uden en universitetsuddanelse, er
> man et nul, men jer om det, jeg er egentligt fløjtende ligeglad.

Som sagt blev den først nævnt da jeg blev beskyldt for lav uddannelse.

Vorherre har heldigvis udstyret os med en psykologisk mekanisme der gør at
vi er lykkelige hvor vi.

Men eftersom du i dit forrige indlæg nævner din høje stilling som du mener
er højere end min, anser jeg dig da nu for at være en "smule" hul i din
argumentation. Den stemmer slet ikke overens med indlægget ovenfor.

/FL

Fra : Sten Schou

Dato : 28-10-06 15:31

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Som sagt blev den først nævnt da jeg blev beskyldt for lav uddannelse.

Hvis du så ordenligt efter, så stod der he-he foran, ironisk/humoristisk
ment.

> Vorherre har heldigvis udstyret os med en psykologisk mekanisme der gør at
> vi er lykkelige hvor vi.

Lige nøjagtigt.

> Men eftersom du i dit forrige indlæg nævner din høje stilling som du mener
> er højere end min, anser jeg dig da nu for at være en "smule" hul i din
> argumentation. Den stemmer slet ikke overens med indlægget ovenfor.

Jeg har ikke nævnt noget om en høj stilling nogen steder, og heller ikke at
den er højere end din. Da vi sikkert arbejde i to forskellige verdener, er
det sikkert heller ikke nemt at vurdere, hvilken stilling der er "højest".

Hilsen Sten

Fra : wilstrup

Dato : 29-10-06 11:22

> [...]
> det sikkert heller ikke nemt at vurdere, hvilken stilling der er "højest".

Så¨vidt jeg ved ´har du en høj stilling - er du ikke kranfører?

Fra : Egon Stich

Dato : 28-10-06 14:01

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Men jeg forstår at du, Egon Stich og et par andre fjolser herinde ikke
alene
> har en lav uddannelse men også er "pissemisundelige" på os,

Jeg er da godt nok træt af den ubegavede Arne Wilstrup..!!
For det første, fordi han helt åbenbart ikke kan styre sin
mindreværdskompenserende opførsel.
For det andet, fordi han i den grad er fuld af pral, fordi han er i gang med
at tage en værdiløs, samfundsmæssigt set, uddannelse.
Endelig, mnen ikke mindst, fordi han pålyver andre mennesker, hvad han i sin
psykiske snestorm måtte finde opportunt.
Ganske uden hensyn til, om han ved noget som helst om, hvad han pådutter
andre.

Men han er vel skide misundelig, fordi han har lugtet, at jeg, qua min
uddannelse, som manden påstår ikke existerer, har kunnet forlade
folkeskolelærerverdenen, og udføre mit arbejde uden at være belemret med
lærertyper af Arnes slags.

Tilbage sidder staklen og forsøger at hævde sig, som kompensation for
erkendelsen af, at uanset papirer, bliver han aldrig andet end:
Folkeskolelærer.

Ligeledes piner det i den grad manden,at jeg aldrig, i modsætning til ham
selv, har offentliggjort mine uddannelser.
Hvorfor?
Jeg har hverken mindreværdskompleks, eller savner evner til at hævde mig
uden krykker af den art, som herren benytter.
Men han lever vel efter parolen:

"At synes, ikke være..!"
(Af hensyn til hans sikkert manglende evner til at forstå civiliserede
sprog, oversat fortolket og forkortet.)

At vi. der ligger langt over jer i
> begavelsesniveau, også har en universitetsuddannelse har ikke så meget med
> uddannelsen at gøre som at vi også har indset at rygning giver tågede
> hjerner, '

Et godt råd, som en digter skrev:

"Er du dum, da ti blot stille;
men med en kløgtig mine.
Da alle andre ser på dig,
og tænker: "død og pine""

Det skulle du lægge dig på sinde, i stedet for i den grad at fremture i dine
pinlige udtalelser.

Til slut:
Du er ingen pryd for standen.

Egon

Fra : wilstrup

Dato : 29-10-06 11:21

> alene
>

> Jeg er da godt nok træt af den ubegavede Arne Wilstrup..!!
> For det første, fordi han helt åbenbart ikke kan styre sin
> mindreværdskompenserende opførsel.

Akkurat som du ikke kan styre din misundelige adfærd over for folk, der
gider at tage sig sammen og lære noget mere. Samt naturligvis at dine udfald
mod akademikere faktisk er temmelig ubegavet.

> For det andet, fordi han i den grad er fuld af pral, fordi han er i gang
> med
> at tage en værdiløs, samfundsmæssigt set, uddannelse.

Pral? nej, for pral er at man pynter på sandheden, overdriver den - jeg
overdriver ikke noget som helst, men siger tingene som de er.
Og værdiløs? nej, det er aldrig værdiløst at uddanne sig - er i øvrigt
blevet udnævnt til beskikket censor i engelsk - naturligvis som følge af min
videreuddannelse i faget - så samfundsmæssigt spildt? Nej, men din
misundelse er spild.

> Endelig, mnen ikke mindst, fordi han pålyver andre mennesker, hvad han i
> sin
> psykiske snestorm måtte finde opportunt.

tværtimod konstaterer jeg fakta - jeg lyver ikke.

> Ganske uden hensyn til, om han ved noget som helst om, hvad han pådutter
> andre.

Det er ikke mig, men fx dig der pådutter akademikere noget, de hverken har
lod eller del i.

> [...]
> uddannelse, som manden påstår ikke existerer, har kunnet forlade
> folkeskolelærerverdenen, og udføre mit arbejde uden at være belemret med

Du forlod folkeskoleverdenen fordi du ikke var dygtig nok - fordi du ikke
kunne klare mosten! Det er en ærlig sag, men lad være med at gøre en dyd ud
af en nødvendighed af den grund.

> Tilbage sidder staklen og forsøger at hævde sig, som kompensation for
> erkendelsen af, at uanset papirer, bliver han aldrig andet end:
> Folkeskolelærer.

"Andet end folkeskolelærer"? det må bero på en misforståelse - at være
folkeskolelærer er et godt job, et afvekslende job og bestemt en af de gode
job man kan få, hvis man har talent for det.
Men din sprogbrug viser dine mindreværdskomplekser - men siden du mener hvad
du skriver, hvad har du så drevet det til , siden du mener at den uddannelse
som du hævder at have gennemgået er et "kun" -job? Blev du førtidspensionist
fordi du ikke kunne klare at være lærer, fordi du ikke var dygtig nok? jeg
tror det.

Skolelærere skal være dygtigere end da du var det - men du mangler vist at
forklare hvorfor jeg skulle vælge at være "andet end folkeskolelærer" - er
det sådan du ser din egen uddannelse -er det der dine komplekser nu får frit
løb, når du erkender at du aldrig kunne drive det til blot at være
folkeskolelærer? Hvad er du nu? Kom kun frem Stich og fortæl den undrende
verden at det, du beskæftiger dig med er så meget bedre! At være
førtidspensionist er jo ikke ligefrem noget at prale af.
Det kan sagtens skyldes ulykkelige omstændigheder - men hvis det er
tilfældet, så ville det måske være betimeligt at holde en lav profil i
stedet for dit talentløse råberi.

Men du har da ret på et punkt -jeg blev cand.pæd. fordi jeg godt kunne tænke
mig at undervise lærerstuderende, men dengang var der desværre ikke job at
få. Det var dog stadig undervisning, formidling, der interesserede mig, så
at jeg som følge af den jobmæssige situation ikke kunne få et seminariejob,
betyder ikke at jeg er utilfreds med at være skolelærer sådan alt taget i
betragtning - og jeg vælger at videreuddanne mig for at blive dygtigere til
mit fag - men jeg kan forstå at noget sådant er ganske ukendt for dig - du
vil hellere råbe fra kulissen og give din misundelse til kende fremfor at
erkende dine mangler.

> Ligeledes piner det i den grad manden,at jeg aldrig, i modsætning til ham
> selv, har offentliggjort mine uddannelser.
> Hvorfor?

Det er der naturligvis en god forklaring på - du har ikke offentliggjort
dine uddannelser fordi du ikke har nogen. Det er muligt at du har taget en
læreruddannelse, selvom jeg efterhånden tvivler, men det betyder ikke at du
har gennemgået en uddannelse af betydning for samfundet, som du så prosaisk
skriver.

> Jeg har hverken mindreværdskompleks, eller savner evner til at hævde mig
> uden krykker af den art, som herren benytter.

Da du har så travlt med at fortælle mig at jeg "kun" er blevet skolelærer,
så må det jo betyde at du mener at det, du har beskæftiget dig med er så
meget bedre - derfor er det da naturligt at spørge dig om hvad du så selv
har drevet det til.
Da du ikke vil svare på dette, må jeg gå ud fra at det IKKE er noget at
prale af, at du IKKE har taget en uddannelse af betydning for samfundet.

Eftersom det er dine egne komplekser der sniger sig ind her, når du omtaler
andres job som "kun", så tyder det på at du altså er misundelig og forsøger
at nedgøre andre for at hævde dig selv. Men her gør du regning uden vært.
Jeg er stolt af at være uddannet lærer og jeg er stolt af at have en
kandidatgrad og snart også universitetsgrad nummer to. Dermed har jeg nemlig
fulgt de politiske tilkendegivelser om en livslang uddannelse. Og med mine
fag har jeg både gavnet mig selv ved at blive dygtigere til det, jeg
underviser i og gavnet dem, jeg underviser.

> Men han lever vel efter parolen:
>
> "At synes, ikke være..!"
> (Af hensyn til hans sikkert manglende evner til at forstå civiliserede
> sprog, oversat fortolket og forkortet.)

misundelsens gule farve træder tydeligt frem her

> At vi. der ligger langt over jer i
>
> Et godt råd, som en digter skrev:
>
> "Er du dum, da ti blot stille;
> men med en kløgtig mine.

hvorfor følger du så ikke rådet? Ovenstående passer jo fortrinligt på dig.

> Da alle andre ser på dig,
> og tænker: "død og pine""

ja, de tænker - hvis de kan tænke - at her er en mand, der både er dygtig og
flittig og som vil noget med sit liv. Han har valgt at blive skolelærer for
netop at være med til at opfostre de kommende generationer til ordentlige og
vidende mennesker - hvor mange andre job kan man sige det samme om?

> Det skulle du lægge dig på sinde, i stedet for i den grad at fremture i
> dine
> pinlige udtalelser.

Det eneste, der er "pinligt" er dine evindelige komplekser over at du ikke
er akademiker hvorfor du fortsætter med dine evindelige og stupide
udtalelser om en gruppering hvis begavelsesniveau du aldrig når- nyd du
heller dit otium og følg parolen:

"Oh, Lord - help me to keep my big mouth shut
until I know what I am talking about"

Den er nemlig skrevet præcis til folk som dig!

> Til slut:
> Du er ingen pryd for standen.

Det ved du heldigvis ingenting om - jeg er netop en pryd for standen; jeg er
temmelig faglig dygtig og jeg er hele tiden på jagt efter at lære noget nyt
og noget mere - du er derimod gået i stå og sidder og føler at tilværelsen
er gået forbi dig som en række tomme jernbanevogne. Det er din skæbne at du
ikke skulle drive det til noget, eller som Wessels gravskrift over sig selv:

"Han åd og drak var aldrig glad
Hans støvlehæle gik han skæve
Han ingenting bestille gad
Til sidst han gad ej heller leve
Han syntes født til bagateller
Og noget stort han blev ej heller"

Man skulle næsten tro at digteren havde kendt dig.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-10-06 13:01

> [...]
> kunne klare mosten! Det er en ærlig sag, men lad være med at gøre en dyd

Jeg synes faktisk, at du nu gør dig skyld i, hvad du plejer at gøre et stort
nummer ud af., når andre gør.
Nemlig. Defamering.
Du har intet at have din påstand i.
Og om du havde, hvad du ikke har, viser din udtalelse ganske godt, hvilket
hysterisk, modbydeligt menneske, du må være..!!
Du holder dig ikke tilbage fra at opfinde løgne om mennesker, der
tilfældigvis har gennemskuet dig,og opponerer imod dine forrykte holdninger.

> [...]
førtidspensionist
> fordi du ikke kunne klare at være lærer, fordi du ikke var dygtig nok? jeg

Jeg tror din opførsel skyldes, at jeg for år sider udtalte, at jeg i mine 20
år som lærer kun har mødt ca. 3 til 4 folkeskolelærere, jeg på nogen måde
kunne have faglig respekt for.
Det har du aldrig kunne kapere.

Hvad du måtte tro eller ikke tro om årsagerne til at jeg fik højeste
invalidepension, som jeg foretrækker at kalde det, kan vel næppe interessere
nogen.
Derimod nok, at du i dit åndelige armod kan forfalde til denne retorik.
Som salonsocialist burde du vide, at man i DK ikke får pension, uden god og
dokumenteret grund.
Men det er jo netop en af de ting, som netop salonsocialister ikke
interesserer sig for.
Og derfor næppe ved.

Angående mindreværdskomplekser:
Vi kan tales ved, den dag du har timer på et gymnasium.

Dertil rækker dine lånte fjer næppe?

> [...]
> Det kan sagtens skyldes ulykkelige omstændigheder - men hvis det er
> tilfældet, så ville det måske være betimeligt at holde en lav profil i

Sikke dog et herremenneske, vi her har fået afdækket?
Du ønsker tilbagevenden til de "gode tider", hvor offentlig understøttelse
medfører tab af borgerlige rettigheder samt passende underdanighed?
Du er ikke engang salonsocialist, du er overhovedet ikke nogen form for
socialist.
Du er blot et modbydeligt menneske, der ikke undser sig for at forsøge at
nedgøre mennesker p.ga. helbredsmæssige afvigelser.
Det næste bliver vel, at vi skal se dig komme ud af skabet, og forlange
eustanesi indført?
Skal det så også gælde "politiske afvigere"?

> [...]
> vil hellere råbe fra kulissen og give din misundelse til kende fremfor at

Næ - du har, som sædvanlig uret.
Jeg er hverken misundelig eller har noget imod at nogen dygtiggør sig.
Derimod kan jeg da finde det trist, at nogen ikke, af forskellige årsager,
kan få drømmen opfyldt.
Men det er der måske årsager til?
Og det er på grund af dette, at du forsøger at kompensere og bortforklare
ved på denne måde?
I stedet for at indse, at du måske skulle gå andre veje?
Justere drømmen lidt?
Der ligger en hel verden, for den der kan og tør.
Som jeg gjorde.
Og turde.

> [...]
du
> har gennemgået en uddannelse af betydning for samfundet, som du så

Du kan tro, hvad du vil.
Jeg finder det jo efterhånden ganske morsomt, netop ikke at fortælle om mine
uddannelser.
Bemærk: I flertal
Forøvrigt kan jeg da godt røbe, at jeg udover alle mine tilfredse "rødder"
og "rødinder", har sat mig spor både i retning af landfaste samt flydende
genstande.
Samt haft en ikke ringe andel i vor forsvarsmagts succes på mange områder.
Hvilket nok tilsammen har haft samfundsgavnlig virkning.

> Da du har så travlt med at fortælle mig at jeg "kun" er blevet skolelærer,
> så må det jo betyde at du mener at det, du har beskæftiget dig med er så
> meget bedre -

Det er der da ingen tvivl om--

MVH
Egon

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-10-06 16:55

Egon Stich wrote:

> [...]
> Forøvrigt kan jeg da godt røbe, at jeg udover alle mine tilfredse
> "rødder" og "rødinder", har sat mig spor både i retning af landfaste

Flaskepost?

> Samt haft en ikke ringe andel i vor forsvarsmagts succes på mange
> områder. Hvilket nok tilsammen har haft samfundsgavnlig virkning.

Hjemmeværnsmand.?

Når alt kommer til alt, er du jo bare en bitter pensionist, der ikke tåler
at andre fik den akademiske uddannelse du så gerne stræbte efter

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 29-10-06 17:45

> Når alt kommer til alt, er du jo bare en bitter pensionist, der ikke tåler
> at andre fik den akademiske uddannelse du så gerne stræbte efter
>
> /FL

Sludder.
Andet er der vist ikke at sige til ovenstående.

Egon

Fra : wilstrup

Dato : 30-10-06 18:38

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder.
> Andet er der vist ikke at sige til ovenstående.

Næ, sandheden er ilde hørt - netop dine ynkelige forsøg på at bortforklare
Franks glimrende analyse af dig og din hulkehistorie om dit handicap og dit
forsøg på at forklare hvor vellidt du har været (jeg skrev "HAR været")
viser med al ønskelige tydelighed at du ikke har noget at have dine
hovski-snovksi-holdninger i.

Fra : Egon Stich

Dato : 31-10-06 17:46

> [...]
> forsøg på at forklare hvor vellidt du har været (jeg skrev "HAR været")
> viser med al ønskelige tydelighed at du ikke har noget at have dine

Ho´l mul, August.

Egon

Fra : wilstrup

Dato : 30-10-06 18:36

> [...]
> ud
>
> Jeg synes faktisk, at du nu gør dig skyld i, hvad du plejer at gøre et

Jeg har alt at have min påstand i. Det er helt evident på den måde du
forsøger at nedgøre folk med akademiske uddannelser, at du har et horn i
siden på dem fordi du ikke selv er dygtig nok til at blive akademiker. Det
er pinligt og primitivt. Men når du så udtaler dig om folkeskolelærere så
bliver pinligheden endnu mere rammende.

> Og om du havde, hvad du ikke har, viser din udtalelse ganske godt, hvilket
> hysterisk, modbydeligt menneske, du må være..!!

Ih, ja - jeg er djævelen selv! eller også er du bare den hund i flokken, der
hyler når du bliver ramt.

> Du holder dig ikke tilbage fra at opfinde løgne om mennesker, der
> tilfældigvis har gennemskuet dig,og opponerer imod dine forrykte
> holdninger.

Løgne? næ, sandheder,du - du har meget travlt med at overføre dine
idiosynkrasier og manglende kundskaber til dine ærkefjender, nemlig
akademikerne. Så primitiv en tankegang er bestemt ikke flatterende for
lærerne, og jeg er da glad for at jeg er sluppet af med at have dig som
kollega i den danske folkeskole, for dine pinlige og primitive udfald mod
folk, der gider at gøre sig umage for at blive dygtigere, er der ikke ret
mange der gider at høre på. Og det er da også betegnende at det meste ros,
du får, modtager du fra højrefjolserne. Det burde mane dig til eftertanke.

> [...]
> 20
> år som lærer kun har mødt ca. 3 til 4 folkeskolelærere, jeg på nogen måde

At man mangler din respekt, kan man set i lyset af dine pinligheder, kun
tage som et kompliment.

> Hvad du måtte tro eller ikke tro om årsagerne til at jeg fik højeste
> invalidepension, som jeg foretrækker at kalde det, kan vel næppe
> interessere
> nogen.

Det rager mig en fjer, om du er invalidepensionist, arbejdsløs, arbejdssky
eller lignende, men når du vælger at bevæge dig ind på øretævernes
holdeplads, så må du tage hvad der kommer- kan du ikke det,så hold dig væk.

Dit problem er at du farer rundt i mangen med pisken over alle,der ikke
deler dine primitive udfald mod en bestemt gruppe af befolkningen. Min
datter er veninde med en spastiker, der også får højeste invalidepension,
men hun læser alligevel på unviersitetet- hvor der er en vilje er der en
vej.

Jeg har selv arbejdet i mange år på en institution for fysisk handicappede
unge, så lad være med det primitive forsøg på at spille forarget over min
"behandling" af dig. Du får kun de klaps du selv beder om.

Du må altså vælge: at hulke over din tilværelse eller forsøge at gøre noget
ved den.
Kan du ikke det sidste, kan du i det mindste vise en smule respekt for de
mennesker, der - på trods af alle odds - forsøger at dygtiggøre sig, som
arbejder engageret med børn og unge i det daglige og som i det hele taget
vælger at udføre en nyttig samfundsopgave.

Det, du gør er først at defamere folk som mig, der er akademiker og som er
blevet det på trods af alle odds, og som fortsat i en forholdsvis høj alder
stadig har mod på at dygtiggøre mig - og dernæst ønsker du medlidenhed med
din person fordi du ikke drev den til noget.

Ser du, hvis jeg var handicappet, ville jeg - såfremt mulighederne var
dertil - forsøge at få en tålelig hverdag med fornøjelser og udfordringer -
og jeg ville aldrig bevæge mig ind i en politisk gruppe som denne, beskylde
folk for både det ene og det andet, håne deres job og arbejde og så bagefter
forlange medlidenhed fordi jeg var handicappet.
Det er bekvemmelighedshandicap så det klodser.

Jeg aner ikke en pind om dit handicap og er også ligeglad. Det, det drejer
sig om for mig at se er at du bevæger dig ind i denne gruppe, skyder med
skarpt mod befolkningsgrupper alene fordi de er akademikere - helt
unuanceret, defamerer deres daglige arbejde, håner dem fordi de efter din
mening ikke har "drevet det til noget videre". Derpå får du igen og hyler
som en mors dreng, der har drillet de store og nu får kontant afregning.

Stop dine primitive udfald mod en gruppe lærde i samfundet eller tag hvad
der kommer.

> Derimod nok, at du i dit åndelige armod kan forfalde til denne retorik.
> Som salonsocialist burde du vide, at man i DK ikke får pension, uden god
> og
> dokumenteret grund.

Det har jeg ingén kommentarer til - jeg kommentere alene dine hånlige
bemærkninger om at jeg ikke har drevet det til noget fordi jeg er
skolelærer, samtidig med at du over en kam håner folk, ikke fordi de har
nogle andre opfattelser af verden end dig, men fordi de er akademikere - DET
er DET, der pisser mig af, og det fortryder jeg ikke. At du nu flæber over
at få ris til egen ende, kan kun skyldes dine egne fejl -

Som Kristen Bjørnkær skrev: kærlighed er en hård branche - hold dig væk
eller tag hvad der kommer!

Erstat kærlighed med politik, og du har mit råd til dig.

> Men det er jo netop en af de ting, som netop salonsocialister ikke
> interesserer sig for.
> Og derfor næppe ved.

Du kan selv være salonsocialist.

> Angående mindreværdskomplekser:
> Vi kan tales ved, den dag du har timer på et gymnasium.

Jeg skal aldrig have timer på et gymnasium - hvad skulle jeg dog det for?
jeg har ikke i sinde at blive gymnasielærer - jeg har to døtre, hvoraf den
ene p.t. frekventerer et gymansium og den anden er i gang med en
universitetsuddannelse som hun er glad for.

Jeg læser alene engelsk på universitetet fordi det har min interesse -
akkurat som jeg blev cand.pæd. i pædagogik fordi det også har min interesse.
Derudover har jeg mange andre interesser, men det kommer ikke sagen ved.

Det er ikke i sig selv særlig "mere" at være gymnasielærer end skolelærer -
en gymnasielærer har normalt en høj uddannelse på universitetet- det samme
har jeg. Mit fag i pædagogik er ikke et gymansiefag, men havde det været
det, ville jeg også kunne søge gymnasielærerstillinger, hvis jeg havde et
sidefag i noget andet, fx engelsk. Da jeg er færdig til sommer, om alt går
vel, vil jeg have en B.A. i engelsk og pædagogik og kan så ønske at
fortsætte på overbygningen til cand.mag. i faget, men ellers kan jeg blot
sige tak for denne gang- Jeg har ikke så forfærdelig mange årtier før jeg
går på pension, så hvad skal jeg dog med en gymnasielæreruddannelse? Jeg har
samme uddannelse som gymnasielærere har det til sommer - bortset fra at jeg
har en kandidatgrad i et fag, der ikke er et gymnasiefag og derfor ikke vil
kunne få et sådant job.
Havde jeg læst engelsk og fx kunsthistorie,ville jeg kunne søge et
gymnasielærerjob, men som cand.pæd. kan jeg kun søge et seminariejob eller
evt. et universitetsjob (kræver for det meste et ph.d.-niveau for at være
realistisk, og naturligvis også en alder ikke over 27).

Så hvis du havde gjort dit hjemmearbejde, så ville du vide sådanne ting.

Per Erik Rønne er tidl.gymnasielærer fordi han har hovedfag i datalogi og
bifag i engelsk - havde han i stedet valgt at have pædagogik, så ville han
ikke kunne få et gymnasielærerjob fordi hans fagkombination ville være
ikke-gymnasiel - han måtte så i stedet vælge at tage et sidefag for at blive
gymnasielærer.

Så bortset fra hans og mine fag, så er vi begge uddannet på universitetet og
har som sådan begge krav på samme respekt eller despekt om du vil.

Måske det ville være på tide du satte dig ind i hvad en
universitetsuddannelse er - det ved du tilsyneladende ikke, men jeg kan
fortælle dig, at min STILLING som skolelærer hverken bliver højere eller
bedre fordi jeg skulle få en STILLING som gymnasielærer.

Jeg får som folkeskolelærer samme løn som Per, idet jeg får et såkaldt
akademikertillæg, hvilket bringer mig op i samme lønklasse som en
gymnasielærer (give or take a few hundred "kroner"), men det ændrer ikke
meget ved indholdet af mine kundskaber.

Jeg har også kolleger der er gymnasielæreruddannede fx i fransk, men som
arbejder som meritlærere i folkeskolen. Er de så "dårligere" end andre
gymnasielærere af den grund? Næppe - de kan blot ikke få job inden for
sektoren.

> Dertil rækker dine lånte fjer næppe?
>

> At være
>
> Sikke dog et herremenneske, vi her har fået afdækket?

Sandheden, Egon - sandheden.

> Du ønsker tilbagevenden til de "gode tider", hvor offentlig understøttelse
> medfører tab af borgerlige rettigheder samt passende underdanighed?

overhovedet eller hverken - men du må vælge: enten at holde din kæft eller
også at kæfte op og så blive behandlet som enhver anden.
Du kan ikke på en og samme tid tillade dig at genere folk samtidig med at du
forlanger deres medlidenhed.

> Du er ikke engang salonsocialist, du er overhovedet ikke nogen form for
> socialist.

ih, dog- og hvordan slutter du dette?

> Du er blot et modbydeligt menneske, der ikke undser sig for at forsøge at
> nedgøre mennesker p.ga. helbredsmæssige afvigelser.

Du har selv bedt om det- du hånede og nedgjorde mig - eller forsøgte på
det - ved at kommentere på en ganske barnlig facon at jeg "kun" er lærer -
du bad selv om det, min dreng - kom så ikke og forlang medlidenhed fordi du
får råt for usødet.

> Det næste bliver vel, at vi skal se dig komme ud af skabet, og forlange
> eustanesi indført?

tja, jeg har stået over for håbløst syge hvor man kunne ønske at give dem
den sidste sprøjte- jeg har passet moribunde patienter, givet dem
smertelindrende medicin etc., så jeg ved faktisk hvad jeg taler om her. Men
det er et moralsk spørgsmål, som jeg hverken kan eller vil udbasunere min
holdning til her.

> Skal det så også gælde "politiske afvigere"?

ih, som du kan - jeg ramte dig virkelig på dit ømme punkt, hva`? jamen, det
er da herligt at du nu må opleve hvordan det kan virke at få skudt i skoene
at man er en inferiørt menneske fordi man har tilladt at tage sig en
uddannelse af højere karakter.

[...]

> Næ - du har, som sædvanlig uret.

Intet i dit svar til mig tyder nu på det.

> Jeg er hverken misundelig eller har noget imod at nogen dygtiggør sig.
> Derimod kan jeg da finde det trist, at nogen ikke, af forskellige årsager,
> kan få drømmen opfyldt.

Dit svar og dine indlæg tyder ikke på det- du har travlt med at nedgøre
andre - især akademikere. Sidst var det så skolelærerne der fik et fur -
især mig. At du så ikke kan tåle at smage din egen medicin, er trist -for
dig.

> [...]
> I stedet for at indse, at du måske skulle gå andre veje?
> Justere drømmen lidt?
> Der ligger en hel verden, for den der kan og tør.

Prøv at læse dine mange hadske indlæg vendt mod akademikerne i denne gruppe.
Prøv at læse de svar mange af os har givet dig gennem tiderne, hvor vi har
forsøgt at forklare dig at det er en yderst primitiv holdning -og i øvrigt
også en barnlig holdning. Prøv at læse dine hånfulde bemærkninger til mig,
der "kun" er blevet skolelærer, og prøv så at gribe i egen barm og forhold
dig til hvordan du selv har opført dig - du får ikke min medlidenhed af den
grund. Du valgte og valgte den forkerte at genere -og nu hyler du op fordi
du får igen med samme mønt. Det giver jeg ikke noget for.

Moderer dine udfald mod folk eller tag hvad der kommer (der var den igen)

> [...]
> Samt haft en ikke ringe andel i vor forsvarsmagts succes på mange områder.
> Hvilket nok tilsammen har haft samfundsgavnlig virkning.

Puds glorien. Hvis du er så god, så vellidt, så fantastisk -hvad dælen hyler
du så for?

> Det er der da ingen tvivl om--

Der ser du -endnu en grovhed - og så forlanger du hensyn fordi du siger at
du er handicappet -du kan tro nej. Du får det glatte lag hver eneste gang du
vover dig frem af mudderet - så længe din holdning til dine medmennesker
uden grund er så grov som den er, så får du igen med samme mønt -
handicappet eller ej.

Må jeg anbefale følgnede side: www.kinagrill.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 31-10-06 17:53

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

Snip: "en masse ævl".

Hold da op, hvor er du nem.

Konrad Lorenz ville have elsket dig som exempel på, at mennesker har samme
betingede reflekser som de hunde, hvis psykologi han forskede i.
Man skal bare bimle lidt med klokken--

MVH
Egon
..

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-10-06 11:38

> [...]
> lave uddannelse, har jeg imidlertid et job, der giver en masse fritid, og,
> ikke mindst, en løn der sikkert er noget højere end den Frank har.

Det skal være usagt. For hvad er en høj stilling?

Men jeg må indrømme at man er ENDOG meget på hælene i argumenterne hvis ens
væsentligste anke skal være om man staver Steen med et eller 2 stks e.

Endvidere fremdrog jeg ikke ikke min universitetsuddannelse før jeg blev
skudt i skoene at jeg var lavt uddannet.

Hvad stavning angår, skal jeg da blankt indrømme, at skriblerier herinde
ikke bliver genstand for samme omhu som i andre af livets forhold hvor
skrivning indgår. Jeg mindes dog at have fået højeste karakter i diktat i
sin tid, så mon ikke godt jeg kan stave?

Men som sagt - er det mest substantielle i Jeres kritik, om Steen skal
staves med et eller 2 e¨er, så er man sgu på hælene rent
argumentationsmæssigt.

Hvis jeg var så meget på hælene, ville jeg undlade at svare. For hvad i ikke
har hjerne til at indse, er at med den slags argumenter, udstiller i Jeres
afmagt argumentatorisk i fuldt flor.

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 15:06

Pjensen73 wrote:
> Sten Schou:

> Nu vil han sikkert påstå at, det bare er trykfejl han har lavet.

Mjae .. De fleste dyslektikere kan i alle fald lettere stave til Sten end
til Steen... At det så også giver mening med navnet havde jeg så godtnok
ikke fanget i første omgang ..

Så for eftertiden vil jeg kalde dig Sten Skov ..

Du er ikke dum som en Steen .. ejheller som et brædt .. nej en hel Schou ..

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 15:04

Sten Schou wrote:
> [...]
> stolt over din universitetsuddanelse. "Se, der går Frank, han har en
> universitetsuddannelse, men han kan ikke stave........"

Ok .. Jeps .. burde have vidst at du var opkaldt efter noget .. Det viser
sig så at være en sten ...

/FL

Fra : Neuman

Dato : 26-10-06 13:20

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Desuden er jeg jo også prototypen på en ikke-ryger, med en
> universitetsuddannelse i baglommen ..

Hvilket måske kan skyldes inflationen i den tidligere karakterskala

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-06 13:29

Neuman wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Hvilket måske kan skyldes inflationen i den tidligere karakterskala

Det skal jeg lade være usagt. Nen på trods af selvsamme inflation, kom du
ikke ind?

/FL

Fra : Neuman

Dato : 26-10-06 20:42

> Det skal jeg lade være usagt. Nen på trods af selvsamme inflation, kom du
> ikke ind?

Som du åbenbart mener at vide? Nej, du slynger bare udokumenterede påstande
ud og håber nogen vil bide på dine historier. Og den slags kan ingen vel
bruge til noget ud over dig selv. Får du dig til at føle dig stærkere på den
måde? Ja for du MÅ da være et meget lille menneske med dine udtalelser.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-10-06 15:02

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> Desuden er jeg jo også prototypen på en ikke-ryger, med en
> universitetsuddannelse i baglommen ..

Ja og ? det er sq ikke et bevis på du har en højere iq end nogen andre ;)
jeg kan nævne mange eksempler på folk der er super dygtige, men laver noget
som ikke kræver en universitetsgrad, ganske enkelt fordi de har valgt at
arbejde med mennesker.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : El Trabajador

Dato : 26-10-06 17:02

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i

> Jeps .. Ret ofte .. men kun passiv ..
>
> Desuden er jeg jo også prototypen på en ikke-ryger, med en
> universitetsuddannelse i baglommen ..

Det er vel en af disse humanistiske pjatteuddannelser, som ikke er en skid
værd.
--
El Trabajador

Fra : Tony

Dato : 26-10-06 20:48

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps .. Ret ofte .. men kun passiv ..

Også her, generer mig egentligt ikke, udover at mit tøj lugter ad H til når
jeg kommer hjem fra byen.

Har aldrig røget, ingen i familien har røget, så mon ikke det er noget
genetisk?

At jeg måske kunne være blevet professor i stedet for slagter, pga, jeg ikke
ryger, tvivler jeg nu på.

Det er vel også genetisk.

Tony

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 00:46

Tony wrote:

> Også her, generer mig egentligt ikke, udover at mit tøj lugter ad H
> til når jeg kommer hjem fra byen.

Tænk sådan har jeg det også . Er det ikke bare fedt at kunne acceptere
hinanden uden at drive hetz?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Pjensen73

Dato : 27-10-06 00:52

Kim Frederiksen forklarede den 27-10-2006:

Det mener Frank Leegaard åbenbart ikke.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 00:58

Pjensen73 wrote:
> Kim Frederiksen forklarede den 27-10-2006:

> Det mener Frank Leegaard åbenbart ikke.

Nej .. ikke så længe rygere mener sig berettiget til at hetze mig ved at
ryge hvor det passer dem ..

/FL

Fra : N_B_DK

Dato : 26-10-06 13:13

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
> He-he...ryger du Frank?

Han er enten skabsryger, eller også beviser han at lav intelligens også
findes hos ikke-rygerne.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Alucard

Dato : 26-10-06 13:10

On Thu, 26 Oct 2006 11:12:47 +0200, "Frank Leegaard"

Så burde du da være stor-ryger...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-06 13:16

Alucard wrote:

> Så burde du da være stor-ryger...

Man taler jo som man har forstand til - og det var så det din
uddannelse/forstand/viden rakte til ...

/FL

Fra : Alucard

Dato : 26-10-06 18:55

On Thu, 26 Oct 2006 14:15:53 +0200, "Frank Leegaard"

>Man taler jo som man har forstand til -

Det er det jeg siger... Du må være stor-ryger...

>og det var så det din
>uddannelse/forstand/viden rakte til ...

At du ikke kan kapere noget, er IKKE det samme som at det ikke
eksisterer....

Fra : Pjensen73

Dato : 26-10-06 15:15

Den 26-10-2006, skrev Frank Leegaard:
> [...]
> efterhånden er i tvivl efter at have deltaget i debatter herinde med rygere

Du må da have et alvorligt problem, siden du har behov for at trampe på
folk, som i forvejen ligger ned.
Jeg som ryger mener ikke at jeg høre til en svag gruppe, men det mener
du måske, siden du mener du har ret til at trampe på rygerne?

Fra : Alucard

Dato : 26-10-06 18:58

On Thu, 26 Oct 2006 16:15:08 +0200, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>Du må da have et alvorligt problem, siden du har behov for at trampe på
>folk, som i forvejen ligger ned.

Tja... Han har åbenbart brug for det...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-06 23:51

Alucard wrote:

> Tja... Han har åbenbart brug for det...

Jeps .. Its payback time for alt den passive røg ..

/FL

Fra : Alucard

Dato : 27-10-06 05:16

On Fri, 27 Oct 2006 00:50:44 +0200, "Frank Leegaard"

>Jeps .. Its payback time for alt den passive røg ..

Resultaterne af dine manglende læseevner, er efterhånden temmelige
morsomme....

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 08:11

Alucard wrote:

> Resultaterne af dine manglende læseevner, er efterhånden temmelige
> morsomme....

Ditto til dig - for det handler ikke om at trampe på nogen der ligger ned.
Det handler om at rygere indser at de ikke kan tillade sig at forpeste
tilværelsen for andre end sig selv.

/FL

Fra : Alucard

Dato : 27-10-06 11:08

On Fri, 27 Oct 2006 09:10:58 +0200, "Frank Leegaard"

>Ditto til dig - for det handler ikke om at trampe på nogen der ligger ned.
>Det handler om at rygere indser at de ikke kan tillade sig at forpeste
>tilværelsen for andre end sig selv.

Nej det jandler om din latterlige trådstart "Lav uddannelsesniveau og
rygning hører tilsyneladende sammen. Ikke at man efterhånden er i
tvivl efter at have deltaget i debatter herinde med rygere "...

Du føler dig åbenbart bedre fordi du har "den rette tro" (anti-ryger).

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 12:59

Alucard wrote:

> [...]
> tvivl efter at have deltaget i debatter herinde med rygere "...
>
> Du føler dig åbenbart bedre fordi du har "den rette tro" (anti-ryger).

Jamen .. Hvis misbrug er et plus, så har jeg da ikke ret Mon de fleste synes
det?
Men modsat en ellers fredelig alkoholiker, så generer hans last, jo ikke den
brede omverden generelt, hvorimod en rygers gør.

Når så selvsamme rygere laver trådstarter som: "Ryg hvor du vil" beder de
jo selv om at blive kanøflet om emnet.

Desuden er det et kærkomment break fra evig muslim-bashing.

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-10-06 23:50

Pjensen73 wrote:

> [...]
> Jeg som ryger mener ikke at jeg høre til en svag gruppe, men det mener
> du måske, siden du mener du har ret til at trampe på rygerne?

Hvordan kan du på den ene side sige at gruppen ikke svag, samtidig med at
den ligger ned.

Der rimer MIN logik i alle fald ikke længere

/FL

Fra : Pjensen73

Dato : 27-10-06 00:53

Frank Leegaard udtrykte præcist:

> Hvordan kan du på den ene side sige at gruppen ikke svag, samtidig med at den
> ligger ned.
>
> Der rimer MIN logik i alle fald ikke længere

Hvor påstår jeg at rygere er stærke?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 00:59

Pjensen73 wrote:
> Frank Leegaard udtrykte præcist:

> Hvor påstår jeg at rygere er stærke?

Så er vi nok enige ..

Fino ..

/FL

Fra : Pjensen73

Dato : 27-10-06 14:19

Frank Leegaard kom med denne ide:

> Så er vi nok enige ..
>
> Fino ..

Det lyder da rart at vi er enige. Så må vi altså gerne ryge klods op og
ned af dig?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 27-10-06 15:07

Pjensen73 wrote:
> Frank Leegaard kom med denne ide:

> Det lyder da rart at vi er enige. Så må vi altså gerne ryge klods op
> og ned af dig?

Så længe det er på halen er jeg sgu ligeglad ..

/FL