Alt bør være leg.BZ leger sjældent
Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-06 00:38

Alt bør være leg.BZ leger sjældent

Robotter har gjort os rige, så vi har tid til aldrig at gøre noget der
ikke er sjovt.

At være slave af normer fx om rengøring er dødens pølse

At lytte til musik, fordi andre gør det, er dumt

Jeg ser ingen livskvalitet i den dovne bodegasnak som Jagtvej69
brugerne fordriver tiden med, når jeg passerer dem i deres have bag
huset. Og piercinger og sort vejr i solskin er selvhad

Når de en sjælden gang får lov af det tyranniske mandagsmøde at bygge
et trætårn eller lignende så ser man rester af sund SilvanGørDetSelv
dansker-leg men ellers er det levende død og jeg foretrækker
faderhusgudstjeneste hvor bøn improviseres kreativt

Hele kærlighedens glæde ligger i afvekslingen.
Jean-Baptiste Moliére

I en virkelig mand skjuler sig et barn; det vil
lege.Nietzsche

I legen står mennesket nøgent foran sin gud.
Platon

Og lad os regne den dag for tabt, hvor der end ikke blev
danset en eneste gang! Og falsk skal enhver sandhed være os, som var
uden en eneste latter! Nietzsche

Tager vi legen fra mennesket, er det ude med kultur. Poul
Henningsen

The great man is he who does not loose his child's-heart.
Mencius

Charm is a product of the unexpected. Jose
Marti

der lever uden dårskab, er ikke så vis, som han selv tror.
La Rochefoucauld

Lediggang er roden til alt ondt. Biblen

Young women of the present day seem to make it the sole
object of their lives to be always playing with fire.
Oscar Wilde

One is roused by this, another finds that fit: each loves
the play for what he brings to it. Goethe

If all the year were playing holidays,/ To sport
would be as tedious as to work. " William Shakespeare

Du ser ting, og du siger: "Hvorfor?" Men jeg drømmer ting,
som aldrig fandtes og jeg siger: "Hvorfor ikke?" Bernard
Shaw

En manns modenhet. Det vil si å gjenfinne det alvor som man
hadde som barn, mens man lekte. Nietzsche:

I en virkelig mand skjuler sig et barn; det vil lege.
Nietzsche

`The glad man is he who does not lose his child's heart.'
K'ung Fu-tse

Forskellen mellem en dreng og en mand er slet ikke så stor:
den består for det meste i prisdifferencen mellem deres legetøj.
Cynthia Warren

YDE Jeg ved at man sætter lykken på spil, ved at søge at
opnå den igennem det, som skulle være virkningerne af lykken Andre
Gide 1859-1951

YDE The deed is everything, the glory is naught. Goethe

YDE Det som bør være resultatet af veludført arbejde, gør vi til
fest, og bedrager os til at tro, at lykken kan opnåes ved sådant
snyderi.Goethe