Kedsomhed gør humoristisk, ideologisk, osv
Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-06 00:25

Kedsomhed gør humoristisk, ideologisk, osv

Humor kan fordrive kedsomhed

Og ideologi kan strukturere tankerne gavnligt

MEN kedsomhed er et undervurderet samfundsproblem , som skaber tom
søgen identitet og adspredelse, fordi vi tvinges til ventetid, lokkes
til TV,narko, ikke har meningsfulde udfordringer, uddanner os og keder
os.

Skatter og lovjungle stjæler livet fra os

Arbejde er et tilflugtssted for menesker, der ikke har noget
bedre at foretage sig. Oscar Wilde

At slå tiden ihjel, dette uhyre, er det ikke vor
alleralmindeligste og mest tilladte beskæftigelse.
Charles Baudelaire

Den der opbygger forsvar mod kedsomhed, opbygger forsvar mod
sig selv. Nietzsche

Et menneske der altid er travlt optaget af noget, er aldrig forlegen.
Nietzsche

Kedelig er den, som kun vil tale, når du vil have ham til at
lytte. Ambrose Bierce 1842-1914

Lediggang er ikke roden til alt ondt - når blot man ikke
keder sig.Kierkegaard

Livet er et sygehus, hvor hver patient er besat af længslen
efter at bytte seng. Charles Baudelaire

Den der gerne vil hoppe, er let at lokke.Verden vil bedrages

Er livet ikke tusind gange for kort til at kede sig.
Nietzsche

Vores tid er delt op i arbejde og fritid. Lige så ensformigt
og fremmedgjort arbejdet er, lige så fattige og u-skabende er
tilbudene i fritiden. Kunstnerkollektivet Røde Mor

Work banishes those three great evils, boredom, vice and
poverty. Voltaire

Hårdt slid fra morgen til aften er det mest effective
politi. Det hindrer udviklig af fornuft, grådighed og lyst til
uafhængigthed. Nietzsche

Straffen for succes er, at man nu må kede sig sammen med de
mennesker, der tidligere behandlede en fra oven og nedefter.
Lady Astor

"Alle instinkter, der ikke kommer til udfoldelse, vender sig
indad." Nietzsche

I fredstid vil det krigeriske menneske angribe sig selv.
Nietzsche

Onde kvinder piner os, gode kvinder keder os. Det er den eneste
forskel. Oscar Wilde

The chief product of an automated society is a widespread
and deepening sense of boredom.C Northcote Parkinson

Få mennesker vil ikke afsløre PRIVATLIVETS HEMMELIGHEDER til
deres venner, når de mangler et emne at konversere om. Nietzsche

"Vi keder os meget her. Man kan jo ikke spille fodbold og
bordtennis hele tiden hver dag." Saeid Muhammed(på
dansk asylcenter)

KEvt Den der opbygger forsvar mod kedsomhed, opbygger forsvar mod sig
selv. Nietzsche "Vandreren og han skygge"1879

KEvtKe Making them wait. A sure way to provoke people and to
put evil thoughts into their heads, is to make them wait a long time.
Nietzsche

Fra : Patruljen

Dato : 26-10-06 01:07

Bo Warming wrote:
> [...]
> søgen identitet og adspredelse, fordi vi tvinges til ventetid, lokkes
> til TV,narko, ikke har meningsfulde udfordringer, uddanner os og keder

Meningsfulde udfordringer. Hvad eller hvornår er noget meningsfuldt ?

Jeg husker vistnok fra islutningen af halvfjerserne ,begyndelsen af
firserne. Et modeord. Meningsfuldt arbejde.
Tingene skulle være meningsfulde før vi gad dem. Meen dengang gik vi
også bare ned og hævede højeste understøttelse i et par år, når
vi havde aftjent de 1040 arbejdstimer i det lokale " dum i arbejde "
Så lønnen var ikke helt meningsfuld nok

Jeg husker en enkelt defination på meningsfuld beskæftigese fra
seminariet.
Bl. andet dette. Man skal kunne blive bedre.
Så tænker jeg på en fyr, jeg så på utube. Han kunne kaste mønter
op i loftet, videre på køleskabet og ned i et glas. Og det er jo
noget man kan blive bedre til. Man kunne nappe en væg mere, udover
loftet, køleskabet. Senere udvide med et bord,, måske.

Er det meningsfuldt, at være den bedste mønt - trick flapper, hvis
man er den eneste i verden ?

> Skatter og lovjungle stjæler livet fra os

Jeg har de sidste 12 år betalt topskat. Arbejdet 65 - 70 timer pr.
uge.Forbandet mange penge. Omkring 70 % af de sidst tjente penge. Jeg
mister lysten til at arbejde ekstra. Når jeg skal betale 65 - 70 kr af
hver hund jeg tjener. Og jeg sætter snart tempoet ned for resten.

> Arbejde er et tilflugtssted for menesker, der ikke har noget
> bedre at foretage sig. Oscar Wilde

Ja. Sådan kan det gå, hvis man ikke passer på.

> At slå tiden ihjel, dette uhyre, er det ikke vor
> alleralmindeligste og mest tilladte beskæftigelse.
> Charles Baudelaire

At slå tiden ihjel. et horribelt udtryk. Tid er dybest set alt vi har.
Og som vi sælger, når vi arbejder. Myrder vi den nu også, når vi
har fri ?

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-06 05:44

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Bo Warming wrote:
> [...]

loftet, køleskabet. Senere udvide med et bord,, måske.

Er det meningsfuldt, at være den bedste mønt - trick flapper, hvis

BW: JA - ligesom sportsfolk udvider han egne og menneskehedens grænser
og er et godt eksempel - uvoldelig og travl, måske lidt rastløs

> [...]

At slå tiden ihjel. et horribelt udtryk. Tid er dybest set alt vi har.
Og som vi sælger, når vi arbejder. Myrder vi den nu også, når vi

BW: TV er tidsspilde, oftest og meningsfuldhed er når det fører frem
mod størst mulig lykke for flest og er bæredigtigt - modsat
dum-i-arbejde terapi