DF og orangutanerne
Fra : Bo Warming

Dato : 25-10-06 21:52

Dyr rager ikke politikere men skal man gå op i artsudryddelse så er
menneskeaber lærerige og værd at passe på

Dansk Folkepartis fødevareordfører, Christian H. Hansen, beder
udviklingsminister Ulla Tørnæs overveje muligheden af via DANIDA at
finde midler til sikring af rehabiliteringscentret for orangutanger på
Borneo. Her arbejder den danske ildsjæl Lone Dröscher Nielsen som
initiativtager til projektet.

- Jeg er fuld af beundring for, at en engageret dansk kvinde
slår sig ned og satser alt på at tage sig af forældreløse
orangutanger, der ellers ville risikere at blive overladt til den
visse død. Der er i disse år stor fokus på bevarelse af truede
dyrearter, og jeg tror, at enhver, der har været i kontakt med en
orangutangunge, vil være forundret over dens slående menneskelighed,
siger Christian H. Hansen.

- Jeg mener, at vi i Danmark har en pligt til at opretholde
biodiversiteten og sikre arternes overlevelse. Den danske
ulandsbistand stiger med adskillige hundreder af millioner kroner i
år, og derfor er det oplagt, at udviklingsministeren benytter denne
chance til at gøre en positiv forskel i et uland, der også på langt
sigt vil have stor glæde af den turisme, der følger af at have et så
unikt og spændende dyr gående frit i naturen, runder Christian H.
Hansen af.

Såfremt du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve fra Dansk
Folkeparti, kan du afmelde her