Endnu et tåbeligt forslag fra DF
Fra : Zeki

Dato : 25-10-06 22:25

Ikke overraskende foreslår Dansk Fascistparti nu at der etableres et
nationalt fotoarkiv hvor alle sigtede og dømte samles. For "det kan jo lade
sig gøre i TV-serien '24 timer'" udtaler sturmbahnführer Skaarup.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/

DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis
stadig lange udsigter.

Mvh
Zeki

Fra : Henri Gath

Dato : 25-10-06 22:33

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/
>
> DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis

**

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 23:18

> [...]
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/
>
> DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis

Forhåbentlig ikke. Jeg så s'gu hellere et overvågningssamfund end et
islamisk samfund -- jeg har intet at skjule.

Fra : Zeki

Dato : 25-10-06 23:30

"Hans Christian Vang" <Spam, spam spam, spaaaam wonderful spaaam. Uh, no
thanks.> skrev i en meddelelse news:453fe24e$0$182

> Forhåbentlig ikke. Jeg så s'gu hellere et overvågningssamfund end et
> islamisk samfund -- jeg har intet at skjule.

Det har jeg til gengæld - mit privatliv. Gør det mig mistænksom?

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 07:14

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Det har jeg til gengæld - mit privatliv. Gør det mig mistænksom?

Dit privatliv? Udgør dit billede nu pludselig en del af dit 'privatliv'?

Jamen, så må du jo straks fravælge dig at have pas eller anden
foto-legitimation ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 07:30

> Dit privatliv? Udgør dit billede nu pludselig en del af dit 'privatliv'?

Jeg responderede på "ikke noget at skjule"-argumentet.

Fred være med dem der "ikke har noget at skjule" og som synes at det vil
være helt fint hvis der blev sat overvågningskameraer op i deres hjem og
deres telefon blev aflyttet. Jeg forbeholder mig bare retten til at synes at
det ikke vil være særligt fedt.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-10-06 11:13

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> Det har jeg til gengæld - mit privatliv. Gør det mig mistænksom?

Om du er mistænksom kan du jo kun selv afgøre.

Om policen mener du er mistænkelig, er en anden sag

Fra : @

Dato : 26-10-06 22:41

On Thu, 26 Oct 2006 00:30:20 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Det har jeg til gengæld - mit privatliv. Gør det mig mistænksom?

du må da selv bedst vide om du er mistænksom

andre kan måske betegne dig som mistænkelig
/Albert Camus/

Fra : Jim

Dato : 25-10-06 23:20

> [...]
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/
>
> DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis

Der er læger, der kan kurere din angst.
Hvofor har du denne DF-fobi?

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 23:52

> Der er læger, der kan kurere din angst.
> Hvofor har du denne DF-fobi?

Vedkommende, Zeki, står sikkert ikke ved de mærkelige ting, der kommer fra
hans tastatur. Ellers gemte han sig nok ikke bag et alias.

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 00:01

> Vedkommende, Zeki, står sikkert ikke ved de mærkelige ting, der kommer fra
> hans tastatur. Ellers gemte han sig nok ikke bag et alias.

Hvad får dig til at tro at det er et alias?

Nuvel, har du andet at byde på, f.eks argumenter til indholdet, eller er din
formåen begrænset til at gå efter manden i stedet for bolden?

Mvh
Zeki

Fra : Jim

Dato : 26-10-06 00:28

> Vedkommende, Zeki, står sikkert ikke ved de mærkelige ting, der kommer fra
> hans tastatur. Ellers gemte han sig nok ikke bag et alias.

Han hedder skam Zeki og er skolelærer.. ikke sandt bette Zeki?

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-06 05:54

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> "Hans Christian Vang" <Spam, spam spam, spaaaam wonderful spaaam.
> Uh, no thanks.> skrev i en meddelelse

> Han hedder skam Zeki og er skolelærer.. ikke sandt bette Zeki?

Kan man blive ansat som skolelærer i i en storby uden at dokumentere
DF-fobi?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 12:34

> Han hedder skam Zeki og er skolelærer.. ikke sandt bette Zeki?

Nå, nå.... Hvor.... Eksotisk....Og så endnu en af de hersens
venstreorienterede skolelærer.

Fra : Jim

Dato : 26-10-06 12:35

> Nå, nå.... Hvor.... Eksotisk....Og så endnu en af de hersens
> venstreorienterede skolelærer.

Du drømmer ikke om det.
Man må håbe på, at han underviser i pæreskift og ikke noget vigtigt.
Det ville da være synd for børnene og det danske samfund.

Fra : Konrad

Dato : 26-10-06 12:47

> Du drømmer ikke om det.
> Man må håbe på, at han underviser i pæreskift og ikke noget vigtigt.

Jeg ville ellers mene, at dét at kunne udskifte en elektrisk pære er en
væsentlig kompetence, som kan vise sig nyttig i forbindelse med at
"overleve" i det moderne videnssamfund og i forhold til globaliseringen.

Hvis man rejser til udlandet, f.eks, forventes det i alle de lande vi
normalt sammenligner os med, at den enkelte borger besidder om ikke andet så
den teoretiske basisviden for elpæreskiftning.

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 14:38

> Nå, nå.... Hvor.... Eksotisk....Og så endnu en af de hersens
> venstreorienterede skolelærer.

Endnu engang tager du fejl (din dømmekraft stinker).
Jeg er hverken venstre- eller højreorienteret. På nogle punkter, f.eks
udenrigspolitik, hælder jeg til venstre, på andre, f.eks bolig- og
arbejdsmarkedspolitik, hælder jeg til højre... og nej, jeg er ikke Radikal

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 15:09

> Endnu engang tager du fejl (din dømmekraft stinker).

Gud, hvor gjorde dén bare nas.

Fra : Soren Larsen

Dato : 26-10-06 19:18

Hans Christian Vang wrote:

> Vedkommende, Zeki, står sikkert ikke ved de mærkelige ting, der
> kommer fra hans tastatur. Ellers gemte han sig nok ikke bag et alias.

Hvor ved du fra at Zeki er et alias?

Hvor ved vi fra at Hans Christian Vang ikke er et alias?

Søren Larsen

--
History is not what it used to be.

Fra : gb

Dato : 26-10-06 20:33

"Soren Larsen" <sohela@tiscali.dk> wrote in

> Hvor ved du fra at Zeki er et alias?

Søgning på Krak efter "Zeki" giver 49 hits. Who knows? Hvis han HEDDER
"Zeki", er han perker.

> Hvor ved vi fra at Hans Christian Vang ikke er et alias?

Det er et ualmindeligt navn - det giver ingen hits på Krak, men det kan jo
skyldes adressebeskyttelse via Folkeregistret.

"Søren Larsen" giver 1032 hits.

Jeg tror snarere, at "Søren Larsen" er et alias, end HCV er.

--
GB

Fra : Jim

Dato : 26-10-06 20:39

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> skyldes adressebeskyttelse via Folkeregistret.
>
> "Søren Larsen" giver 1032 hits.
>
> Jeg tror snarere, at "Søren Larsen" er et alias, end HCV er.

Zeki er derimod let at finde blandt ansatte på en bestemt skole i det
nordsjællandske.

Fra : Soren Larsen

Dato : 26-10-06 20:49

gb wrote:
> "Soren Larsen" <sohela@tiscali.dk> wrote in

> Søgning på Krak efter "Zeki" giver 49 hits. Who knows? Hvis han HEDDER
> "Zeki", er han perker.

Så du ved det ikke

> [...]

Så du ved det ikke

> "Søren Larsen" giver 1032 hits.
>
> Jeg tror snarere, at "Søren Larsen" er et alias, end HCV er.

I realiteten er et klart alias mere ærligt end et muligt navn som kan være
enten sandt eller falsk..

Søren Larsen

--
History is not what it used to be.

Fra : Alucard

Dato : 26-10-06 21:02

On Thu, 26 Oct 2006 19:33:07 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

> [...]
>skyldes adressebeskyttelse via Folkeregistret.
>
>"Søren Larsen" giver 1032 hits.
>
>Jeg tror snarere, at "Søren Larsen" er et alias, end HCV er.

Mit rigtige navn giver 2512 hits i Krak, men jeg er der ikke...?
Heller ikke i degulesider.dk findes jeg... ???

Min ex-kone står i degulesider, men findes ikke i Krak....

Jeg ved ikke rigtigt hvor "stabile" de sider er (jeg har hverken
hemmelig adresse eller hemmeligt telefon-nr.)....

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 00:58

Det ved I heller ikke.

Jeg står ikke i telefonbogen, og mit hjem står ikke i mit navn, så måske
derfor? Dunno. Gør mig ikke noget. Jo færre mængder uønskede henvendelser,
desto bedre. Hader at få spam post kamofleret som rigtige breve =)

Fra : gb

Dato : 27-10-06 01:47

thanks.> wrote in news:45414b14$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> henvendelser, desto bedre. Hader at få spam post kamofleret som
> rigtige breve =)

SPAM = Shit Posing As Mail....

--
GB

Fra : sluppermand

Dato : 26-10-06 01:56

Zeki skrev:
> [...]
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/
>
> DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis

Jeg har en vis forståelse for at folk er imod yderligere beføjelser
til politiet, jeg havde det selv sådan i forbindelse med
dna-registret, men i dette tilfælde kan jeg ikke se problemet. De
billeder man vil samle på computer findes jo allerede - i stedet for
at den enkelte politikreds/politimand i sin efterforskning skal skrive
fra Herodes til Pilatus for at få billeder -vil man nu samle dem på
en computer således at enhver politikreds/politimand til brug for
efterforskning hurtigere kan få adgang til disse billeder som
_allerede_ findes, optaget efer gældende regelsæt.

Hvis du havde læst lidt på lektien ville du vide at det nationale
fotoarkiv _allerede_ findes, men det er selvfølgelig lettere at kaste
sig over DF og udgyde "totalitært overvågningssamfund, endnu et
tåbeligt forslag fra DF, Sturmbannführer og bla. bla, " end det er
at sætte sig ind i tingene.

Forslaget effektiviserer blot oplysninger man _allerede_ har - hvorfor
er det vejen frem til det totalitære overvågningssamfund? I stedet
for papirbilleder lægges billederne på computer.

Ærligt talt Zeki, forslaget betyder blot at man overgår fra
kartotekskort til edb, vi lever trods alt i 2006, men du vil så også
være imod at man på et tidspunkt ud i fremtiden skannede kriminelles
fingeraftryk i stedet for at optage dem med tryksværte; det vil også
være vejen frem mod et overvågningssamfund?
Forslaget er egentligt ikke så tåbeligt som du vil gøre det til og
så kan det være kommet fra nok så mange "sturmbannfürere" som du
vil. Her har du forsøgt at gøre en sag ud af _ingenting_, men har
blot ikke evnet at sætte dig ind i tingene; bedre held næste gang.

Mvh
Kent.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-06 05:52

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> wrote in message

Zeki skrev:
> [...]

vil. Her har du forsøgt at gøre en sag ud af _ingenting_, men har
blot ikke evnet at sætte dig ind i tingene; bedre held næste gang.

BW: Man skal stå ved sandheden og overvågning fx elektroniske
fodlænker på mistænkte voldsdømte især muslimer, vil virkelig give os
tryghed
Sæt radiosender i alle biltage så politiet via GPS ved hvor de er
altid.
Der kan sikres med misbrug - let.

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 06:30

"sluppermand" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>sig over DF og udgyde "totalitært overvågningssamfund, endnu et
>tåbeligt forslag fra DF, Sturmbannführer og bla. bla, " end det er

Siden du så selv mener at have "læst på lektien" har du vel ingen problemer
med at besvare følgende:

Hvad betyder det helt konkret at sigtede fotograferes og placeres i et
nationalt fotoarkiv? Som sigtet er du jo pr definition uskyldig. Er det alle
sigtede? Lige fra dem der bliver sigtet for at lade deres hund gå uden snor
til dem der angiveligt planlægger terror? Burde det ikke være nok at dømte
kriminelle samles i dette arkiv?

>Forslaget effektiviserer blot oplysninger man _allerede_ har - hvorfor
>er det vejen frem til det totalitære overvågningssamfund?

Dette forslag er ikke et kvantespring. Det interessante - synes jeg - er at
det igen og igen er DF der står bag det. "Mere kontrol, mere overvågning" -
det er efterhånden blevet et DF slogan. Hvad er det de er så bange for i det
parti?

kartotekskort til edb,

Jeg kender nogle enkelte som er blevet sigtet for mindre forséelser (alle
frikendt). De står ikke i noget (foto)arkiv. Hvordan forklarer du den?

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 07:14

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Jeg kender nogle enkelte som er blevet sigtet for mindre forséelser (alle
> frikendt). De står ikke i noget (foto)arkiv. Hvordan forklarer du den?

Man har ikke fundet det værd at fotografere dem - og ville det
sandsynligvis heller ikke i fremtiden.

Men for dig er ineffektive kartotekskort tydeligvis bedre end moderne
databasesystemer?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 07:40

> Man har ikke fundet det værd at fotografere dem - og ville det
> sandsynligvis heller ikke i fremtiden.

"Man" er baseret på subjektive opfattelser. Min bekymring går på at ALLE
sigtede skal fotograferes, fordi der bliver vedtaget en lov som siger at det
skal være sådan.

For nogle måneder siden blev jeg sigtet fordi min hund gik uden halsbånd.
Blev naturligvis ringet op af én fra Holbæk Politi som spurgte om jeg ville
vedstå hvad jeg naturligvis svarede ja til. Jeg betalte min bøde og så skete
der ikke mere.

Jeg vil være særdeles utryg hvis jeg blev bedt om at stille op til
fotografering pga denne bagatel fordi jeg jo havde brudt loven.

Jeg aner ikke om dette lovforslag åbner op for at det vil blive sådan, eller
om vi kun taler om grove forbrydelser og sigtede hertil. Det er derfor jeg
stiller spørgsmålet og rejser problemstillingen.

> Men for dig er ineffektive kartotekskort tydeligvis bedre end moderne
> databasesystemer?

Nej, skriver jeg da det? Der er intet i vejen med at implementere et mere
effektivt system. Spørgsmålet er blot hvilke øgede beføjelser der følger
med?

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 08:14

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Man" er baseret på subjektive opfattelser. Min bekymring går på at ALLE
> sigtede skal fotograferes, fordi der bliver vedtaget en lov som siger at det
> skal være sådan.

Det nævnes der jo intet om i den artikel, du linker til.

> [...]
> om vi kun taler om grove forbrydelser og sigtede hertil. Det er derfor jeg
> stiller spørgsmålet og rejser problemstillingen.

Der tales udelukkende om at de fotos af 'hundredetusinde sigtede og
dømte' som allerede findes, samles i en database der er tilgængelig
politiet over hele landet. I stedet for at ligge i fysiske mapper.

> Nej, skriver jeg da det? Der er intet i vejen med at implementere et mere
> effektivt system. Spørgsmålet er blot hvilke øgede beføjelser der følger
> med?

Som det står i den artikel du linker til: ingen.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 07:14

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/
>
> DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis

Det burde da højst kunne overraske, at politiet endnu ikke har et sådant
register. Men tilsyneladende holder man fast i gåsefjerpennene dér.

Men henvisningen til '24 timer' virker nu lidt - ufrivillig latterlig.

PS. Et sådant register bør naturligvis også indeholde andre data, som
fingeraftryk og gerne DNA-profil.

Personligt så jeg da heller intet galt ved om alle borgere var
registreret med foto {pas}, fingeraftryk, iris og andre biometriske
data. Jeg ser i dette intet totalitært, kun noget som muligvis bliver
for dyrt at implementere - for nærværende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-10-06 07:27

> [...]
> nationalt fotoarkiv hvor alle sigtede og dømte samles. For "det kan jo
> lade sig gøre i TV-serien '24 timer'" udtaler sturmbahnführer Skaarup.

Hvorfor skriver du falske, tyske stillingsbetegnelser ind i dit indlæg om
Dansk Folkeparti. Er det for at forsøge at lave en nazistisk vinkel på
historien, hva' dit lille kryb?

/Kim

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 07:45

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skriver du falske, tyske stillingsbetegnelser ind i dit indlæg om
> Dansk Folkeparti. Er det for at forsøge at lave en nazistisk vinkel på
> historien, hva' dit lille kryb?

Ih ja da. Der er mange ligheder mellem nazismen/fascismen og DF. Hvor skal
vi starte?

Mvh
Zeki

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-10-06 07:58

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Ih ja da. Der er mange ligheder mellem nazismen/fascismen og DF. Hvor skal
> vi starte?

Det er der også mellem socialismen og Nazismen (Nationalsocialismen). Hvor
skal vi starte?

/Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 26-10-06 08:02

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der også mellem socialismen og Nazismen (Nationalsocialismen). Hvor
> skal vi starte?

Jeg synes bare at du skal gå igang!

--
Allan Riise

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 08:17

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes bare at du skal gå igang!

Ja, det bliver interessant, men jeg tror du sætter ham på en for svær
opgave. Den er mindst lige så svær som at redegøre hvorfor partiet Venstre
skulle være et venstreparti.

Mvh
Zeki

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-10-06 09:45

> [...]
>
> Ja, det bliver interessant, men jeg tror du sætter ham på en for svær
> opgave. Den er mindst lige så svær som at redegøre hvorfor partiet Venstre

Totalitær topstyring, overvågning af alle dele af samfundet, undertrykkelse
af det enkelte individ "i fællesskabets navn", indskrækelse i
ytringsfriheden... leflen for muhamedanere, som i forvejen var dybt beundret
af nazisterne og stadig er et forbillede for nazisternes modstykke anno
2006: socialisterene.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : gb

Dato : 26-10-06 20:35

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in

> Det er der også mellem socialismen og Nazismen (Nationalsocialismen).
> Hvor skal vi starte?

Vi kan jo starte med islam. Det er nok den ideologi, som er mest nazistisk
i dag - islamerne tilbeder jo Adolf Hitler, og sælger endda hans bøger i
deres moskéer. Moské er det derfor, at de ekstremt venstreorienterede er så
vilde med islam.

--
GB

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-10-06 08:21

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Ih ja da. Der er mange ligheder mellem nazismen/fascismen og DF. Hvor skal
> vi starte?

Jeg vil godt høre nogen argumenter, i hvert fald

/Kim

Fra : Allan Riise

Dato : 26-10-06 08:33

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil godt høre nogen argumenter, i hvert fald

Overvågning af samfundet, nedgørelse og latterliggørelse af partier,
organisationer og enkeltpersoner med en anden holdning, brugen af en etnisk
gruppe i landet som skræmmebillede, forsøg på at fjerne sig fra engagement
udadtil og ønsket om brug af magt/militær for at løse udenrigspolitiske
tvister,, og sidst men ikke mindst, benhård totalitær topstyring.

--
Allan Riise

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-10-06 09:46

> [...]
>
> nedgørelse og latterliggørelse af partier, organisationer og
> enkeltpersoner med en anden holdning, brugen af > en etnisk gruppe i

Ikke en etnisk gruppe, men en gruppe der repræsenterer en syg ideologi:
Muhamedanere.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Allan Riise

Dato : 26-10-06 11:37

> Ikke en etnisk gruppe, men en gruppe der repræsenterer en syg ideologi:
> Muhamedanere.

Aner ikke hvad du prøver at fremføre, er du måske en der repræsenterer en
syg ideologi/religion som kristendommen, hvilket jo er tydeligt den er via
sekter som den i Waco og lignende?

Derudover, så sammenlign hvad jeg og Zeki har fremført om DF og du vil kunne
se at vi har ret, hvis du ellers du tager dine farvede briller af, og nu har
vi jo svaret dig, så nu mangler vi respons på dit postulat ang.socialisme er
lig nationalsocialisme tydeliggjort ved Nazismen.

--
Allan Riise

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-10-06 11:51

> Aner ikke hvad du prøver at fremføre, er du måske en der repræsenterer en
> syg ideologi/religion som kristendommen, hvilket jo er tydeligt den er via
> sekter som den i Waco og lignende?

Jeg fremfører at DF ikke forfølger nogen etnisk gruppe. Du hentyder
sandsynligvis til muhamedanerne, som ikke er en etnisk gruppe men tilhængere
af en bestemt ideologi. Det gør dem ikke til en etnisk gruppe.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : gb

Dato : 26-10-06 20:37

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in

> Allan Riise

Er din muhamedanske Anne-Mette kommet tilbage til dig, siden du
underskriver dig "familien_riise@adslhome.dk"?

*plonk*

--
GB

Fra : Allan Riise

Dato : 27-10-06 06:30

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in

> Er din muhamedanske Anne-Mette kommet tilbage til dig, siden du
> underskriver dig "familien_riise@adslhome.dk"?
>
> *plonk*

Det kunne jo være at jeg har mine børn boende, men du er jo for dum til selv
at få nogen, kvinderne løber skrigende væk når du åbner munden, så skrub ned
på Jagyaren og betal din regning fedtemad.

--
Allan Riise

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 08:33

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil godt høre nogen argumenter, i hvert fald

Jeg takker for at du giver mig mulighed for endnu engang at udstille DF for
hvad de er.

-Fascister kendetegnes ved at de er stærkt nationalistiske. Ingen andre
partier end DF forsøger at tage patent på hvad der er "dansk" og "udansk",
selvom det er så hulens svært at definere.

-Fascister kendetegnes ved at de ikke respekterer menneskerettighederne. DF
ønsker som det eneste parti herhjemme at Det Danske Center for
Menneskerettigheder nedlægges.

-Fascister elsker syndebukke. Intet parti herhjemme gør et så stort nummer
ud af at definere "dem" (de onde) og "os" (de gode)

-Fascister ønsker øget kontrol og overvågning af borgerne. Hvad enten det
er aflytning af boligblokke, øget overvågning og infiltrering af muslimske
medborgere eller kameraer på hvert gadehjørne, er DF altid leveringsdygtig i
forslag som skal sælges som "øget tryghed"

-Frygt er fascisters bedste våben for mere magt. Intet parti herhjemme gør
så meget ud af at skræmme befolkningen. Vi skal f.eks være enormt bange for
"terroristerne" (og "de fremmede") selvom der er større risiko for at man
bliver ramt af lynet på en klar sommerdag, end man som dansker bliver offer
for terror herhjemme.

-Fascister tilstræber at politi og militær får øgede magtbeføjelser. Læser
du en overskrift om et lovforslag som skal give politi og militær mere magt,
kan du næsten være sikker på at det er blevet stillet af DF.

-Fascismen er kendetegnet ved streng topstyring. Intet parti herhjemme har
så streng topstyring som DF. Det er en lille hård elite der bestemmer alt.
Og de vedkender endda selv at partiets struktur er stærkt antidemokratisk.

Som du kan se skiller DF sig (uheldigt) ud - ret markant endda - fra de
andre partier herhjemme. Heldigvis er de kun et støtteparti og ikke i
regering. Forhåbentligt ryger de helt ud i kulden hvor de hører hjemme,
efter næste valg.

Mvh
Zeki

Fra : @

Dato : 26-10-06 22:51

On Thu, 26 Oct 2006 08:45:24 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

>Ih ja da. Der er mange ligheder mellem nazismen/fascismen og DF. Hvor skal
>vi starte?

der er ingen

men derimod er der kæmpeligheder mellem

socialisme-nazisme-muhamedanisme

disse onde menneskefjendske ideologier er temmelig ens
/Albert Camus/

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-10-06 10:14

> [...]
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/
>
> DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis

Hvorfor ikke alle? Det vil stride imod min retsbevidsthed at være registret
sammen med dømte, hvis man er frikendt i retten.

Derimod ville jeg intet have imod at alle borgere fik taget fingeraftryk,
afgav DNA-prøve (Det er allerede sket for 98% af befolkningen under 5 år.),
samt to-tre andre ting.

Jeg har intet at skjule og kunne dette foto så genbruges som en service
overfor borgeren, hvis vedkommende skulle have pas, så var det en god ting.

Der skal blot være temmelig meget kontrol med hvem som tilgår systemet. Blot
fordi at man kender en betjent og får lov til at læne sig ind over
skrivebordet (Som det skete i den gamle sag med vores udenrigsminister.),
skal man ikke have lov til at gå ind i det allerhelligste. Dvs. fingeraftryk
scanning for den enkelte betjent, som vil slå op og automatisk logout 2
minutter efter at den sidste tast er rørt.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 11:39

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Derimod ville jeg intet have imod at alle borgere fik taget fingeraftryk,
> afgav DNA-prøve (Det er allerede sket for 98% af befolkningen under 5 år.),
> samt to-tre andre ting.

Det var da en nyhed. Hvor har du den fra?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 26-10-06 12:21

> Det var da en nyhed. Hvor har du den fra?

http://www.bitconomy.dk/default.asp?articleid=3059

Det blev godt nok ikke etableret med Pia's formål, men det kan bruges til
det.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 13:31

> [...]

> http://www.bitconomy.dk/default.asp?articleid=3059
>
> Det blev godt nok ikke etableret med Pia's formål, men det kan bruges til

Og omfatter tilsyneladende alle unge under 26.

Personligt har jeg ingen ikke-økonomiske betænkeligheder ved om det
digitaliseredes, og kunne bruges af politiet ved opklaringsarbejde.

Ej heller ved om folk over nu 26 kom til at 'bidrage' til det, når de
skal have fornyet pas, eller i øvrigt er i kontakt med hospitalsvæsen
eller lignende. På den måde vil en registrering komme til at strække sig
over ti år.

I den artikel udtaler medlemmer af det såkaldte 'etiske' råd, at de
finder idéen om et sådant register 'perverst'. Men vel ikke mindre
perverst end det eksisterende CPR-register.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 26-10-06 12:52

> [...]
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/
>
> DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis

Gudfader bevares har man ikke engang det!! Så må vi da så sandelig se at få
det lavet. Selvfølgelig kan det lade sig gøres, i USA er det standard.

Man bestemmer jo selv om man vil være i det eller ej.

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 14:46

> Man bestemmer jo selv om man vil være i det eller ej.

Nej man gør ikke. Med mindre du naturligvis er af den opfattelse at samtlige
sigtede også er skyldige.

Mvh
Zeki

Fra : Martin

Dato : 26-10-06 20:59

Per Rønne skrev:

> Dit privatliv? Udgør dit billede nu pludselig en del af dit 'privatliv'?
>
> Jamen, så må du jo straks fravælge dig at have pas eller anden
> foto-legitimation ...

Arrrgh Per, nu må du sgu klappe hesten. Nogle mennesker synes det er
fedt at mødes i en skov eller whatever, binde hinanden til et træ og
så er der gang i festen. Fred være med det. Andre fanger en fisk i en
sø.......hvor de ikke må, nogle går over for rødt lys osv osv.
Afvigende adfærd og forseelser der gør at vi kan holde det
strømlinede samfund ud, uden at det forstyrrer din offentlige ro og
orden. DF er et rædderligt sammenrend af små mennesker med lumre
holdninger. Er du en af dem?

Mvh
Martin

Fra : gb

Dato : 26-10-06 21:41

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in news:1161892723.857755.136810
@h48g2000cwc.googlegroups.com:

> holdninger. Er du en af dem?

Nej, PER er til "unge drenge", så pas du hellere på...

--
GB

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 05:28

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> DF er et rædderligt sammenrend af små mennesker med lumre
> holdninger. Er du en af dem?

Jeg er hverken medlem af DF eller har 'lumre holdninger', og har i
øvrigt et seksualliv som de fleste medlemmer af Indre Mission ville
finde passende.

Og i øvrigt rager sådanne spørgsmål ikke andre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 26-10-06 22:43

gb skrev:
> [...]
> @h48g2000cwc.googlegroups.com:

> Nej, PER er til "unge drenge", så pas du hellere på...

Uha uha.......... Hva med dig Georg....hvad er du til, når du ikke er
på kasernen? Naahhhh fuck det. You keep it up????

Fra : gb

Dato : 27-10-06 00:32

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in news:1161898954.154764.239200
@b28g2000cwb.googlegroups.com:

> Uha uha.......... Hva med dig Georg....hvad er du til, når du ikke er
> på kasernen? Naahhhh fuck det. You keep it up????

Så tungtvejende argumenter kan jeg ikke stille noget op overfor.

Du vinder, jeg får fred.

--
GB

Fra : sluppermand

Dato : 26-10-06 23:27

Zeki skrev:
> [...]
> til dem der angiveligt planlægger terror? Burde det ikke være nok at dømte

At en sigtet placeres i et nationalt fotoarkiv betyder at bla. politiet
har adgang til et godt efterforskningsværktøj. Allerede nu ligger de
i et sådant register; som papirbilleder og dias.

Reglerne for optagelse af foto, fingeraftryk og dna findes i
retsplejeloven. Hovedreglen er, at såfremt der i den forseelse man er
sigtet for, er en straframme på 1½ års fængsel og derover kan der
optages foto, fingeraftryk og dna. Der er så undtagelser, hvor en
lavere straframme giver lov til samme.

Om det burde være nok at kun dømte kriminelle er i fotoregistret er
et holdningsspørgsmål, men loven giver altså mulighed for at sigtede
kommer i registret.

> [...]
> det er efterhånden blevet et DF slogan. Hvad er det de er så bange for i det

Jeg ved ikke om de er bange for noget - men dette forslag er blot et
"velkommen til teknologiens verden".

> Jeg kender nogle enkelte som er blevet sigtet for mindre forséelser (alle
> frikendt). De står ikke i noget (foto)arkiv. Hvordan forklarer du den?

Det er forholdsvis simpelt: De er ikke blevet sigtet for en forbrydelse
der har en straframme på 1½ års fængsel eller derover, eller f.eks.
straffelovens § 235. (besiddelse af børneporno).

Mvh
Kent.

Fra : sluppermand

Dato : 27-10-06 00:07

Per Rønne skrev:
> PS. Et sådant register bør naturligvis også indeholde andre data, som
> fingeraftryk og gerne DNA-profil.

Politifolk rundt i landet vil ikke have brug for fingeraftryks- og
dnaregister. Disse findes allerede centralt og oplysningerne i disse
behandles af de der har særlig indsigt i dette. Det vil ikke være af
nogen værdi for andre politifolk.

> [...]
> data. Jeg ser i dette intet totalitært, kun noget som muligvis bliver
> for dyrt at implementere - for nærværende.

Hvorfor skulle vi alle registreres - jeg vil da ikke være i alle disse
registre - jeg er hverken sigtet eller dømt kriminel. Hvis politiet
vil have disse oplysninger fra mig er jeg da godt tilfreds med, at de
pænt må spørge. De skal nok få oplysningerne, men jeg vil da ikke
være registreret med hverken fingeraftryk, foto eller dna. De må
pænt spørge fra sag til sag.En sådan registrering ville jeg se som
totalitær.

Mvh
Kent.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 05:28

> [...]

> dnaregister. Disse findes allerede centralt og oplysningerne i disse
> behandles af de der har særlig indsigt i dette. Det vil ikke være af

Er du imod brugen af moderne teknologi, som databaser? Skal det hele
foregå som i gåsefjerpennens tid, med håndskrevne kartotekskort?

> [...]
> være registreret med hverken fingeraftryk, foto eller dna. De må
> pænt spørge fra sag til sag.En sådan registrering ville jeg se som

Så burde du også se det som noget 'totalitært' at du er registreret i
CPR-registeret. Der ville jo højst være tale om at forsyne CPR-registret
med biometriske data, så enhver kan identificeres.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sluppermand

Dato : 27-10-06 00:20

Fra : sluppermand

Dato : 28-10-06 00:24

> Er du imod brugen af moderne teknologi, som databaser? Skal det hele
> foregå som i gåsefjerpennens tid, med håndskrevne kartotekskort?

Nej, jeg er ikke imod brug af databaser - men som jeg skrev findes de
omtalte registre allerede som databaser - men det er bare sådan at
ikke alle politifolk f.eks er i stand til analysere fingeraftryk - det
har man særligt uddannede til og derfor vil det ikke være af nogen
værdig at alle politifolk havde adgang til denne database - og hvis
det ikke har nogen værdig er der vel ingen grund. . .

> Så burde du også se det som noget 'totalitært' at du er registreret i
> CPR-registeret. Der ville jo højst være tale om at forsyne CPR-registret
> med biometriske data, så enhver kan identificeres.

Jeg kan identificeres som tingene er nu - jeg ser ingen grund til at
skulle registreres med flere oplysninger.

Mvh
Kent.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-06 04:38

> [...]
> værdig at alle politifolk havde adgang til denne database - og hvis
> det ikke har nogen værdig er der vel ingen grund. . .

Scannes fingeraftryk ind kan de genkendes af et program.
Fingeraftryksregistret er i dag i elektronisk form.

> Jeg kan identificeres som tingene er nu - jeg ser ingen grund til at
> skulle registreres med flere oplysninger.

Så hvis du skal identificeres skal det være så besværligt som muligt,
eksempelvis ved at alle tandlæger ser deres register igennem?

Og hvis dit lig mangler hovedet?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sluppermand

Dato : 28-10-06 01:13

sluppermand skrev:

> [...]
>
> Jeg kan identificeres som tingene er nu - jeg ser ingen grund til at
> skulle registreres med flere oplysninger.

Tag lige et par "g"ér fra i ordet "værdi", tak.

Mvh
kent.

Fra : sluppermand

Dato : 01-11-06 23:02

Per Rønne skrev:

> Scannes fingeraftryk ind kan de genkendes af et program.
> Fingeraftryksregistret er i dag i elektronisk form.

Helt så enkelt er det nu ikke, i hvert fald ikke i Danmark. For at
programmet kan genkende fingeraftryk kræves det at der er noget det
kan lede efter og det findes af folk der er uddannet til det - det er
trods alt ikke noget en tilfældig kleinsmed kan gøre.

> Så hvis du skal identificeres skal det være så besværligt som muligt,
> eksempelvis ved at alle tandlæger ser deres register igennem?

Groft sagt ja, men lige med tandlæger behøver det ikke være så
besværligt. Her kunne man for min skyld godt lave et centralt register
- det er jo oplysninger der allerede findes decentralt. Jeg vil bare
ikke aflevere _flere_ oplysninger end der allerede findes, hverken
fingeraftryk, dna eller foto af iris til efterforskningsbrug.

Mit argument er at jeg ikke er kriminel og ikke bliver det, derfor er
der ikke brug for disse oplysninger. Skulle det i enkeltstående
tilfælde alligevel blive nødvendigt, må man pænt spørge om jeg vil
medvirke til den enkelte sag. Man kan så diskutere til hudløshed om
det er et godt og sagligt argument eller ej - det må være op til den
enkelte, _jeg_ vil bare ikke registreres "for nemheds skyld", basta.

> Og hvis dit lig mangler hovedet?

Så må man bruge det man har til rådighed og er det ikke nok må jeg
forblive uidentificeret.
Men man kunne evt. tage fingeraftryk af mit lig og så tage aftryk af
min tandbørste, kam, bil, lighter m.v og når man nu var igang kunne
man måske tage dna af mit lig og så gå i gang med min tandbørste,
kam, håndklæder, barbermaskine m.v., kigge på mine knoglebrud,
indopererede metalplader, ar, tatoveringer mv., det er ikke spor mere
beværligt og mulighederne er utallige - jeg skal alligevel obduceres
hvis jeg bliver fundet uden hoved. Så kunne det måske lykkes
alligevel uden at jeg var registreret i hoved og røv.

Mvh
Kent.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-11-06 06:00

> [...]

> kan lede efter og det findes af folk der er uddannet til det - det er
> trods alt ikke noget en tilfældig kleinsmed kan gøre.

Mig bekendt er den fingeraftryks-viden allerede formaliseret og lagt ind
i edb-programmer. Som også mere end antydet her:

<http://www.steria.dk/omsteria/nyheder/nyhed8.asp>

> [...]
> det er et godt og sagligt argument eller ej - det må være op til den
> enkelte, _jeg_ vil bare ikke registreres "for nemheds skyld", basta.

Du er da registreret et utal af steder i forvejen. Hvorfor så ikke med
biometriske data, der gør det muligt at identificere dig med sikkerhed?

> [...]
> hvis jeg bliver fundet uden hoved. Så kunne det måske lykkes
> alligevel uden at jeg var registreret i hoved og røv.

Og så kan vi jo se på umiddelbare fordele for borgerne.

Ved brug af biometriske data som fingeraftryk og iris kan man slippe for
en bunke virtuelle og fysiske nøgler, samtidig med at man slipper for at
huske en bunke koder og bærer rundt på en bunke nøgler.

Men det vil i sig selv ikke hjælpe med at identificere din torso, hvis
arme, ben og hoved er hugget af. Her vil kun dna-profil kunne hjælpe ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sluppermand

Dato : 03-11-06 21:10

Per Rønne skrev:
> sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote:

> Mig bekendt er den fingeraftryks-viden allerede formaliseret og lagt ind
> i edb-programmer. Som også mere end antydet her:

Der er stadig manuelt arbejde i det når aftrykkende bliver lagt ind og
der er manuelt arbejde når maskinen spytter et hit ud - ihvert fald i
DK. Det er godt nok et stykke tid siden jeg så det sidst og jeg er
ikke specielt uddannet til det - det er jo ganske unødvendigt

> Du er da registreret et utal af steder i forvejen. Hvorfor så ikke med
> biometriske data, der gør det muligt at identificere dig med sikkerhed?

Fordi jeg af princip ikke vil aflevere flere oplysninger til
registrering - at man kan, er ikke ensbetydende med at man skal.

> [...]
> en bunke virtuelle og fysiske nøgler, samtidig med at man slipper for at
> huske en bunke koder og bærer rundt på en bunke nøgler.

Det har du da ret i. Jeg er bare ikke vild med at deltage. Hverken min
bank eller min arbejdsgiver skal have mine data til brug for den
slags.For min skyld kan man da også indføre anvendelse af biometriske
data til den slags, bare der er alternativer som sådanne som jeg kan
benytte.

> Men det vil i sig selv ikke hjælpe med at identificere din torso, hvis
> arme, ben og hoved er hugget af. Her vil kun dna-profil kunne hjælpe ...

Ja, og tatoveringer, ar, knoglebrud. . . .Der er stadig muligheder.
Skændede lig blev trods alt også identificeret før dna-profilen blev
tilgængelig, selv om der måske smuttede en enkelt i ny og næ.
Mvh
Kent.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-11-06 05:53

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote:

> Ja, og tatoveringer, ar, knoglebrud.

Nu er det vel ikke os alle sammen, der render rundt med tatoveringer
eller knoglebrud, og de ar jeg har efter cykelstyrt som barn, er mig
bekendt ikke registreret noget sted. Og mine brødre kende vist ikke
noget til dem ..
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sluppermand

Dato : 04-11-06 21:13

Per Rønne skrev:

> [...]
> eller knoglebrud, og de ar jeg har efter cykelstyrt som barn, er mig
> bekendt ikke registreret noget sted. Og mine brødre kende vist ikke

Jamen så er du måske én af dem der ikke ville blive identificeret,
med mindre vi alle bliver registreret i hoved og r.. og god gammeldags
efterforskning ikke kan få dig genkendt med en vis sandsynlighed.

Det er ganske tydeligt at du går ind for at alle registreres med alt
hvad registreres kan og det er helt fint - det gør jeg bare ikke,
uanset det kan have nogle omkostninger på den ene eller anden måde.
Jeg vil ikke proppes i flere registre, hvis det kan undgåes og jeg vil
da slet ikke lægges i et register med fingeraftryk eller irisaftryk
for at kunne åbne en dør eller hæve penge på min konto!

Mvh
Kent.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-06 04:53

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> wrote:

> Det er ganske tydeligt at du går ind for at alle registreres med alt
> hvad registreres kan

Jeg ser nu også på hvad det /koster/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-11-06 22:47

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> For "det kan jo lade
> sig gøre i TV-serien '24 timer'" udtaler sturmbahnführer Skaarup.

Det staves "Sturmbannführer".

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 05-11-06 04:53

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Det staves "Sturmbannführer".

Så, så. Zeki er kun folkeskolelærer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : gb

Dato : 06-11-06 06:06

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Det staves "Sturmbannführer".

Hvad nu, hvis Zeki tror, at Skaarup er ansat ved Deutsche Bundesbahn?

--
GB

Fra : Jim

Dato : 06-11-06 12:25

> peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Hvad nu, hvis Zeki tror, at Skaarup er ansat ved Deutsche Bundesbahn?

Så ville Zeki tro, at Peter var Eisenbahnführer og gik med brun skjorte og
jernkors i kampsketten.
Men børn har en vældig fantasi, hvilket Zeki er et godt bevis på.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-11-06 00:41

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpals.com> wrote:

> Så ville Zeki tro, at Peter var Eisenbahnführer

Det ville jeg faktisk gerne være - det er et yderst vellønnet job.

Fra : Jesper

Dato : 06-11-06 20:05

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4041622/
>
> DF's våde drøm - det totalitære overvågningssamfund - har dog heldigvis

Undskyld jeg spø'r Zeki, men hvad er der tåbeligt ved det? Mener du ikke
at tiden er løbet fra politiets fototekalbums ?
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands